Auteur Topic: Nieuwe baan ontwerp  (gelezen 5637 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shaggie

  • Gast
Nieuwe baan ontwerp
« Gepost op: 9 januari 2016, 23:50:57 »
Na veel puzzelen is hij eindelijk af.



Mochten jullie nog een suggestie hebben dan hoor ik dat graag.
De baan wordt gemaakt met Roco geoline rails.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe baan ontwerp
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2016, 12:21:06 »
Ik vind het wel een mooi ontwerp maar ... je hebt zo wel twee giga keerlussen. Heb je daar wel rekening mee gehouden? En bijna alle rails volgt de rand van de tafel.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

shaggie

  • Gast
Re: Nieuwe baan ontwerp
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2016, 13:00:26 »
Ik vind het wel een mooi ontwerp maar ... je hebt zo wel twee giga keerlussen. Heb je daar wel rekening mee gehouden? En bijna alle rails volgt de rand van de tafel.
Daar heb ik idd geen rekening mee gehouden
ik weet ook niet hoe ik dat moet oplossen

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe baan ontwerp
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2016, 13:01:30 »
Ed, heb je rekening gehouden met het geen ik heb uitgelegd over keerlussen en de dan benodigde keerlus modules ivm sluiting?

Als je nu vanaf de gebogen wissel rechts in het baan plan afslaat en rijd via de onderkant van het schaduw station kom je  via de wissel links weer op het zelfde spoor echter tegengesteld, dat betekend sluiting in je railplan zonder keerlus module!

Groet Mies

shaggie

  • Gast
Re: Nieuwe baan ontwerp
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2016, 13:05:06 »
Ed, heb je rekening gehouden met het geen ik heb uitgelegd over keerlussen en de dan benodigde keerlus modules ivm sluiting?

Als je nu vanaf de gebogen wissel rechts in het baan plan afslaat en rijd via de onderkant van het schaduw station kom je  via de wissel links weer op het zelfde spoor echter tegengesteld, dat betekend sluiting in je railplan zonder keerlus module!
Hoi Michel,

Ik heb dit ontwerp op internet gevonden en idd geen rekening gehouden met de keerlussen ik zal het ontwerp aan moeten passen om geen keerlus te hebben.

Misschien heb jij een oplossing  :o

Groet Ed

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe baan ontwerp
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2016, 13:15:07 »
Ed,

ik denk dat je moet voortborduren op het schaduw station zoals we samen begonnen waren.
Als je eerst wat schetsen maakt op papier van de laag inzicht dan kan ik wel helpen omdat ff in wintrack te zetten.
Maak maar een ontwerp van je station, industrie deel in een schets, knoop ik het wel samen in een wintrack ontwerp.
Groet Mies