Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Onderhoud van locomotieven

Groot onderdhoud oude Fleischmann locomotieven

(1/1)

Lokaalspoor:
Een collega van mij heeft een hele collectie hele oude treinen van zijn vader gehad. Omdat een aantal loc's het niet meer deden heeft hij een spuitbus WD40 gekocht en enkele loc's hiermee vol gespoten. Met als gevolg dat deze loc's nu niet meer rijden maar wel flink roken.

De eerste loc die ik heb aangepakt is een BR 221

Deze loc heb ik gisteren helemaal uit elkaar gehaald. Alle onderdelen waren moddervet van de WD40, in het chassis stand zelf een laagje van een millimeter.
Vanmiddag alle onderdelen goed schoongemaakt en de loc weer in elkaar gezet. De motor heb ik een tijdje laten draaien terwijl de wielen vrij liepen. De eerste tijd kwam en nog wat rook vanaf en waren vonken in de motor te zien. ik denk dat dat de WD40 was die verbrandde. Nu loopt de loc weer als een zonnetje. Tot zover eigenlijk mijn missie voor wat betreft deze loc.

Ik zag dat de koppelingen miste en zou de loc graag met twee goede koppelingen terug geven. Heeft iemand er toevallig nog twee liggen?













Dirk T:
Straks zal ik in mijn rommelbakje kijken, maar ik moet er wel een handjevol hebben. Als je ze wilt, PB maar even.

Lokaalspoor:
Als je hebt zou ik graag twee koppelingen willen hebben, ik zal je een PB sturen.

Lokaalspoor:
De volgende loc is een BR 03

Deze loc heb ik ook helemaal gestript en ook deze loc blijkt voor WD40 te zitten.
Daarnaast is er een probleempje met twee wielen. Aan de kant waar geen tandwielen zitten voor de aandrijving hebben deze wielen een kunststof busje op de willen te isoleren van de assen. Twee van deze busjes zijn erg slecht.
Iemand die toevallig dit heeft liggen en er niets meer mee doet? Of iemand met een andere oplossing?





jerry:
Mooi dat ze weer (gaan)rijden
de wielen kan je opboren ,en dan met een kunststof busje(ballpointstift)opvullen en dan de wielen weer kwarteren
zo bouwde ik vroeger ook marklin assen om naar 2 rail

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie