Auteur Topic: Electronische module OC32  (gelezen 17097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Electronische module OC32
« Gepost op: 5 december 2014, 08:58:48 »
Jack,
Ik heb even ingebroken in jouw bericht om een soort intro aan dit topic vast te koppelen:
De OC32 is een elektronische module voor het aansturen van diverse onderdelen op de miniatuurwereld. Deze module heeft 32 uitgangen die universeel bruikbaar zijn voor zeer uiteenlopende zaken.

Hans, wat zijn precies je ervaringen met die OC32? Ik begrijp dat het allemaal niet zo vlotjes ging.
Ik heb die zelf ook op de wensenlijst staan.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2014, 12:39:58 »
Wel Jack mijn ervaringen met die OC32 zijn alleen maar positief te noemen eigenlijk.

Ik moet wel vertellen dat ik de hulp had van een slimme, lees ook jongere, kennis uit belgie die ook continu met stroom bezig is en ik weet niet wat die allemaal aan elkaar soldeert op dat gebied,hij soldeert zelf smd ledjes daar woord die rustig van :D:D en dan wel de kleinste die er zijn de 0402 of zo'n nummer.

Op een gegeven moment zaten we via een chat en een webcam en hij met TeamView op mijn laptop een OC32 in te stellen, dus ik deed de draadjes in de daarvoor bestemde dingen en op de goed manier en erna ging hij even uitzoeken hoe je met het config programma alles instelt, daar maakte hij dus even een simpele handleiding van en zowaar toen ik de laatste 2 van de 8 servo's mocht doen ging dat wonderwel goed ineens.

Dus Opa heeft nu alles nog met test draadjes aan elkaar liggen, en gaat zo eens even kijken of ik nog steeds weet wat ik gisteren geleerd heb. En dan gaan we eens een paar ringleidingen onder de baan leggen 2 voor de booster blokken 2 voor 12 volt en 1 voor 5 volt, deze laatste gaan dus de servo's aansturen.

Zo en dat was het wel zo'n beetje Jack :)
Maar als ik iets aan mocht raden voor baan besturing dan zeker die OC32 gebruiken, man wat je daar allemaal niet mee kan daar kan dus niet veel tegenop.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.
The following users thanked this post: SuperSylvester

stafmarklin

  • Gast
Re: Electronische module OC32
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2014, 16:33:34 »
Hans,
Fijn te horen dat je de weg gevonden hebt. Ik sta er ook nog voor. Maar ik ga eerst de cursus volgen bij HIP op 7 feb.
The following users thanked this post: SuperSylvester

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2014, 17:50:05 »
er komt binnen kort een nieuwe OC32 binnen met alle toeters en bellen zoals aansluitingen en dergelijk ik zal foto's maken dan en wat uitleg erbij.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Electronische module OC32
« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2014, 18:03:00 »
Met jullie goedvinden heb ik de verzoeken om een apart topic over ON32 te beginnen uit jullie teksten verwijderd, omdat dit nieuw topic inmiddels is gestart leek me het wellicht wat verwarrend.
Groet en met de beste bedoelingen,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #5 Gepost op: 5 december 2014, 18:46:08 »
Heel goed Wim, Thanks!

Laten we dan maar beginnen met de homepage van dit elektronisch wondertje:

http://www.vpeb.nl/oplossingen/accessoires/oc32/

Voor rond de zes tientjes schaf je zo'n apparaatje aan en heb je de beschikking over 32 uitgangen om aan te sturen.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #6 Gepost op: 5 december 2014, 19:36:34 »
Ik zal vanavond eens de componenten hier plaatsen die ik in gebruik heb hier, tenminste de eerste x dan , volgende opstelling word al anders namelijk. :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2014, 04:07:41 »
En waar begint het allemaal mee.

Ik heb  voor mezelf de volgende materialen aangeschaft.

1. een OC32 en een DS32
Onderstaand een foto van deze 2 aan elkaar vast.

