Auteur Topic: Marklin 37080 br 10  (gelezen 4711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter1965

  • Gast
Marklin 37080 br 10
« Gepost op: 14 februari 2015, 00:10:51 »
Heeft iemand info hoe ik deze loc kan aan melden op mobiele stations van Marklin?
Mijn pogingen tot nu toe halen niets uit.
Ik probeer het via de data bank maar daar doet hij het niet op.
Ook geprobeerd via loc herkenning ook die werkt niet.
Als de loc op analoog staat zit er wel leven in maar hij is niet te regelen.

Help

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Marklin 37080 br 10
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2015, 02:03:45 »
Dag Peter,
Welkom op dit forum. Voordat je vragen stelt, is het gebruikelijk dat je jezelf eerst even voorstelt aan de andere forumleden. Dan weten we wie je bent, waarmee je rijdt en meer fan dat soort dingen.
Jezelf voorstellen kun je doen op: http://www.h0modelspoor.nl/index.php?board=13.0
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Marklin 37080 br 10
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2015, 17:19:44 »
Hallo Peter, welkom op ons forum.
Wat betreft je vraag, heb je deze loc nieuw gekocht of 2e hands want dan kan de vorige eigenaar een ander adres aan de loc gegeven hebben. Ik heb zelf ook deze loc. en zou hem even tevoorschijn halen en kijken in het bijgeleverde boekje. Je hoort van mij.
Nico
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Marklin 37080 br 10
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2015, 17:42:40 »
Hoi Peter,
Je kan van de tender het bovenste stuk er voorzichtig vanaf halen, dan zie je decoder en kan je het loc adres zien en wijzigen. Als dit niet wil lukken, want ik neem aan dat je het instructie boekje niet meer hebt, zeg je het maar, dan maak ik van de belangrijkste pagina's een kopie en stuur ze naar je toe en anders kopieer het hele boekje en stuur het per post naar je. Ik hoor het wel.
gr. nico
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Peter1965

  • Gast
Re: Marklin 37080 br 10
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2015, 11:17:26 »
Beste Nico,
Bedankt voor uw reactie.
ik ben redelijk nieuw in de digitale techniek.
Ik heb het boekje er bij adres is 10.
Ik ben met de lok terug gegaan naar de verkoper.
De lok heeft bij hem nauwelijks gereden.
Ik heb hem zien rijden op zijn baan met een CS 2
Maar op mijn baan met MS 2 rijd hij niet adres en loc gegevens uit de databank van de MS 2 gehaald.
Dus nu weet ik het niet meer hoe hem rijend te krijgen.

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Marklin 37080 br 10
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2015, 20:41:46 »
Hoi Peter
Volgens mij komt het door dat je je baan bedient met een MS. Deze is namelijk de opvolger van een Delta centrale en daar staan alleen vaste loc adressen in.
Als je het instructie boekje  inkijkt, dan staat staat op blz. 7 dat de decoder ook gebruikt kan worden bij Delta gebruik. Op blz. 18 staat omschreven hoe je hem een nieuw loc adres kan geven. Alleen met je MS kan je ook niet alle functies van de loc gebruiken.
gr.Nico
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: Marklin 37080 br 10
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2015, 16:43:13 »
gewoon in je MS een nieuwe loc aanmaken met als adres 10.

https://lokkie.wordpress.com/materieel/stoomlocomotieven/br10/
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper