Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 370107 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #950 Gepost op: 8 januari 2023, 21:20:43 »
Hoi Pierre,

Leuk, letterlijk de boel weer eens afgestoft. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Gelukkig is het gelukt met die foto's, want ik ben helemaal niet bekend met MyAlbum en heb geen plan om daar iets mee te doen  :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #951 Gepost op: 9 januari 2023, 10:03:27 »
Leuk, letterlijk de boel weer eens afgestoft. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Gelukkig is het gelukt met die foto's, want ik ben helemaal niet bekend met MyAlbum en heb geen plan om daar iets mee te doen  :)

Het is gelukt met hulp van Tom.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #952 Gepost op: 1 februari 2023, 10:21:21 »
Vandaag maar weer eens een beetje verder met mijn huizenrij.



Het middelste pand is eindelijk verhuurd aan P de G dus moet ik snel de gevel aankleden. Volgende week gaan ze er in. Op internet is al snel wat materiaal gevonden en ik heb het op maat aangepast en een paar maal uitgeprint om aan genoeg tegeltjes te komen.







De grote hoekwinkel is ook verkocht. Er komt een winkel met tv toestellen in.



Das wel even een dingetje … ik moet nu een zooitje werkende tv toestellen maken.











En de zaak inrichten. De eerste klanten staan al te popelen om een toestel te kopen.



Ook in de winkel en aan de gevel komen verlichte reclame borden.




Volgende keer verder. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #953 Gepost op: 1 februari 2023, 12:37:05 »
Fraai Pierre!!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #954 Gepost op: 1 februari 2023, 12:59:45 »
Kijk aan, het snoepje van de week.
Die blauwe tegeltjes doen het goed op de gevel van P de G.

En dan die TV zaak, doet mij denken aan onze eerste woning op de hoek Teilingerstraat/Noordsingel.
Daar woonde we boven zo'n soort zaak, was ook op een hoek.
Als die TV's het straks allemaal doen dan gaat dat natuurlijk weer een spektakel worden.
Laat dat maar aan Pierre over.

Zelf ben ik even uit de roulatie.
Vorige week geopereerd, deze week de hechtingen er uit, waren er maar 24.
Mag nu niet veel, niet bukken, niet tillen, niet niesen en nog meerdere dingen die druk op mijn hoofd kunnen uitoefenen.'
Had op beter gehoopt maar de boel is nu wat ontstoken en mag zeker niet openspringen. Dan loopt waarschijnlijk mijn hersenpan leeg.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #955 Gepost op: 1 februari 2023, 14:22:20 »
woaww ... heftig Tom.  Beterschap man! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #956 Gepost op: 3 februari 2023, 14:45:14 »
Het blijft een genot om naar te kijken sjappoo!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #957 Gepost op: 6 februari 2023, 20:18:39 »
Sluit me volledig aan bij het vorige commentaar.
Vind het geweldig om te zien wat je allemaal in elkaar knutselt met nul euro budget.  ;D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #958 Gepost op: 8 februari 2023, 17:03:12 »
Jack, Mark ... dankjewel. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #959 Gepost op: 2 juni 2023, 14:33:11 »
Even een grote stap gemaakt. Ik woon in dit huis ongeveer 6 jaar en dat betekend dat ik zo’n 5,5 jaar aan mijn baan bezig ben. Maar er heeft nog geen trein gereden en daar ga in nu verandering in brengen. Niet dat ik veel zal rijden maar ik ben nu met locs en treinstellen bezig en die wil je ook wel eens een keer een rondje zien maken.

Eerst maar eens de brug er tussen hangen. Hij valt na een paar jaar aan de muur te hebben gehangen nog zonder problemen precies op zijn plek.







Wel moet ik een aansluiting maken om de rails van stroom te voorzien en de verlichting boven het autodek.



De rails op de brug ziet er zeer stoffig en vuil uit dus daar moet zeker iets aan gebeuren. Alleen stofzuigen en een doekje met wasbenzine is blijkbaar niet genoeg. Bovendien kan ik met mijn handen bijna niet bij de brugrails. Gelukkig heb ik ooit eens wat makkelijke hulpmiddeltjes gemaakt en daarmee is het toch nog snel opgelost.





De hele baan krijgt ook een grote stofzuig beurt en bij een groot gedeelte schilder ik ook de rails nog roestig.



Zo ook in het station werk ik de ballast bij en schilder de roest. Na ook hier een poetsbeurt en dan kan de overkapping weer op zijn plek.



Nu blijkt dat ik een hele lus nog niet voorzien heb van bedrading en er zit één wissel een beetje vastgeplakt door de verf.



Tot mijn grote verbazing werkt verder werkt alles perfect. Er heeft al die jaren nog nooit een trein gereden. Hier en daar moet er nog gepoetst worden maar dan gaat de test-loc toch helemaal rond. Ik laat hen nog een 20 minuten rijden met een Roco poetswagentje.



En dan is het tijd voor het echte werk. Ik laat een TEE treinstel testrijden. Dit is een heel lastig treinstel. Als er ergens iets mankeert merk je dat gelijk maar …



het gaat prima. Ik ben blij met deze grote stap.

Later meer ….  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #960 Gepost op: 2 juni 2023, 14:54:02 »
Het is altijd een mooi moment als de treinen de eerste meters kunnen maken. Je baan ziet er geweldig fraai uit Pierre. Hulde voor je werk. Hoe heb je die wissel nu schoon gekregen of heb je die vervangen?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #961 Gepost op: 2 juni 2023, 15:59:12 »
Dankjewel Martin maar de baan is nog lang niet klaar.

De wisseltong zat alleen maar een beetje vastgeplakt met verf aan de rails met roestig maken. Ik kon hem zo loswippen met een kleine schroevendraaier en de rails wat schoon krabben. Fluitje van een (euro)cent. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #962 Gepost op: 2 juni 2023, 16:03:52 »
Pierre is aan het rijden!
Goed man. Het is toch weer een hele klus om alles stof- en vetvrij te krijgen.
En zo'n TEE is altijd mooi om te zien (rijden). En er ligt inderdaad genoeg "nieuw" materieel om in te zetten.

(over dat materieel gesproken, er ligt hier nog een onderstel van een railbusje :) )

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #963 Gepost op: 2 juni 2023, 16:19:58 »
Dankjewel Rob.
Ja is best leuk als het kan rijden. ;)

Met dat railbusje komt het vast wel goed. Heeft geen haast.

Kan ik ook een soort geluidje maken voor een 2200 en 2400 loc op dezelfde manier als in de railbus? Ik heb laatst 3 slopers gekocht voor 60 euro. 2 x een 2200 en een 2400. Van de 2 x 2200 heb ik één werkende kunnen maken en de 2400 hoefde ik alleen maar schoon te maken
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #964 Gepost op: 2 juni 2023, 18:44:34 »
Mooie baan met een leuk verslag Pierre!
Nog leuker: video ;D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #965 Gepost op: 2 juni 2023, 19:41:23 »
Toch weer een hele belevenis en als het dan na zo'n lange tijd werkt dan is dat toch wel een heerlijk gevoel.
Ik blijf wel wat mee kijken, zo beleef ik toch een beetje de hobby.  :(
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #966 Gepost op: 2 juni 2023, 20:44:18 »
Hoi Pierre,

Kan ik ook een soort geluidje maken voor een 2200 en 2400 loc op dezelfde manier als in de railbus?
Dat kan wel, al blijft het wel een zelfde soort geluid. Een grote grommende Diesel wordt het niet, denk ik. Maar met een grote klankkast, als daar ruimte voor is, is het beter dan helemaal stil, denk ik.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #967 Gepost op: 3 juni 2023, 17:28:28 »
Mooie baan met een leuk verslag Pierre!
Nog leuker: video ;D

Dankjewel Bert. Een filmpje is natuurlijk leuk maar om de één of andere reden maakt mijn fototoestel geen filmpjes meer.
Misschien kan het ook met mijn telefoon maar ik ben niet zo handig met dat spul. Heb er dus nog nooit een filmpje mee gemaakt . :-[

Toch weer een hele belevenis en als het dan na zo'n lange tijd werkt dan is dat toch wel een heerlijk gevoel.
Ik blijf wel wat mee kijken, zo beleef ik toch een beetje de hobby.  :(

Ach ja Tom ... ook al heb ik niet zoveel met rijden ik ben toch blij dat het allemaal werkt.
Leuk dat je blijft meekijken Tom en kletsen natuurlijk. Gezellig man. Gaat het nu goed met jullie en is de traplift geplaatst?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #968 Gepost op: 3 juni 2023, 17:32:50 »
Hoi Pierre,

Kan ik ook een soort geluidje maken voor een 2200 en 2400 loc op dezelfde manier als in de railbus?
Dat kan wel, al blijft het wel een zelfde soort geluid. Een grote grommende Diesel wordt het niet, denk ik. Maar met een grote klankkast, als daar ruimte voor is, is het beter dan helemaal stil, denk ik.

Ik denk dat ik misschien eens wat ga proberen Rob ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/