Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277885 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #450 Gepost op: 9 september 2019, 18:44:03 »
Mooi stukje huisvlijt @Wim Corduwener, met de materialen die je hebt en de ruimte kun je heel veel doen zoals je ziet.

Het is ook veel leuker om zelf iets in elkaar te fisternellen wat niemand heeft dan zo'n (te duur) bouwpakket waar er al tig van weg liggen te stoffen.
Ik heb er zelf tientallen in dozen zitten maar die ga ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken, hooguit voor onderdelen.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe foto's met de modules gekoppeld.

Schiet es op!  ;D




Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #451 Gepost op: 9 september 2019, 20:43:22 »
Mooi stukje huisvlijt @Wim Corduwener, met de materialen die je hebt en de ruimte kun je heel veel doen zoals je ziet.
Dankjewel Jack.

Citaat
Het is ook veel leuker om zelf iets in elkaar te fisternellen wat niemand heeft dan zo'n (te duur) bouwpakket waar er al tig van weg liggen te stoffen.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Een mooi voorbeeld vind ik de fabrieken van Kibri waar @Pierre een industriële achtergrond mee heeft gemaakt en die ikzelf ook klaar heb staan voor mijn steenkolenmijn.
Ik hou van onze Nederlandse taal en ik word altijd erg gretig als ik uitdrukkingen hoor of lees die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Het woord 'fisternellen' kende ik nog niet dus ben ik gaan zoeken en de uitdrukking 'fisternellen' komt in totaal drie keer voor op het internet. Van Dale's on-line woordenboek zegt: "Geen resultaat voor 'fisternellen'.Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek." Ondanks dat het een prachtig woord is zul je er bij scrabble niks mee kunnen.
Citaat
Ben wel benieuwd naar de nieuwe foto's met de modules gekoppeld.
Ik heb nog geen foto's van de koppeling, want dan moeten er eerst poten onder Module 2 worden gezet.


Maar ik ben wel vast bezig geweest met de contouren van de haven. En als ik het zo eens bekijk dan kan die haven best nog wat naar achteren doorlopen zodat er nog een beetje meer haven bij komt.


Het linker landhoofd moet nog worden verhoogd.


En hier moet ik nog even verzinnen of ik een ronde of een rechte hoek maak in die kademuur.
Wordt vervolgd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #452 Gepost op: 10 september 2019, 06:49:21 »
Ik hou van onze Nederlandse taal en ik word altijd erg gretig als ik uitdrukkingen hoor of lees die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Het woord 'fisternellen' kende ik nog niet dus ben ik gaan zoeken en de uitdrukking 'fisternellen' komt in totaal drie keer voor op het internet. Van Dale's on-line woordenboek zegt: "Geen resultaat voor 'fisternellen'.Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek." Ondanks dat het een prachtig woord is zul je er bij scrabble niks mee kunnen.

Ow, ik wist niet dat fisternellen geen bestaand woord is, zal dan waarschijnlijk heel lokaal gebruikt worden? Het betekent voor mij zoiets als iets creatief in elkaar knutselen (repareren) om iets (weer) werkend te maken.

Weer iets geleerd  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #453 Gepost op: 10 september 2019, 10:28:10 »
Ow, ik wist niet dat fisternellen geen bestaand woord is, zal dan waarschijnlijk heel lokaal gebruikt worden? Het betekent voor mij zoiets als iets creatief in elkaar knutselen (repareren) om iets (weer) werkend te maken.
Ach @Jack, ik vind het eigenlijk wel een mooi woord. Ik ga deze uitdrukking adopteren en vast vaker gebruiken. Eens zien of op Google het aantal hits met 'fisternellen' gaat toenemen.
Ikzelf ben ooit geëmigreerd naar Twente en in het dialect wat ze er hier uitkramen zitten behoorlijk wat uitdrukkingen die voor anderen buiten deze regio als volstrekte onzin overkomen.
Enfin, ik heb nog het een en ander te fisternellen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #454 Gepost op: 10 september 2019, 14:26:13 »
AHA! Het moet zijn 'fisternullen' met een 'u' en het is inderdaad een dialect uitspatting  :D


