Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 588466 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1125 Gepost op: 24 januari 2019, 12:13:11 »
Iedereen weer bedankt, het gaat prima, ook met het organiseren van "transport", ik zit nu bij de MSG (normale donderdag openstelling), mijn vrouw bracht me in Drunen, daar pikte een Drunen's lid me op, die me vanavond ook weer thuis brengt.

De voortgang van de afgelopen dagen:

Dit blijft er over van het bouwpakket toen de Goethestrasse klaar was, zit nu in de grote doos met "reserve" delen




Henniger, de gevels boven de etalage zijn in aanbouw






Inmiddels liggen er ook wat lichtstrips om nog wat wagons te verlichten, nu moet het eens een poosje flink achterelkaar regenen/sneeuwen zodat ik wat door kan werken, deze week dus niet, 1 maal gefietst en 2 maal gewandeld.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1126 Gepost op: 24 januari 2019, 12:43:00 »
Dit blijft er over van het bouwpakket toen de Goethestrasse klaar was, zit nu in de grote doos met "reserve" delen...
Reserveonderdelen zijn altijd handig om te bewaren, met name ramen, deuren, regenpijpen en dakgoten.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1127 Gepost op: 24 januari 2019, 14:20:32 »
Een aanvullinkje, er zijn bij ImageShack wat problemen

De etalages van Henninger moesten wat geïsoleerd worden omdat het masker van Faller niet perfect is.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1128 Gepost op: 28 januari 2019, 11:03:56 »
Henninger: de gevels boven de etalages zijn klaar om geplaatst te gaan worden.



Ondertussen aan het nadenken hoe ik de Goethestrasse en Henninger ga plaatsen



Ik heb een bouwpakket liggen met 4 gebouwen, 2 hoge en 2 lage



Dus heb ik (voorlopig) besloten om de 2 hoge tussen de hoge bestaande bebouwing en de Goethestrasse te zetten en de 2 lage tussen de woning van Albrecht Dürer (de bruine gevel) en Henninger, die ik dus een verdieping lager ga houden, ik vind Henninger ook niet zo mooi.



En dan de oude kerk er voor



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1129 Gepost op: 28 januari 2019, 11:16:04 »
Hoi Anne,

Dat wordt al een aardig stadsbeeld. Altijd leuk om te puzzelen met de stadsplanning en net zo lang te schuiven dat het naar de zin is.
Ga je de achterste gebouwen wat hoger zetten (stad op een lichte helling of heuvel), of kom je dan niet uit met het dak? Ik vind het jammer dat bijvoorbeeld de grote kerk wat wegvalt.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1130 Gepost op: 28 januari 2019, 23:26:17 »
Beste Rob,

In een modelspoorstad zal er altijd het één ander wegvallen, dat kan niet anders, ik wil in ieder geval het marktplein open houden om zicht te houden op het rijtje vakwerkhuizen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1131 Gepost op: 29 januari 2019, 10:45:36 »
Henninger: de eerste bovengevel zit op de etalages



Ook de tweede "berg" trein heeft nu verlichting



Bij nacht in station Darligen



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1132 Gepost op: 29 januari 2019, 23:31:07 »
Het kleine geveltje zit ook op Henninger



Inmiddels heb ik nagekeken of er problemen zijn als ik Henninger een verdieping lager hou, nee dus, inmiddels staat het e.e.a. aan onderdelen in de verf, maar eerst de verlichting van de etalages maar regelen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1133 Gepost op: 31 januari 2019, 12:03:16 »
Henninger, de 3e gevel is ook "geplakt



De dakdelen zijn geschilderd



Van de Goethestrasse huis B zijn de eerste gevels ook in de verf gezet



Morgen naar het UMC/Utrecht om te laten controleren of mijn "digitale" hartcentrale werkt zoals het moet werken, als het goed is dan krijg ik een "verklaring" mee waarmee ik bij het CBR een nieuw rijbewijs kan aanvragen, de eerste stap om weer als privé chauffeur met vrijwilligersverplichtingen te kunnen functioneren.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1134 Gepost op: 31 januari 2019, 22:55:08 »
Die gevels zijn toch al heel mooi geworden.
Wellicht een beetje vervuilen.
Hoe ga je de verlichting van de etalage uitvoeren?

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1135 Gepost op: 31 januari 2019, 23:25:44 »
Beste Mark,

Met de etalageverlichting ben ik nu doende.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1136 Gepost op: 1 februari 2019, 23:10:27 »
De werking van mijn digitale centrale is goedgekeurd, de batterij gaat 7-8 jaar mee en ze hebben met nog een paar functies gedemonstreerd:

een tril/zoemalarm als er wat fout is in het systeem, leuk hoor om het in je lichaam bij je schouder te voelen en te horen trillen.

als het hart onder de 40 slagen per minuut zakt, dan probeert de centrale dit weer wat op te peppen

als het hart boven de 180 slagen per minuut stijgt, dan probeert de centrale dit weer af te remmen

Ik ben hartstikke tevreden over het apparaat, ik mag nu nog 6 weken mijn linkerarm niet boven mijn hoofd tillen, de draad in mijn hart zit vast in een moer en het hart moet die moer als het ware in laten kapselen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1137 Gepost op: 3 februari 2019, 23:46:02 »
De etalageverlichting van Henninger:

men neme ledjes met draadjes bijvoorbeeld van Digikeys, verlenge de draadjes en plakke die op een stukje gietboom.



men lijme de ledjes op de doorzichtige plaat waar de affiches op gelijmd zijn, totaal 7 stuks.





Men late het goed drogen, vanmorgen bleek er één niet vast te zitten, opnieuw gelijmd en verder gegaan met de (verf) werkzaamheden aan Goethe Gebouw B.



En het was relatief mooi weer en daar een gewaarschuwd mens wat meer doet aan bewegen, even naar Waalwijk gefietst om:

wat lijmen te halen

de neuheiten catalogussen van Noch en Märklin te halen

een bosje draad te halen

60 zittende Noch figuren te halen voor toekomstige wagon ombouwen

Märklin onderdelen te bestellen om mijn passagiers/goederen 3-assige wagon ook te voorzien van licht

te kijken voor iemand die op zoek was naar 2 Noch ezels, maar niet verder keek als internet.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1138 Gepost op: 5 februari 2019, 22:56:00 »
Het project met de etalageverlichting is mislukt, ik moest te veel met de draden aan de gang om ze te geleiden, waardoor het e.e.a. los ging, ik had nog een paar stukjes wagon strip verlichting liggen, die gepast en het past.

Nu nog even droog weer om naar Waalwijk te fietsen, volgende week zeggen de voorspellingen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1139 Gepost op: 8 februari 2019, 23:45:59 »
Henninger, de niet in de handleiding voorkomende bovenste "richel" is gemonteerd

Goethestrasse gebouw B, ramen gemonteerd



Achterkant geïsoleerd



Dan mijn "niet-treintjes" probleempje, de accu van mijn Gazelle, hij is niet echt goed meer na dik 14000 km, maar goed te gebruiken voor fietsen "om de deur", maar als ik een paar dagen niet gefietst heb dan "knippert" hij "accustoring".

De accu open gemaakt en dan kom ik zo'n stekkertje uit de computertechniek tegen (geen wonder, Panasonic), uitermate geschikte in een stationaire omgeving bij een redelijk constante temperatuur en luchtvochtigheid.

Dus niet in een accu op een fiets, steeds als ik het stekkertje los maakte en weer plaatste was ik het knipperen kwijt, dus duidelijk iets in de verbinding in de stekker, een paar keer met contactspray, ook met anti corrosie, bezig geweest, maar steeds: één keer fietsen, de volgende keer in storing.

Nu in gedachte hebbend het Esu-Märklin MTC 21 probleem (maatverschillen), de pennetjes van het mannetje maar eens wat verbogen, de accu deed het weer, echter met de indicatie "accu bijna vol" (vijf streepjes), terwijl er volgens mij nog maar 2 brandden......, dus afwachten maar weer.



Groet, Anne W



Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1140 Gepost op: 11 februari 2019, 10:27:15 »
Ik heb nu de accu in de fiets laten zitten en dagelijks zag ik de aangegeven resterende capaciteit afnemen, vanmorgen stond het linkerbalkje te knipperen, is "accufout", ik maak hem weer open en als ik hem dan weer aan de praat krijg, weer volladen en dan hou ik hem maar eens onder lading.

Nu ik denk ik dat het een fout is in een elektronische fout is, die iets met een condensator te maken heeft, wat gereset wordt als ik het stekkertje los maak.

Leuk projectje "fout zoeken", alleen als ik hem gevonden heb, kan ik er niets aan doen, de elektronica zit ingegoten.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1141 Gepost op: 11 februari 2019, 11:14:56 »
Hoi Anne,

Ik ken dat gevoel: proberen alles uit een accu en de bijbehorende elektronica te halen.
Je schrijft dat deze accu er 14.000 km op heeft zitten. Als ik even op een bierviltje reken: bij 50km per acculading is deze accu 700x ontladen en opgeladen (of het equivalent dar van als deze niet elke keer helemaal leeg was). Volgens mij staat voor dit soort accu's een levensduur van ongeveer 300 cycli, en dan zit je ruim op het dubbele.

De elektronica moet inschatten hoe vol de accu is. Ik kan me voorstellen dat deze elektronische inschatting wat in de war raakt als de accu voorbij z'n eind is. In onze weggooi maatschappij is niets meer voor het leven. Dus de electronika hoeft niet langer mee te gaan dan de accu.

Ik gun je de puzzel van het fout zoeken. Maar ik denk dat de basis, de accu zelf, hier het echte probleem is.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1142 Gepost op: 11 februari 2019, 12:45:46 »
Hoi Anne,
Ik heb dit ook bij mijn Gazelle gehad, maar hier zat de storing in de displayhouder te zitten. Het wil wel eens gebeuren dat deze iets krom gaat staan, zodat hij geen goed contact maakt met het display en dan verkeerde dingen doet.
Misschien ook even hier bij kijken.

