Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 370127 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #725 Gepost op: 24 juni 2018, 16:38:38 »
Goede tip!
En ze komen ook in Rijswijk!  8)
https://www.modelspoorsceneryshop.nl
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #726 Gepost op: 10 juli 2018, 19:15:12 »
Update:


‘Tis nog even een gepuzzel hoe nu verder met de achtergrond.



Ik wil daar eigenlijk een vestingmuur of een kasteel. Helaas … geen plaats dus besluit ik als alternatief voor een kasteel in de vorm van een printje. Na wat zoeken vind ik nog een vakantiekiekje van Vianden (Luxemburg) wat aan mijn eisen voldoet. Voor de schaduwen en lichtinval moet ik hem wel spiegelen. Daarna afgedrukt op twee A4tjes uitgesneden en opgeplakt.



Om de zaak te camoufleren heb ik wat boompjes op de voorgrond moeten “Rossen”





Uit de rommelbak sprokkel ik wat geveltjes bij elkaar die een straatje moeten gaan vormen. Het straatje moet precies 46,5 cm lang worden dus dat is nogal een puzzeltje. Mede omdat ik in het laatste stuk een soort stadspoort wil maken waar de weg in verdwijnt.



Door de geringe ruimte komt de stadspoort schuin te staan en zal de weg daar een bocht maken.



Het volgende huisje is al een half-model maar toch nog te diep dus …







Dan nog een tussenpand met een vreemde gevel. Dus kop er af …. en een stukje repareren naast de deur.





Om aan de laatste paar cm te komen wil ik een gevel wat breder maken. Ik snij van een achter (of zij?) gevel een strookje af en plak die aan de voorgevel.



Er moet nog wel wat aan bijgewerkt en aangepast worden. De ornamenten kloppen niet meer, enkele raamkozijnen en een deur ontbreken en er zijn geen vensterbanken bij deze gevel aanwezig.



Als alles een beetje is opgelost komt het straatje er in grote lijnen zo uit te zien.



Alle schoongemaakte kozijnen van de grote gevel plak ik op een stuk tape om te schilderen.



Over de brug moet het lijken of je zo een straat in gaat. Zoeken op internet naar een geschikte foto leverde niets op. Er zit niets anders op dan zelf aan de gang te gaan. Met wat sloophuizen bouw ik een straatje op mijn werkblad ... maak daar een foto van … uitprinten op maat en klaar.





Het wegdek verven … het plaatje uitsnijden en opplakken. 



Alle printjes netjes aflakken tegen het verkleuren en dan gaat het er ongeveer zo uitzien.



Nu nog de huizen schilderen en verder afbouwen. ;D


Wordt vervolgd …..


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #727 Gepost op: 10 juli 2018, 21:07:27 »
Wauw Pierre,

Daar kan Bob Ross nog een puntje aan zuigen (die deed alleen het doek, niet de 3D er voor).
Dat eigen straatje fotograferen: wat een goed idee! Het is even wat werk om de opstelling te maken, maar op internet iets geschikts zoeken kost ook gauw uren.
Ik ga mijn mond weer even dicht doen. Die was open gevallen  :D

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #728 Gepost op: 11 juli 2018, 08:23:28 »
Dankjewel Rob.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #729 Gepost op: 11 juli 2018, 19:35:33 »
Hoe kom je erop.
Geniaal bedacht!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #730 Gepost op: 12 juli 2018, 10:30:51 »
Dank je Wim ... je moet wat hè. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #731 Gepost op: 12 juli 2018, 10:46:22 »
Wat is hier nu zo bijzonder aan, dit is toch de manier zoals @Pierre het altijd oplost.
Je doet gewoon effe dit en dat en dan maak je het zus en zo met spullen uit de rommeldoos en heb je het klaar.
Kijk er tegenwoordig niet meer van op hoor.

