Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277757 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #275 Gepost op: 6 maart 2018, 16:21:00 »
Kleine update
Tussendoor even een klein experiment met het invoegen van muren van baksteen. Gewoonlijk doe ik eerst een laag verdunde cementkleur en als dat droog is dan ga ik er met een drybrush van baksteenkleurige verf overheen. Eigenlijk doe ik dit steeds op dezelfde manier, dus dacht nu eens een keer wat anders uit te proberen.


Een stukje baksteenplaat van Auhagen.


Plamuur van de Action met een klein beetje zwarte acrylaatverf.


Als dat een beetje is ingedroogd het spul er weer afvegen met een vochtige doekje. Eventueel kun je met een zwarte wetwash het spul nog wat bijkleuren. Voor dit uitprobeersel heb deze plaat niet eers in baksteenkleur geschilderd. Als ik dat gedaan had dan was het resultaat misschien nog wat beter uit de verf gekomen.

Terug on-topic


Ik ben nog even verder gegaan met de achtergevel. Dit wordt de zijmuur die grenst aan de straatkant.


En achter die muur komt een binnenplaats. De begane grond krijgt openslaande deuren en openslaande ramen.


Omdat de boel achter nogal open wordt, heb ik bedacht dat hier een eetkeuken komt. Het aanrecht komt achter het raam.


Ter inspiratie: zoiets moet het worden... maar dan natuurlijk in kleur.


Die keuken wordt natuurlijk voor een deel betegeld dus moeten er tegeltjes komen.


Het tegelwerk zit erin. Had misschien wel wat netter gekund en ik heb nog gezocht naar tegelkruisje, maar die zijn in deze schaal niet te krijgen. Ach, een heleboel ligt buiten het zicht.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #276 Gepost op: 7 maart 2018, 17:49:11 »
Kleine aanvulling


Soms -of eigenlijk best wel vaak- mislukt er ook wel eens wat. Maar dit materiaal waarmee ik een stel schuifdeuren had willen maken was te dik en te poreus om er wat mee te kunnen doen.


Dus heb ik maar een een paar nieuwe gemaakt. Achteraf was dat minder werk geweest dan dat dat gehak in die oude rommel. Het pannenrek boven het fornuis heb ik ook vervangen, want de spijltjes zaten verkeerd om.


In het midden komt nog een eettafel. Veel meer dan een fornuis en een aanrecht zal er door het keukenraam niet te zien zijn. De moeite om nog een koelkast te maken zal ik me dus besparen.


De voorlopige opzet van het binnenplaatsje.


En aan de buitenkant moet er nog een grauwsluier over de muur om het metselwerk een beetje in dezelfde kleurtoon te krijgen.
Enfin, tot zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #277 Gepost op: 7 maart 2018, 22:47:28 »
Dit is weer genieten Wim ... mooi werk. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #278 Gepost op: 7 maart 2018, 23:22:31 »
Het is weer priegelwerk van de bovenste plank, Wim. Helemaal mooi.
Op het zwart/wit voorbeeld zie ik die ronde geiser. Kreeg ik wel een 'oh ja, zo was dat toen' gevoel bij. Is dat nog een idee voor boven de spoelbak?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #279 Gepost op: 8 maart 2018, 09:34:18 »
Dank heren!
Op het zwart/wit voorbeeld zie ik die ronde geiser. Kreeg ik wel een 'oh ja, zo was dat toen' gevoel bij. Is dat nog een idee voor boven de spoelbak?
Die geiser hadden wij vroeger ook. Maar ik ben wel een beetje een wat luie modelbouwer... of zo je wilt een tactische bouwer. Dat aanrecht staat tegen het raam aan en zoals je ziet kun je bijvoorbeeld de kraan boven de wasbak net niet zien. Die valt buiten beeld omdat het raam wat hoger valt. Tsja, die kraan ga ik dus niet maken, de geiser ook niet en de kastjes boven het aanrecht ook niet.
Maar misschien ga ik nog wel een keer een dwarsdoorsnede van een woonhuis maken zoals poppenhuizen waar bijvoorbeeld de zijkant is opengewerkt en waarbij alles te zien is.


Een inspirerend plaatje uit mijn tijdspanne: een pagina uit een folder van Bruynzeel waarop mijn moeder poseert als dè ideale huisvrouw.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Station 2.0
« Reactie #280 Gepost op: 8 maart 2018, 09:48:03 »
... waarop mijn moeder poseert als dè ideale huisvrouw.

Prachtig!  (Je bouwwerk trouwens ook)
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #281 Gepost op: 8 maart 2018, 22:11:08 »
Mijn moeder...
Ik vind het geweldig!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #282 Gepost op: 14 maart 2018, 19:51:18 »
Dank heren.
Inmiddels is het wel weer tijd voor een
Kleine update
Ik heb niet zo heel veel tijd gehad en heb vooral tijd gestoken in het interieur van de keuken.


Dit interieurtje is een soort kijkdoosje geworden dat bestaat uit twee delen: de achterkant met de zijmuren en het andere deel de vloer. Op deze manier werkt het voor mij het makkelijkst en kan ik overal bij.


Dat kijkdoosje zit dan vervolgens klemvast in de bebouwing.
Enfin, een paar foto's vertellen denk ik genoeg.







Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #283 Gepost op: 14 maart 2018, 20:32:34 »
Grandioos Wim.  ;) Erg knap gemaakt allemaal.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #284 Gepost op: 14 maart 2018, 21:46:21 »
Mooi, mooi, mooi!
Prachtig tafereel aan de keukentafel. Ik vind, naast al het moois van het interieur, ook de houding van de dames ook erg goed getroffen.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #285 Gepost op: 15 maart 2018, 14:44:56 »
Dankjulliewel!  8)
Ik ben even verder gegaan, want eigenlijk wil ik dit projectje wel zo'n beetje afronden zodat ik weer verder kan met het aangrenzende station.


De achtergevel zit er nu ook zo'n beetje in. Voor de beeldvorming heb ik de buren er even naast gezet.


Vanaf de straat gezien. Voor de winkel links moet nog een huurder worden gevonden.


Aan de achterkant bij de buren moeten er nog keukendeuren in.


Het trottoir heb ik ook maar vast op maat gemaakt, zodatbik een soort van grondplaat heb.


De zijmuur.


Via het zolderraam is ook nog wat te zien.


Die zijmuur komt door te lopen naar de achterkant en ontneemt straks een beetje het zicht naar het interieur. Vanaf dit punt weet ik dus nog niet wat er te zien zal zijn.
Enfin, tot zover even.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #286 Gepost op: 15 maart 2018, 18:58:58 »
En waar is dat 'Te Huur' bordje dan? Ik zoek nog een adresje...  :D Leuk sfeertje wordt dat, die details doen het 'm toch. Sjappoo!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #287 Gepost op: 15 maart 2018, 20:06:36 »
En waar is dat 'Te Huur' bordje dan? Ik zoek nog een adresje...
Dat is nog niet eens zo’n héél slecht idee: ik geef de afmetingen op van de beschikbare winkelruimte en jij (of wie dan ook) levert het interieur. Het moet natuurlijk wel een beetje in het tijdsbeeld passen; dus geen Burger King of een telefoonwinkel.

Citaat
Leuk sfeertje wordt dat, die details doen het 'm toch. Sjappoo!
Dankjewel @Jack!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #288 Gepost op: 16 maart 2018, 08:58:49 »
Okay, ik zit zelf te denken aan een piano zaak. Een mooie grote vleugel in het midden, Chopin zachtjes op de achtergrond (of Beethoven of ...) en aan de gevel een groot piano toetsenbord met op de witte toetsen de naam van de zaak.
(1 letter per toets). Wat kost dat per maand?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Station 2.0
« Reactie #289 Gepost op: 16 maart 2018, 22:42:57 »
Geen goede deal @Jack,

Jij moet een interieur leveren en in plaats van daar een vergoeding voor te krijgen moet je huur betalen.  ::)

Die @Wim is een sluwe handelaar!  :D

Ik ga kavels op mijn baan verpachten! Iedereen die wil mag er een huisje op plaatsen en vervolgens jaarlijks pacht betalen.  :D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #290 Gepost op: 17 maart 2018, 13:08:55 »
Heren, heren!
Okay, ik zit zelf te denken aan een piano zaak. Een mooie grote vleugel in het midden, Chopin zachtjes op de achtergrond (of Beethoven of ...) en aan de gevel een groot piano toetsenbord met op de witte toetsen de naam van de zaak.
(1 letter per toets). Wat kost dat per maand?
Een pianozaak?
Allereerst de beschikbare ruimte:


Met opzet heb ik dit eerste pand redelijk smal gehouden omdat ik twee panden naast elkaar wilde hebben. Op deze manier loopt het trottoir vanaf het station in één strakke lijn door naar de zijkant van deze twee panden. Daardoor is de beschikbare winkelruimte ook ietwat beperkt. Voor een winkel waar concertvleugels worden verkocht heb je denk ik wat meer vierkante meters nodig. Maar 3D-geprinte piano’s en wat muziekinstrumenten daar kan ik natuurlijk wel wat mee.

Probeer je te verplaatsen in het tijdsbeeld: vijftigerjaren, een behoorlijke werkloosheid, niet veel meer luxe dan de draadomroep, de tijd dat sokken nog gestopt werden, hangharing en schuifkaas.
Ik denk dus zelf dat er veel meer behoefte is aan een nering waar meer noodzakelijk artikelen worden verkocht. En dan denk ikzelf aan een bakker, een drogisterij, een viswinkel, een groenteboer of een slijterij.

Geen goede deal @Jack,
Jij moet een interieur leveren en in plaats van daar een vergoeding voor te krijgen moet je huur betalen.  ::)
Er is in dit hele plaatje nog geen prijs genoemd!  :D

Citaat
Die @Wim is een sluwe handelaar!  :D
Ja, dat dan weer wèl!  8)

Citaat
Ik ga kavels op mijn baan verpachten! Iedereen die wil mag er een huisje op plaatsen en vervolgens jaarlijks pacht betalen.  :D
Nou @GéJé, ergens is dat nog niet eens zo'n heel slecht plan.
Ook op dit forum zijn plannen te vinden over een forumbaan opgebouwd in modules. Die plannen zijn veelbelovend maar de organisatie vergt natuurlijk nogal wat energie. En misschien is het ook wel een beetje een dingetje dat een aantal modelspoorders liever hun vrije tijd aan eigen bouwwerken besteden. Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen.
Bovendien heeft elke modelspoorder weer een eigen stijl en manier van bouwen en als je dat bij elkaar op een baan gaat zetten, dan wordt het misschien wel een allegaartje van verschillende stijlen.
Nu nog een baan met kavels.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Station 2.0
« Reactie #291 Gepost op: 17 maart 2018, 13:41:47 »
Ojee, nu hoor ik ruilverkaveling aankomen...  :o ;D :P
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #292 Gepost op: 17 maart 2018, 14:09:25 »
Over piano's gesproken:


Deze 1:87 vleugel werd gemaakt door VectorCut. Maar die gast is er mee gestopt. En dat is vet jammer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #293 Gepost op: 17 maart 2018, 16:45:02 »
Ja, die kon ik al mooi! Ik begrijp dat ik geen vergunning krijg van de gemeente Willemse, tja dan moet ik ergens anders heen
met mijn toetsen en bellen  :-X

Een sigarenwinkel misschien? Maar je heb al een kiosk hmm, ik zou er zelf een soort van kraakpand van maken, ramen dichtgetimmerd
en alles heel slecht onderhouden, veel troep overal, gaffiti op de muur en het 'Te huur' bordje weer terug maar ik laat me verrassen...
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #294 Gepost op: 17 maart 2018, 18:36:43 »
Aanvankelijk dacht ik me er gemakkelijk vanaf te maken door er een soort kunsthandel van te maken. Ik hoef dan alleen een etalage te maken met wat stoffige kunstwerken en de rest van het interieur kan ik laten voor wat het is.


Schilderijen genoeg maar wie zit daarop te wachten?
Dus heb ik toch maar gekozen voor een min of meer compleet interieur.


Ik heb nog wel wat liggen aan winkelinterieur, dus ben ik daarmee maar vast aan de slag gegaan.


De originele versie van deze kast was wat te breed en die klok kan mooi ergens op een schoorsteenmantel. Dit kan nu nog van alles worden: een drogisterij, een slijterij of een kruidenier. De muur heb vast voorzien van een paneeldeur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Station 2.0
« Reactie #295 Gepost op: 17 maart 2018, 18:47:15 »
Drogisterijen had je vele
Wat ik herrinner de petroleum geur
De kruiden en drop en schoonmaak spullen
Tonnetje groene zeep,potten snoep en drop
borstels en nog veel meer

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #296 Gepost op: 17 maart 2018, 19:25:46 »
Het zijn alledrie leuke ideeën.
Maar een mooi interieur is jouw wel toevertrouwd.
Succes.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #297 Gepost op: 17 maart 2018, 22:14:45 »
Wat dacht je van een "gaper" aan de gevel Wim. Dan heb je echt iets unieks. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #298 Gepost op: 18 maart 2018, 14:41:47 »
“Echt iets unieks”.
Ik dacht al wanneer komt-ie met z’n unieke ideeën.  :o
De kop van een Preisertje is veel te klein om daar een gaper van te maken.


Maar, ik had nog ergens een bakje met ouwe meuk liggen met figuren van nogal wisselend formaat, die ooit langs mijn vaders racebaan hebben gestaan. Gapers zijn qua afmeting eigenlijk best wel groot.


Een beetje zagen en snijden en dan heb je een soort van gaper. Er zit nog wel wat schilderwerk in en ik moet nog zien hoe ik dat kreng tegen de winkelpui aan krijg. Maar het is een begin en als-toch wat te groot is dan zaag ik wel een nieuwe kop uit een 1:48 figuurtje.
Hee bedankt hè @Pierre???
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #299 Gepost op: 18 maart 2018, 16:30:42 »
Heel erg goed bedacht! Wat is een gaper?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands