Auteur Topic: Lokaalspoor baantje  (gelezen 15746 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lokaalspoor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 305
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Lokaalspoor baantje
« Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2015, 20:27:49 »
Dat is waar Wim, maar wat ik dan zou willen maken wordt dan ongeveer 6 of 7 modules van 120cm. De kans dat ik dat ooit ergens gelijktijdig neer kan zetten is niet zo groot
Met vriendelijke groet,

Sander

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lokaalspoor baantje
« Reactie #26 Gepost op: 26 mei 2015, 09:52:24 »
Tsja, dan zou je misschien moeten beginnen met minder modules die wèl in je kamer passen... of inderdaad je kamer anders inrichten.
Zo uit m’n hoofd (maar @GéJé is daar meer in thuis dan ik) zijn triplexplaten 122 x 61 cm. Dat is ook de maat die ik gebruik, maar daar kun je natuurlijk altijd vanaf wijken. Het hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat je in je hoofd hebt; een platte baan met relatief weinig hoogteverschil of een baan met een wat meer heuvelachtig geheel.
Het voordeel van het werken in modules is dat het wat makkelijker verplaatsbaar is; een nadeel is dat je bij de overgang van de ene naar de andere module een naad krijgt. Maar daar is ook wel weer wat op te verzinnen door zo’n naad bijvoorbeeld te maskeren door een sloot of een rij huizen.


Ter illustratie heb ik bij module A en module B de overgang gemaskeerd door het water te laten overlappen door de kade.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)