Auteur Topic: Lima onderdelen  (gelezen 8420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seccondbest

  • Gast
Lima onderdelen
« Gepost op: 16 januari 2016, 19:37:42 »
Misschien de moeite iet waard, maar niet geschoten is altijd mis.

ik heb een Lima diesel (18414) het motortje loopt maar er zit een gebroken tandwiel op dus de motor drijft de wielen niet meer aan.

Is er ergens een winkel (online mag ook) waar je onderdelen kunt kopen?


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lima onderdelen
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2016, 20:02:23 »
Als je een fotootje plaatst dan zijn er misschien wel forumleden die ergens in een bakje een berg tandwieltjes hebben liggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lima onderdelen
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2016, 21:15:15 »
Ja ... maak is een foto van het complete motortje met daarop het kapotte tandwiel. Misschien kan ik dan even voor je zoeken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

seccondbest

  • Gast
Re: Lima onderdelen
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2016, 01:31:38 »
De foto komt er aan, maar ik krijg het wiel er niet af zonder schade te maken dus dat moet ik eerst uit vogellen, het gebroken tandwieltje zit achter een wiel..

nu ik toch bezig ben met vragen ik ben op zoek naar een kap voor een stoom loc van fleishmann. het is een oudje en ik kan er maar 1 vinden en dat is op e-bay..'

het gaat om de loc met het nummer 1/1348 op de kap staat een vleugel met daaronder het nummer 25. de achterkant is afgebroken en daarmee zit de kap vast en ook het tender sleep oog.
repareren kan eventueel wel maar ziet er nooit zo mooi uit dus vervanging heeft de voorkeur.
Is er iemand die een idee heeft waar ik een kap kan bestellen?

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Lima onderdelen
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2016, 11:56:47 »
Is het zo een als deze?

Je zegt dat de achterkant is afgebroken. Als het deze is, heeft de tender een sleepoog. De lok heeft een pin/schroef die van bovenaf eerst door een uitsteeksel aan de kap gaat, en dan door een vergelijkbaar uitsteeksel - maar dan met schroefdraad - aan het chassis. Zijn beide uitsteeksels afgebroken?

Op beurzen liggen deze lokjes voor 35 of 40 euro. Voor 15 euro heb je een sloper, maar dan moet er maar net heel zijn wat je nodig hebt. Nieuw kun je er alleen nog dingen als koolborstels en dergelijke voor kopen, maar geen kappen of chassis.


Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

seccondbest

  • Gast
Re: Lima onderdelen
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2016, 13:20:36 »
Is het zo een als deze?

Je zegt dat de achterkant is afgebroken. Als het deze is, heeft de tender een sleepoog. De lok heeft een pin/schroef die van bovenaf eerst door een uitsteeksel aan de kap gaat, en dan door een vergelijkbaar uitsteeksel - maar dan met schroefdraad - aan het chassis. Zijn beide uitsteeksels afgebroken?

Op beurzen liggen deze lokjes voor 35 of 40 euro. Voor 15 euro heb je een sloper, maar dan moet er maar net heel zijn wat je nodig hebt. Nieuw kun je er alleen nog dingen als koolborstels en dergelijke voor kopen, maar geen kappen of chassis.

Ja die is het, dat is de loc die ik ook gevonden had.. ik zal dus moeten wachten tot de volgende beurs en dan maar hopen... Jammer :(

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Lima onderdelen
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2016, 13:45:09 »
Heb je voldoende aan alleen een kap? Zit het lipje aan het chassis, met daarin de schroef/pin om de tender te koppelen, er nog wel aan?
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

seccondbest

  • Gast
Re: Lima onderdelen
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2016, 18:07:30 »
Heb je voldoende aan alleen een kap? Zit het lipje aan het chassis, met daarin de schroef/pin om de tender te koppelen, er nog wel aan?

Ja het is echt alleen het plastic lipje van de kap dat eraf ligt en mist... en de tender haak is pleite maar dat is wel te vinden, die kap maakt me gek lol.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Lima onderdelen
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2016, 18:28:54 »
Ik heb zo'n kap al sinds augustus voor iemand klaar liggen, maar die reageert niet meer. Dus die is te koop. PB maar even.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

seccondbest

  • Gast
Re: Lima onderdelen
« Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2016, 17:35:04 »
Even een update over de Lima...

Ik heb eindelijk het wiel er af..... maar uhmmm laat ik het zo zeggen... niet zo als het hoort lol...

gelukkig leer ik snel van ijn fouten en zal me dit geen 3e keer gebeuren. Ik heb in elk geval wel nog een leuke Kap op de werkbank staan :)

deze post kan gesloten worden.

seccondbest

  • Gast
Re: Lima onderdelen
« Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2016, 00:14:51 »
Ik heb zo'n kap al sinds augustus voor iemand klaar liggen, maar die reageert niet meer. Dus die is te koop. PB maar even.

Nou de kap is binnen en dus meteen aan de gang gegaan met de nieuwe aanwinst en zie hier het resultaat een bijna als nieuwe Loc 25;



nog 1 met de oude kap er voor:



nu nog alles af stoffen ben ik in de haast om te bouwen vergeten lol

Te gek Dirk ik ben er onwijs blij mee :)