Auteur Topic: bouw camera wagon  (gelezen 2438 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel

  • Gast
bouw camera wagon
« Gepost op: 2 januari 2015, 14:34:52 »
hallo allen mijn eerste nieuwe projectje van dit jaar is mijn camera wagon weer klaar maken  :D
ik heb een platte wagon genomen de voorkant vlak gemaakt en vervolgens grind er op gestort voor het gewicht.
toen heb ik de camera klem er op gezet en de camera kan ik daar in klikken en weer loshalen om hem uit te lezen of op te laden
hieronder een paar foto`s en een filmpje met de camera.








<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>

de trein rijdt wel wat te hard maargoed het is nog testen  ;D

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw camera wagon
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2015, 14:45:29 »
flinke camera
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: bouw camera wagon
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2015, 15:52:53 »
Zo’n ding wil ik ook wel. Maar dan eentje die live beeld doorstuurt naar een monitor.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw camera wagon
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2015, 16:04:05 »
Zo’n ding wil ik ook wel. Maar dan eentje die live beeld doorstuurt naar een monitor.  ;)

@Wim Corduwener dan kan hoor kijk maar hier http://www.z21.eu/en/Camera-locomotives/Video
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: bouw camera wagon
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2015, 16:51:33 »
Crisis: € 399,00 ik dacht eigenlijk aan iets goedkopers.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

marcel

  • Gast
Re: bouw camera wagon
« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2015, 20:16:04 »
Dat wordt lastig denk ik wim aangezien die ook stroom nodig zijn. Deze is op accu

En rob inderdaad grote camera ik gebruik hem ook op mijn tank vandaar


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: bouw camera wagon
« Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2015, 21:29:03 »
Er zijn vast wel  cameraatjes met een batterijtje, zou het niet?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob
The following users thanked this post: Wim Corduwener

marcel

  • Gast
Re: bouw camera wagon
« Reactie #8 Gepost op: 2 januari 2015, 22:53:45 »
@rob das nog eens een leuke misschien haal ik deze ook das makkelijker dan die ik nu heb :D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: bouw camera wagon
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2015, 12:08:45 »
Kijk, dat komt meer in mijn buurt.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: bouw camera wagon
« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2015, 12:24:36 »
Leuk zo'n cameratrein. De oplossing van Marcel is ook lekker simpel en goedkoop. Als je live beeld wil is zo'n setje van €40 ook niet duur als je het vergelijkt met een kant en klare camerawagon.
Wat ik alleen jammer vind is dat, als die camera's gefixeerd zitten op of in een wagon, ze niet door de bocht heen kunnen kijken.

Groet, Gert-Jan

 


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: bouw camera wagon
« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2015, 12:47:27 »
Ik denk dat zo’n cameraatje een dusdanige groothoek heeft dat er nog een boel te zien is. Je zou natuurlijk ook je camera op een wielstel kunnen laten meedraaien zoals bij een Citroën DS de koplampen meesturen met de voorwielen. En anders een servootje die radiografisch bediend wordt.
Ik denk dat je met een beetje fröbelwerk en een sloot minder geld een heel eind komt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)