Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277778 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #375 Gepost op: 3 april 2018, 20:46:53 »
Sprakeloos!  :-X Erg goed gelukt Wim!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #376 Gepost op: 3 april 2018, 20:48:22 »
Beide muren zijn zeer mooi geworden.
Ben benieuwd naar de muurankers.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #377 Gepost op: 4 april 2018, 16:41:42 »
Dank heren!


Ik ben even verder gegaan met de binnenkant; de interieurtjes vastgezet en de binnenverlichting doorverbonden. In dit pand gaan alle lampen in een keer aan of uit. Dus geen moeilijke, digitale schakelmomenten. Alle verlichting werkt nu via een USB-kabeltje en dat lijkt heel digitaal, maar het zijn uitelkaar getrokken kabeltjes van de Action die niet op een iPhone werken. 

Ben benieuwd naar de muurankers.

Nou daar zijn ze! Deze prima muurankers zijn van HollandScale en ik heb er een hele doos van en die dingetjes heb ik niet zelf proberen te maken. Verder staat de regenafvoer in de verf en zitten de wc-raampjes er in.


Het reclamebord oogt alsof het net is opgeplakt. Deze muur staat pal naast het spoor en dat geeft een smerige bende, dus ik overweeg nog een grauwsluier.


De eerste etage lijkt inmiddels ook bewoond.


Aan de achterzijde komen op de eerste en tweede etage geen inbouwkeukens. Ik heb nu gordijnen hangen in de keukens, maar het lijkt alsof buurvrouw I en buurvrouw II bij dezelfde stoffenhal hebben gekocht. Misschien moet ik daar nog wat mee.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Station 2.0
« Reactie #378 Gepost op: 4 april 2018, 18:14:29 »
In die tijd had je ook niet veel keus
Er was geen karwie en grammel of kwatsum
En moeders moest ze nog zelf zomen en haakjes aanbrengen

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #379 Gepost op: 4 april 2018, 18:25:27 »
Hm, tja, keukenpapier voor de ramen?  ::)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #380 Gepost op: 4 april 2018, 18:43:37 »
Hm, tja, keukenpapier voor de ramen?  ::)
Nee Jack. Ik heb het uitgemeten en het zijn wc-rollen. Keukenrollen zijn dubbel zo breed.
Overigens als je door je wc-rollen heen bent, dan kun je ook keukenrollen gebruiken of koffiefilters. Maar ja, een pakje Melitta voor het wc-raam is ook weer zoiets.  :P
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #381 Gepost op: 4 april 2018, 19:55:16 »
Wauw...

... Alle verlichting werkt nu via een USB-kabeltje en dat lijkt heel digitaal, maar het zijn uitelkaar getrokken kabeltjes van de Action die niet op een iPhone werken. 
"Window dressing" heet dat, geloof ik.

En daar is nog meer van:


De eerste etage lijkt inmiddels ook bewoond.


Aan de achterzijde komen op de eerste en tweede etage geen inbouwkeukens. Ik heb nu gordijnen hangen in de keukens, maar het lijkt alsof buurvrouw I en buurvrouw II bij dezelfde stoffenhal hebben gekocht. Misschien moet ik daar nog wat mee.  :o

Maar wel van de bovenste plank!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #382 Gepost op: 4 april 2018, 21:53:32 »
Nou @Robvd, ik moet oppassen dat ik niet te snel het spul af wil krijgen. En dus laat ik misschien teveel liggen. Die witte potjes en vaasjes op die vensterbank bij de voorgevel, heb ik wit gelaten en die had ik misschien ook wel in verschillende kleurtjes kunnen verven. Tsja, en nu gaat die @Jack natuurlijk zeggen dat ik plantjes in keukenrollen heb zitten proppen.  :-X
En die gordijnen in de keukens aan de achterkant, daar heb ik me wel erg makkelijk vanaf gemaakt; dat zijn stukjes (echt) toiletpapier. Misschien moet ik daar nog even wat aandacht aan schenken en er misschien een donker interieurtje aan geven, zodat je niks van het interieur ziet maar dat er toch meer diepte in zit.
Ga ik nog aan werken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #383 Gepost op: 5 april 2018, 06:31:36 »
Hoi Wim, ik doelde eigenlijk op die 'gordijnen', de rest vind ik superb!  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #384 Gepost op: 5 april 2018, 09:09:24 »
Ow...
Jack, je hebt wel een puntje en ik ga die gordijnen veranderen.
Ik heb me er wat te makkelijk vanaf gemaakt en dat is blijkbaar opgevallen.  :-X
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #385 Gepost op: 5 april 2018, 15:33:17 »
Kleine update
Naar aanleiding van een aantal suggesties van gewaardeerde forumleden, hier en daar wat aanpassingen.

   
Het wc-papier achter de ramen op de eerste etage heb ik vervangen voor echte gordijnen en de buurvrouw in het trapportaal krijgt bezoek van twee serieuze heren die een verhaal gaan afsteken over het scheppingsverhaal.


Ik ben iets te enthousiast geweest met het vervuilen van de Hofnar-reclame, maar ik laat het lekker zo.


De buren van de derde etage hebben herenbezoek.


Tussendoor het spul dichtgeplakt.


Aan de achterkant heb ik bij de keukens een zwarte achtergrond gemaakt en echte gordijnen. De buurman van twee hoog kijkt wat er bij de buren gebeurt.


Het dak boven de keukens even dichtgemaakt, maar de verf moet nog drogen.


Even voor de beeldvorming: links komt een spoorbrug -en niet per se dit model- en recht op de achtergrond het station.


En over de volle breedte:langs die cicero-lat komt het trottoir, in de eerste twee bogen (vlnr) iets met transport en rechts een automatiek.
Tot zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Station 2.0
« Reactie #386 Gepost op: 5 april 2018, 16:13:33 »
Post in de bogen
Een goederen lift naar het perron
De post zat vaker in /onder /naast het station/perron

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #387 Gepost op: 5 april 2018, 18:53:49 »
Hm, nou heb ik niets meer te zeuren miljaar! Die gordijnen zijn helemaal geweldig en de rest ook.
Hoe heb je trouwens die handdoek zo mooi over de balustrade gekregen? Wat is dat voor materiaal?

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #388 Gepost op: 5 april 2018, 19:28:38 »
Dit is toch genieten!! Zonder wc papier 10 x beter. Je hebt jezelf weer overtroffen Wim. Diepe buiging. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #389 Gepost op: 5 april 2018, 19:58:51 »
Post in de bogen
Een goederen lift naar het perron
De post zat vaker in /onder /naast het station/perron
Ja, maar in dit geval wordt het een bodecentrum zodat ik mijn Snelle Visser Daf een plek kan geven.  8)

Hm, nou heb ik niets meer te zeuren miljaar!
Jongens, ik blijf het zeggen: ga vooral door met zeuren. Op een gegeven moment zit ik in een soort kokervisie en dan zie ik de dingen niet meet zoals anderen het zien.
Dus blijf kritisch dat houdt me scherp.

Citaat
Hoe heb je trouwens die handdoek zo mooi over de balustrade gekregen? Wat is dat voor materiaal?
Handdoek? (Zucht) dat is een laken!
Ga naar Albert Heijn en koop een leverworst plus een tube mosterd. Eet de leverworst met mosterd en hoe meer mosterd je erop smeert, hoe eerder de tube leeg is. Als die tube mosterd na acht leverworsten leeg is, dan knip je 'm open en vouwt het metaal open. Onder de kraan de restjes mosterd wegsploelen en gladstrijken. Dat gladstrijken kan met een fles Château Petrus Pomerol 2004 of met een deegroller. Op maat knippen en dan kun je de was ophangen of er dak van golfplaat mee maken.
Naast het vak met tubes mosterd liggen trouwens ook tubes mayonaise.


Dit is toch genieten!! Zonder wc papier 10 x beter. Je hebt jezelf weer overtroffen Wim. Diepe buiging. ;)
Dankjewel Pierre!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #390 Gepost op: 5 april 2018, 20:08:47 »
Een strandlaken dan haha, ik heb die mosterd tubes al ergens uitgestreken liggen maar was even nieuwsgierig.

Gewone huiswijn van de Appie doet het trouwens ook  :P

En dat gezeur begint vanzelf weer, ben vandaag in een goede bui  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Station 2.0
« Reactie #391 Gepost op: 5 april 2018, 20:09:51 »
Ga naar Albert Heijn en koop een leverworst plus een tube mosterd. ... en dan kun je de was ophangen of er dak van golfplaat mee maken.
Naast het vak met tubes mosterd liggen trouwens ook tubes mayonaise.


LOL LOL

Zijn dat die tubes mosterd met het voor mij fameuze opschrift "Schudden voor gebruik" ?  Waarbij ik me dus nog steeds van alles probeer voor te stellen...
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #392 Gepost op: 5 april 2018, 21:18:45 »
Erg mooi, Wim. Het is nu veren-tijd!
Mooie hoek wordt dat bij het station. Ik vind het leuk om ook weer het geheel te zien in de omgeving na alle details.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #393 Gepost op: 5 april 2018, 23:05:54 »
Ja, maar in dit geval wordt het een bodecentrum zodat ik mijn Snelle Visser Daf een plek kan geven.  8)
 

Ik had al zo'n idee dat het dit ging worden. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Station 2.0
« Reactie #394 Gepost op: 6 april 2018, 11:06:15 »
Het ziet er echt geweldig uit Wim! Mijn complimenten :)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #395 Gepost op: 10 april 2018, 15:50:32 »
Dankjewel heren,
Ja, maar in dit geval wordt het een bodecentrum zodat ik mijn Snelle Visser Daf een plek kan geven.  8)
 
Ik had al zo'n idee dat het dit ging worden. ;)
Inderdaad @Pierre en ik heb dit ook nog liggen:


Daar kan ik een gele vrachtwagen mee beplakken of een bord boven een paar garagedeuren maken.

Verder heb ik nog wat achterstallig onderhoud:


Bij het dichtplakken van de zijmuur sloot de dakgoot niet helemaal lekker aan.


Een strookje aluminium plakband er overheen en het zit dicht.


Een beetje verf en als je het niet weet dan zie je het niet.


De buurvrouw van drie hoog doet de was en dan is dit pand zo'n beetje klaar.


Bij de buren moet nog wel wat gebeuren. Ik had nog een interieurtje liggen, maar ik weet nog niet welke invulling daar aan ga geven.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #396 Gepost op: 10 april 2018, 16:20:55 »
Hoi Wim,

Goede fix voor de dakrand.
Bij het leegstaande pand van de buren kreeg ik het gevoel van een verhuizing!
Is dat misschien een idee: stapels dozen, meubels aan de kant?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #397 Gepost op: 11 april 2018, 09:52:07 »
Bij het leegstaande pand van de buren kreeg ik het gevoel van een verhuizing!
Is dat misschien een idee: stapels dozen, meubels aan de kant?
Dag Rob,
Dat is een prima idee. Alleen wel een berg werk: veel meubilair, stapels dozen vouwen en plakken en een verhuiswagen voor de deur die de weg blokkeert. Ik heb eens zitten nadenken en ik denk dat ik één fase vóór die verhuizing ga zitten: schilders die de boel vast aan het opknappen zijn.
Het zicht vanaf de buitenkant is niet optimaal, maar met een paar bouwlampen wordt dat zicht al een stuk beter. Met een stuk of wat potten verf, wat trapleertjes en een paar Preisertjes die de boel aan het schilderen zijn dan wordt het al een mooi verhaal. En veel minder werk.  ;D
Bedankt voor de tip!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Station 2.0
« Reactie #398 Gepost op: 11 april 2018, 10:21:34 »
... met een paar bouwlampen ...

Dan kun je een LED-strip-LEDje eindelijk eens als schijnwerper licht laten geven op 20mA  ;D

Ga zo door, ik lees wel weer mee!
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #399 Gepost op: 10 augustus 2019, 17:18:28 »
De afgelopen dagen zijn we bezig geweest met schilderwerk aan ons 1:1 huis, maar nu het weer wat wisselvalliger is en de temperatuur lijkt te dalen ben ik op mijn zolderkamer wat ruimte aan het maken om wat orde te scheppen. Tijdens de zomerse periode ben ik ook gaan nadenken over mijn H0-baan en heb een aantal veranderingen bedacht.


Zo'n treintafel (of hoe heet zo'n ding) op zwenkwielen is wel handig, maar het blijft voor mij een te groot en onhandelbaar ding. Veel modelspoorders zijn daar goed in, maar voor mij is het oppervlak domweg te groot om een beetje lekker te kunnen werken. Ik heb het kreng dus gedemonteerd.


Gelukkig heb ik dit omvangrijke bouwsel met torxschroeven in elkaar gezet en geen lijm gebruikt. Al het hout en schroeven zijn dus herbruikbaar.
Enfin, ik kan dus nu opnieuw beginnen.  :o

Ik wil nu een wat minder diepe opzet maken zodat ik overal makkelijker bij kan en niet over dat hele end hoef heen te hangen. Minder diep betekent wel een lange strook om al mijn bouwsels een behoorlijke plek te geven. Ik wil beginnen met de omgeving van het station en dat deel wordt dan aanzienlijk smaller.


Ik heb mijn nieuwe plan natuurlijk afgekeken van @Pierre: een relatief smalle strook bij het station waar het hoogst noodzakelijke gebeurt. Pierre's baan loopt rond en mijn baan loopt voorlopig in één recht stuk.
Enfin, ik ga eens meten en puzzelen. 
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)