Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 278886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #100 Gepost op: 9 oktober 2017, 22:58:21 »
Zelf vind ik de voegen tussen de stoeptegels iets te groot maar jouw 'ik overdrijf altijd een beetje' - uitleg is plausibel en ik zal daar verder geen punten voor in mindering brengen  ;D
Op het moment dat er overvolle prullenbakken op de stoep staan, hondendrollen liggen, er rotzooi ligt en er mensen op de stoep staan, dan krijgt het trottoir nog een dry wash. Daarmee komt er wat meer reliëf op de tegels en worden de voegen ook wat dunner.

Citaat
Als ik binnenkort wellicht een dakdekker nodig zou hebben dan weet ik waar ik zijn moet...
Dat zou ik zéker nalaten.  ::)

Het ziet er netjes uit Wim.
Wat ik bedoelde is dat gebouwen los op de bestrating worden gezet. Als je, zoals jij, het gebouw er op lijmt en de naad netjes weg werkt is het ook netjes.
Ik wist precies wat je bedoelde @GéJé. Een gebouw dat los op een grasmat of een trottoir wordt gezet met levensgrote kierenis écht geen gezicht. Ik heb de onvermijdelijke kieren gedicht met houtlijm. En dat ik jouw opmerking gequote heb, was eigenlijk alleen om te laten weten dat ik heus wel naar jullie adviezen, opmerkingen en feedback luister. En laat ik eerlijk zijn: zonder jullie leerzame suggesties zou ook dit project er een stuk minder uitzien. Waarvoor dank aan allen!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #101 Gepost op: 10 oktober 2017, 22:52:13 »
Ik vind het zeer geslaagd!
Zeker die kolk in het trottoir.
Heb je die zo gekocht?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #102 Gepost op: 11 oktober 2017, 12:18:07 »
Ik vind het zeer geslaagd!
Dankjewel Mark.

Citaat
Zeker die kolk in het trottoir.
Heb je die zo gekocht?
Nee Mark. Er zijn niet zo gek veel putten te koop en niet alleen putten die niet te koop zijn. Eigenlijk het meeste dat ik op mijn baan wil hebben is niet te koop en moet ik dus zelf maken.


Die putten in mijn trottoir heb ik dus ook zelf gemaakt uit een hekje en een stukje traanplaat. Eigenlijk niet zo moeilijk. Als het wegdek erin ligt dan komt die put nog een stukje door te lopen in het asfalt. Maar dat is pas voor later.


Op dit moment ben ik bezig met het interieur van de fietsenstalling en ik had nog een paar rijtjes blauwe ramen liggen. Aanvankelijk had ik nooit kunnen bedenken dat je daar ook deurkozijnen mee kunt maken.


De linker muur komt aan de achterkant en de rechter muur aan de zijkant, met een doorgang naar de stationshal.


De doorgang naar de stationshal met rechts de aanzet tot een kiosk.


Het voorlopige interieur van de fietsenstalling. Het lijkt nu nog een beetje op een woonkamer maar dat wordt straks allemaal anders.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #103 Gepost op: 11 oktober 2017, 14:28:06 »
Hoe Wim wil je het hebben 8).Mooi man!

Er zijn toch nog anderen die over je mooie putten vallen Wim. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #104 Gepost op: 11 oktober 2017, 22:06:52 »
Geniaal die putten/kolken.
Maar die binnenmuren mogen er ook zijn.

Ben benieuwd naar de rest.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #105 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:02:53 »
Dank voor jullie reacties.
Ik heb de afgelopen dagen nog even wat fröbelwerk aan het interieur gedaan.


Het gedeelte in de stationshal waar de kiosk komt staat in de verf. De zogenaamde metrotegels die ik als lambrisering heb gebruikt horen groter te zijn dan bakstenen, dus heb ik 1:48 bakstenen gebruikt. Ik ben nu druk bezig met het verzamelen van oude kranten, ansichtkaarten en tijdschriften om die kiosk een beetje aan te kleden.


Het strookje tegen de muur dat ik aanvankelijk als lambrisering wilde gebruiken, heb ik er weer afgehaald.


De werkbank ziet er nu nog wat te netjes uit.


Het schilderwerk zit er wel zo'n beetje in en de tegelvloer heb ik vervangen voor een houten vloer.


Even een doorkijkje, want een interieur maken heeft volgens mij alleen zin als je er ook wat van terugziet.

Tot zover even.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #106 Gepost op: 18 oktober 2017, 12:32:30 »
Dat ziet er weer heel goed uit, Wim. Eigenlijk vind ik alles mooi (worden), maar vooral de knoesten in de houten vloervallen mij positief op. Zo werkt die vloer wel heel echt. Ook hier weer die details die niet opvallen, maar je mist ze als ze er niet zijn.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #107 Gepost op: 18 oktober 2017, 21:42:08 »
Hallo Wim,

Waar heb je de vloer van gemaakt? Karton of styreen of geprint papier of ...?
Ik vind het zeer geslaagd.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #108 Gepost op: 19 oktober 2017, 00:49:29 »
Ziet er weer lekker uit man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #109 Gepost op: 19 oktober 2017, 12:35:26 »
Dank voor jullie positieve reacties.
Waar heb je de vloer van gemaakt? Karton of styreen of geprint papier of ...?
Ik vind het zeer geslaagd.
Beste @mark mms,
Een plaat styreen kan eigenlijk net zo goed: met een staalborstelje de groeven maken, dan met een mesje de planken er in snijden en dan in de verf.
@Pierre is veel beter met papier dan ik; die gast trekt hele perrons, trottoirs en achtergronden uit de printer. Een vloer uit de printer kan natuurlijk ook en is vele malen goedkoper.


Ikzelf gebruik meestal houten vloeren van Auhagen. Die plaatjes hebben ze in twee kleuren: donker en licht. Met een wetwash (behoorlijk verdunde verf) geef ik dan kleur en veroudering aan. Nadeel is dat het behoorlijk lang duurt voordat het droog is, maar wat ik het voordeel vind is dat de laag verf zó dun is, dat je er gewoon op kunt lijmen zonder verf weg te hoeven schrapen.
De muren heb ik ook nog even een wetwash gegeven voor nóg meer veroudering. Dat kun je alleen doen als de verf op de ondergrond echt helemaal droog is, anders veeg je zo de verf er weer af.


Als die natte verf bijna droog is kun je eventueel met zacht doekje het teveel aan verf weer een beetje wegvegen, zodat de kleur van het vurenhout weer wat omhoog komt.
Doordat ik de muren nog even een wetwash heb gegeven, krijg je het effect van jarenlang achterstallig onderhoud, vochtplekken en lekkages. En dat is eigenlijk precies wat ik wil.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #110 Gepost op: 20 oktober 2017, 18:58:56 »
Wow, dat wordt mooi! Hoe heb je die deurklinken gemaakt?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #111 Gepost op: 21 oktober 2017, 11:33:11 »
Dankjewel @Jack,
Hoe heb je die deurklinken gemaakt?


Deurklinken zijn niet zo heel moeilijk te maken: er zijn verschillende ronde profieltjes in de handel met een doorsnede van iets meer of  minder dan een millimeter. Maar je kunt (veel goedkoper) ook een stuk van een gietboom nemen en die boven een kaars of een aansteker houden en dan langzaam uit elkaar trekken. Dan heb je deurklinken, 5/8 installatiebuis of pijp voor je waterleiding.


Maar bij deze garage heb ik een speld gebruikt als deurknop. De spelden die worden gebruikt om overhemden bij elkaar te spelden als ze in de verpakking zitten zijn zeer geschikt en breken niet als je ze buigt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #112 Gepost op: 21 oktober 2017, 23:01:21 »
Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid details wat je aan brengt.
Echt fantastisch mooi.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #113 Gepost op: 21 oktober 2017, 23:53:15 »
Dankjewel @Mark,
Maar dit is zo'n beetje het enige wat ik kan; op de vierkante centimeter werken. Erg veel verder vooruit denken wordt voor mij al lastig.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #114 Gepost op: 22 oktober 2017, 16:31:18 »
Kleine update
@Pierre heeft me op het spoor gezet om de kiosk in de stationshal te voorzien van vulling zoals kranten, tijdschriften en opschriften.. Waarvoor mijn dank.


De afgelopen dagen ben ik dus bezig geweest met het verzamelen van oude meuk uit de periode 1950-1960. Dat is de periode waarin mijn scenery zich afspeelt. Naast het station onder een van de arcadebogen komt een automatiek.


De verschillende afbeeldingen heb ik bewerkt met Photoshop en bij elkaar verzameld met Adobe Illustrator. Afgedrukt op een laserprinter krijgen de posters een hogere resolutie, waardoor je geen raster ziet.


Ook ben ik vast begonnen met de andere kant van de stationshal; de kaartverkoop.


Ik weet nog wel dat in mijn periode de kaartverkopers achter enorme machines zaten waar dan een treinkaartje mee werd gedrukt. Volgens mij heb ik mij toen al afgevraagd of er geen computers waren met printers... maar die zouden pas decennia later worden uitgevonden.
Station Rotterdam Centraal stationsgebouw III (1957)


Die machines heb ik maar wat simpeler gemaakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #115 Gepost op: 24 oktober 2017, 18:03:22 »
Kleine update
Het is niet veel, maar ik ben even aan het experimenteren geweest met mijn kiosk in de stationshal.


Het is een experiment omdat ik het printwerk in hoge resolutie heb gedaan én op zelfklevende A4-tjes. En dat scheelt een boel gerotzooi met lijm en troep.


Er komen natuurlijk nog meer tijdschriften, kranten en pakken papier. Ook wordt alles nog een beetje minder kraakhelder. Maar het begin is er.


Of al het interieur van buitenaf te zien zal zijn moet natuurlijk nog blijken.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #116 Gepost op: 24 oktober 2017, 19:43:59 »
Dat heb je fraai gedaan! Compleet met glas-in-lood raampjes en de goedgelukte kranten top.

Wat ik weg zou laten is het 'bordje' KIOSK. Het valt een beetje uit de toon bij de rest en is eigenlijk overbodig.
Dan zou ik liever nog wat reclameborden op de gevel zetten, iedereen kan zo ook wel zien dat het hier om een slager gaat  ;D

Maar voor de rest een heel mooi resultaat.


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #117 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:14:17 »
Dankjewel Jack,
Wat ik weg zou laten is het 'bordje' KIOSK. Het valt een beetje uit de toon bij de rest en is eigenlijk overbodig.
Ik heb me (misschien teveel) laten inspireren door de voorbeelden in de echte wereld:


Kiosk op het station in Utrecht.


Kiosk op het station van Den Haag.
Opvallend is wel dat de kiosken op stations tegenwoordig meer vreettenten zijn dan een plek waar je kranten en tijdschriften koopt.
Maar best @Jack, ik neem het mee in mijn overwegingen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #118 Gepost op: 25 oktober 2017, 14:31:11 »
Kleine update
Over de opmerking van @Jack of er nou wèl of geen KIOSK boven het uitgifteloket moet staan, heb ik even een nachtje moeten slapen. Ik heb de tekst voorlopig even verwijderd.


Maar meer omdat ik de papieren achtergrond van de tekst wat minder vond. Wat en hoe ik KIOSK ga opplakken ga ik nog verzinnen. Suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom.


Inmiddels ben ik bezig geweest met de zijmuur. Om de hoek komt straks de doorgang naar de perrons. Foto's zijn onverbiddelijk. Zo zie ik allemaal pikkeltjes van wit schaafsel en zie ik dat ik de poster rechts schuin heb afgesneden. Ik plak er nog wel wat overheen.


Ook heb ik de kiosk nog wat verder aangevuld en heb ik zowaar een passend Preisertje gevonden die uit z'n neus staat te vreten.


Spreekt voor zich dat ik nog een met rotzooi uitpuilende vuilnisbak moet vinden en dat de hele scène nog wel wat rommeliger en smeriger mag.
Tot zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #119 Gepost op: 25 oktober 2017, 23:34:44 »
Hoi Wim,
Ik heb niet zo veel te zeggen... Zit gewoon (bijna) stil te genieten van dit tafereel.
De kioskletters: misschien losse "dikke" letters?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #120 Gepost op: 26 oktober 2017, 10:22:09 »
Ik vind het wel wat hebben Wim die tekst boven dat loket van de kiosk.  Misschien zijn inderdaad losse witte letters wel wat. De letters die je gebruikt hebt bij garage Pronk bijvoorbeeld. Witte letters vallen minder op maar zijn toch aanwezig.

Verder heb je weer mooi werk geleverd man. Kan je weer trots op zijn. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #121 Gepost op: 26 oktober 2017, 16:37:37 »
Dankjulliewel voor jullie feedback en jullie complimenten. Zonder jullie inbreng en bijval zou ik het nooit hebben gered.
@Jack de tekst met KIOSK en die achtergrond van papier leek inderdaad nergens naar.
@Pierre dat er hoe-dan-ook KIOSK boven moest komen te staan daar was ik het wel mee eens.
Dus:


Dit is het geworden en met deze versie kan ik wel leven. Als de complete stationshal in de groene verf zit, komt er nog een donkere wetwash overheen -zoals in de fietsenstalling- en dan komt er nog wat meer contrast in de belettering.
Op een minder scherpe foto zou je er niks van zien, maar nu zie ik dat er links naast de K nog wel wat schaafwerk zit.  ::)


Ook de scheef afgesneden poster heb ik even vervangen en ik vond nog een paar pakken kranten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #122 Gepost op: 26 oktober 2017, 17:17:30 »
Top! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #123 Gepost op: 26 oktober 2017, 18:31:51 »
Gaaf!
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #124 Gepost op: 27 oktober 2017, 14:10:18 »
Dank voor de veren!


Nog even gekeken wat er vanaf de buitenkant allemaal te zien is. Want voor je het weet zit je interieurtjes inelkaar te fröbelen waar je later nooit meer wat van terugziet. En dat zou natuurlijk jammer van het werk zijn en de tijd.
Het doorkijkje is vanaf de hoofdingang en daar komen nog deuren in. Die deuren moeten natuurlijk wel wijd open staan anders zie je nog niks.


Tussendoor nog even verder gegaan met de plaatskaartenverkoop. Het raamwerk heb ik inmiddels vervangen want overheadsheets plakken voor geen meter en sommige transparante plastic sheets die bij bouwpakketten worden geleverd zijn zó dun dat ze bol gaan staan.
Dus heb ik @Pierre's idee gebruikt om blisterverpakkingen te gebruiken; die plakken een stuk beter en hebben de goede dikte.


Even een check vanaf de buitenkant om te kijken wat er precies van het interieur te zien zal zijn. Ik wilde de loketverkoopsters aanvankelijk op echte bureaustoelen laten zitten, maar dat is jammer als je er toch niks van ziet. Ik denk us dat die dames het moeten doen met een stukje styreen om op te zitten.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)