Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 588445 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1200 Gepost op: 10 mei 2019, 23:22:50 »
Beste Rob,

Het leuke komt altijd als je de waarschijnlijke oorzaak gevonden hebt, in de 80-er jaren van de vorige eeuw reed ik 3-rail analoog, impulsbreedband systeem en geautomatiseerd met logische poorten, tot wel poorten met 8 ingangen, daar kwamen wel eens "logische" uitdagingen uit, vooral als je "of en en" door elkaar moest gebruiken en dan was het zeker heel erg leuk als je de oplossing bedacht had.

Dat gebeurt nu weer, alhoewel bij mij een stuk minder, maar wel bij mijn blinde clubcollega, die met een speciale "braille" Raptor een hele grote baan aan het automatiseren is, met afkoppelen, omlopen en aankoppelen, hij krijgt daarbij hulp van de software maker van Raptor, maar die is er maar één keer per maand, als mijn collega tussendoor wat heeft, ben ik de eerste vraagbaak, dan moet ik weer heel erg nadenken......

Beste Wim,

Voldoende gedacht in uitdagingen zo?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1201 Gepost op: 11 mei 2019, 14:26:54 »
Hoi Anne,

Het leuke komt altijd als je de waarschijnlijke oorzaak gevonden hebt
(…)
Voldoende gedacht in uitdagingen zo?
:D ;D

Bij mij is het een heel proces: iets werkt niet, oplossing lukt niet meteen, de 2e en 3e ook niet en maakt het soms erger dan het was ("emmeren"). Dan weg leggen, zodat het probleem kan rijpen tot een uitdaging en die dan aangaan (vaak vanuit een andere hoek). En inderdaad, de voldoening is des te groter als het dan tóch lukt.

Rob

Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1202 Gepost op: 11 mei 2019, 20:59:21 »
Beste Wim,
Voldoende gedacht in uitdagingen zo?
Beste Anne,
Laat vooral duidelijk zijn dat ik nooit één nanoseconde heb getwijfeld aan jouw uitdagingen.
Ik heb een blinde buurman hij is radiozendamateur en bouwt z’n eigen zenders. Vraag me niet hoe hij het voor elkaar krijgt, maar hij doet het.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1203 Gepost op: 11 mei 2019, 23:30:52 »
Beste Wim,

Ik had niet anders verwacht......., mijn bewondering voor mijn blinde clubcollega neemt nu sterk toe, wat bij de "normale" modelspoor programma's  in één oogopslag op een beeldscherm te zien is, heeft hij in zijn hoofd......., of het nu iets te veel aan het worden is (het is een clubbaan en dus groot) of dat hij aan te veel "uitdagingen" denkt weet ik niet, maar hij komt nu vaker naar mij toe om wat te vragen of te checken.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1204 Gepost op: 12 mei 2019, 22:41:58 »
De stuurstandwagon wordt nu getest in de rit van bergstation St. Niklaus via Darligen naar het hoofdstation en weer terug, het is een beetje een rare samenstelling geworden: stuurstandwagon-silberling-lok-silberling stuurstand, maar ik heb ook een ander doel: kijken waar de stroomafname  slecht is, dan knippert het licht hier en daar.

Foto 1, "met de elektrische zon aan"



Foto 2, zonder die zon



Foto 3, wachtend voor het inrijsein van Darligen



Foto 4, weer rijdend richting Darligen



Foto 5, dynamische foto, de trein heeft Darligen weer verlaten en is op weg omhoog naar St. Niklaus



Bij de binnenverlichting, staat op F1, van de stuurstandwagon is nog wat boven water gekomen, na een stroomgebrek gaat hij uit, maar na verloop van enige tijd gaat hij weer aan, maar dan wel als er een snelheidsstap verandering is (denk ik), wat ik eens even aan mijn vriend van Raptor moet vragen: wordt bij een snelheidsverandering ook de actieve functies meegestuurd?

Ik weet dat de ontwikkelaars van Raptor selectief met de herhalings opdrachten zijn omgegaan (des te minder herhalingen, des te meer capaciteit op de databus (de rails dus), daarbij staan de functies op een heel laag pitje want niet essentieel, maar ze meesturen met een veranderde snelheid klinkt me logisch in de oren.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1205 Gepost op: 30 november 2019, 19:20:11 »
Dag @Anne W hoe gaat het met je?
Het is al een tijdje stil rond Anne die ook nog met iets anders bezig is.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1206 Gepost op: 30 november 2019, 23:55:03 »
Beste Wim,

Inderdaad de bouw ligt stil, o.a. lang met de caravan op stap geweest, maar er is ook een ander verhaal: bij mijn vereniging, de MSG Den Bosch, hebben wij een lid die visueel voor 100% gehandicapt is, een paar jaar geleden heb ik "bemiddeld" bij Raptor zodat hij een braillelezer kon aansluiten op een Raptor, heel makkelijk voor zo'n mens, Raptor is 100% alfa/numeriek, dus perfect voor braille lezers.

Na een poosje thuis en met een testbaan bezig te zijn geweest is hij begonnen aan het automatiseren van de 3-poot baan van de club, die wordt standaard geautomatiseerd met iTrain, maar ze hebben het elektronisch zo geschakeld dat Raptor ook kan.

Op zich allemaal niet zo moeilijk op twee punten na: de baan heette vroeger "Railware baan" en Railware was de eerste die met één melder per blok werkte en de man is weg van T4T schakelende koppelingen, e.e.a. heeft nogal wat nieuwe software opgeleverd, waarvan ik overigens ver weg ben gebleven, ik ben tevreden met wat ik heb en kan.

Maar de nieuwe software moest ook weer verwerkt worden in de bestaande software en dat ben ik al heel wat weken aan het testen, nu zit er nog één zeldzame fout in waarvan de oorzaak heel moeilijk te vinden "schijnt" te zijn, ik doe mijn best de omstandigheden waaronder die fout optreedt zo goed mogelijk te analyseren en te documenteren.

Daarnaast is er nog een Raptoriaan die in Portugal woont, juist tijdens het opslaan van zijn baanprogramma is waarschijnlijk heel even de netspanning uitgevallen, met als resultaat: "alles weg" en geen back-ups gemaakt, ik kreeg het apparaat toegestuurd, heb er een nieuwe firmware ingezet, e.e.a. getest en opgestuurd naar Limburg, waar hij op bezoek was.

Ja, ik ben doende, maar het is een bekend feit, bij gepensioneerden gaat de tijd steeds sneller tot ze alleen maar achter de geraniums kunnen zitten.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1207 Gepost op: 1 december 2019, 00:35:05 »
Beste @Anne W,
Ik maakte me even ongerust. Ik raakte een beetje gewend aan je regelmatige updates en vroeg me af of er misschien iets minder plezierigs aan de hand was. Ook al is het misschien niet aan je fantastische baan, ben ik blij dat je bezig bent met mooie dingen.
Fijn om weer eens van je horen.

Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1208 Gepost op: 25 december 2019, 23:05:29 »
Mijn inspanningen om de fout in Raptor te documenteren waren nog niet voldoende om in die berg software de fout te vinden, maar gelukkig heb ik een methode gevonden om wat er fout gaat op de baan, makkelijk te reproduceren en dan is het uitgebreid documenteren een fluitje van een cent, in de hoop dat nu het zoeken in de software ook te doen is, de situatie op de baan nu veilig gemaakt door een extra rijweg - blok kruising, een bepaalde rijweg mag niet uitgevoerd worden als een bepaald blok bezet is).

Inmiddels riepen 7 loks om een "40 uur" onderhoudsbeurt, ik heb er vandaag 2 gedaan, een BR 64 met een SDS motor (prachtige motoren, jammer dat na de "scheiding" van Esu, Märklin aan het rotzooien is gegaan met de software en de elektronica) en een V36 Doppellok, hiervan bleek het aanloopvlak van de borstels nogal uitgesleten te zijn, iets wat ik tot nu toe nog niet zo erg gezien had, een beetje opgeschuurd met een stukje schuurlinnen en gekeken of ik een nieuw anker op voorraad had.

Nog 5 loks een beurt geven, daarna zal ik eens kijken of ik nog wat verder kan bouwen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1209 Gepost op: 26 december 2019, 00:57:24 »
Mooi @Anne W dat het spul weer een beetje wil lopen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1210 Gepost op: 26 december 2019, 10:42:28 »
Beste Wim,

Het liep goed, maar met een klein risico dat er aan één kant van station een botsing kon plaatsvinden, rechtdoor gaande trein boort zich in kruisende trein, het gebeurde alleen maar als de rechtdoor gaande trein het station in mocht en er net een trein in tegengestelde richting vertrok van de sporen 3 of 4 of 5 of 6, die de rijweg van de rechtdoor gaande trein kruiste.

Het gebeurde uren lang niet en dan soms 2 keer achterelkaar, puur toeval, maar storend en vervelend natuurlijk, wat wel leuk is om je te realiseren dat de aanleiding van het ontstaan van deze fout is dat een 100% visuele gehandicapt mens met modelspoor wil "spelen".

Nu nog een ander computerdingetje oplossen, nieuwe laptop met Windhoos 10, kijken of ik mijn backup/update programmatje voor de Raptor aan de praat kan krijgen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1211 Gepost op: 26 december 2019, 11:56:39 »
Het is goed te lezen dat er weer een beetje schot in de zaak komt Anne. Ik hoop dat we binnenkort weer wat bouwactiviteiten van je zien. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1212 Gepost op: 27 december 2019, 22:54:00 »
Vandaag eerst naar de club geweest, papieren ontvangen, controleren en doorgeven aan de mensen van de Maaspoortbaan die over twee weken met hun baan naar Emsland Modellbau in Lingen gaan.

Verder voorbereidingen treffen voor de deelname van de MSG/Den Bosch aan Rail 2020, een lustrum jaar (35 jaar jong), reden waarom de club met zo veel mogelijk banen aanwezig zal zijn want de club is de originele oprichter van  Rail.

Daarna thuis weer 2 loks een onderhoudsbeurt gegeven, de E10 , weer een lok met een goede sds motor/elektronica en de Re 4/4 II waarvan het anker over niet al te lange tijd aan vervanging toe zal komen (denk ik).

Als laatste heel veel "bedankt" mogen ontvangen van Raptor, het was hun helemaal duidelijk, wat niet wil zeggen dat ze de fout nu makkelijk kunnen vinden.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1213 Gepost op: 29 december 2019, 23:02:35 »
Vandaag weer twee loks een onderhoudsbeurt gegeven:

de BR 221 met een gewone Märklin 5 polige motor

de E41, mijn eerste Piko lok met nu 47 netto rij-uren, op zich allemaal prima verlopen op één ding na, beide anti slip bandjes zijn verdwenen, ik heb even een oud topic heropend om zeker te weten dat ik redelijk veel moet loshalen om nieuwe bandjes (Märklin 7153 denk ik) te monteren.

de RE 4/4 II die ik vrijdag gedaan heb, rijdt niet perfect, wellicht moet het anker eerder vernieuwd worden.....

Nog één lok te gaan, de E50, simpel want weer een goede SDS motor en elektronica, een beetje vet in de tandwielkasten, wat olie op de assen en het schoonmaken van de beide slepers...... en de wielen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1214 Gepost op: 30 december 2019, 23:02:01 »
Vandaag de laatste lok, E50, gedaan en ook geconstateerd dat de Re 4/4 II gewoon goed rijdt, nog geen antwoord op mijn vraag of ik de anti slip banden op de Piko lok gemonteerd krijg zonder de draaistellen te moeten demonteren.

Vandaag de urenstanden van de 19 loks opgenomen:



Ook maar eens gaan kijken waar ik in mei gebleven was met de bouw van Goethestrasse A, zo ver dus:





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1215 Gepost op: 30 december 2019, 23:09:24 »
Há hij is weer aan het bouwen: mooooi!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Ben.

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1216 Gepost op: 31 december 2019, 07:47:09 »

........nog geen antwoord op mijn vraag of ik de anti slip banden op de Piko lok gemonteerd krijg zonder de draaistellen te moeten demonteren.


Het draaistel hoeft er niet uit. Het raam zit op het draaistel geklikt en met een dunne schroevendraaier klik je het los. Zie daarvoor de exploded view tekening van de lok.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1217 Gepost op: 31 december 2019, 17:21:46 »
De eerste werkzaamheden zijn weer achter de rug

Onderpanelen en dorpels voorgevel gezet, kozijnen en ornamenenten gevel 1e verdieping aangebracht en lichtisolatie geplakt





Omdat ik ook nog wat moest schilderen gelijk boven maar eens gekeken naar een, voor mij nieuwe menuregel in de Raptor: "ROZ", klinkt als rijden op zicht, maar dat is een beetje raar als het voortkomt uit de werkzaamheden voor mijn 100% niet ziende collega, wat geprobeerd, maar ik zie niet de zaken die ik zou verwachten, dus maar even vragen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1218 Gepost op: 2 januari 2020, 22:17:49 »
"ROZ" is inderdaad uitgevonden voor mijn 100% niet ziende collega, die rijdt met T4T koppelingen, zodra die koppelen neemt de decoder in de stilstaande wagon of treinstel het bevel en krijgt de decoder in het rijdende deel een stop instructie.

Met "ROZ" kun je dus half-automatisch een bezet spoor op rijden, voor mijn collega gaat het makkelijk want het rijdende deel stopt gelijk als hij gekoppeld is, voor ons zienden gaat het ook makkelijk met andere merken koppelingen want wij kunnen zelf het rijdende deel stil zetten.

Verder zijn de gordijnen aangebracht en is de verlichting voor de etalage in aanbouw.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1219 Gepost op: 3 januari 2020, 11:10:15 »
Wat staat er op de laatste foto Anne? Ik kan dit niet thuisbrengen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1220 Gepost op: 3 januari 2020, 23:06:38 »
Beste Pierre,

Een gietboom van het Faller bouwpakket met twee vlakgevijlde stukjes waarop ledjes van Digikeijs zijn gelijmd (de ledjes zitten aan de onderkant, kun je dus niet zien)

De gietboom heb ik aan één kant ook over de hele lengte van een vlak stuk voorzien, zodat ik hem tegen de achterkant van de etalagewand kan plakken, foto volgt komend weekend.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1221 Gepost op: 4 januari 2020, 17:15:08 »
Ha .. duidelijk Anne ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1222 Gepost op: 4 januari 2020, 22:08:18 »
Alleen volgend (=dit) weekend zal waarschijnlijk niet lukken, de buikgriep heeft toegeslagen......, het schijn te heersen

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1223 Gepost op: 7 januari 2020, 22:30:04 »
De verlichting van de etalage zit op zijn plek



De gevel van de 1e etage is ook geplaatst.



De erker van 1e etage en delen van de 2e etage in aanbouw



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1224 Gepost op: 15 januari 2020, 11:04:51 »
Wat zijn die programmeurs toch een ongelovige Thomassen, ik had duidelijk gedocumenteerd waar de fout optrad in dit programma van de Raptor, wilde hij het toch zien, dus is hij afgelopen zaterdag geweest, heeft het gezien, maar wilde ook nog gecheckt hebben of de fout met de oude firmware niet optrad, dat afgelopen twee dagen gedaan en gerapporteerd dat de fout toch in de nieuwe firmware (uit de samenwerking met mijn visueel gehandicapte collega) komt en eindelijk accepteerde hij dat.

De erker van de 1e verdieping is geplaatst



De gevel/erker van de 2e verdieping in aanbouw



De gevel van de 2e verdieping is geplaatst.



Aan de achterkant is het e.e.a. aan isolatie aangebracht.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"