Auteur Topic: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)  (gelezen 69855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Gepost op: 19 november 2014, 22:55:00 »
Ik wil al een hele tijd van twee streekbussen een gelede bus in elkaar fröbelen. Vanmiddag werd er een pakje bezorgd door de postbode met daarin een bus project voor het Faller Car System wat ik op Marktplaats gevonden had. Het is een Daf MB200 van Mastica en deze bus wil ik gaan gebruiken als donor voor mijn gelede bus project. Zelf heb ik ook nog een paar van deze Mastica bussen en één ervan offer ik ook op voor dit projectje. De bus die ik gekocht heb heeft nogal wat gebreken. Zo is er een wiel afgebroken, een accu die gelekt heeft en een body die erg slecht en scheef in elkaar is gelijmd. Ook de bodemplaat die van een Mercedes bus is geweest is heel ruw op maat geknipt om hem in de Daf te frommelen. En wat het ergste is … er is heel veel lijm gebruikt. Probeer dat maar weer eens netjes uit elkaar te krijgen. Maar … het motortje loopt verschrikkelijk mooi. 







Ik ben er toch blij mee en ga snel aan mijn project beginnen. Eerst maar de  kappen van beide bussen op maat maken en dus … de zaag d’r in. Ook de FCS donor sloop ik kaal.



Als alle onderdelen uit elkaar zijn gehaald en op maat gezaagd ga ik eens kijken wat er verder nog moet gebeuren. De beste delen ga ik weer gebruiken voor de gelede bus. De accu’s kan ik zo weggooien. Die hebben behoorlijk gelekt. Het  reed contact wat er onder zit daar zijn de draadjes ook van verteerd en is ook overleden. Het blijkt ook dat er heel verkeerde velgen (met wieldoppen van een touringcar) onder de bus zitten. Daar moet ik ook een paar anderen voor zoeken.



Van de beste onderdelen lijm ik de beide delen in elkaar.



In het voorste gedeelte kan ik de motor niet plat monteren. Rechtop komt hij voor de ramen en dat wil ik niet. Dus de motor ga ik verplaatsen naar de achterkant. Ik denk dat hij de het zaakje wel kan duwen. Nou heb ik voor ook wat meer plaats voor de accu’s voorin. Ik zaag de grondplaten op maat zodat ik de vooras en achteras netjes kwijt kan en plak alle stukken aan elkaar. Ik zoek op alle assen passende wielen en maak/zet een trekkoppeling tussen de twee delen.





De gelede bus staat keurig recht op zijn pootjes. Het ergste werk is gedaan en ik laat het hierbij voor vandaag.





Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Opa-Bullcat

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2014, 23:00:20 »
dat heb jij ff snel geflikt he pff man man wst een gepiel lop de centimeter.

ik was aanhet bladerendoor de foto's en dacht hij zal dat tussenstuk toch ook al niet klaar hebben he, daar ben ik namelijk reuze benieuwd naar hoe je dat gaat flikken.

Lekker bezig Piere,.....
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2014, 23:05:35 »
Pierre volgens mij moet je wat anders gaan doen je raakt veels te bedreven in het ombouwen van dit spul, man in jouw tempo komen ze de fabriek niet eens uit.

Maar weer een geweldig stukje gefreubel.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2014, 23:14:58 »
dat heb jij ff snel geflikt he pff man man wst een gepiel lop de centimeter.

ik was aanhet bladerendoor de foto's en dacht hij zal dat tussenstuk toch ook al niet klaar hebben he, daar ben ik namelijk reuze benieuwd naar hoe je dat gaat flikken.

Lekker bezig Piere,.....

Nee Hans ... die balg komt pas als aller laatste. Ik ga nu eerst de elektronica maar eens aanpakken. Kijken of dat orgel wil rijden. :P




Pierre volgens mij moet je wat anders gaan doen je raakt veels te bedreven in het ombouwen van dit spul, man in jouw tempo komen ze de fabriek niet eens uit.

Maar weer een geweldig stukje gefreubel.

Ik ben ook wat anders aan het doen Rob. Maar de camping staat te drogen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2014, 23:21:08 »
Veel te late reactie natuurlijk: je had de motor misschien ook andersom kunnen zetten. Het blijft natuurlijk een aanhanger die de bus duwt. Ben je niet bang dat je bus gaat scharen als-ie door de bocht gaat?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2014, 23:35:51 »
Veel te late reactie natuurlijk: je had de motor misschien ook andersom kunnen zetten. Het blijft natuurlijk een aanhanger die de bus duwt. Ben je niet bang dat je bus gaat scharen als-ie door de bocht gaat?

De motor kan ik niet andersom zetten Wim. Ik heb dan niet genoeg ruimte meer voor de accu's over. Ik wil er twee oplaadbare Baby penlite baterijen in fröbelen.

Ik denk dat het scharen wel meevalt. Voor de zekerheid heb ik op de middenas buitenwielen zacht rubberen bandjes gezet tegen het slippen. Op de binnenwielen zit een kunststof bandje die iets kleiner is. Die dragen niet maar zijn alleen voor het gezicht. Bijna alle 1:1 gelede bussen hebben ook een hekmotor dus ik dacht dat ga ik ook proberen in model. Gaat het niet goed dan moet ik wat anders bedenken. Maar ik wil liever niet de motor voor de ramen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2014, 00:11:04 »
Motor voor de ramen is natuurlijk geen optie. Ik dacht er eerder aan om de batterijen achterin te zetten. Maar Pierre, als er eentje op het forum zit met verstand van bussen, dan ben jij dat.
Waarschijnlijk loop het wel los en rijdt-ie straks als de brandweer. Ik denk dat voor je verder gaat met de opbouw, je toch eerst een test-run doet.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #7 Gepost op: 20 november 2014, 00:16:24 »
Ik denk dat voor je verder gaat met de opbouw, je toch eerst een test-run doet.  :)

Ja Wim ... dat is het eerste wat ik nu ga doen. Batterijen er in en dan laten lopen. Ik ben net zo benieuwd.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #8 Gepost op: 20 november 2014, 01:26:05 »
wij verwachten natuurlijk wel een filmpje  ;D ;D
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #9 Gepost op: 20 november 2014, 09:22:36 »
Ik ben ook reuze benieuwd naar het rijden van de bus en of die al of niet gaat scharen. Ook ik dacht dat dat in eerste instantie.
Maar Wim gaf het al aan:
Maar Pierre, als er eentje op het forum zit met verstand van bussen, dan ben jij dat.
Dus met alle vertrouwen kijk ik straks naar een vlekkeloos rijdende geleden bus.

Maar Pierre, je bent weer bezig een knappe prestatie neer te zetten.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #10 Gepost op: 20 november 2014, 10:12:48 »
Ik ben er ook nog niet helemaal zeker van dat alles goed gaat hoor Roel ... maar ik denk dat het moet kunnen. Ik ga het in ieder geval proberen. Lukt het niet dan is er ook geen man overboord maar moet ik een andere oplossing vinden en toch alles in de voorwagen zien te proppen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #11 Gepost op: 20 november 2014, 13:39:48 »
Nou @Pierre je bent aardig op dreef.


Bron: Busfoto.nl
Zelfs de afstand tussen beide busdelen lijkt aardig te kloppen.
Trouwens, ik heb nooit geweten dat er in zo'n bus een hekmotor zit, zitten er dan twee motoren in zo'n bus? Of betekent hekmotor dat de motor achterin zit, net als bij een Volkswagen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #12 Gepost op: 20 november 2014, 13:58:32 »
Een hekmotor is inderdaad een motor die achterin zit. Die bus die jij hier laat zien is toevallig een bus die geen motor achterin heeft zitten. Deze heeft een motor die halverwege onder de vloer van de voorwagen zit net als zijn "normale" broertje. De rechthoekige bussen (SB220) die je daar achter ziet staan hebben wel hekmotoren.

Ik was op zoek naar een simpele balg voor mijn bus (en gevonden) en daar kom ik een zelfde soort gelede bus project tegen als waar ik mee bezig ben. Ook met de motor achterin. Dus volgens mij moet het kunnen.

FILMPJE
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #13 Gepost op: 20 november 2014, 14:09:32 »
Jammer dat hij alles in het zicht gebouwd heeft, zowel motor als accu's.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #14 Gepost op: 20 november 2014, 14:19:44 »
Jammer dat hij alles in het zicht gebouwd heeft, zowel motor als accu's.

Tja ... mee eens ... dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen Rob. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #15 Gepost op: 20 november 2014, 16:50:35 »
Ik heb een besluit genomen en dat is vooral jouw schuld. Ik ga mijn scenery zo aanpassen dat bij mij ook een carsysteem wordt ingebouwd.
Je wordt vriendelijk bedankt  :D. Ik begreep dat ik dit ook via koploper aan aansturen.

Ik vind trouwens de gelede bus op de foto van Wim er maar gammel eruit zien. Kan ook gezichtsbedrog zijn, hoor.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #16 Gepost op: 20 november 2014, 16:59:11 »
Geen dank Roel ;D

Die bus straat te wachten om gesloopt of verscheept te worden. Veel oude streekbussen lopen nog steeds op Cuba.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #17 Gepost op: 20 november 2014, 17:35:11 »
Ik vind trouwens de gelede bus op de foto van Wim er maar gammel eruit zien. Kan ook gezichtsbedrog zijn, hoor.
Nou dankjewel @Roel! En ik maar denken dat we vrienden waren.  :'(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #18 Gepost op: 20 november 2014, 20:53:44 »
Ik vind trouwens de gelede bus op de foto van Wim er maar gammel eruit zien. Kan ook gezichtsbedrog zijn, hoor.
Nou dankjewel @Roel! En ik maar denken dat we vrienden waren.  :'(
Maar Wim, een goede en stevige vriendschap kan toch wel tegen een stootje.
Anders ga ik toch wel een beetje twijfelen. De volgende keer gaan we een dikke ongelede Cubaan roken  ;).
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #19 Gepost op: 20 november 2014, 20:56:49 »
Opnieuw een mooi staaltje modelbouw Pierre!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #20 Gepost op: 20 november 2014, 21:22:49 »
Ben wel benieuwd naar de draaicirkel die deze dame (of is het heer?) nodig heeft.

Leuk projectje.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #21 Gepost op: 20 november 2014, 23:03:16 »
Ben wel benieuwd naar de draaicirkel die deze dame (of is het heer?) nodig heeft.

Ik kan je gelijk uit de droom helpen Jack ... te groot! :( Ik heb vanavond een testrit gemaakt met het losse onderstel en op zich loopt de bus prima. Alleen heb ik twee redelijk scherpe bochten (bij de spoorwegovergang) en daar wil hij eigenlijk niet goed doorheen. Hij heeft dan een stuurprobleem zal ik maar zeggen. Wil eigenlijk een beetje recht door en pakt dat een stukje van de tuin van Boris de baanwachter mee. :o Probleem dus. Ik heb geen zin om de bochten ruimer te maken. Dan moet ik de hele spoorwegovergang verbouwen. Alle andere autootjes gaan er zonder probleem wel door. Dus ... heb ik de bus weer voor een groot gedeelte uit elkaar gehaald en moet ik toch maar proberen alles in de voorwagen te proppen. Dan komt de achterkant gewoon als aanhanger mee en gaat het misschien wel lukken. Maar of ik alles er in kan krijgen. Je komt al gauw met je onderdelen in het zicht achter de ramen en dat wil ik eigenlijk ook niet. Dat gaat nog even een gepuzzel worden. Maar het moet lukken ;) (hoop ik)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #22 Gepost op: 20 november 2014, 23:13:27 »
Pierre. je kan de batterijen toch in het achterste deel kwijt plat achter elkaar dan zijn die iig uit het zicht.
De motor kan toch ook geen kwaad als die een klein stukje en de harmonica steekt, als dat mogelijk is ben je hem ook uit het zicht kwijt
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #23 Gepost op: 20 november 2014, 23:17:59 »
Pierre kan je niet poppetjes op papier achter die raampjes plakken dan zie je die motor niet meer, echte preistertjes past niet meer.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gelede bus maken van twee streekbussen (voor FCS)
« Reactie #24 Gepost op: 20 november 2014, 23:21:03 »
Pierre. je kan de batterijen toch in het achterste deel kwijt plat achter elkaar dan zijn die iig uit het zicht.
De motor kan toch ook geen kwaad als die een klein stukje en de harmonica steekt, als dat mogelijk is ben je hem ook uit het zicht kwijt
De batterijen zijn twee baby-penlite en die moet ik naast elkaar kwijt. Gaat niet achterin omdat daar de wielkasten zitten. Dan komen ze te hoog. Ik heb al een beetje zitten meten en ik denk dat het wel goed gaat komen. Jullie horen het wel. ;D

Pierre kan je niet poppetjes op papier achter die raampjes plakken dan zie je die motor niet meer, echte preistertjes past niet meer.

Hè bah Hans ... wat zeg je nou weer voor enge dingen. Papieren poppetjes op het raam plakken. :o :o Het gaat goed komen ... echt. ;) Ook met de Preisertjes.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Opa-Bullcat