Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 372175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #700 Gepost op: 10 december 2017, 21:16:45 »
Slim.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #701 Gepost op: 4 februari 2018, 22:25:56 »
Er zijn nog een aantal wissels die geen aandrijving hebben op mijn baan. Wel probleem wissels omdat ze een “dubbele bodem” hebben en je er dus niet vanaf de onderkant bij kan komen.

Eerst een gat maken (lees boor er door heen raggen) en passen.





Dan een dun plaatje styreen 0,5 mm pas maken en daar een (Conrad) wisselbediening op lijmen.





De bovenkant krijgt een beetje onduidelijk kleurtje zodat het wit straks niet door de ballast zichtbaar is.



De 2e wissel moet een stuk ondieper zijn en ik vind in mijn vaste treinenwinkel een Peco wissel voor een zacht prijsje. De wissel heeft helaas geen geïsoleerd puntstuk dus niet voor mij bruikbaar maar het is me om de aandrijving te doen. Die kan ik wel overzetten.

 









Dan komt het er zo uit te zien.



Natuurlijk moet je de wissels straks ook kunnen bedienen.




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #702 Gepost op: 5 februari 2018, 17:01:48 »
2e dekje is ook af. Het bedieningspaneel van deze tafel is nu ook compleet. Nu nog de draadjes. Dat is minder :(. Maar ja ... het hoort er bij. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #703 Gepost op: 5 februari 2018, 17:50:23 »
Ziet er netjes uit, Pierre. Overzichtelijke bedieningspaneeltjes zijn dat geworden.

En draden trekken kan ook in delen: eerst de meest gebruikte wissels en later de minder gebruikte, bijvoorbeeld. En ik neem aan dat je één centrale massa draad maakt, dat scheelt weer wat.
Ik heb zelfs wel eens de massa van de rijstroom en de massa van de wisselstroom voor de rest gecombineerd. Dat ging ook prima. Stroomloos schakelen van sporen die je dan overal op de andere,  niet-massa, rail.
Dan blijft er evengoed nog een hoop bedrading over....

Succes,
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #704 Gepost op: 5 februari 2018, 18:15:24 »
Ziet er prima uit.

En draadjes zijn een noodzakelijk kwaad als we beweging willen...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #705 Gepost op: 5 februari 2018, 19:56:19 »
Dankjewel jongens.
Ik moet er maar eens aan geloven. Ik schuif het al een jaar of zo voor me uit. Eerst de wissels aansluiten en daarna gelijk maar 4 blanke draden onder de tafel door halen. Een paar voor de verlichting van de leds van de huizen en fabrieken (4V gelijkstroom) en een paar (15V wisselstroom) voor de rest. Alles schakelbaar vanaf de bedieningspaneeltjes. De voedingsdraden zijn al getrokken tot aan deze paneeltjes. Ook de wissels worden hier vandaan bediend. De draaischijf moet nog even wachten. Al de sporen moeten veranderd worden omdat er een nieuwe locloods komt te staan. Nu kloppen de sporen voor geen meter meer. Ik heb nog niet zo lang geleden deze loods van Wim gekregen maar die wil ik natuurlijk wel verbouwen naar mijn zin en ik weet nog niet precies wat ik er mee wil. Eigenlijk wil ik er een fabriek of zo aan vast of deels bovenop bouwen. Hier ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben nog op zoek naar voorbeelden maar het zal er wel op uit draaien dat ik zelf wat moet verzinnen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #706 Gepost op: 5 februari 2018, 22:42:26 »
Ik voel een project/kunstwerkje aankomen.  ;)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #707 Gepost op: 6 februari 2018, 09:04:05 »
Ik voel een project/kunstwerkje aankomen.  ;)

 ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #708 Gepost op: 6 februari 2018, 09:50:59 »
Ik zie dat je dezelfde manier van kleurenmengeling hebt zoals ik dat doe; geen standaard kleuren uit een potje maar lekker mengen.
En nu ik het toch over kleur heb nog even een dingetje: de zijkanten van je baan (daar waar de wereld ophoudt) heb je lichtgrijs geverfd. Heb je ooit overwogen om die zijkanten matzwart te schilderen? Natuurlijk is her heel persoonlijk, maar denk dat je dan een minder opvallende en strakkere afscheiding krijgt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #709 Gepost op: 6 februari 2018, 10:39:00 »
De grijze verf is grondverf Wim. Ik weet nog niet wat ik met de zijkanten doe voordat alles overal klaar is. Hier en daar moet er nog een stukje aan gebouwd worden en dan ga ik me pas zorgen maken over de kleur. Maar het zal wel een donkere kleur worden denk ik.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #710 Gepost op: 6 februari 2018, 11:15:22 »
Verder ziet je breekwerk er natuurlijk veelbelovend uit, net als je schakelpanelen. Mooi werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #711 Gepost op: 21 juni 2018, 11:39:35 »
Verder met de muur langs de achterkant van mijn baan. Omdat het best wel een heel lange muur is wil ik er wat veranderingen en onderbrekingen in maken. Allereerst halverwege een brug. Omdat daar net een wissel ligt ga ik proberen daar een los deel van te maken zodat ik er altijd nog makkelijk bij kan voor reparaties aan de wissel of om de rails schoon te maken.
Ik heb nogal wat schuimplaten liggen en daar ga ik mee aan de gang. Voor de rollaag snij ik gewoon een randje uit. Lijm deze er weer omgekeerd met witte houtlijm terug en maak daar grote stenen in. De schuimplaat laat zich heel makkelijk stempelen.











Ook voor de brug maak ik de vloer een beetje vlak.











Eindelijk een start maken met schilderen.



