Auteur Topic: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper  (gelezen 10076 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Gepost op: 23 september 2015, 18:52:19 »
Om een beetje te laten zien dat ik zo af en toe ook wat doe, hier een klein ombouwprojectje.

We beginnen met een bestelbusje, Bedford CF. De eerste Bedford CF rolde in 1969 van de band, dus past hij mooi in het tijdsbeeld dat ik neer wil zetten. Het model is van Wiking, nummer 356 3.


Toen heb ik een hele tijd geen foto's gemaakt, en eindigde ik met hulp van Rietze met het volgende bouwsel


Daar kan nog een caravan achter, en dan ziet het er zo uit


Het kleurverschil is lichtval, i.c.m. het gebruik van een telefoon i.p.v. een echte camera.

Dit experiment heb ik als voldoende beoordeeld om verder te gaan met de volgende. Wij hebben namelijk een vergelijkbare camper, Bedford CF1 uit 1977. Maar die heeft een rode cabine en een witte opbouw.

Dus eerst maar een slachtoffer geselecteerd, de Wiking 355 2A, dat is een rood personenbusje


en die heb ik voorbereid om een opbouw te gaan krijgen


Nu is de witte opbouw aan de beurt, die moet ik eerst maken en dan erop plakken. Wordt dus vervolgd.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2015, 20:32:35 »
Leuke projectjes Dirk. Ik ga je volgen man.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2015, 21:34:46 »
Inderdaad leuk.  ik ben benieuwd naar het vervolg.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2015, 13:20:41 »
De opbouw van het rode busje moet nog wit gespoten, maar verder vordert die. Het gaat hier vaak niet zo snel allemaal...
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2015, 14:53:54 »
Goed idee @Dirk T !
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2017, 14:16:30 »
Het is meer dan de hoogste tijd hier nog wat te laten zien. Er gebeurt niet zoveel, maar de opbouw zit erop. Dus even gauw een paar (matige) foto's met de belcamera.





Nu nog kentekenplaten maken en wat details afwerken.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2017, 14:38:54 »
Fraai!
Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om meer werk van je op ons forum te zien.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2017, 22:52:14 »
Leuk ombouwprojectje, Dirk.
Hoe kom je aan die opbouw?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #8 Gepost op: 26 september 2017, 08:45:35 »
Uitgangspunt is een losse opbouw van Rietze, in de beige kleur van het eerste ombouwprojectje. Die moet hier en daar aangepast worden om op dit chassis te passen. Verder is de voorkant - de zijde die tegen de cabine van het busje komt - gesloten. In het echt is dat open, dus ook dat is aangepast. Ook was ik het niet helemaal eens met het interieur, daar heb ik nog wat kleinigheden gewijzigd waar je nu dus helemaal niets meer van ziet. Zo gaat dat nu eenmaal ...
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #9 Gepost op: 16 april 2023, 11:24:11 »
Ligt dit projectje stil Dirk? Alle foto's zijn verdwenen en er komen ook geen nieuwe foto's of projecten. Jammer man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #10 Gepost op: 17 april 2023, 11:58:17 »
De foto's zijn niet weg, ik zie ze ook gewoon. Misschien staat je browser ingesteld op alleen veilige inhoud weergeven? De foto's staan op een site die geen certificaat heeft en dan worden ze niet getoond.

Aan modelbouwen kom ik thuis al een tijd niet meer toe. Dat kent verschillende oorzaken.

Mijn dochter kwam weer thuis wonen en daartoe heb ik alle modelbouwzaken in verhuisdozen gestopt. Toen ze het huis weer uitging stond er voor ons ook een verhuizing in de planning, dus de dozen bleven ingepakt. Na de verhuizing zijn de dozen nog maar deels uitgepakt. Wel heb ik de dozen doorzocht en een hoeveelheid materiaal gedoneerd aan een project van de Modelspoorvrienden Noord Nederland, voor hun project "Maak een kind blij met een trein". Als jullie ooit eens wat over hebben waar je op een goede manier vanaf wilt, hartelijk aanbevolen.

Daarnaast veroorzaakte de (onvoorspelbare en daardoor onplanbare) drukte in mijn werk dat ik een tijdje ook weinig actief was op o.a. het forum. Met name de corona periode was verschrikkelijk, er waren maanden dat we op een dag moesten doen wat we anders in een week deden.  Er zit dus ook een aardig gat in die zin dat ik een tijdlang de berichten hier niet meekreeg en ook niet reageerde. Inmiddels heb ik een collega die een deel van mijn werk kan overnemen, dat geeft lucht.

Wat ik wel al die tijd heb vastgehouden: ik zit één avond in de week bij een hele kleine modelspoorclub (Digitale Treinenclub Harderwijk) waar we met een paar man gewoon lekker bouwen. De club is klein genoeg om ons niet bezig te hoeven houden met bestuurszaken, ledenvergaderingen, en al dat soort (in mijn ogen) geneuzel. Maar gewoon gezellig samen bezig zijn met modelbouw en van elkaars vaardigheden leren.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Wiking Bedford busje naar begin jaren '70 Bedford Camper
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2023, 14:25:47 »
Ik heb ze met google opgezocht Dirk en het is een heel fraai modelletje geworden. Lekker dat je toch nog lekker bezig bent met treintjes op je club. Succes man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/