Auteur Topic: Inpassen van een basculebrug  (gelezen 42319 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #25 Gepost op: 9 februari 2015, 22:34:35 »
Voorbeelden genoeg Wim.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #26 Gepost op: 9 februari 2015, 23:34:03 »
Inderdaad: keuze genoeg.
Allemaal bedankt voor jullie hulp, feedback en jullie onvoorwaardelijk vertrouwen.  :)

Zodra dat ding binnen is ga ik eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Kan alleen maar leuk worden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #27 Gepost op: 9 februari 2015, 23:41:55 »
Zodra dat ding binnen is ga ik eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Kan alleen maar leuk worden.
Ik ga het met belangstelling volgen. Gaat zeker leuk worden!

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #28 Gepost op: 9 februari 2015, 23:54:13 »
en ik wil graag alles weten over de aandrijving gedetailleerd gefotografeerd gedocumenteerd en beschrijven  ;D
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #29 Gepost op: 10 februari 2015, 22:26:59 »
@Rob Bosman , jij neemt toch deze brug?



Die brug ombouwen en inpassen is natuurlijk een uitdaging, maar er zit natuurlijk nog een ander verhaal aan vast: de besturing.
Als er FCS-wegverkeer overheen gaat rijden moeten er natuurlijk aan weerszijden van de brug slagbomen komen, een stoplicht en een Faller 161675 Faller CarSystem halteplaats. Voordat die brug opengaat moet het stoplicht op rood springen en tegelijkertijd moet de FCS-halteplaats het verkeer stoppen. Als daarna de slagbomen sluiten kan de brug omhoog.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #30 Gepost op: 11 februari 2015, 12:37:03 »
Ik was van plan ook met FCS te gaan beginnen, maar nu ............. :o ::) ???
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #31 Gepost op: 11 februari 2015, 13:57:23 »
Als er FCS-wegverkeer overheen gaat rijden moeten er natuurlijk aan weerszijden van de brug slagbomen komen, een stoplicht en een Faller 161675 Faller CarSystem halteplaats. Voordat die brug opengaat moet het stoplicht op rood springen en tegelijkertijd moet de FCS-halteplaats het verkeer stoppen. Als daarna de slagbomen sluiten kan de brug omhoog.  ::)
@Wim Corduwener,
Volgens mij heb je met dit setje het grootste gedeelte van de bovengenoemde uitdagingen in één keer opgelost. 

Faller 161519
Dan heb je alleen nog een motortje en een schakeling nodig om de brug te openen.

Groeten, Gert-Jan

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #32 Gepost op: 11 februari 2015, 14:04:50 »
En dat voor 'slechts' een kleine 200€  :o (gaat 'm niet worden vrees ik  :P)

Stukje besturing kan ik wel bouwen voor je Wim, als jij zorgt voor de slagbomen en stopmagneet
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #33 Gepost op: 11 februari 2015, 18:29:07 »
Het pakket is binnen!  8)
Het is een klassepakket en mooi gedetailleerd met klinknagels.

Volgens mij heb je met dit setje het grootste gedeelte van de bovengenoemde uitdagingen in één keer opgelost. 
Dan heb je alleen nog een motortje en een schakeling nodig om de brug te openen.
Ik denk dat @GéJé met zijn denkwijze wel aardig in de richting komt. Want in feite is de situatie met zo’n brug niet zo heel veel anders dan bij een spoorwegovergang. Bij een spoorwegovergang sluit een trein de bomen en bij zo’n brug doet de brugwachter (ik) dat.
Bij de brug zit overigens al een motortje met een vertragingskast.

En dat voor 'slechts' een kleine 200€  :o (gaat 'm niet worden vrees ik  :P)
Stukje besturing kan ik wel bouwen voor je Wim, als jij zorgt voor de slagbomen en stopmagneet
Inderdaad: tweehonderd euro wordt me wat teveel, maar het idee van Gert-Jan klopt wèl.
Jack, als je me daarmee zou kunnen helpen dan zou dat zéér welkom zijn.
Ik heb nog een paar puike spoorbomen liggen (ooit van @Pierre overgenomen) en ik denk dat ik die het best met een servootje kan laat openen en sluiten. Met een magneetje en een reedcontact kan ik aangeven dat de bomen open of dicht zijn, maar dat kan natuurlijk ook met een microschakelaartje.

Verder heb ik even gekeken hoeveel breder die brug moet worden:


Links de bovenzijde van het brughoofd en rechts het rijdek van de brug.
Ik heb eigenlijk geen zin om dat brughoofd weer helemaal opnieuw te bouwen, dus ga ik toch proberen of ik deze brug breder kan maken. Het vlak waar de brug op komt te rusten in gesloten toestand moet denk ik wel wat hoger worden, maar dat is een kleine ingreep.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #34 Gepost op: 11 februari 2015, 18:37:56 »
Ik had even niet op de prijs gelet. Maar € 200,- is inderdaad wel aardig aan de prijs.
Ik heb dus even gekeken waarom dat setje zo veel moet kosten. Nr. 161519 is een startset inclusief vrachtwagen.
Hetzelfde setje is er ook zonder vrachtwagen. dit heeft art. nr. 120171.  Dat scheelt € 60,-

Groeten, Gert-Jan

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #35 Gepost op: 11 februari 2015, 18:47:07 »
Dat verbreden zal nog een heel project worden. In plaats van het vakwerkgedeelte verbreden zou ik er voor kiezen om aan weerszijden van de huidige hoofdliggers de brug te verbreden.
Ik denk dat inderdaad dat aan weerszijden van de brug een voetpad aanbrengen de minst omvangrijke operatie is. Betekent dan nog wel dat er maar één bus tegelijk op de brug past. Er is misschien dus ook nog een mogelijkheid om het rijdek ietsje breder te maken.
Zo te zien is je wegdek pressies breed genoeg. Aan weerszijde de brug verbreden met een voetpad zou dus volstaan.

Groeten, Gert-Jan

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #36 Gepost op: 11 februari 2015, 19:29:13 »
Okay Wim, als je een situatieschetsje kunt maken (en ik weet dat je dat kan) dan zal ik een ontwerpje proberen te maken,
kun je die servo's van jou met 1 of 2 signalen aansturen (open/dicht) of moet dat door de nieuwe besturing geregeld worden?




 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #37 Gepost op: 11 februari 2015, 20:25:34 »
Zo te zien is je wegdek pressies breed genoeg. Aan weerszijde de brug verbreden met een voetpad zou dus volstaan.

Het is niet veel maar het rijdek op het brughoofd is wel een tikkie breder:


Die goot van klinkers horen namelijk ook nog bij het rijdek.
Voor wat betreft het buitenlangs aanbrengen van het voetpad, moet ik uitvogelen hoe of dat samengaat met de aandrijving.


Op het draaipunt waar de brug scharniert, verdwijnt de brug namelijk voor een deel achter dat metalen raamwerk. Bovendien komt daar ook een soort beugel waarmee de brug wordt aangedreven en ik weet nog niet in hoeverre die in de weg gaat zitten. Als daar buitenom het trottoir loopt, dan loopt het spul op het scharnierpunten misschien vast. Enfin, dat moet ik dus nog bekijken.
Aan de andere kant: als ik de hele brug breder zou maken, dan moet het raamwerk aan de onderkant van de brug ook nog een beetje kloppen. De beide brughoofden die bij het pakket horen ga ik niet gebruiken en misschien kan ik met de overgebleven onderdelen de onderkant van een verbrede brug compleet kan maken.

Okay Wim, als je een situatieschetsje kunt maken (en ik weet dat je dat kan) dan zal ik een ontwerpje proberen te maken,
kun je die servo's van jou met 1 of 2 signalen aansturen (open/dicht) of moet dat door de nieuwe besturing geregeld worden?
Ik zal binnenkort even een schetsje maken. Ik denk dat ik die servo’s aan ga sturen met een zogenaamde servotester.


Dit dingetje is eigenlijk niet veel meer dan een printplaatje met stukje plastic eromheen en er kunnen twee servo’s op worden aangesloten. Eerlijk gezegd heb ik er nog niet zo ontzettend veel mee gedaan en wat het meest slimme of handige is om ze aan te sturen.  ::)
Uhh... weet ’t weet mag het zeggen.
Dit weekend ga ik denk ik de module in elkaarzetten die aan de andere kant komt, dan kan ik meteen bekijken hoe het geheel in elkaar komt te zitten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #38 Gepost op: 11 februari 2015, 21:05:06 »
... en er kunnen twee servo’s op worden aangesloten.

Maar je kunt die niet onafhankelijk bedienen. Ze maken allebei tegelijk dezelfde beweging. Als dat is wat je nodig hebt is dat natuurlijk goed.

Gezien de prijs van die regelaar kun je daar niet voor zelf bouwen. Zo nodig kun je hem wel zelf verbouwen: draaiknop vervangen door twee instelpotjes en een schakelaar.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #39 Gepost op: 11 februari 2015, 22:07:54 »
Waarom zou ik twee spoorbomen onafhankelijk van elkaar bedienen? Met twee identieke servo’s hebben ze dezelfde snelheid dus kunnen ze volgens mij samen op één controller. Ik hoef alleen maar op één van de twee servo’s twee microschakelaars te zetten die beide servo’s uitschakelen op het hoogste punt en het laagste punt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #40 Gepost op: 11 februari 2015, 23:03:22 »
Bij bruggen gaan vaak de bomen aan de ene kant eerst, en dan die aan de andere kant. Als je dat ook wilt, kunnen de servo's niet gelijk op draaien.

Als ze wel gelijk op draaien, moet je mechanisch zorgen dat beide servo's dezelfde slag mogen maken. Als de ene een paar graden verder zou moeten draaien dan de ander, kan dat niet als ze op dezelfde regelaar zitten of door dezelfde microswitches geschakeld worden.

Ze maken allebei tegelijk dezelfde beweging. Als dat is wat je nodig hebt is dat natuurlijk goed.

Oftewel, als de bomen tegelijk sluiten en de servo's exact dezelfde slag moeten maken, dan kun je volstaan met 1 regelaar, en met microswitches op 1 regelaar. Zo niet, heb je er 2 nodig.

Het zal even zoeken zijn naar prijzen, maar ik verwacht dat een keuze voor twee regelaars, die je allebei verbouwt zodat ze elk een instelbare begin- en eindstand hebben, goedkoper is dan de microswitches die je anders nodig hebt. Het zal in ieder geval eenvoudiger afstellen zijn.

Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #41 Gepost op: 11 februari 2015, 23:36:11 »
Dank voor je meedenken Dirk!
Eerst maar eens zien hoe ik deze brug op een beetje charmante manier kan laten passen in mijn plannen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #42 Gepost op: 11 februari 2015, 23:39:12 »
Om nog wat meer vooruit te denken, een schemaatje hoe je de meeste servo-testcontrollers kunt ombouwen tot een twee standen controller met instelbare eindposities.



R staat voor Ohms. Als de originele regelaar bijvoorbeeld 10kOhm is, gebruik je dus instelpots van 5kOhm (of 4,7kOhm, afhankelijk van je leverancier).

Een dergelijke aanpassing werkt goed als de servo gebruikt wordt voor bijvoorbeeld wissels, die dan omgezet worden met maximale snelheid van de servo. En dat is dan meteen het vervelende in dit geval: slagbomen moeten rustiger open en dicht gaan. Daar zijn ook wel oplossingen voor, maar daarvoor moet er meer bekend zijn van het schema van de controller. In veel gevallen biedt het toevoegen van een elco die wordt aangesloten op B een oplossing, met als neveneffect dat de servo bij het inschakelen van de voeding altijd dezelfde startpositie zoekt. Dat zou in dit geval "bomen omhoog" kunnen zijn.
Sommige zelfbouw schema's voor een controller bieden de mogelijkheid om de snelheid in te stellen middels een derde instelpot. Daar zal de servo bij inschakelen van de voeding in de stand blijven staan waar die al stond.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #43 Gepost op: 12 februari 2015, 16:58:03 »
Om nog wat meer vooruit te denken...
Bedankt voor je meedenken @Dirk, maar daar ga ik dus nu nog niet over nadenken. Als ik teveel vooruit ga denken dan ben ik nu al bezig problemen op te lossen die er nog niet zijn. Ik wil eerst zien hoe of ik die brug tussen twee modules een mooie plek kan geven, daarna ga ik die brug in elkaar zetten en daarna ga ik pas nadenken over de besturing. Dat wordt lastig genoeg wat tijdens de bouw van die brug én de aansluitende brughoofden moet ik natuurlijk al rekening houden met de plek van de slagbomen, de motorische aandrijving van de brug, de meest handige plek voor de reedcontacten die vertellen dat de brug gesloten is en/of open. Verder moeten er naast de slagbomen nog natuurlijk stoplichten komen en lichten voor het scheepvaartverkeer.
Er gaan dus nog wel wat nachtjes overheen voordat ik @Cracker Jack een werkbaar schetsje kan leveren.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #44 Gepost op: 15 februari 2015, 18:51:37 »
Ondertussen even aan het passen en meten geweest met het rijdek van de brug.


Ik heb bedacht dat ik tóch twee rijbanen wil maken op die brug, zodat verkeer niet op elkaar hoeft te wachten. Ik krijg dan allerlei gedoe met verkeerslichten waar ik niet op zit te wachten. Twee FCS stads- of streekbussen moeten elkaar dus op de brug kunnen passeren. Dat betekent dat de brug fors breder moet worden. Links op de foto de gewenste breedte en rechts de standaard een-sporige breedte. Ik heb bedacht dat ik het trottoir tóch binnen de constructie van de brug wil houden. Het is eenvoudiger om de brug domweg breder te maken dan dat ik voetpaden aan de buitenkant van de brug maak. Omdat de originele spoorbrug lang en smal is, heb ik niet het idee dat de verhoudingen van de brug verkeerd uitvallen als ik ’m breder maak. Hij zal wel wat zwaarder worden, maar dat is op te lossen door wat extra lood in het contragewicht te stoppen.
 Om het onderstel van de brug -waar het rijdek op op komt te liggen- een zekere stijfheid te geven, ga ik het zaakje over de volle lengte doorzagen. De opengevallen ruimte vul ik dan weer op met plaatjes polystyreen.
Het rijdek gaat bestaan uit platen van ca. 1mm dik met houtprofiel, aan de zijkanten komen platen metaal met wafelprint. Onder dat rijdek komen twee stroken magneetband.


Zó dus. Dit is het gedeelte waar de brug scharniert, eronder komt een brughoofd opgetrokken uit baksteen.


Dit betekent wel dat ik dit gezellige brughoofd niet zal kunnen gebruiken omdat-ie te smal is.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #45 Gepost op: 15 februari 2015, 18:55:46 »
Je gaat weer lekker Wim!

Dit betekent wel dat ik dit gezellige brughoofd niet zal kunnen gebruiken omdat-ie te smal is.  :(

Dan zit er maar één ding op: nog een brug!  :D
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #46 Gepost op: 16 februari 2015, 00:54:12 »
Kijk ..kijk.. lekker bezig Wim. Is je oude "gezellige" brughoofd dan niet wat breder te maken? Ik vind hem best mooi genoeg om te proberen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #47 Gepost op: 16 februari 2015, 06:39:55 »
Je bent al lekker bezig :)! Nja en wat Pierre zegt eigenlijk... Zou zonde zijn als je die niet kan gaan gebruiken.

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #48 Gepost op: 16 februari 2015, 11:40:32 »
vergeet met de breedte niet dat er ook spiegels op de breedste voertuigen moeten komen

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #49 Gepost op: 16 februari 2015, 12:39:04 »
Die klappen ze maar in als ze elkaar passeren  :D
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.