Auteur Topic: beginnen uit het niets  (gelezen 1133 keer)

acebjorn

• Gast
beginnen uit het niets
« Gepost op: 29 oktober 2015, 18:51:50 »
hallo,

zoals jullie misschien hebben gelezen in mijn "effe voorstellen" moet ik de volledige zolder afwerken. ik zou dit willen doen met een dampscherm dan wat panne laten en daar tegen gyproc platen plaatsen. dan effe afwerken met gips. :) maar met wat kan ik mijn baan het best maken?
ik las hier ondermeer:
spaanplaat/mdf
een plaat met isomo
isolatie platen

ik denk om een balk in de gyproc te vijzen en hierop dan mijn kader te leggen met aan de andere kant een houten balk onder.

maar wat vinden jullie het best?

met groeten
Bjorn

Offline Dirk T

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: beginnen uit het niets
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:31:21 »
Wat "het beste" is kun je alleen zelf bepalen. Jij weet wat je wilt en welke voorkeuren je hebt.

Je zult voor je keuzes maakt, een beeld moeten hebben van wat je ongeveer wilt. De onderbouw voor een landschap met bergen en meerdere niveaus pak je meestal anders aan dan een redelijk vlak landschap. Het kan ook invloed hebben op je keuze voor het plaatmateriaal dat de ondergrond van je baan gaat vormen.

Ook is het handig om eerst een baanplan te hebben; op zijn minst globaal. Dan kun je kijken op wat voor breedte je gaat werken, en of dat wel overal hetzelfde kan zijn.

Uit je Facebook berichten begreep ik al dat je een vaste baan wilt, en geen modulaire. Dat onderwerp kunnen we dus overslaan.

Heb je al een beter beeld van wat je wilt?

Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.