Auteur Topic: nieuw en onzeker  (gelezen 16951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seccondbest

  • Gast
Re: nieuw en onzeker
« Reactie #25 Gepost op: 6 maart 2016, 16:01:16 »
beetje later dan ik gehoopt had, maar ja werk ging voor.
Ik heb eindelijk weer wat kunnen doen aan mijn baan waarvan hieronder wat foto's en beschrijving.

In mijn baanplan heb ik 2 hoogtes zitten die uiteindelijk samen komen ik wilde iets anders dan gebruikelijk dus via een heuvel naar beneden.
het maken van de heuvel ga ik hier niet in detail behandellen omdat ik dit idee niet van mijzelf heb maar van een ander forum waar het gebruik van papier mache uitgebreid word uitgelegd.

Ik gebruik foam van verschillende diktes om een berg een basis vorm te geven waarna ik hem insmeer met  houtlijm/water 1:1, hierover leg ik gewone keukenrol en dep deze met een kwast gedoopt in houtlijm/water in model.




Omdat ik een meertje in de planning heb moest ik gaan werken met een brug, het hoogste gedeelte gaat over een vaste boog brug, maar het lagere gedeelte ligt dusdanig dicht boven het riviertje dat ik iets anders moest verzinnen.
Het idee is een draaibrug, uiteraard moest dit automatisch bedienbaar zijn en dus met wat ouder materiaal zelf een vertragingbak gebouwd die nogal groot uitvalt, dit is echter voor mij geen probleem.



Ik heb erover heen een deel van de heuvel gemaakt, ook dit weer uit diverse soorten foam en piepschuim, dit heb ik achteraf met een hete lepel verder uitgehold, voordeel hiervan is dat door de warmte het piepschuim samensmelt en keihard word.



Dit gedeelte ligt los (klem) tegen de andere helft van de heuvel aan



 hier met wat test rails er op



En dit is dan het draai gedeelte uiteraard is dit allemaal niet klaar en nog in ontwikkeling fase, maar het geeft in elk geval een idee van wat ik de afgelopen 2 weken heb gedaan.




Nadat de heuvel gemaakt van foam en piepschuim op maat gesneden was heb ik deze dus ingesmeerd met een mengsel van water en houtlijm en overdekt met keukenrol, dat laten drogen en daarna ingesmeerd met snel cement dit droogd snel en geeft een heel mooie fijne steen structuur aan het geheel, later kan ik er dan groen en struiken op verwerken maar dat komt later pas.

Offline RVDB

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: nieuw en onzeker
« Reactie #26 Gepost op: 14 april 2023, 18:12:36 »
ik heb blad aan twee lieren hangen zodat ik hem kan optakelen maar of ik dit ook boven mijn bed zou doen met al die snoeren  is maar de vraag. lastig. iets onder je bed verzinnen wat omhoog kan. Lastige is wat ik ervaar dat je er steeds mee bezig gaat en er dus altijd rommel is.