Auteur Topic: Inpassen van een basculebrug  (gelezen 42343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Inpassen van een basculebrug
« Gepost op: 8 februari 2015, 16:10:07 »
Al geruime tijd was ik op zoek naar de basculebrug van Pola en ik heb hem gevonden. Het geld is overgemaakt, dus verwacht ik ’m begin komende week wel in huis te hebben.


Het is een spoorbrug uit de oude doos van Pola/Quick, maar ook gefabriceerd door Faller, Tyco en verschillende andere merken. Het is een typische spoorbrug, maar ik wil bekijken of ik van deze enkelsporige brug een brug kan maken voor het gewone wegverkeer, zodat ik mijn FCS-streekbus er overheen kan laten rijden.


Het pakket is voorzien van elektrische aandrijving: een motortje met een vertragingskast.


Die brug zou dan op deze plek moeten komen, waar ik aanvankelijk een vaste brugverbinding had bedacht. Betekent dus dat ik de brug wat breder moet maken zodat-ie op het brughoofd past. Verder moet ik natuurlijk spoorbomen maken en verkeerslichten voor het wegverkeer en ook de scheepvaart. Bovendien moet er voor de spoorbomen een stopfunctie worden ingebouwd om de streekbus te laten stoppen.


Het aandrijfgedeelte komt aan de andere zijde van het water en aan de kant waar de brug opent moet natuurlijk nog een brugwachtershuisje komen. Enfin, weer veel om over na te denken.
Ikzelf denk dat een brug die aanvankelijk bedoeld is als spoorbrug ook dienst kan doen voor het wegverkeer. Toch?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2015, 16:37:53 »
Mooie brug heb je gekocht, @Wim Corduwener . Ik neem aan dat je alleen het brugdek wilt gaan verbreden en niet het gedeelte bij de oplegging, dus niet het draaigedeelte?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2015, 16:45:31 »
Ikzelf denk dat een brug die aanvankelijk bedoeld is als spoorbrug ook dienst kan doen voor het wegverkeer. Toch?

Volgens mij is dat in 't echie weleens gebeurd. En zo niet, 't is jouw wereld, dus jij beslist wat echt is.  8)

Het wordt hoe dan ook vast weer een mooi project om te volgen!
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2015, 16:53:17 »
De tekening is in ieder geval al top! De rest zal voor jou zeker geen grote uitdaging zijn  ;)

Zoals Dirk al aangaf, het is jouw wereld en daar is alles mogelijk toch? Ik zie wel nog de nodige kieren in je
grachtenproject. Seur Sjakie weer
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2015, 17:18:35 »
Nou @Roel dat is een goede. Eerlijk gezegd weet ik het nog niet hoe ik het ga aanpakken voordat ik het spul thuis heb en gezien heb wat er allemaal mogelijk is. Het mooist lijkt het me om de complete brug breder te maken, dus ook het deel waar waar het draaigedeelte zit. Ik realiseer me wèl dat ik die bak waar het contragewicht in zit ook breder moet maken en dus ook de tussenliggende verbindingen. Onder het brugdek zit natuurlijk ook nog een heel vakwerk-verhaal dat ook moet worden aangepast.


Als dat allemaal niet lukt dan zou ik eventueel ook de paden voor de voetgangers aan de buitenkant van de brug kunnen laten lopen. De constructie van de brug blijft dan intact.


Omdat de rijbaan vrij smal is zal ik met verkeersborden de boel moeten regelen. ::)

Volgens mij is dat in 't echt weleens gebeurd. En zo niet, 't Is jouw wereld, dus jij beslist wat echt is.  8)
Binnen de bebouwde kom zit de aandrijving van een basculebrug meestal ingebouwd in het brughoofd waar het scharnierpunt van de brug zit. Het verschil met deze brug is dat de hele techniek bovengronds is. Omdat er aan die kant van de module veel industrie komt, vind ik die industriële look wel verkoopbaar.
Het is inderdaad mijn wereld, maar enige geloofwaardigheid wil ik toch wel nastreven. Ik werk graag volgens het principe: “Het had gekund”.

De tekening is in ieder geval al top! De rest zal voor jou zeker geen grote uitdaging zijn  ;)
Nou Jack, ik kan wel snel even een schetsje neerkrabbelen, maar ik zie dit toch wel als een grote uitdaging.

Citaat van: Jack Zeur
Ik zie wel nog de nodige kieren in je grachtenproject.
Joh... dát zie je weer scherp. Die kieren kunnen wel kloppen omdat deze hele meuk voor de foto even is neergezet. Alles staat dus nog los. En gelukkig maar want als het was vastgelijmd dan had ik alles er weer moeten afbikken omdat ik misschien wel een dit brughoofd moet aanpassen of zelfs vervangen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2015, 19:16:43 »
Ik vind het een ontzettend mooie brug Wim. Top aankoop! En ik ben het met je eens dat het best een klus gaat worden om de brug aan te passen maar ... ik ben er van overtuigd dat het je gaat lukken en ik kijk nu al uit naar de oplossing die je gaat bedenken.

Ik denk even wat verder en nu ik begrijp dat je de brug gaat gebruiken voor het verkeer komt er bij mij een vraag op ... over wat voor brug gaat dan straks het treinverkeer? Ik weet dat ik nu wel heel ver vooruit denk maar je gaat voor het verkeer over van een vaste naar beweegbare brug wordt de treinbrug nu dan ook een brug die open kan?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2015, 19:31:30 »
Dat wordt een leuk project zo!
Groet,
Theo

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #7 Gepost op: 8 februari 2015, 19:35:41 »
Tekening ziet er veel belovend uit. Mooie aankoop.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #8 Gepost op: 8 februari 2015, 19:40:25 »
Ik denk even wat verder en nu ik begrijp dat je de brug gaat gebruiken voor het verkeer komt er bij mij een vraag op ... over wat voor brug gaat dan straks het treinverkeer? Ik weet dat ik nu wel heel ver vooruit denk maar je gaat voor het verkeer over van een vaste naar beweegbare brug wordt de treinbrug nu dan ook een brug die open kan?
Nou @Pierre het is helemaal niet zo gek gedacht om juist nu (in dit min of meer beslissende stadium) wat verder vooruit te kijken. Ik ben dus even aan het schetsen gegaan:


Optie 1: bij deze optie ben ik ervan uitgegaan dat de Oude Gracht wordt ingesloten door twee bruggen: die beweegbare basculebrug en een vaste spoorbrug. In feite heb je dan een stukje water dat vanaf één kant bereikbaar is voor de scheepvaart. Wel geinig maar volgens mij kan het leuker.

Optie 2: een soort doodlopend stukje water. De spoorbrug is nu vervangen voor een verhoogd spoor met daaronder bogen met kleine bedrijvigheid met een aansluitend een stukje kade.
Het voordeel van deze optie is dat je geen doorkijk hebt onder de brug door, waar de wereld ophoudt en in feite niks gebeurt. Als die basculebrug omhoog staat heb je een leuke doorkijk naar dat stukje haven.

Elk voordeel het ook z’n nadeel: en dat is dat bij de vorige optie kon ik een strakke aansluiting maken van de een naar de andere module. Dat zou gebeuren dat het water van de linker module naadloos zou aansluiten op de kademuur van de rechter module. Bij optie 2 moet ik nog bekijken hoe ik een naadloze overgang maak. Maar, daar ga ik uitkomen.
Voorlopig wil ik de modules verplaatsbaar maken omdat binnen niet al te lange tijd de andere kant van de zolder vrijkomt, waar ik veel meer ruimte heb.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #9 Gepost op: 8 februari 2015, 19:57:49 »
mooi project weer Wim
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2015, 21:11:56 »
Ik denk dat optie 2 mij het meest aanspreekt Wim. Lijkt me ook een interessant onderwerp zo'n kleine binnenhaven. Zowel om te zien als om te bouwen. En meer bogen ... daar hou ik wel van. Geeft een bepaald sfeertje aan een kade. En ook een belangrijk onderdeel is het ophouden aan de achtergrond. Met de bogen in een arcademuur is de achtergrond mooier dan een kanaal wat zo maar ineens stopt en waar je een beetje bij moet gaan schilderen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2015, 21:40:33 »
Ik denk dat optie 2 mij het meest aanspreekt Wim.
Mij ook Pierre. Ik wilde steeds al iets met een verhoogd spoor met daaronder bogen en dat is nu mooi opgelost. Beetje wonderlijk dat er eerst een basculebrug op je deurmat moet liggen voordat je andersom gaat denken. Enfin, eerst maar eens dat pakketje afwachten voordat ik verder ga met het inelkaar zetten van die rechter module.
Oh ja, op die rechter module komt natuurlijk die kolenmijn met die lift en die ondergrondse mijngang.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2015, 06:34:14 »
Lijkt me een gaaf project Wim! Ik ga dit zeker volgen :)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2015, 09:34:13 »
Mooie brug Wim,
Dat verbreden zal nog een heel project worden. In plaats van het vakwerkgedeelte verbreden zou ik er voor kiezen om aan weerszijden van de huidige hoofdliggers de brug te verbreden.


