Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 370135 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #25 Gepost op: 9 augustus 2015, 22:58:40 »
houten blokhut / opslagschuur in de tuin
44 mtr in de hoek
kan je alles kwijt,en ben je t niet kwijt  ::)
 :D scheelt ruimen ,en weer aankopen

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #26 Gepost op: 9 augustus 2015, 23:17:50 »
Hallo Pierre, fijn om te zien dat je weer terug bent, ik zit nu nog in Frankrijk, maar ga je zeker weer volgen en van je leren.succes.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #27 Gepost op: 10 augustus 2015, 17:59:55 »
Ha, 'Hoogbaan' klinkt als een zustergemeente van 'Hoogveld', en ja, dat ligt een stuk lager  :D

Leuk! ben benieuwd wat je ervan gaat bakken. Moet zelf ook weer eens binnenkort wat gaan doen. Bijna vakantie...

   
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #28 Gepost op: 13 augustus 2015, 22:19:38 »
Zo Pierre, al weer druk bezig.
Ben er van overtuigd dat het weer wat moois gaat worden.

Ik ben alleen een beetje huiverig van de hoogte, nee heb geen hoogtevrees maar zo hoog werken belast toch al snel de schouders.
Mijn baantje heeft een gedeelte wat 130cm hoog is en dat vind ik net gaan.
Als ik aan dat stukje bezig ben moet ik echt na een kwartiertje stoppen omdat mijn schouders en bovenarmen dan gaan protesteren.

Het dorp en stationsgebied ligt op 110cm hoogte en dat vind ik zelf wel prettig werken.
Maar ja, je moet consessies doen om ook een werktafel te maken, dat snap ik uiteraard.

Ben benieuwd naar de volgende update.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #29 Gepost op: 13 augustus 2015, 22:51:01 »
Ik ben alleen een beetje huiverig van de hoogte, nee heb geen hoogtevrees maar zo hoog werken belast toch al snel de schouders.
IKEA heeft wel barkrukken die je kunt inklappen. Als je even geen zin hebt om te staan dan kun je in elk geval zitten en als je ’m niet gebruikt dan klap je ’m weg als een strijkplank.


Foto: IKEA
Ze zijn er in twee verschillende hoogten: 63cm voor €29,95 en 74cm voor €34,95.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #30 Gepost op: 14 augustus 2015, 00:44:20 »
Vandaag weer even verder gegaan met mijn treinbaan. Hier weer wat foto’s.









Als je de onderkant maar genoeg ondersteund heb je niet zulk zwaar materiaal nodig. Ik gebruik  MDF van 8mm dik en dat is dik genoeg .





Hier mijn oplossing voor het hoogteprobleem  … een stevig krukje van Ikea. Daar sta ik stevig op en op de goede hoogte. Ik zaag er ook mijn planken op.



Ik heb tussendoor ook al wat railmateriaal aangeschaft.  De rails is allemaal nieuw en is van GT. De linker twee stapeltjes zijn wissels die nog van mijn baan te redden waren en verder heb ik nog wat “nieuwe” wissels aangeschaft. De meeste zijn van Peco maar er zitten ook wel Roco wissels bij.  De bochtwissels zijn van Piko.



Tot slot mijn werkruimte die ik over hou. Best nog een aardig hoekje zo om te knutselen.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: arend65

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #31 Gepost op: 14 augustus 2015, 01:17:21 »
Knus knutselhoekje hoor. Krukje ziet er goed uit, wel oppassen met een stapje naar rechts of links. ::)
Nu de rails er ligt zal het plan ook niet lang meer duren denk ik.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #32 Gepost op: 14 augustus 2015, 07:51:25 »
Je gaat weer hard Pierre! Ziet er alweer goed uit :)!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #33 Gepost op: 14 augustus 2015, 09:53:13 »
Kijk, dat is nou @Pierre: gewoon even doorbuffelen en hij zaagt en schroeft in een mum van tijd de hele teringzooi aan elkaar tot een kant-en-klare basis om verder te gaan. Knap werk Pierre. Scheelt wel een boel tijd in dat kamertje: als je naar de wc moet of zin hebt in een bak koffie dan ga je gewoon even om de hoek.
Zo te zien ben jij ook niet vies van IKEA. Ik ook niet; ik herken het trapje en de bakjes met prima schroefjes. Als je bij ons IKEA roept dan flikkert hier alles naar beneden.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #34 Gepost op: 14 augustus 2015, 10:17:01 »
Langzaam zie ik weer rails verschijnen.
je gaat behoorlijk snel Pierre. Top
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2015, 14:15:39 »
@Pierre, doe jij het een beetje rustig aan  :o je gaat wel erg hard. Ziet er wel goed uit.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #36 Gepost op: 14 augustus 2015, 17:58:32 »
Ik zat het allemaal nog eens ff te bekijken met mijn linker oog en in een flits zag ik ineens toch iets waarvan ik dacht dat zou best eens kunnen.



Mooi stukje daar voor een haventje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #37 Gepost op: 14 augustus 2015, 18:08:12 »

Ik wil niet voor m’n beurt spreken, maar heeft Pierre niet al een haven?  Volgens mij zelfs precies op datzelfde punt. ::)

Een zin beginnen met: “Ik wil niet voor mijn beurt spreken!” is meestal een vooraankondiging om tóch voor je beurt te spreken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #38 Gepost op: 14 augustus 2015, 18:15:25 »
Dat weet ik, maar ik zag visueel even dat plaatje voor me.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #39 Gepost op: 14 augustus 2015, 19:22:29 »
Dat weet ik, maar ik zag visueel even dat plaatje voor me.
Zoiets dacht ik al. Waar ik visueel wel geïnteresseerd in ben is dat nieuwe station van @Pierre. Ik heb ergens op een beurs horen fluisteren dat-ie daar een verhoogd spoor wil maken met een verhoogd station. Lijk me een interessante uitdaging.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #40 Gepost op: 14 augustus 2015, 21:16:20 »
Klopt ... daar kom een haven. Ik zit natuurlijk met allemaal bootjes en een vuurtoren in mijn maag. Heel veel dingen van mijn oude baan wil ik weer proberen te gebruiken op de nieuwe. Bovendien was ik wel gelukkig met een zo'n steigertje waar een locje overheen kon lopen. Ga ik hier ook weer maken denk ik. Maar ik ga eerst beginnen aan de andere kant met een trambaantje onder het station door.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #41 Gepost op: 14 augustus 2015, 21:56:58 »
Om nog even terug te komen op het station Wim ... wat ik ga maken lijkt in principe een beetje op het station van Hamburg maar dan gemaakt met de onderdelen van mijn oude station Baden wat een beetje uit elkaar gevallen is met demonteren. Daar boven/achter komt een overkapping over vier sporen en drie perrons.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #42 Gepost op: 14 augustus 2015, 22:29:06 »
Crisis Pierre daar noem je me wat. :o


Station Dammtor in Hamburg is ooit als bouwpakket uitgebracht door Trix. Ik ben over het algemeen niet zo heel erg gepassioneerd van de Duitse bouwstijlen, maar dit is verreweg het meest fraaie station dat ooit in een bouwpakket is uitgebracht. Bovendien is dit voorbeeld buitengewoon mooi bewerkt. Soms kom je nog wel eens een pakket tegen op Ebay, maar dan betaal je wèl € 400,-.
Mocht je nog behoefte hebben aan onderdelen van Station Baden. Ik heb een paar maanden geleden een exemplaar van dat station uit elkaar getrokken. Dus als je wat mist dan stuur ik het op.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #43 Gepost op: 15 augustus 2015, 11:02:48 »
Crisis Pierre daar noem je me wat. :o

Hij zal niet het zelfde worden Wim maar ik gebruik dit station als voorbeeld. Kopen is geen optie. Te duur en een veel grotere voldoening als ik het zelf voor elkaar kan krijgen om er een te bouwen. Ik heb altijd zo'n soort station heel fraai gevonden maar het nooit aangedurfd om er aan te beginnen. Nu moet het er maar eens van komen. Ik heb van mijn oude station genoeg materiaal om te gebruiken voor dit project maar toch bedankt. Ik hou het in gedachten. Ik hoef alleen de voorkant maar te maken omdat de achterkant niet zichtbaar is. Aan weerskanten van het station komt een tunnel waar een tram ovaaltje door komt te lopen. met een halte voor het station. Ook moet onder het station een keerlus komen voor mijn FCS autootjes. Het stationsgebouw wordt ongeveer 80 cm lang en het met de perrons er bij is het een bouwwerkje van minimaal anderhalve meter.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #44 Gepost op: 15 augustus 2015, 11:20:24 »
Wat een heerlijk project Pierre! Mooie uitdaging, ben zeer nieuwsgierig naar het uiteindelijke eindresultaat (over een tijdje) ;)!

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #45 Gepost op: 15 augustus 2015, 12:15:22 »
Dat is het voordeel dat je in eigen fantasie bouwt. Je kan met oude onderdelen lekker iets naar eigen inzicht maken, en het hoeft niet perfect met de werkelijkheid te matchen.
Voor mij ook juist de sport om met zo weinig mogelijk middelen iets te maken.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #46 Gepost op: 15 augustus 2015, 13:30:52 »
Hij zal niet het zelfde worden Wim maar ik gebruik dit station als voorbeeld. Kopen is geen optie. Te duur en een veel grotere voldoening als ik het zelf voor elkaar kan krijgen om er een te bouwen.
Natuurlijk is zelf bouwen veel leuker en uitdagender. Ik noemde de prijs om even een indicatie te geven wat zoiets kost. Maar aan de andere kant, zo’n bedrag is natuurlijk relatief; als je twee een beetje mooie loc’s koopt zit je aan eenzelfde bedrag.
Citaat
Ik heb altijd zo'n soort station heel fraai gevonden maar het nooit aangedurfd om er aan te beginnen. Nu moet het er maar eens van komen.
Ik zit al een tijdje met hetzelfde idee te spelen. Zo heb ik twee bouwpakketten Pola 1000 (station "Waldbrün") liggen. Geen bijzonder station, maar het metselwerk ziet er wel prima uit en met wat ombouwwerk is daar misschien wat mee te doen. Er zijn maar weinig pakketten met verhoogde stations. Enfin, dit gaat niet over mijn plannen, maar over die van jou.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #47 Gepost op: 18 augustus 2015, 16:35:36 »
De tafel voor het station is klaar. Nu eerst een rondje met een tramspoor, Faller Car System en de achtergrond voor de 2e laag er op kan. In het midden is de plaat open om straks nog bij de onderste laag te kunnen komen met problemen of voor de bedrading.



Kadootje voor mijzelf. De posbode bracht me 12 meter magneetband en twee potjes wegdekverf. Eens kijken of zo'n magneetbandje lekerder werkt dan de lasdraad op mijn oude baan. Voordeel is wel dat de sleper niet op het wegdek loopt. Nadeel is dat je dit band niet zo makkelijk infreest en dus moet plakken en af moet smeren met plamuur of klei. Gips is volgens mij ook geen optie. Ik moet de weg wel opvullen tot gelijke hoogte van het tramspoor. We zullen zien ... ideeën zijn welkom. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #48 Gepost op: 18 augustus 2015, 16:48:55 »
Als je de weg op spoorhoogte moet vullen,zou ik het magneet band niet eens infrezen
gewoon op de baan ,en dan met gips of klei erover
werkt prima
t roest niet en is beter als de draad methode
Nadeel is dat ik al een paar slepers tegenkwamm  met de magneet omgekeerd op de sleper

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #49 Gepost op: 18 augustus 2015, 17:16:38 »
De posbode bracht me 12 meter magneetband...
Is dat het magneetband (3x 1 meter) voor € 6,50?
Infrezen kan wel maar dan moet je een bovenfrees hebben en die kosten ook weer een bak geld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)