 Links de OC32 en rechts de DS32, deze laatste is omdat ik liever draadjes in een klemmetje steek dan om alle draadjes op onderstaande connector te solderen, deze connector word trouwens bij de OC32 geleverd.
Op deze Printplaat zitten 8 sloten voor drivers, te weten 4 voor een sink- en 4 voor een source-driver, deze laaste gebruik ik niet omdat die niets van doen hebben met servo schakelingen, het verschil tussen de drivers zit hem in het feit dat de sink-drivers 2 pootjes missen en dus iets korter zijn als de source drivers, ik ga hier geen heel verhaal over ophangen dat staat netjes allemaal in de handleiding die je via de link hieronder kunt downloaden mocht je die eerst willen doorlezen.



Daarnaast heb ik ook nog de SP04R hierbij gebruikt, deze ga ik niet meer gebruiken omdat er een stabiele 5 volt ringleiding onder de baan komt voor OC32 en de Servo's, maar zover was ik toen nog niet dus dan maar met het onderstaande printje


Ook heb je uiteraard nog servo's nodig, ik zou hiervoor eens op ebay gaan neuzen daar zijn ze het goedkoopst te krijgen.


Om de OC32 te configureren heb je een U485 nodig, dit is een USB stekker waar 3 draadjes afkomstig van de OC32 in moeten, de handleiding hoe en wat vind je op de website van of PiCommit of die van vpeb zelf klikkie doen
Onderstaand een foto van deze website, van dit stekker.


Het is trouwens raadzaam dat je gewoon even naar PiCommit belt en uitlegt wat je wil gaan doen met de OC32, je kunt er namelijk nogal wat zaken mee afhandelen.

Het vervolg is de uitleg over het configuratie programma wat je nodig hebt om de servo's in de juiste posities te zetten voor de wissels, dit kan dus niet via DCC gebeurenm aar moet altijd via dit config programma. Dit is trouwens ook te downloaden via de eerder genoemde websites.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #8 Gepost op: 6 december 2014, 09:33:08 »
Mooi topic Hans, reuze interessant. ik was zelf ook van plan om de OC32 aan te schaffen, dus ik blijf dit draadje volgen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

marcel

  • Gast
Re: Electronische module OC32
« Reactie #9 Gepost op: 6 december 2014, 10:02:11 »
Interessant dit ik zal het zeker blijven volgen en in de toekomst misschien gaan gebruiken  :D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Electronische module OC32
« Reactie #10 Gepost op: 6 december 2014, 12:07:33 »
Mooi uitgelegd Hans!
Dit soort uitlegverhalen maakt dat ik langzaam begin te begrijpen wat je er allemaal mee kunt.
Eén dingetje, voor het aansturen van mij servo's gebruik deze servo-testers:


Het is eigenlijk niet veel meer dan een potmetertje op een printje, drie ledjes en een stukje plastic er omheen en kost US $2,51 per stuk, met gratis verzending.
Hoe past dit in het bovenstaande verhaal?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #11 Gepost op: 6 december 2014, 12:32:37 »
Zo ik zal nu proberen uit te leggen hoe je de OC32 configureert voor de aansturing van servo's

Linken naar handleidingen zijn licht rood.
Linken naar programma downloads zijn donker rood.
Linken naar websites zijn blauw.

Als eerste heb je de OC32 Toolkit nodig deze kan je downloaden op de volgende website Klik doen
of door op download dit bestand te klikken.

Trouwens voor de goede orde deze documenten zijn vrij toegankelijk zo ook de programma's om de OC32 te configureren.

Naast het configuratie programma heb je ook het definitie programma nodig waarin de servo's staan dit programma download je door hier te klikken.

De documentatie van deze apparaatdefinities vind je hier

Als je deze 2 programma's hebt gedownload pak je ze uit in dezelfde map, let op dit is zeer belangrijk!

In deze map die, als je niets gewijzigd hebt, de naam heeft "oc32config_setup0020" staat het bestand "setup" start dit bestand op om het configuratie programma te installeren.
Dit programma zal het configuratie programma installeren in de map "C:\Program Files (x86)\OC32Config\" , je kunt dit zelf wijzigen naar een map waar je het liever in hebt staan, ik heb hiervoor dus een aparte harde schijf waarop ik al mijn trein gerelateerde spullen heb staan.
Onthoud de naam van deze map goed, je hebt hem nodig om het definitie bestand in op te slaan.