Ik wil daar bij de wisselstraat ook nog een seinhuisje zetten maar daar is eigenlijk geen plaats voor. Ook heb ik daar nog een lang kaal stuk muur dus besluit ik deze twee problemen te combineren door een seinhuis aan de muur te maken die gedeeltelijk over het spoor hangt. Nou heb ik ooit eens in Houten een bouwkitje gekocht van papier/karton maar dat was wel heel erg “plat” en ik heb het toen opzij geschoven. Ik wil toch proberen wat deeltjes van deze kit te gebruiken voor dit seinhuisje.





Ik gebruik alleen het bovendeel wat ik een beetje aanpas door planken in te krassen en profieltjes op te lijmen.











Wat inrichting en verlichting.







En dan kan hij op zijn plek.











Wordt vervolgd …..

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #712 Gepost op: 21 juni 2018, 11:46:50 »
Ik zeg, briljant. Wat een creativiteit weer en perfecte oplossing van wat kleine probleempjes.
Fijn dat je weer aan de slag bent, volgende week hittegolf,, lekker om dan met verkoeling wat aan de baan te werken. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #713 Gepost op: 21 juni 2018, 12:40:24 »
Dank je Tom.
Ik hoef me niet meer druk te maken over de buitentemperatuur Tom. Mijn nieuwe huis is best koel en omdat alles op één verdieping is is mijn treinkamer ook vrij koel. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #714 Gepost op: 21 juni 2018, 20:18:00 »
Verbazend mooi geslaagde brug. Heel mooi.
Dat seinhuis ziet er ook fantastisch uit... hoewel ik wel een beetje twijfels heb over de ondersteuning.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #715 Gepost op: 21 juni 2018, 21:16:28 »
Dat seinhuis ziet er ook fantastisch uit... hoewel ik wel een beetje twijfels heb over de ondersteuning.

Je hoeft geen twijfels te hebben hoor Wim. Het seinhuis hangt al een week aan de muur en is nog geen mm verzakt. ;D Niet te hard stampen hè.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #716 Gepost op: 22 juni 2018, 07:42:45 »
Ik vind die ondersteuning juist goed bedacht. Creatief met de ruimte omgaan  ;) mooie update weer!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #717 Gepost op: 22 juni 2018, 15:45:29 »
Dankjewel Jack. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #718 Gepost op: 22 juni 2018, 23:08:52 »
Oké, oké wat weet ik er ook van.  :-X
Nog één veer dan én een vraag:
De kleuren van die brug vind ik buitengewoon geslaagd, ga je de aangrenzende muur (rechts op de laatste foto) in dezelfde tint maken?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #719 Gepost op: 22 juni 2018, 23:23:45 »
Klopt Wim ... die wordt ook dezelfde kleur als de rest. Lekker oud en vuil. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #720 Gepost op: 23 juni 2018, 10:30:20 »
Ziet er weer gaaf uit Pierre!
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #721 Gepost op: 23 juni 2018, 12:07:06 »
Ik moet altijd een paar keer de foto's bekijken en zon vind ik die leidingen onder dat seinhuis een erg mooi detail. Lijkt me wel lastig om over je baan heen te moeten hangen om als spul er een beetje mooi op te krijgen.
Heb je nog wel genoeg gevels om die achtergrond te bekleden?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #722 Gepost op: 23 juni 2018, 17:22:19 »
Ik moet altijd een paar keer de foto's bekijken en zon vind ik die leidingen onder dat seinhuis een erg mooi detail. Lijkt me wel lastig om over je baan heen te moeten hangen om als spul er een beetje mooi op te krijgen.
Heb je nog wel genoeg gevels om die achtergrond te bekleden?

Ik wilde de bedieningsdraden voor de wissels niet te erg op laten vallen. Zo van ... je ziet het niet gelijk maar maakt het plaatje wel af. dat onderste blok waar de draden in verdwijnen moet nog iets grijzer worden maar dat komt wel als ik de goten naar de wissels ga plaatsen.

Dat over de baan heen hangen is wel een dingetje maar als ik de tafel smaller maak kan ik er geen ruime boog (90 cm) op kwijt. Maar met een verhoging die ik gemaakt heb op mijn Ikea krukje lukt het net. De verhoging zit met paspennen op het krukje maar ... voorzichtigheid is wel geboden :o.

 

Gevels voor de achterwand heb ik nog genoeg Wim. Ik ben al bezig met een soort stadspoort schuin op de achtergrond waar de weg in kan verdwijnen. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ook moet ik nog wat met de muur zelf daar achterin. Wat plakken of schilderen ... ik zie wel. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #723 Gepost op: 24 juni 2018, 14:32:05 »
Dat is een echt @Pierre-trapje!


Deze kost bijna zestig euro en ik kan me jouw keuze wel voorstellen want die jij daar gebruikt kost € 9,99.  :D

Welke dakpannen heb je voor je seinhuis gebruikt? Ze zijn mooi dun.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #724 Gepost op: 24 juni 2018, 16:03:41 »
9,99 euro en een opstapje van 3,25 euro bij de kringloop. ;D

De dakpannen zijn van de Modelspoor Scenery Shop Wim. Zo'n plaatje heeft ook nokpannen. Bij hun bestel ik meestal mijn plaatjes. Ook mooie dunne steentjes plaat die ik voor mijn fabriekjes heb gebruikt. Ze zijn erg goedkoop en hebben veel keus. Er zit soms wel een plaatje bij met een gladder plekje (B-keus??) maar dat gebruik ik dan meestal aan de achterkant of waar het bijna niet in het oog valt. Voor die prijs kan je zelfs wel eens een stukje weggooien. ;D Je moet maar eens gaan kijken op hun website. Overigens staan ze bijna altijd in Houten.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/