Auteur Topic: Steenkolenmijn 2.0  (gelezen 63266 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Steenkolenmijn 2.0
« Reactie #225 Gepost op: 26 juni 2016, 18:37:37 »
Ha, ik weet precies hoe dat gaat Wim, daar heb ik de eerste dagen van een vakantie ook altijd last van.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Steenkolenmijn 2.0
« Reactie #226 Gepost op: 26 juni 2016, 20:32:06 »
Ja, ja... het is off-topic:
Soms grijp ik zelfs in m’n eigen auto naar het pookje van de ruitenwisser, omdat ik de retarder wil gebruiken.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Steenkolenmijn 2.0
« Reactie #227 Gepost op: 16 april 2018, 21:14:17 »
Wim, hoe staat het eigenlijk met dit project?
Ik zit zelf ook aan een kolenmijnlade à la Pierre te denken.
Wellicht twee stuks waarvan één met zo'n kiepinrichting voor karretjes.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Steenkolenmijn 2.0
« Reactie #228 Gepost op: 17 april 2018, 10:48:04 »
Nou @Mark dit kolenmijnproject staat even in de wachtkamer. Alweer een tijd geleden heb de aansluitende module (daar waar Station 2.0 staat) een stuk groter gemaak. En omdat die afmetingen zowel in diepte als in hoogte heel anders zijn geworden, sluit de module van de kolenmijn er niet meer op aan. Op zich is dat geen ramp, want de module van de kolenmijn was niet echt naar mijn zin.


Zodra de sporen op de linker module er helemaal in liggen, kan ik de module waar de kolenmijn moet komen in elkaar sleutelen. En dat wordt nog wel een dingetje want ik wil eigenlijk proberen om ook een H0e-spoor vanaf de steenkolenmijn naar de linker module te leggen.
Sorry Mark, maar je moet nog even geduld hebben en je zult voorlopig je inspiratie moeten halen uit de bestaande draadjes op dit forum.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Steenkolenmijn 2.0
« Reactie #229 Gepost op: 17 april 2018, 17:16:10 »
Prima, bedankt voor je reactie.
Inspiratie is er genoeg, nu de uitwerking nog.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Steenkolenmijn 2.0
« Reactie #230 Gepost op: 17 april 2018, 17:42:08 »
Ik denk dat veel inspiratie te vinden is in @Pierre's steenkolenmijnlade.


En tegelijkertijd zit ik te bedenken ik dat dit forum het enige (Nederlandstalige) forum is waar de steenkolenmijn ook echt ondergronds gaat.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)