Tenminste dat zou je bijna gaan denken maar het tegendeel is waar natuurlijk, het is weer briljant, van veraf maar ook van dichtbij. Nogmaals BRILJANT en een diepe buiging voor het idee en resultaat.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #732 Gepost op: 12 juli 2018, 10:59:44 »
Dankjewel Tom ... maar van zoveel dik gedrukte woorden ga ik bijna naast mijn schoenen lopen! :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #733 Gepost op: 12 juli 2018, 11:26:01 »
Dankjewel Tom ... maar van zoveel dik gedrukte woorden ga ik bijna naast mijn schoenen lopen! :)

Slippers aantrekken, maakt het wat makkelijker  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #734 Gepost op: 12 juli 2018, 12:21:02 »
Ik ben het wel met @iTom eens: we zijn inmiddels wel gewend aan de manier hoe @Pierre de zaken aanpakt. Maar tóch ontdek ik vaak weer een nieuwe aanpak. Hij (ik schrijf even in derde persoon) heeft al eens eerder zoiets gedaan met een tramspoor onder een viaduct dat door lijkt te lopen in een gefotografeerde achtergrond. En op zich was dat al geniaal gedaan.
In nu gaat die Hagenees wéér een stap verder en fotografeert z'n eigen straatje, waarbij je geen verschil meer ziet tussen de echte wereld en de wereld op de foto. Ik zou het zelf niet verzinnen, maar Pierre doet wel. En dat is nou weer zo'n typisch Pierre-dingetje: het andersom denken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #735 Gepost op: 12 juli 2018, 19:43:13 »
Niets meer aan toe te voegen, absolute klasse! Ik ben wel eens nieuwsgierig hoe e.e.a. vanuit een andere hoek eruit ziet,
is het effect dan hetzelfde?


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #736 Gepost op: 12 juli 2018, 22:22:49 »
Chapeau! Weer een sterk staaltje knutselwerk van hoog niveau.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #737 Gepost op: 12 juli 2018, 22:41:35 »
Jack, Mark dank. ;)

Ik ben wel eens nieuwsgierig hoe e.e.a. vanuit een andere hoek eruit ziet,
is het effect dan hetzelfde?

Ik moet natuurlijk nog wel hier en daar een hekje of muurtje zetten maar over het algemeen ziet het er aan alle kanten best acceptabel uit Jack.








Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #738 Gepost op: 13 juli 2018, 10:02:40 »
Heel acceptabel!
Het is net of het straatje met de kijkrichting mee beweegt!
Maar wat ik niet scherp krijg is welke huizen in dat straatje er nou echt zijn en welke huizen op de foto staan... of is het allemaal foto?
Ik begrijp er echt geen reet meer van.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #739 Gepost op: 13 juli 2018, 10:14:19 »
Het lijkt wel een beetje op de Mona Lisa, die blijft je ook aankijken.

@Wim Corduwener  het is ook de bedoeling dat je er geen reet meer van begrijpt anders zou het niet zo verrassend zijn.   :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #740 Gepost op: 13 juli 2018, 10:27:47 »
Aanvankelijk dacht ik dat de huizen aan het begin van dat straatje echte huizen waren en de daaropvolgende huizen op de foto staan. Maar het is natuurlijk listig gezichtsbedrog.
Hoe dan ook, naast Het Raster van Hermann en het Dambord van Adelson kunnen we nu ook Het Straatje van Pierre aan deze lijst toevoegen.
Ik denk dat ik deze listige oplossing ook ga toepassen op mijn diorama: op de voorgrond wordt de schaal 1:43 en wat meer naar de achtergrond wordt het 1:48. Misschien is het niet helemaal hetzelfde, maar wel ontsproten uit dit Straatje van Pierre.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #741 Gepost op: 13 juli 2018, 14:00:26 »
Dat geeft inderdaad een apart en mooi effect en is zeker niet storend  :)
Heb ik nog een vraag voor je; dat lakken van de print, welke lak gebruik jij daarvoor?
Ik had zelf een kathedraal-vloer geprint en die met matte acryl lak van Revell behandeld
maar dan worden de wit marmeren tegels wat (te) groenig.

