Auteur Topic: Inpassen van een basculebrug  (gelezen 42244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #50 Gepost op: 16 februari 2015, 13:27:37 »
Ben benieuwd hoe Wim dat gaat aanpakken wanneer die 2 bussen ook nog met de lichten naar elkaar gaan knipperen...

het zijn toch collega's toch?



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #51 Gepost op: 16 februari 2015, 13:32:36 »
Die klappen ze maar in als ze elkaar passeren  :D
En de voetgangers bukken maar even. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #52 Gepost op: 16 februari 2015, 18:51:39 »
Is je oude "gezellige" brughoofd dan niet wat breder te maken? Ik vind hem best mooi genoeg om te proberen. ;)
Tuurlijk kan dat @Pierre. Dan moet ik ’m doorzagen en ’m met baksteenplaat opvullen zodat-ie breder wordt. En ik weet eerlijk gezegd niet of-ie daar nou écht van opknapt.


Onder het asfalt zitten magnetische strips en die sluiten dan ook niet meer aan op de strips van de brug. En ach, we bouwen allemaal wel een keer iets dat later weer in de onderdelenbak verdwijnt. Ik heb inmiddels een paar pakken baksteenplaat in Engeland besteld en dan zet ik gewoon weer een nieuw ding in elkaar. Dat nieuwe brughoofd wordt dan wat breder zodat er meteen ruimte komt voor een verkeerslicht (brug open) slagboom. Dat poortje links schuift dan wat verder op. Bovendien wordt het punt waar de brug op rust wat hoger. Die nokjes ga ik nog wel hergebruiken.

Ben benieuwd hoe Wim dat gaat aanpakken wanneer die 2 bussen ook nog met de lichten naar elkaar gaan knipperen...
het zijn toch collega's toch?
Het zijn inderdaad collega’s @Jack, maar je weet toch ook dat volgens Art. 28: bestuurders slechts geluidssignalen en knippersignalen mogen geven ter afwending van dreigend gevaar? Het geven van een signaal als collegiale groet is dus niet toegestaan. En dat scheelt tegelijkertijd een boel gedoe om iets electronisch in zo’n FCS-bus te bouwen dat reageert als in de tegenovergestelde richting een andere bus nadert en dat die bussen dan een lichtsignalen geven. Ik heb eens bij Conrad rondgekeken, maar ik heb niks kunnen vinden. Gelukkig maar.  8)
Vanavond het vervolg.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: SuperSylvester

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #53 Gepost op: 16 februari 2015, 18:59:39 »
... iets electronisch in zo’n FCS-bus te bouwen dat reageert als in de tegenovergestelde richting een andere bus nadert en dat die bussen dan een lichtsignalen geven. Ik heb eens bij Conrad rondgekeken, maar ik heb niks kunnen vinden.

Dan ontwerpen we dat toch even. Dan is de enige vraag of "een lichtsignalen" enkelvoud of meervoud moet zijn bij de uitvoering van de schakeling.  ;D
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #54 Gepost op: 16 februari 2015, 19:35:46 »

Het zijn inderdaad collega’s @Jack, maar je weet toch ook dat volgens Art. 28: bestuurders slechts geluidssignalen en knippersignalen mogen geven ter afwending van dreigend gevaar? Het geven van een signaal als collegiale groet is dus niet toegestaan. En dat scheelt tegelijkertijd een boel gedoe om iets electronisch in zo’n FCS-bus te bouwen dat reageert als in de tegenovergestelde richting een andere bus nadert en dat die bussen dan een lichtsignalen geven. Ik heb eens bij Conrad rondgekeken, maar ik heb niks kunnen vinden. Gelukkig maar.  8)
Vanavond het vervolg.

 ;D ;D ;D thumbs up voor @Wim Corduwener
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #55 Gepost op: 16 februari 2015, 20:09:56 »
;D ;D ;D thumbs up voor @Wim Corduwener
Zeg @Jack, daad bij woord voegen is ook niet écht jouw dingetje hè?
Je kunt bovenin een bericht op dat linkje klikken waar staat: Say Thanks en dan verschijnt onderaan het bericht waar je dat hebt aangeklikt een bedank-regeltje

Dan ontwerpen we dat toch even. Dan is de enige vraag of "een lichtsignalen" enkelvoud of meervoud moet zijn bij de uitvoering van de schakeling.  ;D
Nah, doe maar niet joh... ik zit zit hier net uit te leggen dat het geven van lichtsignalen verboden is. Komt er tóch weer eentje aanzetten met het idee voor een electronisch schemaatje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: SuperSylvester

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #56 Gepost op: 16 februari 2015, 20:22:12 »
Hey Wim, ik wil je niet bedanken  :P maar toon respect voor je 'hoelulikmehiernouweeruit' niveau  ;D

Maar goed, omdat jij het bent...
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #57 Gepost op: 16 februari 2015, 20:26:50 »
Komt er tóch weer eentje aanzetten met het idee voor een electronisch schemaatje.
Het klonk anders zo treurig:
Ik heb eens bij Conrad rondgekeken, maar ik heb niks kunnen vinden.

Nu heb je tenminste de vrije keuze! Daarnet was je nog een slachtoffer van de omstandigheden!  8)
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #58 Gepost op: 16 februari 2015, 20:51:15 »
Hey Wim, ik wil je niet bedanken  :P maar toon respect voor je 'hoelulikmehiernouweeruit' niveau  ;D
Jongens, laten we even welwezen: een wissel-reedcontact om remlichten te laten oplichten vind ik echt heel fraai! Ook erg mooi zijn richtingaanwijzers die knipperen als er van rijrichting wordt veranderd. Maar een bus die grootlicht geeft als-ie een collega tegenkomt? Ik ben nog geen FCS-bus tegengekomen die dat automatisch doet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #59 Gepost op: 16 februari 2015, 20:54:18 »
Ik ben nog geen FCS-bus tegengekomen die dat automatisch doet.

Ééntje moet de eerste zijn :)
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #60 Gepost op: 16 februari 2015, 21:06:19 »
Ééntje moet de eerste zijn :)
Nou Dirk, dat gaat je zéker lukken en ik zal je draadje met buitengewone belangstelling volgen.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #61 Gepost op: 16 februari 2015, 21:59:11 »
Dat gaat mij helemaal niet lukken want ik wil helemaal geen FCS  8)

Vooralsnog volg ik joúw draadje met buitengewone belangstelling!
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #62 Gepost op: 16 februari 2015, 22:11:49 »
ja
Ik wil ook wat auto's ombouwen
zoek alleen de spullen
kan alleen geen sloop FCS auto's vinden
en onderdelen als stuurassen weet ik niet welke je moet hebben voor welke auto
meest vracht auto's die ik wil ombouwen
Of zoals je laatst had met een doos vol spul

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #63 Gepost op: 16 februari 2015, 23:01:01 »
Dat gaat mij helemaal niet lukken want ik wil helemaal geen FCS  8)
Dat is jammer Dirk, hoe meer forumleden met FCS aan de gang gaan, hoe meer ik daar weer van opsteek.  ::)

Vooralsnog volg ik joúw draadje met buitengewone belangstelling!
Dankjewel Dirk, dat wordt buitengewoon gewaardeerd.

En Jerry, als je met Faller Car System aan de gang wilt, dan is er genoeg op dit forum te vinden. Volg de draadjes van Pierre en je wordt een stuk wijzer.

Aanvankelijk had ik vanavond een update willen doen, maar dat wordt morgen. Vanavond had ik een bank-hang-avond.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #64 Gepost op: 17 februari 2015, 08:03:20 »
Onze 'vrienden' in Hamburg kunnen dat....

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #65 Gepost op: 17 februari 2015, 18:26:55 »
Onze 'vrienden' in Hamburg kunnen dat....
Kunnen wat, bruggen bouwen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #66 Gepost op: 17 februari 2015, 18:51:32 »
Nein Herr Corduwener,

Maar een bus die grootlicht geeft als-ie een collega tegenkomt? Ik ben nog geen FCS-bus tegengekomen die dat automatisch doet.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #67 Gepost op: 17 februari 2015, 20:09:51 »
FCS begint eigenlijk wat ouderwets te worden. Er zijn inmiddels systemen met een decodertje in de auto, en een besturing zoals de treinbaan. Dan weet de computer wat er gebeurt en kun je die dus ook de opdracht "groot licht" laten geven, mits de bus groot licht heeft, natuurlijk.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #68 Gepost op: 17 februari 2015, 20:38:26 »
FCS begint eigenlijk wat ouderwets te worden. Er zijn inmiddels systemen met een decodertje in de auto, en een besturing zoals de treinbaan.
Als het niet digitaal is dan is het ouderwets::) Nou Dirk, laat mij dan maar lekker ouderwets zijn. Als ik een stadsbus inelkaar fröbel dan wil achter de ramen van de bus Preisertjes zien en niet allemaal printplaatjes. :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #69 Gepost op: 17 februari 2015, 20:50:27 »
Nee hoor. In veel opzichten ben ik ook ouderwets :)

Ik bedoel iets anders. Toen FCS op de markt kwam was het state-of-the-art. Ik herinner me verbaasde gezichten, "dat zoiets nou ook al kon". In die zin begint FCS ouderwets te worden: er zijn nu systemen die veel geavanceerder zijn, en waarmee veel realistischer gereden kan worden. Die zijn dan toevallig allemaal digitaal, da's waar, maar als er een analoge oplossing met dergelijke mogelijkheden komt vind ik dat minstens zo mooi.

Wat ik op alle systemen tegen heb: het is nog erg groot, zodat het alleen in vrachtwagens en bussen past. Ik wacht nog tot het zo klein is dat het ook in een 1:87 Daf  33 past :D

Groet, Dirk (die nog steeds liever LP's hoort dan MP3's).
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #70 Gepost op: 17 februari 2015, 21:30:02 »
Wat ik op alle systemen tegen heb: het is nog erg groot, zodat het alleen in vrachtwagens en bussen past. Ik wacht nog tot het zo klein is dat het ook in een 1:87 Daf  33 past :D

Of in een Fiat 600 met caravan. ::) :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: arend65

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #71 Gepost op: 17 februari 2015, 23:56:30 »
Wat ik op alle systemen tegen heb: het is nog erg groot, zodat het alleen in vrachtwagens en bussen past. Ik wacht nog tot het zo klein is dat het ook in een 1:87 Daf  33 past :D

Of in een Fiat 600 met caravan. ::) :)
Ik dacht al: “Waar blijft-ie!”
Nu we het toch over bruggen hebben (toch?) heb ik vanavond even een uurtje geplakt:


De onderkant van de brug is nu voorzien van magneetstrips. Bij deze strips moet je even in de gaten houden dat de matte zijde boven en de glimmende zijde aan de onderkant komt. Als de brug omhoog staat is het natuurlijk geen gezicht als “Auhagen” in beeld komt. Ik heb er dus even plaatje styreen overheen geplakt, daar overheen komen natuurlijk nog dwarsverbindingen.


Het rijdek zijn houten planken geworden. Aanvankelijk bedacht ik wafelplaat aan weerszijden als trottoirs. Maar ja, als het geregend heeft wordt dat natuurlijk spekglad, dus denk ik er nu over om zwart waterproof schuurpapier als trottoirs te gebruiken.


Ik heb de zijkanten er even tegenaan gezet, zodat de verhoudingen een beetje in beeld komen.
Ooit heb ik zo’n zelfde Citroën Ami gehad.
De brug is nu fors breder geworden, bovenin de opbouw moet ik dus nieuwe dwarsverbindingen maken en een nieuwe bak die als contragewicht dient.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #72 Gepost op: 18 februari 2015, 00:21:23 »
Dit gaat er al echt op lijken Wim. Ziet er goed uit. Is het misschien een idee om als trottoirs houten balken in de lengte te gebruiken? Ik woonde vroeger bij een brug waar dit het geval was. Het was wel een vaste brug maar wel met een houten rijweg. Later hebben ze er gewoon overheen geasfalteerd.

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #73 Gepost op: 18 februari 2015, 12:45:19 »
Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Ik heb nog genoeg van dat spul liggen en ik ga dat eens uitproberen. Ik ken van vroeger veel bruggen waar hout op lag. Asfalt is makkelijker, maar hout ziet er wat meer vijftiger jaren uit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #74 Gepost op: 18 februari 2015, 14:42:03 »
Nee hoor. In veel opzichten ben ik ook ouderwets :)

Ik bedoel iets anders. Toen FCS op de markt kwam was het state-of-the-art. Ik herinner me verbaasde gezichten, "dat zoiets nou ook al kon". In die zin begint FCS ouderwets te worden: er zijn nu systemen die veel geavanceerder zijn, en waarmee veel realistischer gereden kan worden. Die zijn dan toevallig allemaal digitaal, da's waar, maar als er een analoge oplossing met dergelijke mogelijkheden komt vind ik dat minstens zo mooi.
Helemaal prachtig al die digitale systemen maar de basis is bij allemaal nog steeds het "ouderwetse" FCS. Een rijdraad in de weg en een magneetje onder een sturende vooras. FCS is dus niet ouderwets maar doorontwikkeld naar de moderne systemen van tegenwoordig.

@Wim Corduwener,

Dat ziet er al goed uit. Ik vind dat de verhouding van de breedte ten opzichte van de lengte van de brug zo zelfs beter is dan het origineel.
Wat je bij bruggen met houten wegdekken ook wel ziet is dat ze er een laag teer met grit op aanbrengen voor een betere grip. In plaats van dat schuurpapier kan je de voetpaden ook zwart schilderen en dan instrooien met fijn zand.  Dan blijft de structuur van de planken zichtbaar. 

Groet, Gert-Jan