Auteur Topic: Stationsreclame  (gelezen 10312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Stationsreclame
« Gepost op: 6 januari 2016, 10:50:03 »
Tussen de bedrijven door ben ik Nederlandse stationsreclame aan het verzamelen uit de periode tussen 1950 en 1960, maar meestal uit een eerdere periode. Natuurlijk niet geheel toevallig omdat mijn modelspoorgebeuren zich in deze periode afspeelt. Misschien is het wel leuk om deze verzameling met jullie te delen en kunnen jullie er wat mee.




































Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: arend65

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Stationsreclame
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2016, 12:58:24 »
Zo Wim ... da's nog een hele verzameling geworden. Zeeer bruikbaar materiaal!  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Stationsreclame
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2016, 13:26:04 »
Zo Wim ... da's nog een hele verzameling geworden. Zeeer bruikbaar materiaal!  ;)
Dat is leuk te horen @Pierre
En voor de modelspoorders die nog van plan zijn iets te ondernemen met een garage of een benzinestation:


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Stationsreclame
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2016, 17:12:28 »
thanks Wim,

daar kan ik wel wat mee
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Stationsreclame
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2016, 18:25:26 »
Bijzondere en herkenbare verzameling heb je bij elkaar gesprokkeld.
Heel leuk.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Stationsreclame
« Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2016, 21:01:37 »
Leuke Plaatjes Wim, altijd bruikbaar. dankje voor het delen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Stationsreclame
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2016, 18:53:30 »
Haha, ik heb een sticker op de deur met NEE NEE, neem ik programma's op om de reclame door te spoelen en vervolgens zit ik hier reclameplaatjes
te downloaden :-))

Maar wel bedankt!!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline J. Moors

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
    • J.M. Models
Re: Stationsreclame
« Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2016, 02:54:22 »
Via deze link: Klik

is nog veel meer te vinden.

Groet, J. Moors.

Edit Semantha, heb je link kleiner gemaakt ;) Zo komt er geen scrol balk in je bericht.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Stationsreclame
« Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2016, 09:47:49 »
Dat is inderdaad een mooie verzameling reclame-affiches. Het enige nadeel van deze site is alleen dat je de affiches niet in hoge(re) resolutie kunt downloaden.  ::)
Bij Het Geheugen van Nederland.nl heb je daar meer kans op.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Bjor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 22
  • Thanked: 1 times
Re: Stationsreclame
« Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2016, 10:20:45 »
Het enige nadeel van deze site is alleen dat je de affiches niet in hoge(re) resolutie kunt downloaden.  ::)

Dat kan wel Wim. Klik op het affiche. Dan krijg je iets grotere afbeelding met beschrijving erbij. Klik nogmaals op die afbeelding. Er verschijnt een tekstvenster, waarin een link staat waarop je kunt klikken om het affiche beeldvullend zichtbaar te maken.
Het zijn wat meer klikken, maar er zitten prachtige, oude affiches, folders e.d. bij.

Ben

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Stationsreclame
« Reactie #10 Gepost op: 3 maart 2016, 14:01:04 »
@Bjor ik klikte te snel.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)