Auteur Topic: Programeren met esu  (gelezen 4106 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
Programeren met esu
« Gepost op: 27 januari 2016, 16:52:22 »
Wie kan mij helpen
Ik ben sinds kort in het bezit van een lok programmer van esu  tevens een decoder tester en een rollen bank
Nu zou je denken geluiden in een sound decoder zetten gaat nu op een gemakkelijke wijze
Vergeet het maar met de Nederlandse gebruiksaanwijzing in de hand kom ik er niet uit hoe het een en ander werkt >:(

De vraag is kan iemand die de programmer ook bezit en weet van de hoed en de rand mij les geven in de werking zodat ik ook geluiden kan
uploaden naar de decoder in mijn trein
Het gaat niet om eigen geluiden maar gedownloade geluiden van de website van esu

Ik zou het verschrikkelijk aardig vinden als iemand zou reageren op mijn verzoek :D
Groeten en ik hoor het graag

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: Programeren met esu
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2016, 16:05:37 »
is idem als de programmatie inschrijven maar je moet dat muzieknoot knopje gebruiken ipv het gewone CV knopje.Dus eerst CV knopje VOOR het muzieknootje om je gewone configuratie in de decoder te schrijven en daarna de muziek vie het nootje.Beide knopjes bovenaan en met pijltje naar rechts.
Wel eerst de geluidfile in je programma laden (4.4.20)
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
Re: Programeren met esu
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2016, 16:37:32 »
Hallo Bellejt Fijn dat je reageert
Inmiddels ben ik er achter gekomen hoe je de ingevoerde sounds kan opslaan ik de lok decoder [V 3.5]
Maar ik heb nog een vraag
Hoe kan ik een rem geluid koppelen aan de rijgeluiden zodat er een rem geluid klinkt net voor dat de lok stil staat
Het gaat om een V 3.5 decoder
Het programmeren van een V3.5 decoder staat ook niet in de gebruiksaanwijzing voor het 4.4.20 programma
Dus ik heb het zelf op moette zoeken hoe alles werkt
gr aad

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
Re: Programeren met esu
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2016, 16:01:26 »
Hallo
Is er iemand die in het bezit is van een programmer van esu zodat ik een paar vragen kan stellen
Ik zoek o.a een gebruiksaanwijzing voor het programmeren van een esu sound decoder V3.5 op de programmer met software 4.4.20
In de huidige gebruiksaanwijzing staat alleen voor decoders V 4.0 de nieuwere versie
Ik hoor het graag gr aad

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Programeren met esu
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2016, 18:52:21 »
Aad ik denk dat jouw vraag heel specifiek is, heb je al eens de importeur voor BeNeLux gevraagd?
contact@tsdbvba.be

grt Piet.

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Programeren met esu
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2016, 21:56:21 »
Ja en dan het programeren met de programmer van esu inmiddels heb ik ondekt hoe het werkt voor sound decoders
  V 4.0
Voor deze zijn op de side van esu alle geluiden te doanloaden  en met wat simpele klikken op de decoder in de trein te zetten
Aleen voor sounddecoder V 3.5 de voorganger van de 4.0 zit het even iets anders maar in de gebruiksaanwijzing
voor de programmer word hier niet over geschreven en ga het dan maar eens uitzoeken hoe het eea werkt
Ik bezit 2 treinen met een V 3.5 decoder deze wilde ik van ander geluid voorzien
Er zal toch wel iemand op het forum zijn die ook een programmer van esu bezit en die meer ervaring heb als ik
Ik wacht nog even af dan stel ik mijn vragen op een ander forum bv 3 rail
Aad ik zou éérst eens kontakt op nemen met dat adres dat ik je heb gegeven.
Geluid is niet mijn ding, dus ik kan je niet helpen.
Wat ik wel weet is dat er voor de lokprogrammer een speciaal stuk PCsoftware versie is Lokprogrammer 2.7.9
http://www.esu.eu/download/software/lokprogrammer/
Kijk daar eens of dat je verder helpt.

grt Piet.