Modelbaanbouw voor de liefhebber > Diorama-bouw

Winterdorp Semantha 2015

(1/6) > >>

Semantha:
We zijn vandaag begonnen met de opbouw van ons winterdorp.
Dit keer geen treinbaan maar een skipiste.

Ook gaan we de andere kant op, normaal gesproken  liep het zo door op de kast maar nu gaan we voor het raam langs.









PietB:
In 2013 heb ik dit

dorpje aan de voet van een 'berg' gemaakt.
Op de berg is de kertboom gesitueerd.
Er rijdt een n-lokje met 3 rijtuigjes op en de huisjes hebben binnenverlichting.
Met de schakelaar kan ik de rijstroom onderbreken, zodat niet continue het treintje rijdt.
De onderkast staat op zwenkwieltjes, zodat het geheel verrijdbaar is.
Makkelijk bij het optuigen van de boom.
grt Piet.

Pierre:

--- Citaat van: Semantha op  1 november 2015, 11:18:39 ---We zijn vandaag begonnen met de opbouw van ons winterdorp.
Dit keer geen treinbaan maar een skipiste.

--- Einde van citaat ---

Jullie zijn er al weer vroeg zeg. Sinterklaas is nog niet eens in het land. ;D Komen er op de skipiste ook bewegende skiërs Sem?

Semantha:
Nee @Pierre er komen geen bewegende skiërs op. Ik ben zelfs laat met bouwen.
Vorig jaar was ik 2 weken eerder, toen stond het rond deze tijd al voor een groot gedeelte.
We doen ongeveer 2 weken over de bouw dus het is klaar als de sint arriveert, de sint zal dan ook tot 6 december in mijn dorp zijn :)
Daarna verdwijnt deze weer en zal hij plaatsmaken voor de kerstman.





Inmiddels is de piste klaar, staat in het gips dus moet nu goed drogen. Dan kan ik van de week verven en dan is dat gedeelte mooi klaar.
Dan kunnen we beginnen met de rest, ik zal @Rick naar de gamma sturen voor blauwe plaatjes. Dan kan ik kademuren gaan maken.

Pierre:
Mooi ... mooi .. ;) Lekker bezig.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie