Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277786 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Station 2.0
« Reactie #200 Gepost op: 20 november 2017, 17:57:53 »
Of een trammetje met lorries van de haven naar ............................... :P

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #201 Gepost op: 20 november 2017, 18:22:47 »
Naast kolenkiepkarretjes heb ik ook nog wat personenrijtuigen in H0e. Die Preisrtjes kunnen natuurlijk op de fiets naar de steenkolenmijn of met de bus, maar ze kunnen nu ook met de trein.
Ah, die had ik even gemist. Ja, dan is een aansluiting bij het station wel handig. Is er nog ruimte voor een eenvoudige halte op/naast het stationsplein?
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #202 Gepost op: 20 november 2017, 18:58:39 »
Ah, die had ik even gemist. Ja, dan is een aansluiting bij het station wel handig. Is er nog ruimte voor een eenvoudige halte op/naast het stationsplein?
Vast wel, maar ik heb geen zin om allemaal tramsporen in mijn wegdek in aan te leggen. Deze halte (of eenvoudig kopstation) komt onder de bogen, rechts naast het station. Die arcadebogen worden natuurlijk opengewerkt zodat je kunt zien wat er achter die bogen gebeurt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #203 Gepost op: 20 november 2017, 19:15:28 »
Foei Wim, geen zin?! Aan het werk jij luie aardappel!  8)

Prachtig wat je maakt en goed doordacht ook. Ik blijf lekker met de popcorn op schoot en de cola in de hand op de luie bank toekijken ha!

(al blijf ik die benamingen maar zozo vinden)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #204 Gepost op: 20 november 2017, 19:29:14 »
Dankjewel vriend!
(al blijf ik die benamingen maar zozo vinden)
Huh... hier raak je me even kwijt: welke benamingen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #205 Gepost op: 20 november 2017, 19:49:34 »
Nou, GARAGE PRONK, KIOSK, MELKHANDEL, PLAATSKAARTEN en dat allemaal met dezelfde soort letters
vind ik persoonlijk nja, hoe zal ik het zeggen, alsof je er een label op plakt. Ik zou er zelf wat meer variatie
in brengen. Ipv 'melkhandel' zou ik dan misschien 't melkmeisje' oid kiezen en dan als reclamebord, zo laat je nog wat voor de verbeelding over.

Maar hey, ik zeg niet dat je het moet veranderen. Als jij het prima vind dan is dat euh prima  ;D

 

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #206 Gepost op: 20 november 2017, 20:10:15 »
Plan lijkt mij top, uitvoering zal zoals gewoonlijk uitmuntend zijn.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik, na de opmerking van Jack, de belettering inderdaad iets meer variatie wellicht beter zou zijn. (Zonder tegen het zere been te schoppen)

PS de vervuiling van de Hofnar vind ik helemaal niet verkeerd, die zou ik zo laten.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #207 Gepost op: 20 november 2017, 20:23:35 »
Deze halte (of eenvoudig kopstation) komt onder de bogen, rechts naast het station. Die arcadebogen worden natuurlijk opengewerkt zodat je kunt zien wat er achter die bogen gebeurt.
Ja, dat lijkt me ook leuk. Gelukkig maar dat er iets van het kopstation te zien is, anders is het zo on-Wims.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #208 Gepost op: 20 november 2017, 20:36:22 »
Nou, GARAGE PRONK, KIOSK, MELKHANDEL, PLAATSKAARTEN en dat allemaal met dezelfde soort letters...
Ik heb even een inventarisatie gemaakt...












...en héél misschien hebben jullie een punt en zou ik de Melkhandel en de Garage kunnen aanpassen. De PLAATSKAARTEN, de KIOSK en DE RODE LEEUW laat ik zo.

Ja, dat lijkt me ook leuk. Gelukkig maar dat er iets van het kopstation te zien is, anders is het zo on-Wims.
On-Wims, daar doe ik het voor!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #209 Gepost op: 20 november 2017, 21:16:05 »
Ja, Vleeschhouwerij is perfect. Hotel ook. Niets aan veranderen  ;)
 
 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #210 Gepost op: 20 november 2017, 21:53:36 »
Daar ben ik blij om.
De verandering staan alleen niet erg hoog op de What to Do-lijst, omdat ik eerst nog een station verder moet afbouwen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #211 Gepost op: 21 november 2017, 17:45:57 »
Prioriteiten stellen, Wim.
En zo storend is het zeer zeker niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #212 Gepost op: 29 november 2017, 14:57:31 »
Tussendoor ben ik even bezig bezig met de planning rond het station en met name over de invulling van de arcadebogen die onder het perron moeten komen, aan de linkerkant van het stationsgebouw.


Even een bij elkaar gerommeld overzicht zoals ik het op dit moment aan het uitdenken ben. Het complete station staat op een losse bak die ik stuk naar voren heb geschoven zodat er achter het stationsgebeuren ruimte is voor een façade van bebouwing en er ruimte komt om mijn Faller Car System achter het station langs te laten rijden. Doordat het station wat naar voren komt, staat het station ook meer in het zicht.
Uiterst links komt -aan het eind van het perron- een viaduct waar de FCS-bus onderdoor komt te rijden naar de achterkant van het station. Naast dat viaduct wil ik nog wat bebouwing maken en dan een stuk hoger dan bijvoorbeeld de boekhandel die er nu even is neergezet. Dat nieuwe pand wordt dus een etage hoger dan de boekhandel, waardoor je veel meer een van-laag-naar hoog-blikveld krijgt. Naast of achter dat nieuw te bouwen pand komen die arcadebogen. Omdat er ook bebouwing aan de overkant van die bogen komt, zullen ze voor een deel een beetje uit het zichtveld verdwijnen. Het zou dus best kunnen dat in de eerste twee bogen alleen maar garagedeuren komen. De laatste boog, tegen het station, komt (waarschijnlijk) meer in het zicht en daar heb ik een *automatiek bedacht.
Het kan best zijn dat ik die muur met arcadebogen nog iets naar voren schuif. Daardoor wordt het bovengelegen perron wat breder en wordt het trottoir wat smaller.


Foto: Pierre
Onder het mom: “beter goed gejat dan slecht zelf bedacht” kan best zijn dat ik het fantastisch geslaagde viaduct van @Pierre als inspiratie ga gebruiken. Het is in elk geval precies de sfeer die ik zoek.
Suggesties, pijnlijke kritiek en briljante ideeën zijn meer dan welkom.

*De automatiek groeide in de jaren '50 uit tot een populaire voorziening, met name van de opgeschoten arbeidersjeugd, die voor het eerst iets te besteden had. Een automatiek past dus prima in mijn tijdsbeeld.
Bron: Wikipedia
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #213 Gepost op: 1 december 2017, 22:43:36 »
In de sfeer van het viaduct van Pierre, een drugsdealer, straatroof, wildplasser, coffeeshop...

Tja Amsterdam roept dat een beetje bij mij op.  :-[

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #214 Gepost op: 2 december 2017, 13:28:37 »
Beste Mark,
Ik moet me een beetje aan de tijd houden: in mijn tijdspanne waren er geen coffeeshops, maar de zogenaamde volkskoffiehuizen. Daar kwam het werkvolk 's morgens koffiedrinken voordat ze naar het werk gingen en rond 12.00 uur kwam het spul weer terug om de boterhammen op te eten. Drugs speelde in die tijd ook niet zo'n rol maar was het meer alcoholmisbruik.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #215 Gepost op: 13 december 2017, 16:29:28 »
Ik weet dat @Pierre het geen punt vindt, maar ik deze quote toch maar even naar hier verplaatst.
Teveel wisselen tussen projecten is een beetje mijn makke. Maar ik heb er lol in en het is geen aangenomen werk.  :)
Het is ook niet zo'n ramp Wim. Meestal zit alles een beetje aan elkaar vast en kan het één niet zonder het ander.
Precies en dat is hier een beetje het geval:


Het zit allemaal een beetje aan elkaar vast. Het idee van Pierre om links een viaduct te maken zodat het Faller Car System-gebeuren onder het spoor door rijdt en achterlangs uit het zicht verdwijnt, ben ik hier aan het uitvoeren. Omdat ik die arcadebogen niet teveel wil laten overheersen laat ik die bogen niet tot aan dat viaduct lopen, maar onderbreek ik ze door er twee panden voor te zetten. Gebouw (1) daar ben ik nu mee bezig en nummer (2) zit in de planning en wordt daar tegenaan gebouwd. Doordat ik het perron met daaronder die bogen een stuk naar voren heb gezet, kan ik het trottoir rechtdoor laten lopen, zodat er geen rare knik of bocht in komt. De invulling van de eerste twee bogen (3) wordt waarschijnlijk iets met een laad-en losperron en de derde boog wordt een automatiek.

Citaat
Het is net wat je zegt: Geen aangenomen werk en je voelt je er lekker bij. Het enige nadeel dat er aan kleeft is dat je constant blijft veranderen en schuiven omdat niets echt een vaste plek heeft en daardoor heb je eigenlijk steeds meer ruimte nodig.
Dat is zéker zo en daardoor blijf je maar heen en weer schuiven. Dat is ook precies de reden dat ik met het spoor en het station ben begonnen, zodat dat deel in elk geval vaststaat.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #216 Gepost op: 14 december 2017, 15:19:57 »
Mooi ontwerp, heel natuurlijk.
Ook een zeer leuke schets.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #217 Gepost op: 16 december 2017, 17:50:02 »
Ook een zeer leuke schets.
Dankjewel Mark,
Dat schetsen heb ik van @Pierre geleerd; die gast maakt zo'n beetje van elk project eerst een schets. En het werkt! Je kunt wel allemaal leuke ideeën hebben, maar als je het op de een of andere manier niet op papier zet, dan wordt je leuke idee de volgende dag weer overlapt met een nieuw leuk idee en dan is je vorige idee weer verleden tijd.
Enfin, ik ben dus even een bouwpakket van huis (1) bij elkaar aan het verzamelen:


De voorlopig geconstrueerde losse onderdelen: links een voorgevel afkomstig van HollandScale, die aanvankelijk uit twee woonlagen bestond, maar waar ik een etage bij heb op gezet. De winkelpui komt denk ik uit hetzelfde pakket. De kroonlijst heb ik er zelf op gezet en is een stuk eenvoudiger van uitvoering dan de versie die eigenlijk bedoeld was voor deze lijstgevel.
Rechts van de voorgevel de aangeraapte zijmuur en dat is weer eens wat anders dan (weer) bakstenen. Omdat deze zijmuur wat verder doorloopt waren baksteenplaten niet groot genoeg.
Rechts de achterzijde van het pand waar veranda's moeten komen en de uitbouw voor de keuken.


Een dergelijk soort dak heb ik al eens eerder gemaakt, maar voor de volledigheid ook een foto.


Het gaat geen compleet ingericht poppenhuis worden, maar op een aantal etages wil ik wel iets van een interieur maken, zoals een huiskamer en een keuken.
De voordeur naar de bovenetages blijft open, zodat je nog net de trap kunt zien... en natuurlijk komt er nog een touwtje langs de muur om vanaf boven de deur te kunnen openen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #218 Gepost op: 17 januari 2018, 15:43:32 »
Na een paar weken van rust, sociaal doen en bankhangen ben ik weer eens verder gegaan met de twee panden die tegen de arcadebogen worden gebouwd.

 
Zo ben ik onder andere bezig geweest om de bovenlichten van de ramen te voorzien van glas in lood. Het is groengekleurd glaswerk dat ik met een mesje heb ingekerfd en met zwarte verf heb ingewassen. Maar, ik ben niet tevreden met het resultaat. Nu heeft mijn bouwstijl een ietwat rommelig stijltje, maar dit vind ik er echt niet uitzien.Er zijn grenzen. Dus heb ik die raampjes er maar weer uitgehaald en had ik nog wat horrengaas liggen. En dat plakt prima omdat er een soort coating op dat gaas zit.

 
Perfect is misschien een wat groot woord, maar ikzelf vind het al een hele verbetering. Als je snel voorbij loopt ziet het eruit als glas-in-lood.


Gelijk ook maar even de zijmuur er tegenaan gezet zodat ik iets heb dat rechtovereind staat en ik verder kan met het interieur. Het interieur van de winkel, daar ben ik nog niet uit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #219 Gepost op: 17 januari 2018, 16:13:30 »
Dat horrengaas is inderdaad een verbetering. Foto's zijn onverbiddelijk (zeker die, waar je werkje nog op het werkblad ligt). Maar 'rechtop' en zeker met het licht achter de ramen aan ziet het er heel goed uit, Wim.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #220 Gepost op: 17 januari 2018, 20:21:16 »
Dat horrengaas is veel beter Wim. Dat krassen en vullen met verf werkt niet echt mooi. Ik ben daar ook achter gekomen bij mijn stationsramen. Mooi pandje zo. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #221 Gepost op: 17 januari 2018, 22:53:01 »
Het ziet er prima uit zo.

Nog een mogelijkheid is om het horregaas te voorzien van houtlijm.
Dit droogt redelijk mat-transparant op.
De vakjes kan je dan makkelijk met een watervaste stift in kleuren.
Als het goed is heb ik daar nog ergens een voorbeeld van.

Bij interesse zal ik gaan zoeken.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #222 Gepost op: 18 januari 2018, 10:18:40 »
Dank jullie wel heren.
Dat krassen en vullen met verf werkt niet echt mooi. Ik ben daar ook achter gekomen bij mijn stationsramen.
Maar jouw stationsramenn zien er wèl strak uit. Jij werkt gewoon veel netter dan ik.

Nog een mogelijkheid is om het horregaas te voorzien van houtlijm.
Dit droogt redelijk mat-transparant op.
De vakjes kan je dan makkelijk met een watervaste stift inkleuren.
Als het goed is heb ik daar nog ergens een voorbeeld van.
Bij interesse zal ik gaan zoeken.
Als je het makkelijk kun terugvinden leuk!
Horrengaas met houtlijm droogt inderdaad behoorlijk transparant op. Met Micro Kristal Klear lukt dat ook vrij aardig. Voordeel van dit horrengaas (en dat is puur toeval) is dat precies lijkt te passen binnen de bovenlichten. Maar het nadeel van dit horrengaas is dan weer dat als je heel goed kijkt op de foto, dan zie je dat er een vlechtwerkje in zit. Rob schreef het al: foto's zijn onverbiddelijk en vaak zie ik pas op de foto dat het hier en daar nog wel wat netter kan. Maar op dit moment laat ik het lekker zo.
Een andere manier om glas-in-lood te maken is om overheadsheets met een laserprinter te bedrukken. Ik heb nog een hele stapel van die overheadsheets liggen. Een nadeel van dit spul is dat het minder lekker lijmt. Maar ooit wil ik dat wel een keer proberen.


In mijn Franse periode heb ik dit gemaakt met verf en horrengaas.
Ik heb ook horrengaas in de structuur van kippengaas, maar ik denk dat ik een beetje door mijn glas-in-lood-horrengaas heen ben.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #223 Gepost op: 23 januari 2018, 16:24:36 »
Kleine update
Ik ben nog even bezig geweest met de verdere bouw van mijn pand.


De muren zitten in de specie. De zijmuur wordt een geraapte muur in cementkleur en de achterzijde wordt opgetrokken uit baksteen. Maar verdere bewerking kan pas als de verf helemaal droog is.


De zolderetage zit inmiddels ook in de verf.


Het staat nog wel los anders kan ik niet bij het interieur.


Voor het eerst behang geplakt in 1:87.
De rest volgt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #224 Gepost op: 23 januari 2018, 22:26:44 »
Aardig gelukt dat behangen.  :D

Maar het schilderij, zeer herkenbaar van een ver verleden.