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #455 Gepost op: 10 september 2019, 14:35:26 »
Wat bis du noe an 't fisternullen?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #456 Gepost op: 1 oktober 2019, 13:29:20 »
Vandaag kwam de postbode met een pakket. Zoals ik van verschillende forumleden nog wel eens wat gedoneerd krijg, stuurde @Pierre mij een blije doos met industrie-onderdelen.


Een mooie verzameling fantastische, bruikbare spullen: een prachtig watertoren, schoorstenen, aanvullende gevels voor mijn fabrieksgebouwen en heel veel meer. Ik ben er blij mee!


Bij de verzameling onderdelen zitten ook restanten van Station Baden Baden, waarmee ik mijn landhoofden decoreer. En dat is mooi, want ik begon er een beetje doorheen te raken.


Ik weet niet of jullie wel eens op Netflix rondscharrelen. Maar soms vind ik daar ook inspiratie om een bepaald sfeertje te creëren voor mijn industrie.
Foto: BBC-Peaky Blinders


Diezelfde grauwe troosteloosheid wil ik ook in mijn havengedeelte proberen te bereiken. En met die spullen van Pierre gaat dat zeker lukken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #457 Gepost op: 1 oktober 2019, 17:04:49 »
Mooi spul, Wim.
Veel bouwplezier er mee!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #458 Gepost op: 1 oktober 2019, 17:24:07 »
Dankjewel Rob.
Ik ben even aan het passen en meten geweest en ik denk dat ik met dat fabrieksgebouw een aardig eind kom. De vorige plakker (en dat is zéker geen Pierre geweest) heeft gelukkig Velpon gebruikt om de ruiten erin te plakken; die waren er zó uit. Dat is nou de kunst van inkopen; bouwwerken die op de foto al bijna uitelkaar vallen.
Nu nog verzinnen wat voor fabriek dit gaat worden.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #459 Gepost op: 1 oktober 2019, 18:13:07 »
earhh, een visfabriek???

Als ik straks eens ga opruimen dan kom ik vast een grote doos tegen met een hoop spul, ik geef wel een gil  ;)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #460 Gepost op: 1 oktober 2019, 19:00:29 »
Als ik straks eens ga opruimen dan kom ik vast een grote doos tegen met een hoop spul, ik geef wel een gil  ;)
Straks? Waarom niet gelijk doorpakken?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #461 Gepost op: 1 oktober 2019, 19:16:12 »
Waarom? Daarom! Geduld is een schone zaak... :P
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #462 Gepost op: 2 oktober 2019, 13:32:51 »
Waarom? Daarom! Geduld is een schone zaak... :P
Je hebt wel een beetje gelijk; ik wacht rustig af. (zucht)

Tussendoor heb ik vast even een begin gemaakt met die fabriek en heb ik bekeken wat de mogelijkheden zijn.


Net als bij veel andere bouwpakketten is de toegangsdeur veel te klein. Bovendien is er niet echt een behoorlijke ingang. Wat voor fabriek het ook wordt; er moeten natuurlijk spullen in en uit.


Dus heb ik eerst maar eens een flinke doorgang gemaakt in de rechter zijgevel.


Het station dat ik gebouwd heb was oorspronkelijk een locloods en de doorgangen uit die loods heb ik bewaard. Waar ik wel blij me ben is dat de bakstenen van die locloods ongeveer dezelfde maat zijn als deze fabriek. En dat komt misschien wel omdat beide bouwsels van dezelfde leverancier komen.


Omdat de zichtkant van de fabriek direct aan het water komt, heb ik de kademuur gelijk aan de gevel vastgezet.


