Auteur Topic: De grote verbouwing  (gelezen 43753 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote verbouwing
« Reactie #125 Gepost op: 12 oktober 2015, 18:15:13 »
Kijk, het begint zowaar ergens op te lijken  :D Good busy man!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #126 Gepost op: 12 oktober 2015, 22:09:03 »
Dank voor jullie positieve reacties. Daar doe ik het uiteindelijk toch allemaal voor.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De grote verbouwing
« Reactie #127 Gepost op: 13 oktober 2015, 11:03:53 »
Dank voor jullie positieve reacties. Daar doe ik het uiteindelijk toch allemaal voor.  8)

Toch ook wel een beetje voor je zelf Wim? ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: De grote verbouwing
« Reactie #128 Gepost op: 13 oktober 2015, 11:11:55 »
Toch ook wel een beetje voor je zelf Wim? ::)

Zo niet, dan weet ik wel een plek of wat waar hij mag bouwen voor de positieve reacties. Scheelt hem gelijk een boel ruimte thuis.  ;D

Succes Wim...
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #129 Gepost op: 13 oktober 2015, 17:41:17 »
Toch ook wel een beetje voor je zelf Wim? ::)
Toch ook wel heel erg voor mezelf.
Maar wat ook wel waar is, is dat op ons forum heb je natuurlijk wel publiek. Publiek dat niet alleen vaak positief reageert, maar ook met zinnige reacties komt. En dat geldt natuurlijk niet alleen voor deze verbouwing, maar voor alles waar je mee bezig bent en deelt met anderen. Persoonlijk simuleert me dat wel en houdt ook een beetje de vaart erin.

Zo niet, dan weet ik wel een plek of wat waar hij mag bouwen voor de positieve reacties. Scheelt hem gelijk een boel ruimte thuis.  ;D
Succes Wim...
Verbouwen is niet een van mijn allergrootste hobby's en ik kijk bij dit soort operaties altijd naar het moment dat het klaar is. Ik geloof ook niet dat ik dit met erg veel liefde voor een ander zou doen. Hoe dan ook, ik blij dat ik zover ben dat ik kan beginnen met inrichten.


Dit karakteristieke element wordt nog wel even een puntje: gaat het spoor er doorheen of er omheen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote verbouwing
« Reactie #130 Gepost op: 13 oktober 2015, 17:56:46 »
...maar ook met zinnige reacties komt...

...Dit karakteristieke element wordt nog wel even een puntje: gaat het spoor er doorheen of er omheen.  ::)...

Had je een plan, konden we meedenken... (zinnig genoeg?  ;D :P)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #131 Gepost op: 13 oktober 2015, 18:07:33 »
@Jack, meedenken is absoluut zinnig en zeer welkom. Ik heb inmiddels een uitgewerkte situatietekening gemaakt van de beschikbare ruimte op 90 cm hoogte. Dat is de hoogte gelijk aan de rand van de witte dwarsbalk en wordt de hoogte van het maaiveld van mijn baan.
Als ik kans zie zal ik die vanavond even op het forum zetten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #132 Gepost op: 25 oktober 2015, 17:48:22 »
Vandaag even naar IKEA geweest om eens te kijken of mijn ooit neergelegde laminaatvloer nog in het assortiment zit. Nee dus! Een half jaar geleden hebben ze het hele assortiment laminaatvloeren veranderd zodat nieuwe laminaatvloeren no-way passen op de eerder gekochte vloeren. Dát is dus een tegenvaller.
Ik ga de pakken laminaatvloer dus lekker terugbrengen naar IKEA, de oude vloer eruit halen en er een nieuwe Praxis-vloer inleggen. De oude vloer die ik eruit haal, ga ik gebruiken op het tussenstuk van de zolder. Als ik de boel de boel zou laten, dan ga ik me daar op ten duur toch ontzettend aan irriteren.
Komende week ga ik dus de zolderkamer weer helemaal leeghalen. Gelukkig staan bijna alle kasten inmiddels op zwenkwieltjes, die rol ik dus zó heen en weer.
Ik ben er maar druk mee.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De grote verbouwing
« Reactie #133 Gepost op: 25 oktober 2015, 18:45:41 »
Je bent er zeker druk mee Wim. Kan je een gelegde vloer weer terugbrengen naar Ikea? ???
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #134 Gepost op: 25 oktober 2015, 19:13:38 »
Nee @Pierre  dat gaat niet lukken, maar de onaangebroken pakken wel. Van wat er al op de vloer ligt moet ik mijn verlies maar nemen en die vloerdelen misschien gebruiken om kastplanken mee te bekleden of iets anders creatiefs.  ::)
Het was mooi geweest als het een beetje meezat, maar het duurt dus nu gewoon wat langer voordat ik met mijn baan kan beginnen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De grote verbouwing
« Reactie #135 Gepost op: 26 oktober 2015, 00:34:59 »

Het was mooi geweest als het een beetje meezat, maar het duurt dus nu gewoon wat langer voordat ik met mijn baan kan beginnen.