Nu pak je ook het definitie bestandje uit met de naam oc32devices_20110801 letop in dezelfde map zetten als waar het configuratie programma staat.
Waarom ik dit telkens herhaal is omdat ik vaak lees dat juist dit bestand, wat erg belangrijk is, niet gevonden kan worden en dan werkt het configuratie programma niet.

Als je vervolgens gaat kijken op de start knop, zie je daar de naam "OC32config" staan, met een dwergsein icoontje.

Je krijgt dan onderstaand scherm te zien.



1.We gaan nu eerst eens een paar standaard gegevens invullen.
2.Als eerste het poort nr waar de U485 usb stekker op is aangesloten, in mijn geval dus op poort 1.
3.De snelheid laat je lekker staan op 19.200 bps.
4.Module adres heeft wat uitleg nodig, op de OC32 zit een klein rood blokje met 4 dipswitches standaard staat dit adres op 0 ( alle dipswitches staan op "ON" andere adres instellingen kun je vinden in de handleiding van de OC32.
5.Zet een vinkje in Bidirectional Communication.
6.Kis in het selectie vak rechts naast "Load Device" de volgende Device "[1]Div. Servo Turnout" druk hierna op Load Device, je zult zien dat er ineens meerdere schermpjes en invoer velden bij komen. Zoals op onderstaand plaatje te zien is.


8. zet het vakje Init(links) op nul, 0.
9. het vakje naast Pin correspondeert met de pin bezetting op de OC32 , dus 0 t/m 31 = 32 servo's, de Nul is namelijk ook een adres.
10 het vakje naast het vak Pin is vrij beschrijfbaar, zie voorbeeld hieronder.
11. we laten Aspect staan op 4.
12. We zetten een vinkje in het vakje links naast "Show details" zie 1ste plaatje hieronder, ( hopla en ineens een scherm vol velden, niet schrikken uitleg volgt in een scherm filmpje wat ik later zal maken.
13. Aspect 0 = "Rechtdoor over de wissel" zie 2de plaatje hieronder.
14. Aspect 1 = "Afslaand over de wissel" zie 3de plaatje hieronder.

1.
2.
3.

Ik wijs erop dat het erg belangrijk is dat je tussendoor telkens de knoppen waar Write in voor komt te gebruiken, net als de knop Save File deze zorgen ervoor dat je tenminste nog een backup hebt mocht er iets gebeuren.

Voor het echt instellen van de servo's zal ik het met een scherm filmpje proberen duidelijk te maken, maar dat komt de volgende keer aan bod, ik begin wat duf te worden na een nacht niet slapen :)

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #12 Gepost op: 6 december 2014, 12:39:14 »
Mooi uitgelegd Hans!
Dit soort uitlegverhalen maakt dat ik langzaam begin te begrijpen wat je er allemaal mee kunt.
Eén dingetje, voor het aansturen van mij servo's gebruik deze servo-testers:

Het is eigenlijk niet veel meer dan een potmetertje op een printje, drie ledjes en een stukje plastic er omheen en kost US $2,51 per stuk, met gratis verzending.
Hoe past dit in het bovenstaande verhaal?
Ik heb de foto maar even uit de quote gehaald Wim, zo'n tester is heel leuk, maar is meer om een servo te testen, uiteraard kan je hem ook, analoog, hiermee bedienen, maar met de OC32 kun je de servo zelfs stapjes na elkaar laten maken met andere handelingen tussen door zoals seinen enof weet ik wat al niet meer, ik weet voor dit moment alleen hoe ik de servo's werkend moet krijgen in dit apparaat :) ( blij toe trouwens )

Maar je hebt in het bovenstaande verhaal niets aan dit apparaat, je moet namelijk nummers gaan invoeren voor de slaag die de servo moet gaan maken zodat die niet gelijk BAM de wissel uit de baan trekt of sloopt :), maar dat filmpje hoe je dat doet komt eraan als ik weer fris en fruitig ben ;)

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Electronische module OC32
« Reactie #13 Gepost op: 6 december 2014, 13:53:44 »
Ik heb de foto maar even uit de quote gehaald Wim...
Lijkt me wel logisch dat je dat doet...

Citaat van: Hans
...zo'n tester is heel leuk, maar is meer om een servo te testen, uiteraard kan je hem ook, analoog, hiermee bedienen, maar met de OC32 kun je de servo zelfs stapjes na elkaar laten maken...
Ik heb ontdekt dat een eenvoudige programmeerbare servobesturing al snel aan de € 24,99 zit, inclusief servootje. En dat is aardig wat duurder. Maar laat ik dit draadje niet verder afvullen met mijn analoge gereutel.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat de te downloaden software alleen op Windows werkt en niet op Mac.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #14 Gepost op: 6 december 2014, 19:34:45 »
Mooi Hans, ik kan er nu nog niet veel mee omdat ik nog geen OC32 module heb maar zoals je het uitlegt daar
kan ik straks mijn voordeel mee doen. Top!

 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #15 Gepost op: 20 december 2014, 09:17:25 »
Vorige week in houten heb ik een OC32 aangeschaft. Ik heb tot nu toe nog geen tijd gehad om er naar te kijken,maar ik moet beginnen met de voeding.Waarmee en hoe kan ik hem het beste voeden? daar moet ik deze week eerst is even achteraan.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #16 Gepost op: 20 december 2014, 10:27:19 »
Hallo Arend, op de OC32 kan je zowel 12 als 5 Volt aansluiten, let wel dat servo's erg veel gebruiken, er komt bij mij dus een ringleiding van 5 volt en 60A te liggen onder de baan de draden ervan zijn  2,5 mm2 .

Hier vanaf tap ik dus telkens de spanning af per servo, die werken namelijk op 5 Volt. de OC32 gebruikt ook 5 volt dus die gaat er ook op, zo is de gnd aansluiting van de servo en de OC32 hetzelfde, en ik heb niet al die extra SP04R blokjes nodig.

En het commande draadje voor de servo gaat naar de OC32 terug naar 1 van die 32 aansluitingen.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2014, 10:41:49 »
Hey Hans, ik wou de OC32 gebruiken voor seinen en verlichting.En ik wou ook nog een workshop volgen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2014, 11:27:34 »
DI workshop is niet verkeerd Arend, ga je veel van opsteken  in ieder geval
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #19 Gepost op: 20 december 2014, 11:34:34 »
... er komt bij mij dus een ringleiding van 5 volt en 60A te liggen onder de baan de draden ervan zijn  2,5 mm2 ...

Hans, let wel op: bij een stroomsterkte van 60A moeten je kabels toch zeker 10mm2 zijn.
2,5mm2 is dan echt te weinig, als je per ongeluk ergens een sluiting maakt dan gaat de boel in rook op.

Je zou wel 3 aparte voedingskringen kunnen maken, elk met 20A afgezekerd.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #20 Gepost op: 20 december 2014, 12:45:31 »
Jack dan zou ik in 1 keer 60 A door die kabels moeten jagen dat gaat het niet worden. Dit is mij trouwens aangeraden door een electro figuur stroom gaat pas lopen alsje het gebruikt he, en liever teveel A als te weinig dan word de draad echt warm.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #21 Gepost op: 20 december 2014, 13:34:26 »
Ik ga ervanuit dat je 5V beveiligd is tegen kortsluiting en dus automatisch afschakelt, zoniet dan gaan er idd 60A door je draden en dat wil je
liever niet.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Electronische module OC32
« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2014, 13:46:53 »
Misschien wel erg old school, maar koperen strips zou dat niet wat zijn? Die zijn in verschillende diktes te krijgen. En veel goedkoper: de startkabels om een auto te starten. Die zijn vaak 16mm2 en zijn vaak niet al te duur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Electronische module OC32
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2014, 14:38:21 »
Ik ga ervanuit dat je 5V beveiligd is tegen kortsluiting en dus automatisch afschakelt, zoniet dan gaan er idd 60A door je draden en dat wil je
liever niet.

Jack die is inderdaad beveiligd die voeding, als ik er sluiting mee maak gaat die uit :D hopelijk gebeurt dat niet al te vaak.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

stafmarklin

  • Gast
Re: Electronische module OC32
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2014, 10:47:04 »
Hans, welke 5v voeding gebruik jij en waar haal je die? Moet toch zo'n 12a zijn?