Als je in een bootje aan komt varen dan wordt dit ongeveer het beeld.
Enfin, de basis is gelegd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #463 Gepost op: 2 oktober 2019, 17:56:29 »
Slim gedaan. Misschien een bewegende poort erin?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #464 Gepost op: 2 oktober 2019, 22:23:36 »
Slim gedaan. Misschien een bewegende poort erin?
Dankjewel @Jack.
Bewegende deuren dat denk ik niet. Ik ben er ook nog niet uit of er wel een smalspoortje door die fabriek laat lopen. Als ik dat zou willen doen dan zou ik een draaischijfje moeten maken op het bestaande smalspoor óf een kruising die vanaf rechts komt. Het kan ook zijn dat een toffel Opel Blitz voor de poort zet die wordt gelost of geladen.

Tussendoor ben ik nog even een uurtje bezig geweest. Maar eerst eens zien waarvoor @Pierre dit gebouw heeft gebruikt.


In de voortent van zijn caravan (in 2012) heeft die gast een prachtig kolenmijnproject in elkaar gefröbeld. Zie ook
Foto Pierre


Ik heb de linker zijgevel weer in elkaar geplakt. Die plaknaden werk ik weg met pijpen en buizen. Om in dit drieluik wat scheuren weg te werken heb ik de vlakken bovenin opgevuld met baksteen.


Ik had ook al een begin gemaakt met wat buizen en pijpen voor de buitenkant.


Ik heb genoeg onderdelen over om ook nog een torentje op het gebouw te zetten.
Wordt vervolgd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #465 Gepost op: 3 oktober 2019, 10:54:56 »
Ik ben even een paar dagen aan mijn auto bezig geweest in plaats van knutselen aan treintjes en hopla ... zie ik daar toch een hoop bekende dingen langskomen  :o

Prachtig gedaan Wim. Het wordt een imposant gebouw zo. Ik vind de directe aansluiting op het water ook heel mooi gevonden (en opgelost). Leuk te zien dat die oude meuk een 2e of eigenlijk 3e leven krijgt. Enuh ... iedere keer een stuk mooier. Top man .. ik ga lekker achterover hangen en kijken hoe je dit allemaal gaat oplossen gozer. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #466 Gepost op: 3 oktober 2019, 13:01:15 »
ik ga lekker achterover hangen en kijken hoe je dit allemaal gaat oplossen gozer. ;)

Ben jij nou helemaal betoeterd :o Aan het werk! Die gevel moet af.  ;D  :P
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #467 Gepost op: 3 oktober 2019, 14:42:38 »
Leuk te zien dat die oude meuk een 2e of eigenlijk 3e leven krijgt. Enuh ... iedere keer een stuk mooier.
Dankjewel @Pierre,
Hergebruiken vind ik toch altijd weer leukere dan een bouwpakket uit de folie trekken.  8)

ik ga lekker achterover hangen en kijken hoe je dit allemaal gaat oplossen gozer. ;)
Ben jij nou helemaal betoeterd :o Aan het werk! Die gevel moet af.  ;D  :P
Volgens mij hangt Pierre achterover... enne was jij niet die gast die schreef: “Geduld is een schone zaak”?
Gevel? Oh ja, gevel!


Tussen de bedrijven door ben ik even beziggeweest met wat pijpwerk.  :o


Ik denk dat dit gebouw ongeveer dateert uit en rond 1900 en om een beetje in de stijl te blijven kon ik dus niet zomaar een paar muurbeugels in de muren rossen. Ik heb dus gebruik gemaakt van stijlvolle smeedijzeren muurbeugels. Je zou dus kunnen zeggen: dáár is over nagedacht.


Bij onze zuiderburen was het (ooit) heel gebruikelijk om afvalwater in het oppervlaktewater te lozen. En mochten jullie je dat afvragen: die zwarte ringen om de pijpen zijn julienne* gesneden krimpkousjes. Het ziet er natuurlijk nog fris en proper uit, maar als de tand des tijds er overheen is gevlogen, dan wordt natuurlijk een grote smeerboel.
Julienne is een Franse term voor zeer fijngesneden krimpkousjes van 1–3 mm.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #468 Gepost op: 3 oktober 2019, 18:28:56 »
Dat ziet er heel overtuigend uit! Ben benieuwd naar de tand des tijds. Heeft het ook nog een functionele betekenis of zijn het zomaar wat buizen?

