Auteur Topic: Module 1, 2 en 3  (gelezen 156593 keer)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #450 Gepost op: 9 september 2019, 18:44:03 »
Mooi stukje huisvlijt @Wim Corduwener, met de materialen die je hebt en de ruimte kun je heel veel doen zoals je ziet.

Het is ook veel leuker om zelf iets in elkaar te fisternellen wat niemand heeft dan zo'n (te duur) bouwpakket waar er al tig van weg liggen te stoffen.
Ik heb er zelf tientallen in dozen zitten maar die ga ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken, hooguit voor onderdelen.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe foto's met de modules gekoppeld.

Schiet es op!  ;D

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0, ECOS 2, Trams, Dinamo Carsysteem, Periode 1600 - 2014, Nederland

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #451 Gepost op: 9 september 2019, 20:43:22 »
Mooi stukje huisvlijt @Wim Corduwener, met de materialen die je hebt en de ruimte kun je heel veel doen zoals je ziet.
Dankjewel Jack.

Citaat
Het is ook veel leuker om zelf iets in elkaar te fisternellen wat niemand heeft dan zo'n (te duur) bouwpakket waar er al tig van weg liggen te stoffen.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Een mooi voorbeeld vind ik de fabrieken van Kibri waar @Pierre een industriële achtergrond mee heeft gemaakt en die ikzelf ook klaar heb staan voor mijn steenkolenmijn.
Ik hou van onze Nederlandse taal en ik word altijd erg gretig als ik uitdrukkingen hoor of lees die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Het woord 'fisternellen' kende ik nog niet dus ben ik gaan zoeken en de uitdrukking 'fisternellen' komt in totaal drie keer voor op het internet. Van Dale's on-line woordenboek zegt: "Geen resultaat voor 'fisternellen'.Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek." Ondanks dat het een prachtig woord is zul je er bij scrabble niks mee kunnen.
Citaat
Ben wel benieuwd naar de nieuwe foto's met de modules gekoppeld.
Ik heb nog geen foto's van de koppeling, want dan moeten er eerst poten onder Module 2 worden gezet.

Maar ik ben wel vast bezig geweest met de contouren van de haven. En als ik het zo eens bekijk dan kan die haven best nog wat naar achteren doorlopen zodat er nog een beetje meer haven bij komt.

Het linker landhoofd moet nog worden verhoogd.

En hier moet ik nog even verzinnen of ik een ronde of een rechte hoek maak in die kademuur.
Wordt vervolgd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #452 Gepost op: 10 september 2019, 06:49:21 »
Ik hou van onze Nederlandse taal en ik word altijd erg gretig als ik uitdrukkingen hoor of lees die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Het woord 'fisternellen' kende ik nog niet dus ben ik gaan zoeken en de uitdrukking 'fisternellen' komt in totaal drie keer voor op het internet. Van Dale's on-line woordenboek zegt: "Geen resultaat voor 'fisternellen'.Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek." Ondanks dat het een prachtig woord is zul je er bij scrabble niks mee kunnen.

Ow, ik wist niet dat fisternellen geen bestaand woord is, zal dan waarschijnlijk heel lokaal gebruikt worden? Het betekent voor mij zoiets als iets creatief in elkaar knutselen (repareren) om iets (weer) werkend te maken.

Weer iets geleerd  8)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #453 Gepost op: 10 september 2019, 10:28:10 »
Ow, ik wist niet dat fisternellen geen bestaand woord is, zal dan waarschijnlijk heel lokaal gebruikt worden? Het betekent voor mij zoiets als iets creatief in elkaar knutselen (repareren) om iets (weer) werkend te maken.
Ach @Jack, ik vind het eigenlijk wel een mooi woord. Ik ga deze uitdrukking adopteren en vast vaker gebruiken. Eens zien of op Google het aantal hits met 'fisternellen' gaat toenemen.
Ikzelf ben ooit geëmigreerd naar Twente en in het dialect wat ze er hier uitkramen zitten behoorlijk wat uitdrukkingen die voor anderen buiten deze regio als volstrekte onzin overkomen.
Enfin, ik heb nog het een en ander te fisternellen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #454 Gepost op: 10 september 2019, 14:26:13 »
AHA! Het moet zijn 'fisternullen' met een 'u' en het is inderdaad een dialect uitspatting  :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #455 Gepost op: 10 september 2019, 14:35:26 »
Wat bis du noe an 't fisternullen?  :o