PS. Heb je trouwens al een naam voor je nieuwe kasteel? Ik dacht zelf aan Le Chateau Pierre  ;D
 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #742 Gepost op: 13 juli 2018, 16:00:17 »
Heb ik nog een vraag voor je; dat lakken van de print, welke lak gebruik jij daarvoor?
Ik had zelf een kathedraal-vloer geprint en die met matte acryl lak van Revell behandeld
maar dan worden de wit marmeren tegels wat (te) groenig.
Wat ik niet zo goed begrijp @SuperSylvester, waarom we daar geen foto's van zien? Je zit dus zonder dat wij dat weten kathedraal-tegeltjes te schilderen?  :(

Citaat
PS. Heb je trouwens al een naam voor je nieuwe kasteel? Ik dacht zelf aan Le Chateau Pierre  ;D
Dat is nou weer jammer, ik ben net bezig om "Coiffeur Chez Pierre" op een gevel te schilderen.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #743 Gepost op: 13 juli 2018, 16:56:41 »
Heb ik nog een vraag voor je; dat lakken van de print, welke lak gebruik jij daarvoor?
Ik had zelf een kathedraal-vloer geprint en die met matte acryl lak van Revell behandeld
maar dan worden de wit marmeren tegels wat (te) groenig.

Ik gebruik al tijden lak van Talens Jack. Dat is eigenlijk lak voor aquarel schilderijen. Absoluut niet vergelend. 'N aanrader. Overigens zou ik ook eens een proefstukje maken met de matte lak van de Action. Daar heb ik toch ook wel goede resultaten mee.




PS. Heb je trouwens al een naam voor je nieuwe kasteel? Ik dacht zelf aan Le Chateau Pierre  ;D

Ik hou het gewoon bij 'n kasteel Jack.   ;D

Dus Wim ... gewoon blijven schilderen. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #744 Gepost op: 13 juli 2018, 17:21:19 »
Wat ik niet zo goed begrijp @SuperSylvester, waarom we daar geen foto's van zien? Je zit dus zonder dat wij dat weten kathedraal-tegeltjes te schilderen?  :(

Ow, was dat de bedoeling dan? Ik dacht dat jullie niet zo van foto's hielden.... ;D :P

Zal zien of ik binnenkort het fototoestel nog eens ergens kan opvissen maar ik beloof nog niks  :)

Ik zal die Action lak eens proberen, thanks.


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #745 Gepost op: 15 juli 2018, 17:03:40 »
Straatje op de muur is redelijk klaar. Er moet nog een hekwerkje langs de muur en nog een beetje waterafvoer strepen van de regenpijpen. En misschien nog wat verlichting (zo niet leuk werk). Dus dat is voor later. Hier de plaatjes:







Het was wel een heel groot grijs gebouw geworden. Ik heb er maar een beetje kleur in gebracht.



Door de stadspoort heen zijn straks ook nog wat huizen te zien.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #746 Gepost op: 15 juli 2018, 20:12:40 »
Dat ziet er geweldig uit @Pierre,
Vooral de transformatie van het grijze poortgebouw naar een gebouw met karakter vind ik verbluffend!
En hoe jij het weer voor elkaar krijgt om de bouwwerken naadloos over te laten gaan in de fotorealistische achtergrond blijft mij verbazen.

Groet Gert-Jan
 

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #747 Gepost op: 15 juli 2018, 20:17:42 »
Dankjewel GJ. Het poortgebouw was zelfs vroeger een lelijk knalgeel gebouw. Dat grijs is de onderlaag voor de voegen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #748 Gepost op: 15 juli 2018, 20:26:27 »
Ik vind met name dat gebouw links met dat poortje heel erg mooi gelukt... en helemaal vanuit niks gebouwd.
Hoedje af: Chapeau!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #749 Gepost op: 15 juli 2018, 20:33:10 »
Ik snap het, dit wordt een topbaan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0