Ach Wim ... uiteindelijk komt het allemaal weer op z'n pootjes terecht. Als je constant naar zo'n naad loopt te kijken daar heb je ook geen vrede mee en ga je uiteindelijk toch aan de gang en trek je alles er uit. Beter maar gelijk aanpakken. ;) 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #136 Gepost op: 26 oktober 2015, 00:51:15 »
Dát bedoel ik. Een week eerder of later maakt dan ook niks uit. Ik ga deze week die vloer eruit trekken en leg er weer een strak vloertje in. Het is maar een zolder, maar het is wel mijn zolder.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #137 Gepost op: 28 oktober 2015, 13:15:47 »
Nog even een kleine update: de nieuwe vloer ligt erin.


Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.


De twee kastdeuren moeten aan de onderkant nog wel even afgeschaafd.


Bij elkaar ligt er ruim 20 m2 laminaat in. Dat is het vloeroppervlak, door de schuine kap is de werkruimte natuurlijk een paar metertjes kleiner.
De kamer staat nu nog vol met meuk van de overloop, maar zodra ik daar ook laminaat heb gelegd kan het spul weer terug en kan ik daadwerkelijk met inrichten beginnen... en dan kan het échte feest beginnen.  :)

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De grote verbouwing
« Reactie #138 Gepost op: 28 oktober 2015, 13:39:37 »
Wim, profiat. Het echte werk kan bijna beginnen.
Het laminaat ligt er keurig in.

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De grote verbouwing
« Reactie #139 Gepost op: 28 oktober 2015, 13:55:23 »
Dat heb je netjes gedaan baasje! ;) Grote kamer joh. Gaat het dan eindelijk gebeuren met de treinkamer? ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #140 Gepost op: 28 oktober 2015, 14:35:02 »
Het einde is in zicht. Maar er zijn nog wel een paar hobbeltjes te gaan:


Dit is de overloop op zolder. Die was natuurlijk voor mijn verbouwing een stuk groter. Alle spullen die hier stonden ben ik nu tijdelijk aan het overbrengen naar mijn zolderkamer. En die begint nu alweer aardig vol te raken.


• Er moeten aan het eind van de muur nog wat gipsplaten in.
• Achteraan ontbreekt een vloerdeel.
• Dan moet er een ondervloer in.
• Het laminaat dat aanvankelijk op mijn kamer lag, wordt hergebruikt en hier ingelegd.
• En als dat klaar is dan kunnen de spullen die nu in mijn kamer staan weer terug naar de overloop en naar de vliering.
• De logeerkamer, waar ik al eerder een vloer had ingelegd, staat ook nog een hele meuk aan spullen en die kunnen dan weer naar mijn kamer.
De gang zit er aardig in, maar voordat ik met de uiteindelijke inrichting van mijn zolderkamer kan gaan beginnen, moet er nog wel het een en ander gebeuren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De grote verbouwing
« Reactie #141 Gepost op: 28 oktober 2015, 15:15:55 »
Eigen huis en tuin kan hier nog wat van leren.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De grote verbouwing
« Reactie #142 Gepost op: 28 oktober 2015, 15:22:39 »
Eigen huis en tuin kan hier nog wat van leren.

Mee eens Tom. Daar zie je dingen gebeuren die minder zijn dan dit. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #143 Gepost op: 28 oktober 2015, 16:45:49 »
Heren, dank voor de complimenten. En ik wil natuurlijk niks afdoen aan jullie mooie woorden, maar nog niet zo heel lang geleden was ik bij ene @Pierre op bezoek om z’n nieuwe woning te bekijken, maar daar is ook een behoorlijke slag geslagen: écht een complete renovatie en heus geen half werk, met muren eruit gebroken, muren ergens anders weer opgetrokken. Van de originele indeling is helemaal niks meer over. Ze hebben daar een compleet nieuw huis neergezet, met een hoge mate van afwerking, zoals makelaars dat zo mooi kunnen zeggen. Ach een laat ik die perfect aangelegde tuin niet vergeten met uitzicht op zee.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote verbouwing
« Reactie #144 Gepost op: 28 oktober 2015, 18:18:14 »
En de bouwmarkten maar klagen dat mensen niet handig meer zijn....
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #145 Gepost op: 28 oktober 2015, 20:00:11 »
En de bouwmarkten maar klagen dat mensen niet handig meer zijn....
Maar dat geldt volgens mij alleen voor jongeren. Daarom lokken bouwmarkten misschien de klanten met hoge kortingen. Mijn laminaat was met 30% korting. En nog denk ik dat ze met winst draaien. Maar misschien dat @GéJé als bouwmarktexpert daar meer over kan zeggen.


Inmiddels is de overloop leeg.  8)


En mijn zolderkamer weer vol.  :o


En zo ontdek je een gat in de vloer.  ::)


Morgen weer verder met het dak isoleren... ik ben toch bezig.
• Er moeten aan het eind van de muur nog wat gipsplaten in.
Achteraan ontbreekt een vloerdeel.
• Dan moet er een ondervloer in.
• Het laminaat dat aanvankelijk op mijn kamer lag, wordt hergebruikt en hier ingelegd.
• En als dat klaar is dan kunnen de spullen die nu in mijn kamer staan weer terug naar de overloop en naar de vliering.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De grote verbouwing
« Reactie #146 Gepost op: 28 oktober 2015, 20:56:42 »
Maar dat geldt volgens mij alleen voor jongeren. Daarom lokken bouwmarkten misschien de klanten met hoge kortingen. Mijn laminaat was met 30% korting. En nog denk ik dat ze met winst draaien. Maar misschien dat @GéJé als bouwmarktexpert daar meer over kan zeggen.

Nou @Wim Corduwener, Als je 30% korting geeft op laminaat dan verdien je er (bijna) niets meer op. Zeker niet als je het vervolgens nog moet bezorgen. Een handige verkoper verkoopt bij zo'n vloertje nog een laminaatsnijder, een plintenschaartje en een legsetje en daar verdien je dan toch nog wat centen mee.
Veel mensen denken dat in de bouwmarkten alle prijzen minstens twee keer over de kop gaan (want anders zouden ze niet zulke hoge kortingen kunnen geven.) maar de werkelijkheid is helaas anders.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: De grote verbouwing
« Reactie #147 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:26:06 »
Wellicht ook dat die marges per product verschillen.
Van de week moest ik wasbenzine hebben. Onderweg kwam ik langs de enige DHZ winkel in deze nederzetting, en daar was een halve liter wasbenzine geprijsd op ruim €5. Die heb ik laten staan. Mijn volgende stop was de supermarkt alwaar ik een hele liter heb gehaald, voor... €1,29. Nu heeft een supermarkt op veel producten een zeer kleine marge en kan een bouwmarkt daar niet van bestaan, maar in dit geval vond ik het verschil wel heel erg groot.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #148 Gepost op: 28 oktober 2015, 23:42:52 »
Een handige verkoper verkoopt bij zo'n vloertje nog een laminaatsnijder, een plintenschaartje en een legsetje en daar verdien je dan toch nog wat centen mee.
De Praxis is in mijn beleving niet echt een bouwmarkt waar verkopers rondlopen die in staat zijn te adviseren... als je er al een kunt vinden. Ik heb een laminaatsnijder, maar ik heb bij deze vloer gewoon de decoupeerzaag gebruikt.  ::)
Eén ding heb ik in de loop der jaren wel geleerd: als ik een laminaatvloer koop dan neem ik niet de allergoedkoopste.
Voor gereedschap dat ik vaak gebruik (accuboormachine en decoupeerzaag) maak ik een keuze uit een van de betere merken. Voor gereedschap dat ik minder vaak gebruik (afkortzaag of schuurmachine) mag het van mij best een eigen merk zijn.
Trouwens, ik ben in de loop van de tijd overgestapt op torx-schroeven. Ik vind ze met een accuboormachine lekkerder werken dan kruiskop-schroeven. De Action verkoopt nu ook Fischer torx schroeven voor een drol.

...daar was een halve liter wasbenzine geprijsd op ruim €5.
Dan kun je voor dat geld beter 0,75 liter Altstädler Doppelkorn bij de Lidl (in Duitsland) halen, daar zit 38% alcohol in en kost nog geen vijf euro. Daar kun je prima vlekken mee verwijderen en zelf af en toe een slok nemen.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote verbouwing
« Reactie #149 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:25:04 »
lekker bezig Wim. jij bent lekker aan het opbouwen  ;D en ik aan het afbreken  :'(
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob