Auteur Topic: welke locomotief past bij...  (gelezen 2876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwinb77

  • Gast
welke locomotief past bij...
« Gepost op: 22 januari 2015, 14:51:00 »
Goedemiddag,

Ik heb begin van de maand de volgende huisjes gekocht:

http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1202.1233/atid.2640/ecm.at/Kolen-brandstofhandel.html
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1202.1231/atid.319/ecm.at/Kolenmijn-Fortuna.html
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1202.1229/atid.2637/ecm.at/DB-kantoorgebouw.html

Ik probeer een beetje binnen het tijdperk van de huisjes te blijven, in dit geval tijdperk II
Nu is mijn vraag (ik gebruik de duitse benamingen) welke locomotief past hier enignszins bij in diorama vorm?

En is er ook een goeie website waar je ook autootjes/vrachtwagentjes kan vinden en dan met name ook kan selecteren op tijdperk zoals bijv op de fleischmann/roco website?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Groet,Edwin

Offline Bjor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 22
  • Thanked: 1 times
Re: welke locomotief past bij...
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2015, 13:45:28 »
Edwin,

Ik neem aan dat je goederenlokomotieven zoekt, gezien de gebouwen die je hebt gemaakt.
Ik kan ze allemaal voor je opzoeken, maar als je deze zoektermen gebruikt met Google, dan komen ze bijna allemaal voorbij:
+H0 +Epoche II +"Güterzuglok"
Het zijn wel gelijk- en wisselsteroomloks door elkaar, dus je moet zelf nog daartussen een keuze maken.

Idem voor auto's:
zoek met: +H0 +Epoche II +PKW +LKW

Na beide zoekacties in het resultaatscherm klikken op "Afbeeldingen"

Succes,

Ben

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: welke locomotief past bij...
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2015, 22:58:49 »
Beste Edwin,

Als je voor tijdperk 2 kiest vanwege deze bouwpakketten, dan hoeft dan niet, allen gebouwen stonden er in tijdperk 3, en wellicht 4 en verder ook nog.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: welke locomotief past bij...
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2015, 23:29:45 »
En ik zou ook eens op Marktplaats kijken voor huisjes. Dat pakket van Faller (120235 DB-Verwaltungsgebäude) wordt bijvoorbeeld ook door Pola uitgebracht en dan is het ineens Bahnhof “Waldbrun” (Pola 1000). Spreekt voor zich dat de adviesprijzen nogal wat kunnen verschillen. Op beurzen betaal je natuurlijk ook geen verzendkosten.
 
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)