  Groet Cor

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1143 Gepost op: 11 februari 2019, 23:01:35 »
Naja, mijn Batavus doet al bijna 35.000 km en laadt nog prima  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1144 Gepost op: 11 februari 2019, 23:13:11 »
Beste Rob,

Ik heb mijn accucapaciteit altijd afgemeten aan de hoeveelheid kilometers op stand Eco, dat begon bij 100 km en is nog steeds ruim boven de 50 km (nu kijk ik hoe snel het eerste streepje verdwijnt), mijn accu heb ik altijd goed behandeld zegt de fietsenmaker, de accu van de fiets van mijn echtgenote is slechter ondanks het feit dat hij 2 jaar jonger is.

Hij is weer geladen, nu steek ik elke dag de oplader in zijn "reet", kijken wat er dan gebeurt.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1145 Gepost op: 14 februari 2019, 22:30:05 »
Inmiddels over de accu's contact gehad met Gazelle, ze vertellen me dat bij de leverancier een mal kapot is gegaan......, maar dat ze binnenkort komen, klopt ik was vandaag bij een andere fietsenwinkel en die was net een paar nieuwe aan het opladen.

Ik heb de afgelopen dagen gehobbyd met een Viessmann lichtstrip delen, wat moeite opleverde om de juiste soldeerpadjes te vinden om losse delen elektrisch te verbinden, zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=74383.0

Het is me gelukt om ze te vinden, het resultaat na montage van één strip in gedeeltes, de elektronika komt apart, één stuk boven de lange etalage en een klein stukje boven de korte etalage, later komt er ook nog echte binnenverlichting in het gebouw wat ook de onderste etalages zal verlichten.



Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1146 Gepost op: 15 februari 2019, 22:51:17 »
Alle lichtstrips zitten op hun plek



Nu met spanning ingeschakeld



Het licht van de vertikale stripjes is te weinig om de onderste etalages genoeg te verlichten, dus er moeten t.z.t. nog andere lampen bij, maar dat gebeurt straks als alle gebouwen verlichting ingebouwd krijgen.

Het voorlopige eindresultaat, kan weer verder met het isoleren van het plafond en de bouw van de Goethestrasse B



Ik heb vandaag weer met de accu gefietst en nu deed hij weer voor 100% normaal, "rare jongens die elektronen"

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1147 Gepost op: 16 februari 2019, 09:26:17 »
Hoi Anne.

Mooie etalage verlichting. Geeft realistisch effect van een soort van spots aan de bovenkant.
En goed dat de fietsaccu het weer doet. Heb je iets vervangen, of was schoonmaken en goed laten drogen voldoende?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1148 Gepost op: 16 februari 2019, 10:29:33 »
Beste Rob,

Nee, ik heb de accu, om hem weer aan het geladen worden te krijgen, even uit elkaar gehaald en het stekkertje los gemaakt en weer vast, maar dat had ik al een heel aantal keren gedaan.

Sinds een paar dagen leg ik hem elke dag aan de lader, hij laadt dan wat en nu ineens doet alles het weer normaal, tenminste gisteren, vanmiddag fiets ik naar Den Bosch voor kleurpotloden om de "Wim Vink" kleur methode voor bakstenen uit te proberen, komt in dit "theater".

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1149 Gepost op: 18 februari 2019, 22:58:56 »
Henninger: begonnen met het lichtisolatie plafond



Dan ben ik bezig gegaan om de "Wim Vink" methode uit te proberen, Wim Vink is ook lid hier, maar niet actief, hij is actief bij de buren met de bouw van een grote baan, https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=74394.0

Deze methode zorgt er beter voor dat bij "baksteen" muren de kleur van de voegen niet gaat overheersen, je kent dat wel, mooie bakstenen, dan de voegen lichtgrijs maken en er zit gelijk een wittige waas over alles, het is erger als het kleine bakstenen zijn.

De "Wim Vink" methode bestaat uit het nakleuren van de bakstenen met kleurpotloden van het merk Faber Castell, type Albrecht Dürer, het schijnt belangrijk te zijn om alleen deze te gebruiken, kan kloppen, dat heb ik ook met door mij gebruikt krijt, Talens, type Rembrandt, ik gebruik dit krijt als pigment poeder, natuurlijk na het met een vijl tot poeder te hebben gemaakt.

Nu las ik al dat onze "internet" generatie moeite had om deze potloden op internet te vinden, ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat binnen een afstand van 15 kilometer zich bij mij bevinden twee modelspoorwinkels, een elektronica winkel en ook een grote winkel voor kunstenaars- en hobby benodigdheden met de treffende naam "De Kwast".

De resultaten:

een muur uit de doos



een muur na het voegen (op de foto veel minder grijs als in werkelijkheid)



een muur na het kleuren, eerst met kadmium rot, mittel, daarna licht met krapplack, het is roder als in werkelijkheid



een vergelijkje



Voor mij is het experiment al geslaagd, het voordeel is dat je dit ook later kunt doen, bij de Goethestrasse B doe ik het niet, je ziet er straks niets van.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"