Auteur Topic: Station 2.0  (gelezen 277907 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #525 Gepost op: 23 december 2019, 17:03:19 »
Wat zo'n verfje al niet doet. Lekker hoor. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Ben.

  • Gast
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #526 Gepost op: 23 december 2019, 17:36:59 »
Mee eens, ik vind het ook een waardevolle update. Ziet er goed uit. :)

Gr, Ben.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #527 Gepost op: 23 december 2019, 19:06:59 »
Dank heren!
Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren.


Vanaf het linker gebouw moeten er nogal wat buizen en pijpen aansluiting vinden in het rechter -net geschilderde- gebouw. En ik weet nog niet of ik die buizen via de makkelijkste weg een raam laat binnen gaan of met beugels aan de buitenkant van het gebouw last lopen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #528 Gepost op: 23 december 2019, 21:48:48 »
Misschien het bruggetje een beetje recht hangen (als dat nog kan) en de buizen met beugels aan de zijkant van de brug hangend over laten steken lijkt me een mooie oplossing Wim.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #529 Gepost op: 24 december 2019, 00:10:07 »
Het bruggetje ligt er nog los in. Bovendien heb ik de doorgangen in de gebouwen nogal ruim gehouden zodat ik ruimte heb om de brug in hoogte te verstellen.


Het is wel een geinig bruggetje maar is eigenlijk te smal. Ik moet ’m dus uit elkaar halen en wat breder maken of een nieuwe brug maken. Die buizen komen dan onder de brug te hangen.
Ach, het wordt wel wat.



Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #530 Gepost op: 24 december 2019, 01:26:03 »
.... en zo blijf je lekker bezig  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #531 Gepost op: 24 december 2019, 07:06:07 »
Het gedeelte van de brug waar de rails overheen ligt is wel heel erg mooi gedaan Wim. Zonde om wat aan te doen. Ik denk dat een profieltje tussen de de zijkanten voldoende is. Alles bij elkaar ziet het er al prachtig uit. Ik geniet van je bouwsels. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #532 Gepost op: 24 december 2019, 08:20:30 »
Ach joh, alle kleine stapjes helpen. Leuk dat er weer progressie is!  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #533 Gepost op: 24 december 2019, 12:03:14 »
Lekker aan de klus, Wim.


Het is wel een geinig bruggetje maar is eigenlijk te smal. Ik moet ’m dus uit elkaar halen en wat breder maken of een nieuwe brug maken. Die buizen komen dan onder de brug te hangen.
Ach, het wordt wel wat.
Misschien valt de breedte van de brug straks vanuit 'gewoon' perspectief niet op? Dan kun je overwegen het zo te laten en de dieptewinst te gebruiken voor ander moois e/o juist de dieptewerking te versterken. Geen mooier bedrog dan optisch bedrog  :P

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #534 Gepost op: 24 december 2019, 16:46:35 »
Het gaat er niet zozeer om dat vanaf de zijkant de breedte van de brug niet opvalt, maar dat de brug maar een paar millimeter breder is dan dit locje. Een breder locje of wagon rijdt zichzelf vast. Ik moet dus zien dat ik de zijkanten er heelhuids af krijg en dan de onderkant van de brug wat breder maak.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Module 1, 2 en 3
« Reactie #535 Gepost op: 24 december 2019, 16:56:26 »
Ah.
Een vastloper is natuurlijk niet de bedoeling. Tsja, dan toch maar een ingreep aan de brug. Al het materieel smaller maken is ook weer zo wat.  8)
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...