Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #325 Gepost op: 22 maart 2018, 17:57:07 »
Mooi .. mooi.  Alleen dat rode lampje ... humm. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #326 Gepost op: 22 maart 2018, 18:14:07 »
Hmm tja dan verwacht je een iets ander model buurbvrouw  ;D

Je gaat lekker, het sfeertje begint aardig te lijken.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Station 2.0
« Reactie #327 Gepost op: 22 maart 2018, 18:29:47 »
Zolangzeop zolderblijft  :D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #328 Gepost op: 22 maart 2018, 19:02:34 »
Mooi .. mooi.  Alleen dat rode lampje ... humm. ::)
Tsja, ik heb het niet echt in de gaten gehouden, maar het zou natuurlijk best kunnen dat de buurvrouw zo nu en dan herenbezoek ontvangt. Het waren natuurlijk donkere tijden.  ::)

Hmm tja dan verwacht je een iets ander model buurvrouw  ;D
Een boek moet je niet beoordelen op z'n omslag. Bovendien heb je meisjes van het trottoir (draait daar niet ergens een film over?) in alle soorten en maten... én in elke prijsklasse.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Station 2.0
« Reactie #329 Gepost op: 22 maart 2018, 19:23:35 »
Is de bioscoop al open  :o

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #330 Gepost op: 22 maart 2018, 19:25:05 »
Pierre kan het weten, daar draait die momenteel  ;)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #331 Gepost op: 22 maart 2018, 19:26:36 »
Het valt me trouwens op dat bij de euh oudere generatie onder ons dit thema wel erg vaak terug komt...  :P
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #332 Gepost op: 22 maart 2018, 19:35:47 »
Volgens mij draait die bioscoop als een dolle.
Maar even terugkomend op dat rode licht in dat trapportaal: @Pierre wat vind je beter de vorige versie (wit licht) of de laatste versie (met rood licht)?

Het valt me trouwens op dat bij de euh oudere generatie onder ons dit thema wel erg vaak terug komt...  :P
Het thema biscoop, rode lampen of dames van plezier?
Jack, dat komt omdat wij natuurlijk veel meer hebben meegemaakt. En hoe of je het ook wendt of keert; er zit altijd een stukje van onszelf in onze modelbaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #333 Gepost op: 22 maart 2018, 19:44:46 »
Wim, wat een fantastisch werk, weer. Interieur is top, maar die Preissertjes weet je ook weer goed te treffen

En hoe of je het ook wendt of keert; er zit altijd een stukje van onszelf in onze modelbaan.
Dat is waar! Net zoals wat de kijker ziet, ook iets vertelt over de toeschouwer  :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #334 Gepost op: 22 maart 2018, 20:30:56 »
Dat is waar! Net zoals wat de kijker ziet, ook iets vertelt over de toeschouwer  :)
Die kan zó op een tegeltje!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #335 Gepost op: 22 maart 2018, 22:58:28 »
Persoonlijk vind ik de witte verlichting een stuk mooier Wim. Misschien nog wat dimmen.

Ik heb nog eens even zitten kijken naar deze projectjes maar dat is toch wel echt genieten hoor. Prachtig werk! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Station 2.0
« Reactie #336 Gepost op: 23 maart 2018, 11:50:01 »
Wim, je bent echt prachtig bezig. Vind het geweldig hoe je het in elkaar zet :)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #337 Gepost op: 23 maart 2018, 21:26:50 »
Ik stem voor de witte verlichting (welllicht iets minder fel).

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #338 Gepost op: 24 maart 2018, 11:35:43 »
Heren,
Hartelijk dank voor jullie bruikbare en gewaardeerde feedback. Blijf dat ook vooral doen.
Doordat ik met een soort kokervisie op de vierkante millimeter aan het fröbelen ben, verlies ik sommige zaken wel eens uit het oog en jullie bekijken het dan weer met andere ogen.
Jullie mening heb ik nodig om beter werk te kunnen leveren.

Persoonlijk vind ik de witte verlichting een stuk mooier Wim. Misschien nog wat dimmen.
Op het ledstripje in het trapportaal heb ik een gekleurd stukje plakband geplakt. Jullie hebben wel een punt; het ziet er daar een beetje uit als een hoerenkast en vandaag ga ik er dat plakband er weer afhalen. Op die manier ga je waarschijnlijk ook meer te zien krijgen van de trap en de trapleuningen, waar die buurvrouw het uitzicht beneemt.

Citaat
Ik heb nog eens even zitten kijken naar deze projectjes maar dat is toch wel echt genieten hoor. Prachtig werk! ;)
Dankjewel @Pierre.
Dat heb ikzelf ook nog eens gedaan en met een kritische blik bekeken wat ik tot nog toe bij elkaar heb zitten fröbelen:


Als terugblader naar bijvoorbeeld mijn melkinrichting dan is dit niet het toonbeeld van netjes werken. Alles staat schots en scheef op de schappen geplakt en het tegelwerk maak ik tegenwoordig ook wat netter. Geen wonder dat die sukkel geen klandizie heeft.


Van buitenaf gezien, zie je er gelukkig weinig van.


Ik ga het niet meer veranderen, maar de scharnieren van de koelcel zijn eigenlijk veel te groot.


Aan het eind van de rit gaat het natuurlijk om het totaalbeeld.


En ik vind het een stuk beter ogen dan deze bedrukte interieurtjes.
Terugkijkend vind dat er wel een opgaande lijn is te ontdekken en dat ik wat netter ben gaan werken... en dat heb ik voor een deel ook te danken aan jullie kritische feedback. Waarvoor dank!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Station 2.0
« Reactie #339 Gepost op: 24 maart 2018, 16:49:48 »
Mooi werk Wim. Dat rode licht gaf inderdaad het beeld van een hoerenkast. Die kan op elke baan best voorkomen, maar vaak wat achteraf. Op mijn baan - als ik er ooit mee verder ga - zal een caravan komen en wat straattippelaars bij donkere tunneltjes.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #340 Gepost op: 24 maart 2018, 17:32:17 »
Dat rode licht gaf inderdaad het beeld van een hoerenkast. Die kan op elke baan best voorkomen, maar vaak wat achteraf. Op mijn baan - als ik er ooit mee verder ga - zal een caravan komen en wat straattippelaars bij donkere tunneltjes.
Achteraf op een baan?
Zonde, dan zie je niks.
Mijn hoerenkast komt vol in het zicht. Het oudste beroep moeten we in ere houden en zou op geen modelspoorbaan mogen ontbreken!
Gisteren was ik in Brussel en aan de achterkant van Gare du Nord zit een hele straat vol raamprostitutie.

Het valt me trouwens op dat bij de euh oudere generatie onder ons dit thema wel erg vaak terug komt...  :P
Nee @Jack, het hóórt gewoon bij een modelspoorbaan en daar kun je eigenlijk niet omheen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #341 Gepost op: 24 maart 2018, 17:56:20 »
Mooie foto van de achterzijde van de Warmoesstraat en de goede buurt. ;)
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Station 2.0
« Reactie #342 Gepost op: 24 maart 2018, 18:25:22 »
Achteraf op een baan?
Zonde, dan zie je niks.
Mijn hoerenkast komt vol in het zicht. Het oudste beroep moeten we in ere houden en zou op geen modelspoorbaan mogen ontbreken!
Gisteren was ik in Brussel en aan de achterkant van Gare du Nord zit een hele straat vol raamprostitutie.

Ik bedoel niet dat je een hoerenkast of een tippelzone ergens bijna verstopt op een baan. Maar in mijn geval niet in de hoofdstraat, maar in ongure hoekjes. En een van die hoekjes daar kijk je straks recht tegen aan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #343 Gepost op: 24 maart 2018, 20:03:15 »
Hey Wim, maar ik heb ook nooit beweerd dat het niet kan of mag  ;D Voor mij hoort het zeker thuis op een modelbaan.
Sterker nog, ik heb zelf zo'n kast ergens in een doos staan, de dames zijn even met vakantie  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #344 Gepost op: 24 maart 2018, 20:07:24 »
Sterker nog, ik heb zelf zo'n kast ergens in een doos staan, de dames zijn even met vakantie  8)
Enne kunnen we daar foto's van verwachten?
Je maakt me nieuwsgierig!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #345 Gepost op: 24 maart 2018, 20:23:30 »
Tuurlijk, ik begrijp je nieuwsgierigheid  ;D

Is dit misschien iets voor op de baan? https://www.novadesign.co/ wel toepasselijk  :)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #346 Gepost op: 24 maart 2018, 21:23:12 »
Inmiddels heb ik de lamp in het trapportaal vervangen en ook de make-up van de buurvrouw ietwat aangepast. Het ziet er bij de buren nu wat minder hoerig uit. Foto's volgen.

Maar is nog wat meer werk aan dit project: de achtergevel.


Aan de achtergevel zit nog wat werk: de veranda's zitten nog los op de steunen omdat er nog Preisertjes de was moeten ophangen, er nog kratten met lege flessen gestapeld moeten worden en omdat er nog deuren moeten worden gemaakt.
Bovendien wil ik in de bovenste keuken nog een interieur maken.


Dus heb ik vast een bouwpakketje gemaakt.


Er komt natuurlijk nog een aanrecht in, keukenkastjes en een bijpassende Fasto-geiser.


Vanaf de buitenkant wordt dit ongeveer het beeld.


  De deur naar de veranda blijft open en met voldoende verlichting blijft er denk ik genoeg zichtbaar.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #347 Gepost op: 25 maart 2018, 13:51:20 »
Lekker bezig Wim, mooi sfeertje👍
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #348 Gepost op: 25 maart 2018, 17:16:12 »
hoi Wim,
Ziet er allemaal mooi uit, (en daar komt ie) maar...
Ik vind die steunen onder de balkons een beetje grof. In mijn tijd in Amsterdam waren de meeste balkons van de oudere panden die ik aan de achterkant kon zien, aan de achterkant met houten palen aan de buitenkant vanaf de grond tot aan de het bovenste balkon ondersteund. Daar zat dan ook meteen het balkonhek aan vast.

zoiets.



Dus misschien een idee om dat te doen op de hoek van jouw balkons?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #349 Gepost op: 26 maart 2018, 00:48:35 »
@Robvd bedankt voor je feedback en je hebt gelijk; in Amsterdam worden veranda's op deze manier in elkaar gezet en vast ook in Den Haag en Rotterdam. Maar ik probeer een beetje te variëren. Daarom heb ik de veranda's van beide panden ook verschillend gemaakt. Er komen of zijn nog meer panden en het kan best zijn dat ik ook een achtergevel in elkaar zet zoals jij bedoelt.
Voorlopig laat ik het even zo, maar het kan best zijn dat het morgen aanpas... of niet.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)