Groeten van Den geduldige en hardwerkenden mensch
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #469 Gepost op: 3 oktober 2019, 20:27:31 »
Ziet er al lekker uit Wim. Die pijpen/beugels zijn best overtuigend zo.

ik ga lekker achterover hangen en kijken hoe je dit allemaal gaat oplossen gozer. ;)

Ben jij nou helemaal betoeterd :o Aan het werk! Die gevel moet af.  ;D  :P

Gevel moet af?? Hoe meer ik er aan doe ... hoe slechter hij er uit gaat zien. ;D

Maar ook als ik achterover hang ben ik aan het werk Jack. Nadenken is ook werk hè. Bovendien kijk ik graag naar het werk van Wim en de anderen. Daar leer je van. ;)

Ik ben ook bezig en wel met 3 dingen tegelijk maar ... iets te lui om posten. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #470 Gepost op: 3 oktober 2019, 21:05:33 »
Makkers, dank voor de veren!
Dat ziet er heel overtuigend uit! Ben benieuwd naar de tand des tijds.
Tsja dan moet je nog even geduld hebben (dat woord is al een paar keer gevallen in dit draadje). Het geknoei met verf doe ik pas als ik zeker ben dat alles er op zit. En... ik bewaar meestal het leukst voor het laatst. Eigenlijk is bouwen voor mij als een langdurig soort voorspel.  ::)

Citaat
Heeft het ook nog een functionele betekenis of zijn het zomaar wat buizen?
Nee @SuperSylvester, vooralsnog zijn het stukken gietboom die erg op buizen en pijpen lijken, die met een aansteker in vorm zijn gebogen; ze zijn niet eens hol van binnen. Maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat in het echte leven er stoom, perslucht, water of wat dan ook door die buizen stroomt.

Maar ook als ik achterover hang ben ik aan het werk Jack. Nadenken is ook werk hè.
Bedenken en verzinnen neemt eigenlijk een veel groter deel in beslag dan het feitelijke bouwen. Tenminste, zo werkt dat bij mij.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #471 Gepost op: 6 oktober 2019, 09:17:36 »
Hallo Wim,

Die gevel schiet toch al aardig op.
Vooral die doorvoer van de pijpen vind ik zeer mooi.
Het houtwerk in de onderste twee ramen en die rozetten, zeer geslaagd.

Gr mark

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #472 Gepost op: 6 oktober 2019, 15:08:21 »
Dat gaat goed en voortvarend, Wim.

Mooi uit de kluiten gewassen loodgieterswerk  :D
En ik heb de nodige gietstukken bewaard van uit-de-folie-getrokken bouwpakketten  ;), maar buigen met een aansteker, daar was ik nog niet op gekomen...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #473 Gepost op: 6 oktober 2019, 16:55:03 »
Dank heren!  8)
En ik heb de nodige gietstukken bewaard van uit-de-folie-getrokken bouwpakketten  ;), maar buigen met een aansteker, daar was ik nog niet op gekomen...
@Beste Rob, die gietbomen kun je niet alleen buigen, maar als je een kaars gebruikt kun je ze ook langzaam uit elkaar trekken en dan krijg je dunnere buizen of -als je verder trekt- dunne draden. Op die manier kun je van gietbomen waar vensterglas aan heeft vastgezeten ook drankflessen maken.
Volgens hetzelfde principe kun je met kokend water ook een deuk uit de kunststof onderdelen van je auto halen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #474 Gepost op: 6 oktober 2019, 17:02:19 »
Kijk, de hele plastic trukendoos gaat hier open. Top tips!
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...