Auteur Topic: Ik ook maar dan...  (gelezen 3646 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Ik ook maar dan...
« Gepost op: 28 maart 2016, 14:40:03 »
Gisteren al even zitten stoeien met SCARM...

Deze is géén m-rails...


Geïnspireerd op een baanplan van dhr. Kaasschieter deze wel met m-rails (en ik heb bijna alle stukken)...


Deze baan kan kleiner door heel veel 5106 ertussen uit te laten...

Kom maar op met de commentaren... ;D ;D ;D
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Ik ook maar dan...
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2016, 16:07:15 »
Het is een leuk proefbaantje om digitaal mee te beginnen.Ik ben ook begonnen met zoiets. Om het werken met blokken onder de knie te krijgen en om diverse rij mogelijkheden uit te proberen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel
The following users thanked this post: Yentl

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Ik ook maar dan...
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2016, 09:53:54 »
Ik heb 3 leuke baan printjes gemaakt. Naar zolder... daar geruimd en geschoven...

Ik had nog een salontafel over zonder bestemming...

Die in elkaar geschroefd...

Vervolgens met meubelplaten en klossen op maat een baan gefabriceerd. Dus eigenlijk een anders soortige module bouw.  ;D ;D ;D

Op basis van de bovenste tekening 180° gedraaid, de doos met rails op de werkplek leeggekiept en beginnen te leggen volgens dat ontwerp, zij het, op tafel werd ook dát ontwerp weer lichtelijk gewijzigd. Nou herinner ik mij ook weer de grootste ergernis van m rails. Je hebt bergen passtukjes van verschillend formaat nodig, om de baan kloppend te krijgen.

Gisteravond om 20h30 hebben allevier de locs wat proefrondjes gereden. De wissels en eindstops staan op de 'oude' trafo.

Dit zal voorlopig nog wel ff blijven liggen zo. Tot de zolder klaar is kan ik mij geen vaste baan veroorloven. Er moet een compleet nieuw dak op, incl. dakpannen (laat ik meteen verhogen met kozijnen) en een compleet nieuwe vloer in. Eerst klussen, dat ik dit jaar nieuwe douche hoek in gebruik kan nemen. (Oude: douchen gaat, maar niet te lang, dan gaat het lekken).

Ik krijg nog wissels en baan binnen. Als ik uiteindelijk tevreden ben met baan lay-out, ga ik aan de scenery beginnen. Uiteraard op een iets passendere ondergrond. Resten meubelplaat is niet het beste soort om iets definitiefs te willen.  :P :P :P

Ik zit alleen nog op scenery inspiratie te wachten...  :o :o :o
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol