Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277883 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #250 Gepost op: 22 februari 2018, 16:30:31 »
Poe hé ... Dat muurtje is weer om van te kwijlen Wim.
Dankjewel.  8)

Citaat
Dat grote raam is echt iets voor een artiest. Schilder, beeldhouwer of fotograaf of zo. Daar zijn verschillende leuke taferelen mee te bedenken  8)
Schilders, beeldhouwers, fotografen... en dan natuurlijk een naaktmodel? Ik heb nog wel wat van dat spul liggen.
Of een ouwe lul met een modelspoorbaantje?  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #251 Gepost op: 22 februari 2018, 17:23:40 »
Ach, die foto had ik nog niet gezien:


▲ Ik denk dat een schilder met wat naakt misschien wel een optie is.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #252 Gepost op: 22 februari 2018, 20:00:49 »
Strak schilderwerk, Wim.
Dat muurtje is inderdaad om van te smullen. En de hemelwaterafvoer is ook interessant geworden. Je bent echt een meester van de details!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Station 2.0
« Reactie #253 Gepost op: 22 februari 2018, 20:26:20 »
Ik vind het verschil tussen foto 1 en foto 4 verbazingwekkend! Prachtig resultaat!

En op die zolder? .... Een wietplantage? kan je de kosten van je hobby terug verdienen.  :D

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #254 Gepost op: 22 februari 2018, 21:21:51 »
Dat is een zeer mooie gevel geworden.
Om je vingers bij af te likken.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #255 Gepost op: 22 februari 2018, 21:52:37 »
Heren, dank voor alle veren.
Strak schilderwerk, Wim.
Nou Rob, daar noem je wat. Op close-up’s kwam ik erachter dat mijn schilderwerk nog wel wat strakker kon en dan heb ik het even over de raamkozijnen.


wat aanvankelijk deed bij witte raamkozijnen was de binnenkant schilderen en wat er aan verf op de zijkanten kwam wegschrapen met een mesje. In de hoekjes kom je daar niet zo goed bij en geeft een wat slordig gezicht. Ik ga nu betere penselen kopen en gewoon netter schilderen.

En op die zolder? .... Een wietplantage? kan je de kosten van je hobby terug verdienen.  :D
Nee @GéJé dat gaat 'm niet worden. Mijn scenery speelt zich af in de vijftigerjaren en toen was er van exotische genotsmiddelen nog niet echt sprake. Alcohol, spiritus, morfine, lijm en af en toe een snuif cocaïne.
Ik denk dat ik het lekker ordinair houdt: een aan alcohol verslaafde kunstschilder en een van het trottoir geplukt naaktmodel.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #256 Gepost op: 25 februari 2018, 20:32:36 »
Kleine update
Tussendoor ben ik nog even bezig geweest aan mijn erkerwoning.


Onder de erker moeten denk ik nog wat steunbalkjes.


De zijmuur zit in de grondverf. Met opzet heb ik wat lichtere stukken gemaakt, maar ik weet nog niet of dit effect een beetje leuk uit gaat pakken.


Ik ben nog niet helemaal tevreden. Daar moet denk ik nog wel wat aan gebeuren.


Het aanplakbiljet ziet er ook nog een beetje te fruitig uit.


Van het dak weet ik nog niet of ik er terracotta-kleurige pannen op leg of zwarte.


Bovenin de vloer voor de zolder.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #257 Gepost op: 25 februari 2018, 21:05:27 »
Ziet er weer strak uit.
Persoonlijk vind ik de terracotta dakpannen prima qua kleur, wellicht iets vuil enz.
Maar dat is jou wel toevertrouwd.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #258 Gepost op: 27 februari 2018, 10:40:59 »
Ik was toch niet helemaal tevreden met deze zijmuur. De ene keer lukt het nou eenmaal beter dan de andere keer.


Ik vond deze muur wat te clean. Ook het affiche vond ik er wat te fris uitzien.


Dus ik heb alles een paar tinten donkerder gemaakt.


Voor...


...en ná.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #259 Gepost op: 27 februari 2018, 12:46:35 »
Niet alleen de Jaffa's maar ook je muurtje is nu om te zoenen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #260 Gepost op: 27 februari 2018, 15:16:19 »
Mmm jummie, smaakt naar meer.

Maar hoe heb je die reclame gemaakt?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #261 Gepost op: 27 februari 2018, 15:34:10 »
Dankjewel heren.
Maar hoe heb je die reclame gemaakt?
Van het internet scharrel ik nog wel eens wat bij elkaar aan oude reclameposters die passen in mijn tijdsbeeld. Bijvoorbeeld via Google op: affiche Nederland 1950. Wel zoek ik op grote afbeeldingen. Op die manier krijg je bij het afdrukken geen irritante rasters of pixels te zien. Als ik dan een A-viertje gevuld heb, druk ik die af op een vel zelfklevend A4. Het voordeel van zo'n zelfklevend vel is dat je geen geknoei hebt met lijm. Bovendien kun je dan met een spateltje de voegen van de bakstenen door zo'n affiche heendrukken. Daardoor lijkt het nog meer op een aanplakbiljet.

Inmiddels ben ik wat verder met het dak.


Omdat er interieur op de zolderetage komt en er door het dakraam nogal wat in het zicht zit, moest ik ook wat aan de binnenkant iets van een balkenconstructie maken. Voordeel van dit hele gedoe is dat het dak nu afneembaar is geworden.


De dakvorsten (of nokpannen) laten wat kieren open, dus heb met wat Action-plamuur de boel maar even dichtgesmeerd.


Het pannendak staat te drogen.


Het glas in het dakraampje heb ik met Kristal Klear gedaan, waardoor het er ook aan de binnenkant een beetje netjes komt uit te zien.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #262 Gepost op: 28 februari 2018, 16:49:18 »
Kleine update
Ik heb vandaag even verder gewerkt aan het interieur van de zolderetage.


Wellicht weinig origineel, maar ik heb toch maar gekozen voor een kunstschilder met een naaktmodel.


Ik had eigenlijk liever een wat meer Rubens-type als model gewild, maar die bestaan blijkbaar niet.


Hoofdzaak was dat ook op kijkafstand een beetje te zien is wat daar boven gebeurt en dat is denk ik aardig gelukt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #263 Gepost op: 28 februari 2018, 18:28:03 »
“Hoofdzaak was dat ook op kijkafstand een beetje te zien is wat daar boven gebeurt en dat is denk ik aardig gelukt”

Nou vanuit Limburg is het goed te zien.  ;)
En het het ziet er goed uit.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #264 Gepost op: 28 februari 2018, 18:50:00 »
Heel erg goed gelukt Wim maar ... ik maak me wel wat zorgen over dat gammele traphekje. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #265 Gepost op: 28 februari 2018, 19:24:54 »
Heren, dank voor jullie positieve feedback.
...ik maak me wel wat zorgen over dat gammele traphekje. 8)
Ik zag het al op de foto en ik had eigenlijk wel verwacht dat je niet alleen naar de kont van dat model zou kijken.  :D
Dat traphekje moet nog even rechtgebogen en dan moet er nog een hoekstukje aan worden gezet. Maar i.v.m. met de schuinte van het dak wordt het nog wel even passen en meten. Eigenlijk staat alles nog met plakband inelkaar gefröbeld.
Ik denk dat ik morgen met de achtergevel ga beginnen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #266 Gepost op: 28 februari 2018, 19:27:34 »
Nou Wim,
Misschien niet origineel als thema, maar wel weer tot in de puntjes uitgewerkt - behalve dat traphekje, dan  :)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #267 Gepost op: 28 februari 2018, 19:57:04 »
Al met al toch een heerlijk stukje modelbouw Wim. Ga zo door en laat ons meegenieten. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #268 Gepost op: 28 februari 2018, 20:44:49 »
Dank voor de veren.
Het was organisatorisch nogal een gedoe. En niet alleen door die balken, maar wel omdat het nogal lastige volgorde van bouwen is: eerst dat dak zodanig maken dat het los afneembaar is, dan die vloer (en dit is de tweede versie) op de juiste hoogte maken en dan dat tafeltje met verf, kwasten en penselen... poeh! Het interieur van een winkeltje of een slaapkamer is een stuk eenvoudiger.

...behalve dat traphekje, dan  :)
Ik denk dat iemand tegen dat traphekje heeft aangetrapt.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #269 Gepost op: 28 februari 2018, 22:10:16 »
Ach, een kunstenaar in de 50-er jaren. De meeste hadden vast geen geld om een traphekje te laten repareren en vonden het vast te onbelangrijk om het zelf te doen. Dus een verhaal kan ook, hè. ;D
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #270 Gepost op: 1 maart 2018, 09:21:26 »
Erg fraai Wim, in mijn geboortestad Valkenburg zijn die reclames weer in de mode.

http://www.teekensaandewand.nl/index.htm

Misschien kun je daar nog wat ideeen opdoen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #271 Gepost op: 1 maart 2018, 11:02:11 »
Misschien kun je daar nog wat ideeen opdoen.
Dankjewel @Jack daar kan ik zeker wat mee. Mede hierdoor realiseer ik me dat in de periode waarin mijn hele gebeuren zich afspeelt (de vijftigerjaren) er vrijwel geen andere manier was om te adverteren dan affiches op muren en stations en advertenties in de krant. Dat betekent dat ik eigenlijk nog veel meer mijn gebouwen moet beplakken met reclame-uitingen.
Jouw voorbeelden komen meer uit de jaren twintig-dertig en het mooie daarvan is dat de stijlen van bijvoorbeeld de Amsterdamse School en art deco niet alleen in de architectuur naar voren komen, maar ook in typografie, interieurontwerp en beeldende kunst. Wat dat aangaat was het een interessante periode.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #272 Gepost op: 1 maart 2018, 17:14:26 »
...ik maak me wel wat zorgen over dat gammele traphekje. 8)


Alleereerst heb ik even dat traphekje rechtgezet en hekjes daar kun je ook nog wat schilderijen tegenaan zetten. Aanvankelijk had ik het idee om een foto van dat model te maken en dan met Photoshop er een schilderij-effect overheen zetten en dat op die ezel te zetten, zodat het net echt is. Maar dat doe ik wel bij een volgend zolder-project.
Ik zag trouwens dat een aantal webshops de naakte Preisertjes op bepaalde plaatsen worden voorzien van een blur. Om de aandacht niet teveel af te leiden heb ik bovenstaande afbeelding dus ietwat aangepast.  8)


Want boven mijn slagerij heb ik ook nog een zolderetage leeg staan.  ::)


De oorspronkelijk voorgevel had een etage hoger gemaakt om het verschil in hoogte met het naastgelegen pand niet al te groot te maken. De achtergevel (ook afkomstig van HollandScale) laat ik in de oorspronkelijke hoogte. Alleen maak ik dat de begane grond een stukje naar buiten loopt, zodat er op de eerste etage een soort terras of veranda ontstaat. Daardoor krijgt die deur ook een functie. Ik hoop dat jullie een beetje door het plakband heen kunnen kijken.
Beneden komen openslaande deuren en een binnenplaatsje. Het is niet veel, maar genoeg om de was te laten drogen.


Niet geheel toevallig (want ik bewaar nogal wat) vond ik nog een grondplaat met interessante details zoals een zinkput. Waarom zelf maken als je het spul kant-en-klaar hebt liggen.  8)
Enfin, tot zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Station 2.0
« Reactie #273 Gepost op: 4 maart 2018, 19:45:42 »
Als je toch van priegelen houdt... Een zolderkamer waar een mens met de treinbaan bezig is... H0 in de schaal h0... Oeps...  :P :o ;D
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #274 Gepost op: 5 maart 2018, 00:35:05 »
Een zolderkamer waar een mens met de treinbaan bezig is... H0 in de schaal h0... Oeps...  :P :o ;D
Dat wordt dan wel iets in de buurt van LGB.
Maar, het staat op m'n lijstje. Het is natuurlijk ook wel een beetje té makkelijk om van die naakte mokkels van de straat te halen. Maar ja, ik ga geen naaktstrand maken, dus ik moet toch ergens heen met die Preisertjes.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)