Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 370121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #825 Gepost op: 21 april 2019, 21:51:45 »
Dankjewel Cor ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #826 Gepost op: 22 april 2019, 07:16:28 »
Je hebt schilders die herken je aan hun kleur gebruik.
Bij Pierre vind ik dat net zo, zo herkenbaar gebouwd en geverfd.
Wederom prachtig.

Heb je die bogen van een strookje gebogen of zelf gesneden?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #827 Gepost op: 22 april 2019, 11:19:20 »
Dankjewel. Ach Mark .... zo heeft ieder zijn eigen werkwijze en dit is dat dan waarschijnlijk werk met mijn handtekening. Ik ben het me zelf niet bewust maar maak de dingen zoals ik denk dat ze er uit moeten zien en zoals ik het leuk vind.

Als je goed kijkt zijn de boogjes gemaakt met een kleinere steentjesmaat. Deze plaat is heel erg dun en als je daar een smal strookje van knipt kan je dat tussen je vingers buigen. Het gaat wat lastig maar het eindresultaat is mooier dan een randje steentjes die je moet insnijden en knikken. Dat insnijden blijf je altijd een beetje zien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #828 Gepost op: 22 april 2019, 11:58:41 »
Hoi Pierre,

Ik moest even terugbladeren om te kijken waar die bres in de muur nu zat, en weer wat overzicht te krijgen.
Het is mooi hoe hier elke vierkante millimeter wordt benut voor spoor, straat en bouw. Lekker vol, met bijzonder constructies die het geheel sfeer geven en gelijk heel geloofwaardig overkomen.
Top!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #829 Gepost op: 22 april 2019, 16:42:43 »
Dankjewel Rob maar .... er is toch een foutje ingeslopen. Onder het tunneltje moet het spoortje in wegdek komen te lopen zodat er voertuigen op de binnenplaats kunnen komen. Ik denk dat het een een visfabriek gaat worden en daar moeten natuurlijk ook vrachtwagens kunnen komen.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #830 Gepost op: 22 april 2019, 17:36:50 »
Dankjewel Rob maar .... er is toch een foutje ingeslopen. Onder het tunneltje moet het spoortje in wegdek komen te lopen zodat er voertuigen op de binnenplaats kunnen komen. Ik denk dat het een een visfabriek gaat worden en daar moeten natuurlijk ook vrachtwagens kunnen komen.
Ah, nog betere benutting van de ruimte  8)

Komt de vis per smalspoor uit de (denkbeeldige?) haven en gaat die dan ingeblikt, ingevroren en/of vermalen tot vismeel per vrachtwagen weer weg?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #831 Gepost op: 22 april 2019, 19:30:42 »
Er komt wel degelijk een heuse haven Rob. Compleet met steiger waarop het normaalspoor smalspoor gezamenlijk over hetzelfde spoor kunnen rijden. Het is pas een van de laatste projecten omdat het helemaal vooraan mijn baan moet komen. Als ik er nu al aan zou beginnen heb ik er alleen maar last van en is het erg kwetsbaar met alle kranen en die vissersbootjes en zo. De bedoeling is inderdaad om een soort vismeel fabriekje op te richten. Op het railplan van twee jaar terug is het smalspoor stukje nog niet ingetekend. Is pas later ontstaan.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #832 Gepost op: 22 april 2019, 19:37:51 »
Het zijn allemaal weer echte ambitieuze plannen op zijn Pierre's.
Schitterend werk, heb weer even bij-gelezen en genoten, zeker van die golfplaatsdeuren.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #833 Gepost op: 22 april 2019, 19:56:32 »
Lekker bezig zo, komt je plan nog een beetje overeen met de huidige stand van zaken? Daar lijkt het iig wel op.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #834 Gepost op: 22 april 2019, 22:18:15 »
Dank Tom en Jack.

Lekker bezig zo, komt je plan nog een beetje overeen met de huidige stand van zaken? Daar lijkt het iig wel op.

Ja Jack ... het klopt nog aardig.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #835 Gepost op: 13 juni 2019, 13:01:53 »

Update:

De brugdelen voor de fly-over zijn erg beschadigd en bovendien erg lomp. Ook lopen door de toch wel wat te krappe boog de lange wagens tegen de reling aan. Dus … knip .. weg reling.



Alle stukken worden aan elkaar gelijmd en geverfd.



Het eindresultaat.





Ook heb ik nog het een en ander geballast, voorzien van groen en de kolenlaadinstallatie geplaatst.



Het stukje onder het tunneltje wat ik geballast had (niet zo slim  :() is vervangen door schuimkarton met gestempelde klinkertjes. Nu kunnen er ook vrachtwagens onder het poortje door.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #836 Gepost op: 1 juli 2019, 11:30:36 »



Eens even wat anders dan huisjes plakken/maken. Ik ben toch maar eens begonnen met het wegwerken van al de losse draden onder mijn treintafel. Tijden heb ik dit laten versloffen en het is nu een chaos geworden. Eerst nog een kastje gemaakt met een heleboel schakelaars zodat ik in ieder geval genoeg heb om alles te bedienen/schakelen. Ik heb al vast een begin gemaakt met aansluiten.






Omdat ik bijna niet meer weet welke draden waar naartoe gaan heb ik een handig hulpmiddeltje gemaakt. Bijna alle verlichting zijn leds van de Action en die zijn 6 volt max. en lantaarnpaaltjes van 6v. Ik gebruik een voeding van 4V. Bij zo’n strip Action-ledjes zit een (4,5V) batterijhouder. Meestal haal ik daar de schakelaar uit en gooi de rest weg. Nu neem ik zo’n houdertje (zet er een led in en twee krokodillenbekjes) en gebruik hem als testvoeding om te zien waar bepaalde draden voor zijn of heen gaan.






Later meer ….
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #837 Gepost op: 1 juli 2019, 19:28:06 »
Pierre dat is vervelend werk, boven de tafel werken is leuker en zie je resultaat.
Met die batterijhouder is een goed idee, ik doe het met een ohm meter maar dit lijkt mij makkelijker.

  Groet Cor

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #838 Gepost op: 25 januari 2020, 16:05:08 »
Ik heb met ingang van vandaag een trosje personeel aangenomen. De laatste keer in Rijswijk wat treinpersoneel gevonden en in mijn eigen bakjes ook nog een paar Preisertjes (of wat er voor doorgaat) gevonden. Er moesten wat voetplaatjes weggesneden en sommige figuren omgeschoold worden.



Maar na zo'n anderhalf uur ploeteren heb ik dan een handvol personeelsleden geschilderd. Nu ik de foto bekijk lijken ze wel een beetje op een Amerikaanse politieman maar ja ..... Ik doe het er mee.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #839 Gepost op: 25 januari 2020, 17:08:24 »
Ik vind ’m mooi gelukt en eigenlijk kan-ie best doorgaan voor een Amsterdamse wout.
Maar... eh... gaat-ie werken op het station?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #840 Gepost op: 25 januari 2020, 17:18:51 »
Maar... eh... gaat-ie werken op het station?

Ik weet het nog niet Wim. Er staan nog niet zoveel figuurtjes op mijn baan. Maar ... je kan ze maar in huis hebben ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #841 Gepost op: 25 januari 2020, 19:08:36 »
Ik heb met ingang van vandaag een trosje personeel aangenomen.
Altijd weer een "heerlijk" klusje. Ik heb er ook nog een paar honderd in het witte uniform liggen.  ::)
Ze zien er goed uit, Pierre!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #842 Gepost op: 16 februari 2020, 12:58:43 »
Nogal winderig hier en de storm "Dennis" heeft ook behoorlijk huis gehouden langs mijn kust.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #843 Gepost op: 16 februari 2020, 13:58:13 »
Potverdikkie zeg, das niet mis.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #844 Gepost op: 16 februari 2020, 15:21:41 »
Als @Pierre zich loopt te vervelen dan gaat-ie de zooi lopen afbreken.  :o
Is dit een tochtend raam of zit hier een soort van masterplan achter?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #845 Gepost op: 16 februari 2020, 20:39:33 »
Vandaag rotweer dus ik ga maar eens een dagje fröbelen aan mijn treinbaan. Het is natuurlijk niet per ongeluk dat die molshoop met de vuurtoren er op omgehaald is. Dit is een kaal stukje baan waar ook nog geen achtergrond is. Dit gaat nu veranderen maar de achtergrond moet wel uitneembaar zijn om bij het raam te kunnen komen. Omdat de berg te dicht naar de achterkant stond had ik geen ruimte om een achtergrondplaat achterlangs te kantelen. Vandaar deze slooppartij.



Ik maak een los paneel wat niet te zwaar is van wat dunne latten en plaatjes van 4 mm MDF.





Dan moet ik er weer aan geloven om een kwast ter hand te nemen (waar ik altijd nogal tegenop zie :() voor een wel heel groot schilderij van lucht en zee. Dat is wel zo’n beetje het moeilijkste wat ik ooit geschilderd heb. En ik ben best een beetje zenuwachtig wat dit gaat brengen. We beginnen met de (blauwe) lucht. Dat gaat lekker. Alles gewoon met de Acrylverf van Action.



Dan een beetje wolken. Ik moet eens even kijken of het klopt met de wolken op de bestaande achtergrond en of het aansluit maar dat is later altijd een beetje aan te passen.



Dan tot slot de zee. Tja … hoe maak je water? En welke kleur? Het moet straks ook een beetje aansluiten op het water naar de haven. Ach .. dat zien we later wel. 'Tis geen Panorama Mesdag maar tot dusver ben ik redelijk tevreden. Voorlopig kan dit even lekker drogen en dan wil ik er nog een pier op maken met een werkend groen havenlicht. Tenminste … dat wil ik proberen dus.





Later meer fratsen ! ……
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #846 Gepost op: 16 februari 2020, 20:47:48 »
Die fratsen van jou kennen we onderhand wel  ;D Het begin is in ieder geval top!

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #847 Gepost op: 16 februari 2020, 22:05:11 »
Zo kennen we Pierre weer, gewoon proberen.
Het kan alleen maar mislukken en daar leren we weer van.
Maar dit wordt een stukje wat helemaal goed gaat komen, ik voel het aan het zeewater. :D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #848 Gepost op: 17 februari 2020, 01:18:00 »
Fantastisch!
Dit mag bij mij thuis zó aan de muur!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #849 Gepost op: 17 februari 2020, 09:34:51 »
Lijkt wel Panorama Pierre, ik denk dat die aansluitingen met een likje verf rechts en een likje verf links best is op te lossen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0