Auteur Topic: Mini KroKodil  (gelezen 4874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roel Krijgsman

  • Gast
Mini KroKodil
« Gepost op: 19 maart 2011, 15:48:48 »
Hallo Treiners,

Laatst heb ik een mini Krokodil gekocht. Deze loc is het nog zeker waart om digitaal te maken.

Nu ben ik alleen Fleischmann motoren gewent en heb echt geen idee hoe een Roco motortje omgebouwd moet worden.
Kunnen de draden (oranje en grijs) zo aan de motor bevestigd worden of moet het motortje nog geaard worden?

Wie o wie kan mij hiermee verder helpen voordat ik een ESU decoder gaar bak  :P.


Alvast bedankt.



Piet

  • Gast
Re:Mini KroKodil
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2011, 17:32:55 »
Hoi Roel,
de aansluitingen van de Roco motoren (de twee zeskanten aan de zijkant zijn de borstelhouders) zijn de motoraansluiting die aan de decoder komen te zitten.
Bij veel Roco loc's ziten daar bronzen lipjes tegen aan die op het printplaatje zijn gesoldeerd.

Zo heb ik het ook bij mijn 2305 van Roco gedaan.

grt Piet.

Roel Krijgsman

  • Gast
Re:Mini KroKodil
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2011, 17:59:49 »
Hoi Piet,

Heb ik dan geen probleem met de aarding? Want het motortje zit tegen het Chassis.

Riny

  • Gast
Re:Mini KroKodil
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2011, 18:01:35 »
Roel,

Zoals Piet al aangaf worden de contacten, welke op de print zitten, benut om de bedrading aan te solderen.
Dus de print blijft behouden ook voor de ombouw.
Echter zitten er op de print nog wat onderdelen die verwijderd dienen te worden en zullen er waarschijnlijk ook wat koper- banen gescheiden moeten worden.
Dit laatste is voor je verlichting van belang en heeft met scheiding van massa te maken ten opzichte van de gemeenschappelijke plus.

Mocht je er niet uitkomen neem dan een Macro foto met alle aansluitingen er nog aan en stuur hem even in de originele pixels door zodat ik er op aan kan geven wat je dient te doen.
Vervolgens plaats ik de foto, plus de bewerkte foto terug in dit (jouw) topic.

Piet

  • Gast
Re:Mini KroKodil
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2011, 20:46:28 »
Heb ik dan geen probleem met de aarding? Want het motortje zit tegen het Chassis.
Om daar helemaal zeker van te zijn, zou je dat met een universeelmeter moeten meten, maar ik heb 2 roco loc's met de zelfde motor en ik weet bij die motoren zeker dat de behuizing geen kontakt maakt mer de borstelhouders.
Bij de Fleischmann trommel motoren is dat inderdaad wel zo.

grt Piet.