Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 592917 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Riny

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #100 Gepost op: 6 april 2012, 09:24:21 »
Beste Anne,

Ziet er weer gelikt uit.
Buitenom de "blubber" vind ik de rest een plaatje om te zien, mijn complimenten.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #101 Gepost op: 14 april 2012, 23:27:58 »
Omdat ik maandag "kijkers" krijg gisteren eerst maar eens flink tijd besteed aan het goed rijden van de baan, dus hier en daar poetsen en van het rijdend materieel, in mijn "regelaar" stond dat er twee loks toe waren aan een onderhoudsbeurt.

Daarna alles een paar uur in bedrijf gehad, tijdens dat bedrijf heb ik twee latten schuren en wat onderdelen van het seinhuis in de verf gezet.



Later in de middag ook het statief wat ik van een collega "regelaar gebruiker" kado kreeg ook even geprobeerd, het was nog veel te licht buiten, dus later nog maar eens proberen.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

rthuinte

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #102 Gepost op: 15 april 2012, 11:39:49 »
Het ziet er weer geweldig uit !!!

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #103 Gepost op: 15 april 2012, 22:34:27 »
Een kort berichtje: de wanden van de eerste houtschuur staan.



Gisteren de set 42758 gekocht, een groen en een blauw sneltreinrijtuig en een bagagewagen, deze wagens opgenomen in de sneltrein met de V221 als trekkracht, geregeld liep een draaistel van de groene wagen uit de rails, natuurlijk in bochten.

Omdat ik dat al wel eens eerder meegemaakt had, snel even het "puntje" in het kortkoppelingsmechaniek wat afgerond, sindsdien geen problemen meer, dit "puntje" houdt de koppelinghouder wel eens tegen, vooral bij een tegenbocht.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #104 Gepost op: 18 april 2012, 23:14:55 »
Het houtschuurtje is in ruwbouw klaar, rechts ligt er een stapel gezaagd hout in, links een aantal stammen.



De twee weken geleden aangebrachte "grond" is uitgehard en heeft nu zijn eerste laag afsluitende verf gekregen, nu weer een weekje uitharden, de "grond" is door de verf zacht geworden, na een week is e.e.a. echt hard.



Het seinhuis is ook in aanbouw



De nieuw ingelegde sneltrein staat onder het hoofdstation te wachten tot de bruggen er weer ingelegd worden



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #105 Gepost op: 25 april 2012, 23:28:17 »
De tweede laag verf zit er op, de beekbodem heeft een andere kleur, nu zijn  de volgende stappen: steilere stukken blijven rotsig, krijgen dus een "rots" behandeling en de muren kunnen nu in de verf.



De bouw van het seinhuis vordert.



Komende dagen even wat anders: aanmeldingen maken bij diverse tentoonstellingen voor de mobiele banen van de MSG/Den Bosch, een bezoek aan een scheepsschroevenfabriek en een aantal verjaardagen, dus volgende week weer verder.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #106 Gepost op: 30 april 2012, 11:23:05 »
Gisteren viel er een verjaardag uit, dus redelijk wat kunnen doen.

De plekken waar het "rotsig" wordt in de granietkleur gebracht, de muren staan nu ook in de verf.



Het seinhuis groeit en groeit.



Ook de tweede lattenschuur begint in vorm te raken



Verzonken indirect licht voor in het seinhuis



De rotsachtige stukken hebben de donkere diepe delen gekregen, ook de muren zijn "wat" gevoegd.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #107 Gepost op: 2 mei 2012, 22:58:14 »
Afgelopen maandag moest de baan even rijden voor de "visite", dus de bruggen liggen er even in, van de vreemde peilerconfiguratie (opmerking op het 3-railfourm) zie je zo niet zo veel, daarnaast denk ik dat er nog wel wat dennen komen te staan, zoals altijd in deze omgeving



Voor dat de daken op de 2e lattenschuur er op gaan, wat osplaghout geplaatst



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #108 Gepost op: 7 mei 2012, 10:13:26 »
De bergondergrond en de muren zijn van kleurtjes (verf en krijt) voorzien, de twee lattenschuren stonden te hoog, dus materiaal weggehaald, maar daardoor kwamen ze weer te laag, dus weer iets opgehoogd.



gras gezaaid, pilaren afgewerkt, seinhuis voorzien van buitenlamp (N-maat, maar het blijft te groot) en trap





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #109 Gepost op: 16 mei 2012, 23:06:43 »
Afgelopen zaterdag heb ik mijn Br 03 weer op kunnen halen, omgebouwd met een Loksound V3.0/M4, gisteravond op de club de maximumsnelheid op 26 MM2 stappen op 120 km/hr afgesteld.

Vandaag bezig geweest de lok weer in bedrijf te nemen en de nodige programmaregels geschreven voor het aan- en uitzetten van de sound en het toeteren op het station, ??n ding vergeten realiseer ik me nu, bij het stilstaan op het hoofdstation moet ook de drijfwerkverlichting aan (en weer uit) zodat e.e.a. even ge?nspecteerd kan worden.

Alle 16 treinen zijn nu weer in vol bedrijf.

Voordat ik met de lok begon even een paar foto's gemaakt van de vorderingen met het landschap.

Het stukje bij de brug is klaar, de bruggen liggen er weer in, de kolen- en de houthandelsgebouwen staan vast op hun plaats en de pilaren staan in de 1e laag betonverf.
 


Detailopname van het rechterstuk



Detailopname van het linkerstuk, de beek heeft de eerste twee lagen water en de onderkant van de muren is begroeid geraakt



Het seinhuis heeft, met dank aan Tom, een interieurtje.



Zo ziet het er van buiten uit.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #110 Gepost op: 17 mei 2012, 01:02:10 »
Ziet er weer leuk uit, vergeet niet die steunpilaar met rode knop te verwijderen voor het dak er op gaat :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #111 Gepost op: 17 mei 2012, 11:34:41 »
Ohh is dat een steunpilaar. dacht al wat doet die jaren 70 schemerlamp nu in een seinhuisje.

Maar dat ziet er weer keurig uit
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #112 Gepost op: 17 mei 2012, 21:52:16 »
Voor alle duidelijkheid: het is een tijdelijke steunpilaar om het personeel niet te laten omvallen tijdens het drogen van de lijm, komt uit een hele grote voorraad van mijn echtgenote, ze mist ze niet omdat die voorraad vele malen groter is als ze ooit nodig zal hebben......

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

jerry

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #113 Gepost op: 18 mei 2012, 18:02:41 »
anders lege bus terug zetten en zeggen dat t uit droogt :D
maar ziet er weer netjes uit

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #114 Gepost op: 28 mei 2012, 10:40:53 »
Het seinhuis is klaar en de grond rond de kolen- en houthandel is voor de eerste keer "bewerkt"



Een nieuw tussenproject: de uitbreiding van het hoofdstation met ??n spoor, werkzaamheden:

spoor 2 dichter naar spoor 1, betekent een klein s-bochtje voor de linkertunnelingang.

spoor 3 op de juiste "perronafstand" vanaf spoor 2

nieuw spoor 4, dicht tegen spoor 3

spoor 5 (goederenspoor) op de juiste "perronafstand" vanaf spoor 4

Ik krijg er een spoor bij voor de passagiers (stop) treinen, waardoor de sneltreinen wat beter door kunnen rijden, nadeel is wel dat de lokale goederentreinen minder lengte "krijgen", dat gaan hele korte stopmelders worden.







Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Riny

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #115 Gepost op: 28 mei 2012, 12:17:37 »
Beste Anne,

Je zal er wel over nagedacht hebben maar ben je niet bang dat de buffers (bij kortkoppeling) in de kleine S boog in elkaar gaan haken?
Zelf paste ik tussen de wissel en  (S) tegen- bogen 45 mm rechte rail toe.
Ik geef het maar aan want nu ben je nog bezig met rails leggen.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #116 Gepost op: 28 mei 2012, 21:56:44 »
Beste Riny,

Dank je wel, ik zal het binnenkort merken, want het duurt niet lang meer voor dat ik weer kan rijden, nog even zonder gebruik te maken van het nieuwe spoor 4, daarvoor moet ik nog wat vrije wisseldecoders en terugmeldpunten zoeken/aanlsuiten en een paar rijwegen maken/aanvullen in de Raptor.

Overigens zijn het de kortste bochtjes die er zijn van M?rklin, de 2235, bij de tunnel sluit hij aan op de boog die uit de tunnel komt en bij de kruiswissel sluit hij aan op de gebogen stand van de kruiswissel, dus ik verwacht geen problemen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #117 Gepost op: 28 mei 2012, 22:18:19 »
Volgens mij zal het ook wel meevallen met deze korte bochtstukken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #118 Gepost op: 28 mei 2012, 23:19:47 »
Ik geloof dat ik maar moet verhuizen gheghe zolder is hier veel te klein.
Wat heb jij een giga baan mooi hoor wauw  :o :o
Fotografen met passie.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #119 Gepost op: 29 mei 2012, 10:23:57 »
Beste Famielje,

Het plezier van de hobby zit bij mij, lees met mijn karakter, in de bouw, dus in het verleden, ik begin zo weer iets nieuws, dus als je een zolder wilt kopen met alles wat er boven, onder en naast zit, dan zijn er mogelijkheden (wel even het schip met goud vinden.....)

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #120 Gepost op: 29 mei 2012, 13:27:06 »
Hihihi Rick vind het ook ontzettend leuk om alles van niks op te bouwen, maar als ik dan jou mooie grote baan zie denk ik dat wil ik ooooooooook hahaha.
Dus maar opzoek naar een schip met goud en dan verhuizen :)
Fotografen met passie.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #121 Gepost op: 3 juni 2012, 13:54:50 »
Beste Riny,

Ik heb weer gereden en ik ben geen problemen tegengekomen met de S-bocht, er rijden 8 treinen door deze bocht, waarvan ??n wordt geduwd.

Ik heb, of had, wel een vreemde storing in mijn terugmeldsysteem: de melders 1.1 t/m 1.8 (Edits melders, gaat per 8) gaan zo nu en dan alle acht even "positief"  en aangezien er stopmelders/aankomstmelders in zitten geeft dat een afwijkend beeld van het verkeer en dus dreigende botsingen.

Ik heb de massadraad van de diodetruuk gecontroleerd, de massa verbinding van melder 2.1 t/m 2.8 naar de railsmassa overgezet naar 1.1 t/m 1.8 en het stekkertje de Raptor in nog eens goed gecontroleerd (pas was er een draadje los).

Het laatste half uurtje rijden was storingsvrij, dus .........

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #122 Gepost op: 6 juni 2012, 23:10:15 »
De uitbreiding van het aantal stationssporen is klaar, op spoor 3 en 4 komen nu de stoptreinen, de pendeltreinen naar het bergstation en de korte kolentrein komt er ook, als hij niet gelijk door kan rijden.



Op spoor 1 staat de TEE Bavaria, op spoor 3 een pendeltrein naar het bergstation, op spoor 4 de korte kolentrein en op spoor 5 staat de buurtgoederentrein in de "tegen de klok in" richting, die past er dus maar net in, een korte stopmelder en nog een beetje doorrijden op kruipsnelheid na de stopmelding, de buurtgoederentrein in de "met de klok mee" richting zie je net het station "Darligen" naderen.



Nu moet ik nog wat "afstelwerkzaamheden" doen aan ??n van de wissels, bij de Br23 wil het voorloopwiel een enkele keer uit de rails lopen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #123 Gepost op: 7 juni 2012, 22:51:38 »
Omdat het voorloopwiel van mijn Br 23, en vroeger die van de Br 64 maar die rijdt nu de andere kant op, er nog wel eens uitliep op deze wisselcombinatie, heb ik wat ruimte gemaakt tussen de meegebogen wissels en de rest, nu "liggen" de wissels beter, omdat het stukje rails wat meer flexibiliteit geeft.



De resultaten zijn goed, daarbij had ik ook een probleem op de meegebogen wissels met een 3-assige Umbauwagen, de middelste as moet heen en weer schuiven om de bocht te volgen.

Op de meegebogen wissel zit in het verbindingsspoor een heel scherp bochtje, waarbij, denk ik, de middelste as tegen de imitatie aspotten aan komt, deze wat uitgebogen en ook een druppeltje olie gegeven, nu gaat de wagen goed door de meegebogen wissels heen.



De rest van de tijd besteed aan nog wat finetuning van de melders voor de Raptor en de afremmassasimulatie in de decoder van ??n lok (gebruik ik voor zo ver dat mogelijk is om de overgangen tussen de snelheidsstappen wat af te vlakken, Raptor doet zelf de massasimulatie) en ik ben weer begonnen met wat grond-, heg- en grasbewerking bij de kolen- en houthandel.

Eigenlijk zouden we weg zijn met onze sleurhut, maar dat is in de regen helemaal niks.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #124 Gepost op: 11 juni 2012, 22:58:18 »
Het terrein van de kolen-/houthandel heeft wat meer aankleding gekregen, heggen, andere kleur grond, gras, een paar dennetjes en 4 lantaarnpalen (2 horen bij de stations/straat verlichting), de schutting staat nu in de verf.



Van de andere kant, ook de seinpaalverlichting is nu aangesloten



Het dorp heeft er ook nog een lantaarnpaal bij gekregen, vandaag heel veel elektrische arbeid gedaan, ook de verlichting in, en van, het het seinhuis aangesloten.



Ik had eigenlijk al een week of twee met de caravan weg moeten zijn, maar ja, het weer heeft een andere mening.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"