Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 588604 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1375 Gepost op: 27 augustus 2020, 14:14:52 »
De meest kritische trein laten proeftijden en dan weet je zeker dat het verder goed gaat.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1376 Gepost op: 27 augustus 2020, 22:34:34 »
Beste Wim,

Deze trein pendelt al een heel aantal jaren op het traject St. Niklaus - Darligen, samen met 2 railbussen, nu neemt hij een andere afslag en gebeurt er ineens wat, waar twee andere treinen geen problemen mee hebben, het is en blijft wat vreemd, maar geduld hebben en analyseren levert in de techniek altijd een antwoord op.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1377 Gepost op: 3 september 2020, 13:47:46 »
De afgelopen week, de laatste wagon van de stoptrein "met de klok mee"





Het eindresultaat bij de brug





De toren, de linker muur is klaar, de rechter zit wat meer werk aan, vooral omdat hij eigenlijk links moet staan



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1378 Gepost op: 15 september 2020, 22:06:18 »
Rechter achillespees ingescheurd, vandaag in het gips (tegenwoordig polyester) gegaan, het werk boven ligt nu minimaal 6 weken stil want twee trappen op is een te groot risico.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1379 Gepost op: 15 september 2020, 23:22:28 »
Dat is niet leuk met dit weer. Veel sterkte met opknappen Anne ... en rustig aan maar. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1380 Gepost op: 15 september 2020, 23:46:22 »
Jeetje, wat heb je gedaan om je achillespees te scheuren.  :o
Sterkte!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1381 Gepost op: 15 september 2020, 23:48:01 »
Succes met revalideren Anne. Je baan staat er over zes weken ook nog wel.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Zilte

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1382 Gepost op: 16 september 2020, 07:14:29 »
.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1383 Gepost op: 16 september 2020, 10:32:49 »
Da's dikke pech Anne. Beterschap!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1384 Gepost op: 16 september 2020, 17:09:07 »
Afgelopen zaterdag waren we met kennissen gaan fietsen in de buurt van Baarle Nassau/Hertog, echtgenote riep mijn naam, ik stopte zonder te kijken waar ik stopte, dus ter hoogte van een hoge/halfronde stoeprand, wat er precies gebeurde weet ik niet, maar ik lag op mijn rechterschouder, mijn voet voelde wat vreemd en instabiel, nog 30 km gefietst, de volgende dag voelde ik een "kuil" in mijn achillespees.

De afgelopen jaren had ik e.e.a. kunnen bouwen, maar de gebouwen zijn grotendeels klaar, daarnaast moet ik met mijn been omhoog zitten......, maar ik heb nog een hele stapel Miba's die ik nog echt moet lezen en ik heb me in mijn leven nog nooit één moment verveeld.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline RAIL

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 91
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1385 Gepost op: 16 september 2020, 20:49:18 »
Oei Anne dat is slecht nieuws!
Hou de moed er in hoor !
Komt wel weer goed ! 😉
Groeten Ludwig

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1386 Gepost op: 10 oktober 2020, 13:47:15 »
Jullie hebben kunnen lezen dat ik uitgeschakeld ben wegens een ingescheurde achillespees, even een statusupdate : afgelopen dinsdag is het "gips" er voor de 1e keer afgegaan, na controle door de gipsverbandmeester, is er nieuw gips omgegaan met de voet wat meer naar voren gericht.

Over 2 weken gaat dit gips er weer af, weer controle en dan weer nieuw (loop) gips met de voet helemaal naar voren gericht, de week daarna het gips er definitief af, controle door de orthopeed en daarna fysiotherapie neem ik aan.

Ik neem aan dat ik over 3 weken de hobby weer kan oppakken, inmiddels zijn er wat onderdelen besteld in Vlaardingen.

Natuurlijk is het tegenwoordig geen gips meer, maar een kunststof, een rol blauw "textiel", die houden ze onder de kraan en wikkelen ze dan om je voet/been heen en binnen een paar minuten is het al redelijk uitgehard, is denk ik, ook bruikbaar als basis voor landschap.





Wij hebben dus in onze hobby nog echte gips (verband) meesters, zoals Wim Vink op BNLS (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=74394.18435)

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: 2020 werd voor mij een rampjaar, een annus horriblis
« Reactie #1387 Gepost op: 22 december 2020, 15:16:28 »
Beste Collega-Modelspoorders,

Het jaar 2020 is voor mij een echt rampjaar geworden:

in maart overleed Marco van der Toorn, de man van en achter de Raptor, waardoor de Raptor gebruikers "verweesd" achter bleven

door de corona werd de zomer heel anders dan anders, normaal gaan we twee keer op pad met de caravan en de fietsen, maar daar kwam nu niets van.

in september stapte ik verkeerd van de fiets, waardoor ik mijn rechter achillespees inscheurde, 3 dagen later zat mijn voet en scheenbeen voor 6 weken in het gips en werd ik volledig immobiel, inmiddels ben ik aan het revalideren, dat gaat op zich wel goed, alleen bij de "röntgen" controle bleek dat mijn enkelgewricht slijtage heeft, wat zich uit in artrose, bij de revalidatie blijkt dat ook, bij de oefeningen.

dan wordt het 11 november, ik vertrek om 10 uur naar de tandarts, ben om 11 uur terug, loop de kamer in, kijk rond naar mijn echtgenote, want ik wil het boodschappenbriefje voor de AH hebben, loop de trap op, kijk in de slaapkamer, niets, denk dat ze wel op haar hobbyzoldertje zal zijn, maar in plaats van door te lopen kijk ik om het trapgat naar mijn zolder in en daar vind ik mijn echtgenote hangend in een sjaal aan een spijl van het traphek.....

ik zeg tegen mezelf: dat is helemaal niet goed, tegelijk neem ik de twee passen naar haar toe, voel haar voorhoofd, ren naar het strijkkamertje, pak de grote schaar, ren terug, knip haar los, ren weer terug naar dat kamertje, pak de telefoon, bel 112, ren naar beneden om de voordeur open te zetten, ren weer terug, begin op aangeven van 112 met beademen en hartmassage, dan zijn de politie en de ambulance er die het overnemen.

ik ga naar beneden en naar buiten en bel de broer van mijn vrouw om assistentie, inmiddels is het gelukt om haar te reanimeren en wordt ze naar het ziekenhuis gebracht, later rijd ik met haar broer ook naar het ziekenhuis, waar na verloop van tijd moet worden vastgesteld dat ze hersendood is, waarna we hebben moeten besluiten om de beademing stil te zetten en is ze na verloop van tijd heel vredig gestorven.

Ik vertel dit verhaal heel geregeld aan grotere groepen omdat het vertellen mij helpt bij de verwerking en om te vermijden dat ik elke keer de vraag krijg waaraan zij is gestorven.

In het najaar was mijn echtgenote altijd somber, zij hield van licht en zon, daarom gingen wij de laatste jaren nogal eens naar de zon op de Canarische Eilanden, dit jaar was het niet anders, alleen leek de somberte wat "dieper" te zijn, wij hebben in oktober veel met elkaar gepraat en daarbij o.a. besloten om te gaan bekijken of we kleiner konden gaan wonen, zij verloor merkbaar energie, naast de leeftijd kwam dat ook omdat zij al heel lang een niet-agressieve beenmergkanker had, die natuurlijk wel langzamer meer voelbaar werd.

En ja, iTom, inderdaad ben ik in ieder geval toen begonnen met de voorbereidingen om de baan af te breken, d.w.z. het opruimen van het vlierinkje boven de treinzolder, inmiddels ligt de laatste lading oude catalogussen klaar om met de oud papier wagen afgevoerd te worden.

Heeft niemand dan gezien dat het zo diep zat bij haar, nee, zelfs vriendinnen waarmee zij heel intensief praatte hadden wel door dat ze depressieve gevoelens had, maar niet dat het zo diep zat.

Gaat het wel me mij?, ja, ik ben heel erg blij dat het ergste wat een "vinder" van dode mensen kan overkomen, het continu zien van die mens op het netvlies, mij niet overkomen is, ik begin te geloven dat het mij ook niet zal overkomen, waarschijnlijk omdat ik heel snel ben gaan handelen en haar dus maar heel kort heb zien hangen, verder ben ik het leven aan het oppakken, waarbij ik ook moet leren koken en het huishouden in mijn eentje voeren, gelukkig krijg ik heel veel steun van mijn uitgebreide schoonfamilie, zojuist is één van de nichtjes van mijn vrouw weer binnengekomen om wat te helpen bij het schoonmaken.

Hoe nu verder?, er zijn natuurlijk een aantal grote vragen die ik over een half jaar of zo wil beginnen te gaan beantwoorden, één daarvan is of ik blijf wonen in dit grote huis met een tuin waar ik (voormalig zeeman) niets mee heb.

En de treinenzolder?, ik ga verder met het opruimen van het vlierinkje, er komt een "aanbieding" voor vele jaren van de Railhobby en de Miba, dan is dat klaar, ik ben nu na de drukte van beslissen en regelen aangeland in het volgende stadium, die van de rust, dus ook de stilte en dus heb ik gisteren de treinen weer op gang gebracht, slechts twee "weigeraars" en de goede, oude en betrouwbare Raptor begon gewoon zijn werk als treindienstleider/machinist van 17 treinen te doen, dus voorlopig is er nog geen sprake van "afbreken".

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1388 Gepost op: 22 december 2020, 16:15:44 »
Jezus Anne, wat een naar verhaal. 2020 is voor kou echt een rampjaar geworden. Ik herinner me de fietstochtjes die je met je vrouw maakte maar al te goed. Vooral die tochtjes die je voor een van mijn opdrachtgevers deed. Ik hoop van ganser harte dat je in 2021 je draai weer zult vinden. En of dat nou in het huidige huis is met de treinenzolder of waar dan ook. Je moet je er wel goed bij kunnen voelen. Sterkte!

Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1389 Gepost op: 22 december 2020, 16:24:33 »
Potverdikkie Anne ... wat een verhaal en wat een rampspoed is 2020 voor je geweest. Hoop dat je alles weer snel op de rails hebt en weer wat rust kunt vinden. Heel erg veel sterkte.

Pierre.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1390 Gepost op: 22 december 2020, 16:35:17 »
zeker een rot jaar zo Anne ,,sterkte

Het leven is als een treinreis.
Mensen stappen in en mensen stappen uit.
Er zijn haltes met een gelukkig weerzien , en haltes met een droevig afscheid.
Als we geboren worden stappen we in de trein, en ontmoeten onze ouders, en denken dat ze de hele reis bij ons zullen blijven.

De realiteit is helaas echter anders.
Ze stappen noodgedwongen af op een station en laten ons alleen achter in de trein, zonder hun gezelschap, liefde en genegenheid.
Maar er stappen ook weer andere mensen in Mensen die voor ons heel belangrijk zullen zijn tijdens de verdere reis.
Het zijn onze broers en zussen, onze vrienden en alle andere mooie mensen die veel van ons gaan houden.

Voor sommigen is de reis een leuk uitstapje. Voor anderen is het helaas een droevige reis met loodzware bagage.
Nog anderen staan steeds klaar om iemand anders in de trein te helpen. Sommigen laten een grote heimwee achter. Anderen stappen in en snel daarna weer uit en geven ons enkel maar de tijd om hen vluchtig te ontmoeten.

Soms zijn we verrast dat sommige medereizigers waarvan we houden in een ander rijtuig gaan zitten en ons alleen verder laten reizen.
Natuurlijk houdt niemand ons tegen om hen in het ander rijtuig te gaan opzoeken. Soms kunnen we echter niet meer naast hen gaan zitten, omdat die plaats al is ingenomen door een ander. Dat is niet erg, zo is de reis nu eenmaal; vol dromen en verrassingen, vol van ontmoeten en afscheid nemen, meevallers en ontgoochelingen....

Maar bedenk wel..er is geen terugreis. Dus laat ons de reis zo aangenaam mogelijk maken, we reizen tenslotte maar een keer. Laten we proberen onze reisgenoten te begrijpen, en laten we zoeken naar de mooiste kanten van elk van hen. Weet dat er op elk moment van de reis een van onze reisgenoten ons begrip nodig kan
hebben. Ook wij zelf kunnen op een bepaald moment behoefte hebben aan iemand die ons begrijpt.

Het grote mysterie van de reis is dat we niet weten wanneer we zullen moeten uitstappen. We weten ook niet wanneer onze reisgenoten zullen uitstappen. Zelfs niet degene die pal naast ons zit.

Lieve vrienden, laat ons er een mooie reis van maken! Laat ons ervoor zorgen dat we mooie herinneringen achterlaten op het moment dat we uitstappen. Aan allen die in mijn trein zitten wens ik: Een hele mooie reis, Maak er wat moois van!

groetjes Henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1391 Gepost op: 22 december 2020, 16:44:10 »
Tsjee, wat een heftig verhaal, Anne.
Ik vind het moedig en ben gelijk ook geroerd dat je dit verhaal met ons deelt.
Heel veel sterkte de komende periode.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1392 Gepost op: 22 december 2020, 17:07:47 »
Wat afgrijselijk!
Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen hoe verschrikkelijk dit voor jou en je naasten moet zijn. Ik vind het wel buitengewoon knap hoe of je dit verhaal hebt neergeschreven.
Tsja, wat kan ik nog schrijven: sterkte? Ik denk dat het nooit genoeg zal zijn.

Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1393 Gepost op: 22 december 2020, 21:11:45 »
Hier word ik wel even heel stil van... sterkte met alles ook voor je naasten.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1394 Gepost op: 23 december 2020, 10:22:13 »
Triest verhaal, heel veel strekte voor de komende tijd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1395 Gepost op: 23 december 2020, 10:42:35 »
Wat ik wil zeggen heel veel sterkte

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1396 Gepost op: 23 december 2020, 22:24:12 »
Hallo Anne, Heel veel sterkte en medeleven met dit verlies. In mijn werkzame leven heb ik helaas ook betrokken geweest bij zelfdodingen. Ik weet een aantal nog voor de geest te halen zoals de plek en dag en ik heb het gelukkig allemaal een plekje kunnen geven dankzij mijn vrouw die altijd een luisterend oor had. Daarom is het ook belangrijk dat je zo'n fijne schoonfamilie heb waar terecht, als het wat minder gaat. Sterkte.   
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1397 Gepost op: 29 december 2020, 23:47:00 »
Iedereen ontzettend hartelijk bedankt voor de goede wensen, vandaag kwam de secretaris van de MSG/Den Bosch langs om de MSG Kalender te brengen en hij zei tegen me dat hij bewondering had voor mijn moed om het hele verhaal openbaar te maken, mijn antwoord was erg simpel, zowel het vertellen van het hele verhaal als wel de reacties doen mij verschrikkelijk goed.

Iets anders wat mij goed deed was iets wat ik in de laatste 30 jaar van mijn werkzame leven ook deed, een uurtje of zo naar boven en mij 100% concentreren op een bepaalde klus aan materieel of baan, destijds hielp het mij heel goed om mijn altijd werkende "denkraam" op iets heel anders te concentreren als op de continue vraag: hoe bedien ik die en die klant het best, zodat die en die klant mij hun opdrachten (blijven) geven.

Voordat ik mijn achillespees scheurde was ik begonnen met het openen van de bijwagen van een railbus met als doelen het plaatsen van passagiers, het controleren van de massa voorziening en kijken of ik een draadverbinding kon maken tussen de bijwagen en de motorwagen.

Alle 3 de doelen zijn nu gehaald, voor de passagiers zie de foto's, de massa voorziening was niet in orde, het veertje wat het contact moet maken tussen de tweede as en de massa op de printplaat zat helemaal verfrommeld in de houder en maakte geen contact met de printplaat, waardoor de massavoorziening alleen maar via het slepertje op één van de wielen van de andere as liep.

De draadverbinding kan, maar ga ik uitvoeren op de andere railbus.







De andere railbus ligt inmiddels open, ook daar zat het tweede veertje ook helemaal verfrommeld in de houder, een draadje is gesoldeerd aan de massa op de print en de passagiers worden nu "vastgedroogd" aan de banken, de motorwagen ligt ook open, maar ik ben nog niet aangeland op het juiste niveau om de massaverbinding aan vast te solderen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1398 Gepost op: 30 december 2020, 09:05:59 »
Goed je weer bezig te zien Anne. Sterkte man! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1399 Gepost op: 2 januari 2021, 22:05:05 »
Goed, de DB railbus is nu voor de helft klaar en rijdt ook weer, verder met de OBB railbus

De motorwagen is open, rechtsonder zie je een schroefje en een koperen soldeereilandje, dit is de massa verbinding voor de hele printplaat en decoder/motor combinatie (SDS motor!)



Passagiers erin en massadraad er aan, door een gaatje in de "groene" kast en naar buiten door het gaatje waar de trekhaak in zit



De passagiers in de bijwagen, nadat ik het massadraadje onder de banken aan het massapunt van de as ter plaatse heb gesoldeerd, dat massapunt valt toevallig in de "holte" van een bank en vandaar kan hij onder het "groene" spul naar buiten en ook weer via het gat van de trekhaak verder naar buiten.



Het licht in de bijwagen werkt ook via de massadraad



Het resultaat van de bijwagen in het donker



Het resultaat van motorwagen en bijwagen gekoppeld, tussen de beide wagen zie je de massadraad, die moet nogal wat speling hebben



Verder gaat het best goed met me, ik ben de Kerst en Oud en Nieuw met behulp van vele familieleden goed doorgekomen, wel 3 kg aangekomen, vandaag kreeg ik de twee kinderen, waarvoor mijn vrouw al een jaar of zeven 2 maal per week kookte, op visite, toen kreeg ik veel emoties, want zij beschouwde die kinderen als haar stiefkinderen (wij hebben geen kinderen).

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"