Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277771 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #500 Gepost op: 31 oktober 2019, 15:53:05 »
Die nieuwe gevel ziet er veel beter uit zo, Wim
In Duitsland noemen ze dit de Gründerzeitarchitektur, maar in Nederland een gebruikelijke industriële bouwstijl rond 1870-1900.
Ik noem dit de Corduwener Stijl, waarbij samengeraapte gevels en stenen tot een Industriële Eenheid worden gemaakt.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #501 Gepost op: 31 oktober 2019, 16:16:47 »
Lekker crea bezig Wim. Ik reageer momenteel niet vaak, want ik heb het retedruk met werk. Maar ik lees wel geregeld mee wat er gebeurt. Indrukwekkend hoe je van restjes en stukjes uit bouwdozen weer iets moois kunt maken. Ik sluit me aan bij de opmerking over de Corduwener Stijl!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #502 Gepost op: 31 oktober 2019, 16:57:17 »
Ik zal die stijl op Wikipedia voorstellen :) Goede wijzigingen, ziet er heel netjes uit!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #503 Gepost op: 1 november 2019, 13:55:59 »
Geweldig! ;D Ik hou van dit gefröbel met restanten. Een goede verbetering Wim.

Ennuh .... de Corduwener Stijl daar kan ik me ook wel in vinden. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #504 Gepost op: 1 november 2019, 13:59:10 »
Heren, dank voor de veren.
Ik noem dit de Corduwener Stijl, waarbij samengeraapte gevels en stenen tot een Industriële Eenheid worden gemaakt.
Nou @Robvd,
Het is aardig dat je deze stijl een naam geeft. Maar als je even rondkijkt op ons forum dan zie je dat @Pierre de absolute grondlegger is waarbij hij samengeraapte gevels en stenen tot een Industriële Eenheid maakt.  Ik geloof niet dat ik Pierre ooit ook maar één bouwpakket in elkaar heb zien plakken; voordat-ie plakt, neemt-ie eerst een zaag.
Bovendien komen het meeste onderdelen van deze fabriek van Pierre:


Ik reageer momenteel niet vaak, want ik heb het retedruk met werk. Maar ik lees wel geregeld mee wat er gebeurt.
Goed dat je werk hebt en we weten dat je er bent!

Ik zal die stijl op Wikipedia voorstellen :) Goede wijzigingen, ziet er heel netjes uit!
Volgens mij heb je nog wel wat werk liggen aan die kerk van je.  ::)

Ennuh .... de Corduwener Stijl daar kan ik me ook wel in vinden. ;)
Ik had het net over je! Gaan we dan nu alle verschillende bouwstijlen op ons forum een naam geven?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #505 Gepost op: 1 november 2019, 16:25:02 »
Ennuh .... de Corduwener Stijl daar kan ik me ook wel in vinden. ;)
Ik had het net over je! Gaan we dan nu alle verschillende bouwstijlen op ons forum een naam geven?  :o

Nee hoor Wim ... maar zoals ik al zij ...  de Corduwener Stijl daar kan ik me wel in vinden. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #506 Gepost op: 1 november 2019, 16:38:02 »
Tsja, over De Stijl. Je hebt gelijk, Wim. Het is net de echte wereld. Je hebt de grondleggers die hun tijd vooruit zijn, en degenen die precies op het juiste moment in beeld zijn...  8)
Maar dat doet niets af aan de kunde van beide.
Ik geloof niet dat Pierre er erg onder leidt... En Pierre zet overal de zaag in om tot een automobiele, locomotieve, of wat-voor-eenheid-dan-ook te komen

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #507 Gepost op: 2 november 2019, 07:33:58 »
Ziet er wederom prachtig uit.
Ook ik blijf het volgen, ook al heb ik dit jaar zeer weinig zelf gedaan aan modelspoor.
Over de stijl, ik vind deze prachtig, en wie daarmee begonnen is, geen idee.
Ik wet wel dat ik zowel naar de verrichtingen van zowel Pierre als jou graag kijk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #508 Gepost op: 2 november 2019, 12:35:49 »
Dankjewel Mark,
Maar als we het dan toch over stijlen gaan hebben: je kunt het pas over stijl hebben als je het totale plaatje in beeld hebt en het schilderwerk erop zit. Meestal bewaar ik het leukst voor het laatst dus dat moet nog even wachten.


Foto Pierre
Als grote voorbeeld voor mijn fabriek gebruik ik het fabriekscomplex van @Pierre, dat geheel in Haagse Stijl is opgetrokken.

De Haagse Stijl is een beweging van gelijkgestemde Nederlandse modelspoorders, die oude meuk een nieuwe bestemming geven maar dan in een compleet andere vorm.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #509 Gepost op: 6 november 2019, 14:01:44 »
Ik ben nog even beziggeweest met aanmodderen.


Voorlopig wordt dit denk ik de indeling van het dak. Ik had er natuurlijk wat van die grote tanks op kunnen zetten, maar dit fragiele dingetje kan natuurlijk ook.


Af en toe zet ik het spul op de plaats om te zien of het een beetje bij elkaar past. Links de fabriek en rechts het gebouwtje dat een soort van verbinding moet worden tussen deze module (2) en de naastgelegen module (3) waar straks de kolenmijn z’n plek gaat vinden.
Goed gezien (ik zal jullie voor zijn) dat smalspoor-vakwerkbruggetje staat wel erg scheef, maar dat komt omdat het spul er nog los in ligt. Het smalspoor komt er pas in als deze twee gebouwen op hun plek staan.
Dat draaischijfje daar moet ik trouwens ook nog mee aan de gang omdat-ie nu ei-vormig is en dat draait lastig.


Omdat de gebouwen van de steenkolenmijn dezelfde gebouwen zijn als uit het pakket van Kibri H0 Kolenmijn Herbede 39846i, heb ik die stijl doorgevoerd naar dit gebouw.
Zie ook: Steenkolenmijn 2.0


Er zit natuurlijk nog wel wat werk aan die gevels: verf, buizen, pijpen en beugels. Maar ik ben -voor de kijk- vast even aan het bekijken of ik de raampartijen wit met pisbakgroen maak of helemaal grijs.
Zeg het maar.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #510 Gepost op: 6 november 2019, 15:07:26 »
Pasbakken? is dat een gekuisde versie van pisbakken of is er een l van plasbakken weggevallen?
Hoe dan ook: dat (niet te) wit met groen vind ik mooier dan grijs. Wel wat meer werk, denk ik. Maar daar deins je niet voor terug. Toch, Wim?
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #511 Gepost op: 6 november 2019, 16:17:14 »
Pasbakken? is dat een gekuisde versie van pisbakken of is er een l van plasbakken weggevallen?
Ik denk dat m'n iPad al te enthousiast is geweest met predictive text.

Citaat
Hoe dan ook: dat (niet te) wit met groen vind ik mooier dan grijs. Wel wat meer werk, denk ik. Maar daar deins je niet voor terug. Toch, Wim?
Het verfwerk valt wel mee.


Het is eigenlijk groen schilderen en met een scherp mesje de verf wegkrabben daar waar het wit moet worden. Dat werkt voor mij een stuk strakker dan zo'n kozijn in twee kleuren schilderen.


Bovendien is het geheel in stijl met de rest van het kolenmijnbebeuren dat nog op de plank staat te wachten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #512 Gepost op: 6 november 2019, 16:29:15 »
Ik kwam op het feestboek een mooi plaatje tegen en dacht gelijk, die @Wim Corduwener is goed bezig maar toen zag ik dat een ander dit aan het maken was.
Maar op zich iets om inspiratie mee op te doen voor de kade van Wim.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #513 Gepost op: 6 november 2019, 16:40:34 »
Ik kwam op het feestboek een mooi plaatje tegen en dacht gelijk, die @Wim Corduwener is goed bezig maar toen zag ik dat een ander dit aan het maken was.
Ziet er mooi uit. Het lijkt gemaakt te zijn met een 3D-tekenprogramma zoals SketchUp.
Heb je daar ook een linkje van?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #514 Gepost op: 6 november 2019, 16:46:51 »
Ik had het geprobeerd te delen via facebook.
Verder geen link, h  :Der gaat mij om het idee niet hoe het is gemaakt.
D'één doet het zus en d'ander weer zo. ;D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #515 Gepost op: 6 november 2019, 18:50:55 »
Je gaat lekker Wim. Het ziet er al goed uit.

Ik vind de raam kleuren allebei wel wat hebben. Al vind ik dat wit/groen meer voor een woonhuis dan voor een fabriek. Maar dat is vast persoonlijk. Kortom .... aan mij heb je helemaal niets als het om die keuze gaat. :)

Je hebt overigens nog een mooie rij fabriekjes staan voor je kolenmijn gedoe.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #516 Gepost op: 6 november 2019, 20:35:56 »
Je gaat lekker Wim. Het ziet er al goed uit.
Dankjewel Pierre.

Citaat
Ik vind de raam kleuren allebei wel wat hebben. Al vind ik dat wit/groen meer voor een woonhuis dan voor een fabriek. Maar dat is vast persoonlijk.
Ik begrijp wat je bedoelt. Destijds had ik bedacht om de raamkozijnen van m’n fabrieksgebouwen een Nederlands tintje te geven door de raampartijen groen met wit te schilderen. Achteraf valt te betwisten of dat nou per se Nederlands is. Wit met beige had natuurlijk ook prima gekunt.
Dat grijze raam is er eentje uit jouw opgestuurde pretpakket en ik vond die kleur het goed doen bij jouw fabrieksachtergrond.

Citaat
Kortom .... aan mij heb je helemaal niets...
Nou vriend, de voorgaande pagina’s zijn hoofdzakelijk opgebouwd uit jouw onderdelen.  8)

Citaat
Je hebt overigens nog een mooie rij fabriekjes staan voor je kolenmijn gedoe.
En er is nog meer:


Ooit voor weinig gekocht: een ongeopende Kibri 59788 en een eveneens nog dichtgesealde Kibri 39813.


Van Station Waldbrunn (Pola 1000) heb ik nog twee exemplaren in het folie zitten. En ik ben bang dat deze er binnenkort aan gaan geloven: een etage er bovenop en dat rare Duitse dak vervangen voor een plat dak om er een industrieel tintje aan te geven.
Genoeg te doen dus.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #517 Gepost op: 7 november 2019, 09:48:49 »
Hup ... de zaag er in. Ik kan er nu al van genieten. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #518 Gepost op: 7 november 2019, 14:39:09 »
Hup ... de zaag er in. Ik kan er nu al van genieten. ;D
Wat jij wil: Station wordt brouwerij8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline L. V. O

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 81
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Leon
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #519 Gepost op: 7 november 2019, 17:44:09 »
Heb je ooit wel eens niets te doen ;D

En toch tijd hebben voor perfectie.
lekker analoog gelijk en wisselstroom, veel zelfbouw, tijdperk 2 en 3, mix tussen de goeie oude Nederlandse industrie en landschap.

Leon

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #520 Gepost op: 7 november 2019, 19:12:05 »
Heb je ooit wel eens niets te doen ;D
Jawel! Ik kan uren bankhangen met m'n iPad en Netflixen.  :D
En natuurlijk nadenken over hoe ik bepaalde bouwwerken ga aanpakken... daar gaat onvoorstelbaar veel tijd in zitten. Het denkwerk achter de modelbouw vreet eigenlijk m'n meeste tijd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #521 Gepost op: 9 november 2019, 12:47:12 »
Bij het doorbladeren van dit draadje heb ik nog een foutje ontdekt in de constructie van de fabriek:


Die H-balk boven de doorgang zit aan de buitenkant van de gevel en moet eigenlijk aan de binnenkant van de gevel.


Aan de rechter zijkant van de fabriek zit die balk wèl op de goede plek.


Verder heb ik aan de waterkant een soort van steunberen uit baksteen gemaakt. Ziet er wel leuk uit maar als daar een schip te ruw gaat aanleggen dan vliegen de bakstenen om je oren. Ik overweeg dus om die bakstenen steunberen te vervangen voor dukdalven van zwaar eikenhout.

Voordat ik verder ga met deze kant van Module 2, moet ik eerst het dubbelspoor dat achter de fabriek langs komt te lopen aanleggen. Ook moet ik de aansluitende Module 3 (opnieuw) in elkaar zetten, zodat ik precies weet hoe het dubbelspoor overloopt naar Module 3 én natuurlijk dat smalspoor dat over de lager gelegen kade loopt plus het smalspoor dat door de fabrieksgebouwen heenloopt.
Maar eerst een weekje uitblazen op Texel.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #522 Gepost op: 9 november 2019, 23:42:28 »
Goed kritisch oog!
Vaak zie je het zelf niet tijdens het maken.
Een foto kan dan wonderen doen.
Die dukdalven/steunberen zou ik iig van dikke balken maken of ertussen zetten.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #523 Gepost op: 23 december 2019, 13:34:55 »
Kleine update
Tussen de bedrijven door ben ik nog even bezig geweest.


Met name dit met restanten aan elkaar geplakte gebouw moest nog in de grondverf.


Die grondverf is de kleur van de specie. Specie heeft veel verschillende kleuren, maar ik gebruik meestal huidkleur met wat zwart.


De achterzijde moet nog gemaakt worden.


De eerste laag baksteen zit er in. Het stuk muur op het dak wordt later behandeld.
Het is nog niet veel en daarom is het ook een kleine update.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #524 Gepost op: 23 december 2019, 14:25:16 »
Ook al is het maar een kleine update toch is ie waardevol.
Zo pakken we toch weer een beetje voortgang mee.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0