Auteur Topic: AAD's treinbaan  (gelezen 8375 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
AAD's treinbaan
« Gepost op: 3 februari 2016, 13:57:36 »


Ik zal regelmatig een foto plaatsen van de treinbaan op de overloop.





Dag @aad, ik heb @Pierre's tip ter harte genomen en je prachtige foto's even bij elkaar in één bericht gezet.
Groet,
Wim

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2016, 14:15:26 »
Mooie treinbaan Aad  :o Hij ziet er uit of hij helemaal klaar is ... is dat zo? Aan het houtwerk er omheen kan je ook goed zien wat je vak is . 8)

Je gaat nou lekker met het plaatsen van de foto's Aad. Goed man. Tipje: Als je foto's plaatst kan je die gewoon onder elkaar zetten in één post en hoef je niet iedere keer een nieuwe post te openen. Doe er wel even een spatie tussen voor de duidelijkheid. Succes. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2016, 14:32:21 »
Dag Aad,
Ziet er niet verkeerd uit. Omdat ik verwacht dat je in dit topic ook gaat uitleggen hoe en wat je aan je modelspoorbaan gaat doen, zal ik dit topic verplaatsen naar een betere plek?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Bjor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 22
  • Thanked: 1 times
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2016, 17:38:56 »
Een prachtig stuk werk Aad! ;D ;D  Daar kun je met recht trots op zijn.
Heb je ook een plaatje van het baanplan?

Ben

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2016, 17:47:21 »
Geweldig mooie baan! Ben dan ook zeer nieuwsgierig naar de foto's van het andere stuk van je baan :)!

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2016, 17:52:49 »
Whoo Aad

jij heb al een  mooi stukkie baan staan
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2016, 17:56:45 »
@aad ik heb je topic even verplaatst naar het het juiste board  :P
Ik vind je baan prachtig. Wat heb je een mooi stuk op zolder zeg. Past er ook precies.
Fotografen met passie.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2016, 20:09:59 »
Mooi ruimte heb je daar Aad. Ongelooflijk netjes ook.  :o  Mijn treinzolder is tevens werkruimte en rommelzolder. Dat ziet er dus heel anders uit.  :-[
Je baan vindt ik ook prachtig en mooi in de ruimte ingepast. Ziet er uit als helemaal af. Of ben je ook nog aan het bouwen?




Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2016, 20:16:01 »
Ziet er uit als helemaal af. Of ben je ook nog aan het bouwen?

Nou @GéJé, dan weet ik nog wel een klein klusje:
Bij de Action verkopen ze led-strips met afstandbediening: 5 meter voor iets van € 14,- en die kan @aad mooi onder die horizontale balken plakken. Voor de onderbrekingen van de dwarsbalken, moet je die strip dan doorknippen en doorsolderen, maar dat gaat zeker lukken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2016, 07:21:20 »


Iedereen bedankt voor de complimenten
De baan is in grote lijnen klaar ik heb er 5 jaar aan gewerkt
Op diversen hekwerken en lantaarnpalen na en natuurlijk wat je nog kan verzinnen
Op het ogenblik ben ik  bezig om 3 ouderen treinen te voorzien van digitale decoders
Wat veel werk met zich meebrengt [ o.a frezen om ruimte te maken voor decoder en luidspreker ]
Een banen plan heb ik niet gemaakt
Ik ben eenvoudig weg begonnen met het leggen van de rail en naderhand  met het programma van  [ik dacht]  Any rail [ gratis ] een tekening gemaakt
De foto's zijn genomen met het telefoon toestel van mijn dochter deze geef veel betere foto's dan die van mij
Een beter fototoestel staat nog op mijn verlanglijstje [heeft iemand nog een suggestie voor een redelijke prijs wat betreft merk en type die goede foto's maakt op korte afstanden en belichting ]
De ruimte lijkt op de foto groter als dat het werkelijk is
De lengte is ongeveer 5 meter met aan weerszijde 1 meten langs de zijmuren

Groeten aad

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2016, 09:04:41 »
Tsja, het ziet er allemaal fantastisch uit.
Alleen, nu is je baan op een paar kleine puntjes na klaar... en dan? Rondjes rijden en decoders inbouwen?
Scenery is bij jou denk ik wel een dingetje, ga je dat niet ontzettend missen nu het hele spul er zo mooi bij staat?

Qua fotocamera zou je jezelf eerst moeten afvragen of je die gaat gebruiken voor een nieuwe hobby, of om alleen foto's van je modelspoorbaan te maken.
Welke telefoon heeft je dochter?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2016, 10:03:49 »



Hallo wim geloof mij aad verveelt zich geen minuut in de wintermaanden is het treinen er is altijd wel iets te doen b.v geluiden op de Raptor zetten
en programmeren van div rijwegen , stofvrij houden van de baan , verlichting maken in wagons
En zomers  heb ik mijn andere hobby's o.a de Morris [ waarvan ik een foto toevoegt ] De caravan en tuinieren mijn tuin is 250 m2 dus werk zat
Het toestel van mijn dochter is een iphone 5s
Ik heb nog niet ontdekt hoe het gaat met 2 foto's in een bericht te zetten dus vandaag 2 foto's in twee berichten
gr aad
Ik heb je foto’s even bij elkaar gezet.
Groet, Wim

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2016, 10:09:58 »
En wim van die led strip onder die balken is een goed idee ga ik zeker doen
bedankt voor de tip

groeten aad

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2016, 10:56:06 »
Het toestel van mijn dochter is een iphone 5s
Daar geef je eigenlijk zelf al het antwoord. Ik ben fotojournalist, maar ik maak de foto’s van mijn modelspoorgebeuren meestal met mijn iPhone 6. Je hebt dan een prima en handzame camera waar je bovendien mee kunt bellen. Maar zo’n telefoon kost wel wat en waarschijnlijk heb je voor een paar honderd euro minder een net zo’n prima camera.

Citaat
Ik heb nog niet ontdekt hoe het gaat met 2 foto's in een bericht te zetten dus vandaag 2 foto's in twee berichten
Open twee tabbladen in je browser: tabblad 1 met een nieuw aangemaakt bericht op het forum en tabblad 2 met je foto’s op MyAlbum.
Je kopieert nu van tabblad 2 de link van de foto naar je bericht op tabblad 1. Dit herhaal je voor elke foto. Zet tussen elke link een lege alinea zodat er witregels tussen de foto’s komen, anders lijkt het één lange foto.
En nu jij!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2016, 11:11:23 »
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: AAD's treinbaan
« Reactie #15 Gepost op: 4 februari 2016, 14:17:08 »
Ziet er geweldig uit Aad
En wat keurig opgeruimd er omheen, is dat altijd zo.
Bij mij is dat altijd maar van korte duur.

Groet Cor