Bij optie 2 heb je een doodlopend stuk water dat niet al te groot is. Ik denk dat men in het echt in deze situatie niet voor de dure optie van een beweegbare brug zou gaan om dat kleine stukje water bereikbaar te maken. Persoonlijk zou ik dus voor optie 1 gaan.

Groeten. Gert-Jan


Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #14 Gepost op: 9 februari 2015, 10:37:59 »
Ik weet niet of Gert-Jan hetzelfde bedoelt, maar wat dacht je van fiets-/voetpaden aan de buitenzijde van het bestaande model maken?
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2015, 11:03:51 »
Dat verbreden zal nog een heel project worden. In plaats van het vakwerkgedeelte verbreden zou ik er voor kiezen om aan weerszijden van de huidige hoofdliggers de brug te verbreden.
Ik denk dat inderdaad dat aan weerszijden van de brug een voetpad aanbrengen de minst omvangrijke operatie is. Betekent dan nog wel dat er maar één bus tegelijk op de brug past. Er is misschien dus ook nog een mogelijkheid om het rijdek ietsje breder te maken. Inmiddels heb ik op Marktplaats een tweede exemplaar gevonden van dezelfde brug. Die brug verkeert in erbarmelijke staat, maar is voor de onderdelen misschien geschikt.

Bij optie 2 heb je een doodlopend stuk water dat niet al te groot is. Ik denk dat men in het echt in deze situatie niet voor de dure optie van een beweegbare brug zou gaan om dat kleine stukje water bereikbaar te maken. Persoonlijk zou ik dus voor optie 1 gaan.
Kleine wateren hebben vaak diepe gronden. In dit geval gaat het er niet om hoe groot die binnenhaven is, maar meer hoe belangrijk is het dat daar scheepvaart mogelijk is. Wel, mijn hele kolenmijngebeuren grenst aan dat water en die steenkolen moeten dus ergens worden afgevoerd. Je zou dus kunnen zeggen dat een beweegbare brug een economisch verantwoorde uitgave is.

Ik weet niet of Gert-Jan hetzelfde bedoelt, maar wat dacht je van fiets-/voetpaden aan de buitenzijde van het bestaande model maken?
Ik ga er vanuit dat Gert-Jan het over hetzelfde heeft.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2015, 13:13:05 »
Trouwens, deze Pola-brug bestaat echt:


Foto: Wikimedia Commons
Hij staat in Smiths Falls, Ontario, Canada.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2015, 19:07:53 »
Hij is ook mooi verouderd. ;D ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2015, 20:01:24 »
Leuk, een Canadese brug op de Utrechtse Gracht. ;)
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2015, 20:16:24 »
Hij is ook mooi verouderd. ;D ;D
Dat is-ie zeker! Misschien moet ik maar eens een airbrush-ding voor mijn verjaardag vragen. ::)

Ik heb al eerder geschreven dat ik enige geloofwaardigheid wil nastreven en dan ga ik toch nadenken hoe geloofwaardig het is om over zo’n type brug wegverkeer te laten rijden in plaats van een trein. Dus ben ik eens gaan zoeken en vond in Londen een brug die werkt volgens hetzelfde principe:


Foto’s: StreetView
Deze brug waar verkeer overheen rijdt is natuurlijk wel wat breder dan een enkelsporige brug.


Aan weerszijden is ruimte is voor voetgangers.

Leuk, een Canadese brug op de Utrechtse Gracht. ;)
Onze bevrijders mogen ook wel wat eer.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2015, 20:37:33 »
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat worden :)!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2015, 20:42:20 »
Er gaat denk ik niet erg veel verkeer over Wim. Ik zie allemaal paaltjes. ;) Maar je hebt gelijk waarom zou het niet kunnen verkeer oven wat voor brug ook.

Met een airbrush kan je best leuke dingen doen Wim maar ik gebruik toch meer mijn kwasten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2015, 21:25:38 »
Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden van een rolbasculebrug voor autoverkeer te vinden.


En één met een combinatie van autoverkeer en spoor kan natuurlijk ook.


Groeten, Gert-Jan

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #23 Gepost op: 9 februari 2015, 21:30:13 »
kijk maar in antwerpen in de haven daar vind je er maar genoeg en ook combi spoor en weg
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Inpassen van een basculebrug
« Reactie #24 Gepost op: 9 februari 2015, 21:38:46 »
Nou Wim, het is gewoon een pracht brug!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel