Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277797 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #50 Gepost op: 11 september 2017, 22:47:36 »
Ik denk dat als het dak, de zij en achtergevel er aan zitten het grootste probleem is opgelost.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #51 Gepost op: 13 september 2017, 14:46:24 »
Op den duur zou ik toch nog een raamkozijn plaatsen in de blinde muur. Ik denk dat het mooier is.
Op den duur? Zullen we dat dan maar meteen doen? Achteraf een raam inbouwen wordt wat lastig.  ::)


Ik ben ook niet de beroerdste en ik luister heus wel naar jullie; dus op verzoek van @Pierre één raamkozijn.


De zijmuur waar de fietsenstalling komt en ik weet nog niet of bovenin ook nog een raam moet komen.  ::)


De binnenkant met de vakwerkconstructie als versteviging. De zijmuren zitten er nog los ingeschoven.

Ik denk dat als het dak, de zij en achtergevel er aan zitten het grootste probleem is opgelost.
Waarschijnlijk, maar ik laat in elk geval de complete voorgevel voorlopig nog even los, zodat ik er beter bij kan om aan het interieur te werken.


Ook de grondplaat is aan de onderkant verstevigd met vuurpijlstokken. Op de bovenkant van deze grondplaat komt natuurlijk nog een tegelvloer. Ook heb ik de grondplaat nog even wat ruimer gehouden omdat ik nog niet 100% scherp heb hoever die stationshal onder het bovenliggende perron gaat doorlopen.
Ik heb nu in elk geval een basis voor het interieur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #52 Gepost op: 13 september 2017, 15:01:25 »
Ha ... dat gaat goed zo. Netjes Wim. ;)
Volgens mij heb je nu ruimte genoeg in de stationshal om een interieur te maken. Zitten die vuurpijlstokken niet in de weg? Ik bedoel met binnen kijken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #53 Gepost op: 13 september 2017, 15:41:23 »
Zitten die vuurpijlstokken niet in de weg? Ik bedoel met binnen kijken.
Volgens mij niet, maar als ik vanaf de perronzijde naar binnen zou kunnen kijken dan zijn er twee mogelijkheden: of ik maak van de ramen die aan de perronkant zitten matglas tegen het doorkijken of ik maak aan de binnenkant van de voorgevel een spouwmuur met ook kozijnen aan de binnenkant. Dat is wel vet meer werk.  ::)
Om dit soort opties open te houden, plak ik de voorgevel nog even niet vast.
Eerst maar eens uittekenen hoe dit hele gebeuren inelkaar gaat passen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station 2.0
« Reactie #54 Gepost op: 13 september 2017, 19:49:34 »
Ik zat me al af te vragen hoe je de binnenmuren gaat maken maar een spouwmuur is natuurlijk de perfecte oplossing.
Kun je de boel gelijk isoleren  ;D Ziet er goed uit!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #55 Gepost op: 13 september 2017, 22:41:47 »
Wim,
Ik zit lekker (mee) te genieten van je bouwvorderingen. Mooi hoe het bouwwerk zo gaandeweg ontstaat met enige interactieve bijdragen van het forum...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #56 Gepost op: 14 september 2017, 13:29:21 »
Dank voor jullie belangstelling.
Terwijl de vloer in de keuken aan het drogen is van het egaliseerspul, heb ik nog even een en ander aan m'n station gedaan.:


Aan de kopse kant van de rechter zijvleugel had ik al een raam. Dus heb ik boven de fietsenstalling ook maar een extra raam gemaakt.


De gevel aan de achterkant, dus aan de perronzijde, heb ik met vuurpijlstokken voorzien van verticale staanders. Op die manier weet ik zeker dat die gevel precies de hoogte heeft van het perron en alles mooi past. Horizontaal -over de volle breedte- ook een versteviging geplakt, zodat alles mooi recht blijft. Voor de trap ligt een muntje (voor @SuperSylvester) ter oriëntatie van het formaat.


En over formaat gesproken: met aan weerszijden drie arcadebogen meet dit ding nu 110 cm, dat is omgerekend ongeveer 957 meter. Daar kom ik wel mee weg denk ik?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #57 Gepost op: 14 september 2017, 14:28:09 »
Allemachtig ... dat is een behoorlijke lengte Wim. Heb je daar wel plaats voor gereserveerd op je module? Het ziet er wel gelikt uit man maar ik maak me toch nog een beetje zorgen om die stokken. Ik snap het niet zo goed.  :-\ Komt daar aan de binnenkant weer een muur tegenaan met een raam er in?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #58 Gepost op: 14 september 2017, 15:37:01 »
Allemachtig ... dat is een behoorlijke lengte Wim. Heb je daar wel plaats voor gereserveerd op je module?
Het lijkt inderdaad wel een grotesk gevaarte geworden. Maar, uiteindelijk zijn het maar twee sporen en neemt niet veel meer ruimte dan mijn vorige plannen. Alleen omdat het verhoogd is lijkt het allemaal veel groter. Dit hele gevaarte komt achterin de module te staan. Aan de rechter kant van het station gaat het spoor langzaam omlaag om een mooiere aansluiting te krijgen met mijn kolenmijngebeuren dat rechts van deze module komt.
Doordat mijn overige bebouwing (winkelpanden, hotel en meer van dat soort spul) vrij hoog is, zou mijn vorige station compleet uit het zicht verdwijnen. Deze optie met dat verhoogde spoor en station past denk ik beter in het geheel en zit alles zoveel mogelijk in het zicht.
Nu ik de contouren van dit station scherp heb, kan ik ook gaan schuiven met de overige bebouwing en een stratenplan maken waarbij zoveel mogelijk in het zicht blijft.

Het ziet er wel gelikt uit man maar ik maak me toch nog een beetje zorgen om die stokken. Ik snap het niet zo goed.  :-\ Komt daar aan de binnenkant weer een muur tegenaan met een raam er in?
Daarom ben ik ook zo zuinig met mijn raamkozijnen. Aan de binnenkant komen dezelfde kozijnen als aan de buitenkant. Een soort sandwich-formule: twee kozijnen precies tegen elkaar met daar tussen glas; daardoor lijkt het één kozijn.  De muren aan de binnenkant zien er natuurlijk niet uit zo, daarom komt er een spouwmuur aan de binnenkant, zodat je vanaf de voorkant een mooi afgewerkte stationshal ziet.
Die verticale stokken aan de twee uiteinden worden straks meegeschilderd met het interieur. Maar links en rechts van de stationshal komen verdiepingen op het gelijke niveau met het perron. Dat zullen zoiets als wachtkamers worden. Ik weet nog niet hoe of ik uitkom met mijn raamkozijnen, maar daar zullen eigenlijk dus ook sandwich-ramen moeten komen met een spouwmuur.
Die horizontale houten balk wordt straks weggewerkt met eenzelfde profiel als wat er onder die brug zit en trek ik hetzelfde stijltje van de arcadebogen door tot in de stationshal.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.  ::)

Trouwens, dat concept van sandwich-ramen heb ik al eens eerder gebruikt:


Bij mijn garage zit aan de binnenkant een raamkozijn...


...en dat zit ook aan de buitenkant. Je moet wel een soort spouwmuur maken anders past dat raam er natuurlijk niet in.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #59 Gepost op: 14 september 2017, 17:26:58 »
Aanvulling op het voorgaande
Hele lappen tekst worden toch niet gelezen.


Het uitzicht vanuit de stationshal geeft zicht op de spouwmuur van de achtergevel. Aan beide zijkanten komen nog staanders, waar tegenaan de muren van de bovenetages. komen. En ik ben er nog niet uit of daar ook ramen in komen. Die grijze lijst onder de spouwmuur loopt straks door naar beide zijkanten en is van hetzelfde soort zoals ze ook aan de arcadebogen zitten.

En dan nog even terug naar de voorgevel:

Ik kan kiezen tussen twee luifels. Deze komt van Station Baden-Baden en komt horizontaal, dus niet afhangend aan de gevel. Betekent wel dat ik steunen tegen de gevel moet maken om dit zaakje te ondersteunen.


En deze komt van een anders station en loopt naar de straatkant ietwat omhoog. Er moet volgens mij nog wel een strookje af voor meer zicht op de ingang. Naast ondersteuning aan de zijkanten denk ik dat ik kabels aan de gevel maak om deze luifel extra steun te geven.
Jullie mogen het vandaag zeggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #60 Gepost op: 14 september 2017, 19:55:02 »
Eerst even een compliment voor je werk Wim. Geweldig knap gemaakt. ;)

Wat vind ik van deze luifels? Ik weet niet of ik het je nou makkelijker maak. ::)

In eerste instantie dacht ik de 2e luifel maar na een beetje goed kijken denk ik dat je aan de 1e meer hebt. Niet alleen omdat deze luifel van het gebouw meer één geheel maakt maar ook zal je met deze minder diepe luifel veel meer van het interieur kunnen zien. En dat is in mijn ogen toch wel belangrijk.

Wel vind ik eigenlijk persoonlijk een dichte luifel mooier bij dit gebouw staan en zou ik gaan voor de maten van de eerste en dan zelfbouw.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #61 Gepost op: 14 september 2017, 20:56:36 »
Eerst even een compliment voor je werk Wim. Geweldig knap gemaakt. ;)
Dankjewel!
Citaat
Ik weet niet of ik het je nou makkelijker maak. ::)
Nee, vast niet.
Maar ja, wanneer heb je het mij ooit makkelijk gemaakt?  ::)
Citaat
In eerste instantie dacht ik de 2e luifel maar na een beetje goed kijken denk ik dat je aan de 1e meer hebt. Niet alleen omdat deze luifel van het gebouw meer één geheel maakt maar ook zal je met deze minder diepe luifel veel meer van het interieur kunnen zien. En dat is in mijn ogen toch wel belangrijk.
Klinkt weloverwogen.
Citaat
Wel vind ik eigenlijk persoonlijk een dichte luifel mooier bij dit gebouw staan en zou ik gaan voor de maten van de eerste en dan zelfbouw.
Ergo: een overkapping over de (bijna) volle breedte van het station, een dak zonder dakramen en iets minder diep zodat zoveel mogelijk van het interieur te zien is. Inderdaad @Pierre, dat wordt zelfbouw.
En wordt dat makkelijker? Nee, maar wel leuker en mijn dank is groot!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Station 2.0
« Reactie #62 Gepost op: 15 september 2017, 23:03:26 »
..... maar ik maak me toch nog een beetje zorgen om die stokken. Ik snap het niet zo goed.  :-\

Eerlijk gezegd snap ik die stokken ook niet helemaal. En je antwoord/uitleg maakt het mij niet duidelijker.
die stokken zijn van hout en hout heeft juist de vervelende eigenschap om krom te trekken, terwijl styreen volgens mij veel minder snel krom trekt.

Maar buiten dat vind ik je gebouw er nu al geweldig uit zien en ik ben heel benieuwd naar het vervolg.

groet, Gert-Jan

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Station 2.0
« Reactie #63 Gepost op: 15 september 2017, 23:40:11 »
en ik stem voor luifel nr. 2

Maar ik wil nog even luifel nr. 3 voorstellen.  8)


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #64 Gepost op: 16 september 2017, 13:30:14 »
...die stokken zijn van hout en hout heeft juist de vervelende eigenschap om krom te trekken, terwijl styreen volgens mij veel minder snel krom trekt.
Dat kromtrekken van vuurpijlstokken valt blijkbaar reuze mee. Een prettige bijkomstigheid van vuurpijlstokken is dat ze recht zijn en droog hout trekt minder krom.
Even wat beelden:


Ik heb bij deze voormalige locloods een laag styreen over de bestaande bakstenen geplakt. De onderdelen die van een gietbomen uit bouwpakketten komen, zijn blijkbaar van een wat andere substantie dan de platen styreen die ik gebruik om de locloods mee te beplakken. Waarschijnlijk door het verschil in dikte, het verschil van materiaal en het aan één kant beplakken met styreen trekt zo'n gevel krom. Enfin, dat gebeurt gewoon.


Omdat ik meestal verschillende lagen styreen over elkaar heen plak, gebruik ik dus standaard vuurpijlstokken om het met een raamwerk aan de binnenkant te verstevigen. En niet alleen tegen het kromtrekken, maar ook om bijvoorbeeld muren makkelijker aan de zijkant te kunnen plakken.


De voorgevel van het station had ik al eerder in drie delen losgesneden omdat ik aanvankelijk hele andere plannen had met deze voormalige locloods. Dat spul moest natuurlijk weer aan elkaar vast komen te zitten, maar wel op een manier dat het middelste deel wat meer naar voren springt. Wat je nu aan de bovenkant van de voorgevel ziet, is dat de linkerkant verstevigd is en loopt de gevel aardig recht, maar rechts zit die versteviging er nog niet en loopt het spul scheluw. Pierre schreef al dat als het dak erop komt, de boel weer aardig recht wordt getrokken. Maar ik weet nu nog niet of ik dat dak wel vastplak.


Aan de binnenkant van de achtergevel was die versteviging tegen het kromtrekken niet echt nodig omdat ik de gevel aan de perronzijde niet heb beplakt met styreen. Die horizontale ligger zit daar om de de achtergevel recht tegen het perron aan te krijgen en dient gelijk als ondersteuning voor de vloeren links en rechts van de stationshal.
De verticale staanders aan de zijkanten heb ik gemaakt om de exacte hoogte te bepalen van de achtergevel zodat het hele gedoe straks perfect aansluit op het perron. Bovendien gebruik ik die staanders om makkelijker de zijmuren tegenaan te plakken.
Ik hoop dat een en ander duidelijker is.

Maar ik wil nog even luifel nr. 3 voorstellen.  8)

Ik dacht dat @Pierre het mij lastig maakt, maar jij kunt er ook wat van.  ::)
De stijl van jouw gebouw, waar deze overkapping aan vastzit, is van een veel eerdere datum dan mijn station. Die smeedijzeren tierelantijnentjes aan de bovenkant gaan het qua stijl niet worden, maar ik had al eerder bedacht dat een bewerkte zijkant, zoals op jouw foto, een kanshebber wordt.

Citaat
Maar buiten dat vind ik je gebouw er nu al geweldig uit zien en ik ben heel benieuwd naar het vervolg.
Dank voor jullie feedback, daar kan ik zeker wat mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #65 Gepost op: 16 september 2017, 20:16:42 »
Een uitgebreide uiteenzetting van kitbashing ervaringen en oplossingen, Wim.
Daar kunnen we ons voordeel mee doen  ;D
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #66 Gepost op: 17 september 2017, 16:20:57 »
Daar kunnen we ons voordeel mee doen  ;D
...en anders ik wel.
Ik heb even een begin gemaakt met de luifel aan de voorzijde.


Allereerst heb ik uitgemeten hoe of ik met de verlichting uit ga komen.


En dan komt het totaalplaatje er ongeveer zo uit te zien. Ik moet nog wel even verzinnen of ik er muursteunen onder ga plakken of pilaren.


De ledstrip zit dicht tegen de rand zodat je het licht ziet, maar niet de verlichting.
En voor de duidelijkheid: het wordt allemaal natuurlijk nog geschilderd, maar daar wacht ik meestal mee tot het laatst.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Station 2.0
« Reactie #67 Gepost op: 17 september 2017, 18:25:21 »
Gaat er weer fraai uitzien
volg jein stilte ,maar dan toch een keer  ::)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #68 Gepost op: 17 september 2017, 19:12:34 »
Dat ziet er erg goed uit man! Een paar mooie steunen er onder misschien? Heb je dat randje geknipt met de kartelschaar?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #69 Gepost op: 17 september 2017, 19:32:47 »
Kartelschaar?
Nee, die heb ik natuurlijk met de hand gesneden.  :P


Geroofd uit een naaidoos.  ;D
Ik denk ook iets van smeedijzeren steunen. Als ik er pilaren onder zet, dan moet ik er eerst een trottoir onder het station zetten en dan zit dat weer in de weg bij het schilderwerk.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Station 2.0
« Reactie #70 Gepost op: 17 september 2017, 21:17:02 »
Dat ziet er fraai uit, Wim.
Ik zou ook gaan voor de steunen, iets dergelijks als die op de foto van GeJe.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #71 Gepost op: 19 september 2017, 00:27:36 »
Oké het worden dus steunen:


Dit is denk ik het meest bruikbare wat ik heb liggen.


En heb ik ook gelijk de verlichting eronder geplakt.


Het totaalplaatje.


Gelijk ook maar even het spul waterdicht gemaakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station 2.0
« Reactie #72 Gepost op: 19 september 2017, 09:04:50 »
Dit is denk ik het meest bruikbare wat ik heb liggen.

En daar is helemaal niets mis mee. Goede keus deze steunen. ;D

Citaat
Gelijk ook maar even het spul waterdicht gemaakt.

Mooi werk Wim. Je schiet lekker op. Ik zou nog even een kwastje zwarte verf aan de binnenkant van de luifelrand halen zodat de lichtjes er niet doorschijnen. Maar ik denk dat je alles nog moet schilderen dus dat komt best goed. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station 2.0
« Reactie #73 Gepost op: 19 september 2017, 23:25:16 »
Inderdaad @Pierre er moet nog verf op. Meestal wacht ik daar tot het laatst mee. Maar voordat het hele spul in de verf gaat moet ik er nog een paar vesterbanken inzetten, wat  trappen voor de ingangen en hier en daar nog wat lijstwerk.
Verder moet ik nog even bedenken of ik lampenkappen ga gebruiken onder de luifel.
Hopelijk morgen meer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Station 2.0
« Reactie #74 Gepost op: 20 september 2017, 10:23:17 »
Heel mooi Wim!