Auteur Topic: Heeft lang geduurd  (gelezen 2175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Heeft lang geduurd
« Gepost op: 20 januari 2016, 11:31:08 »
Zoals ik al lang geleden heb belooft hier eindelijk een paar foto's van mijn  budjetbaan.
Ik denk dat het ten opzichte van jullie banen maar zeer eenvoudig is, maar hier haal ik mij plezier uit.



 









Ik heb het gemaakt van balsahout en motortjes uit een oud scheerappelraat.
Toch misschien een idee hoe ik bezig ben

Groet Cor 




Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Heeft lang geduurd
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2016, 12:02:04 »
...maar hier haal ik mij plezier uit.
Dag @Cor fijn dat het gelukt is met de foto’s. De hoofdzaak is dat jij met plezier aan je baan werkt.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Heeft lang geduurd
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2016, 12:43:19 »
Prima baan Cor ... helemaal niets mis mee. Ook dat gefröbel met oude materialen spreekt me erg aan. Top man.

Als je van de koppeling van de foto het achterste getal voor de .jpg van 360 veranderd in 720 heb je iets grotere foto's. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Frans

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 61
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
  • zoals 't treintje thuis tsjoekt tsjoekt 't nergens
Re: Heeft lang geduurd
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2016, 21:43:21 »
Hallo Cor,

Niet zo bescheiden, ik vind dat je een hartstikke leuke baan hebt opgebouwd.  Op een foto natuurlijk niet te zien, maar volgens mij beweegt er van alles op je baan.  En dat maakt het nog leuker om naar te kijken. 
En dat je er zelf ook plezier aan beleeft is mooi meegenomen.  Grapje, da's natuurlijk het allerbelangrijkste!

Mvg, Frans
Marklin HO K-rail / Digitaal / Stoom+diesel / Tijdperk II-III / Zwarte Woud

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Heeft lang geduurd
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2016, 21:54:43 »
Hallo Cor,

Niet gaan vergelijken met de banen van anderen. Waar het om gaat is dat je er zelf plezier aan hebt. En ik vind dat het er heel leuk uit ziet!

Groeten, Gert-Jan

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Heeft lang geduurd
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2016, 09:42:09 »
Fijne reacties van jullie kant, maar als je andere banen ziet denk je toch ook wel eens ........
En ja ik haal hier veel voldoening uit, als ik dan bv de paardjes op de draaimolen met een figuurzaag uitgezaagd heb en geschuurd dan denk ik ha fijn.

Gr. Cor 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Heeft lang geduurd
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2016, 10:02:10 »
Hou dat gevoel vast Cor.
Dit klinkt vast als een oud Tibetaans spreekwoord: laat je inspireren door wat anderen doen, maar doe vooral je eigen ding. Uiteindelijk word je daar toch het meest gelukkig van.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Heeft lang geduurd
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2016, 16:09:53 »
Heerlijke nostalgie baan
En zeker zo blijven doen
de grootste voldoening en de mooiste dingen zijn deze die je zelf maakt
Is dan echt eigen en heeft vaak meer bewondering dan de voorgekouwde eenheids dingen
De meesten gaan op een moment toch zelf dingen maken