Auteur Topic: Bouw Dutch Harbour  (gelezen 100813 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #50 Gepost op: 19 november 2014, 23:44:06 »
Kijk Rob jij gaat ook als een speer, al had ik vanmiddag op FaceBook even mijn twijfels toen ik die 3 katers zag zitten, er schijnt er trouwens op de onderste foto nog steeds 1 te zitten, ik zag een zwarte staart onder bureau.

Ben benieuwd naar hget vervolg, en kijk een beetje uit met je  nek, die moet nog langer mee.

 ??? Zitten jullie op feestboek gewoon verder te keutelen?
Maar je hebt toch al een leuke partij rails liggen,daarmee kan je al een aardig baantje beleggen...
Groet,
Theo

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #51 Gepost op: 19 november 2014, 23:50:45 »
@steekie , Theo ik wacht eigenlijk op jouw. Wil niet beginnen met leggen voor jij ook gestart bent
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #52 Gepost op: 20 november 2014, 00:03:59 »
Natuurlijk gaat het medeleven en kameraadschap tot het uiterste hier op het forum, maar om nu/nou op mij te wachten... :-\

De komende weken gaat er wel het nodige gebeuren, ik krijg eindelijk een paar weekenden vrij, maar daarover binnenkort meer in mijn eigen bouw topic.Trouwens, als jij zulke partijen rails weg kaap kan het nog wel even duren hè  ;D ;D
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #53 Gepost op: 20 november 2014, 10:27:38 »
Och Theo als je op rails zit te wachten zou ik zeggen kom eens langs zoek het uit ik heb 3/4 marktplaats aan rails liggen op de zolder :D

en tuurlijk gaat het medeleven en kameraadschap verder naast het forum, we zijn allemaal vrienden/maatjes/gabbers van elkaar volgens Wim :D :D

Leve Faceboekie :D

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #54 Gepost op: 20 november 2014, 10:57:14 »
...en tuurlijk gaat het medeleven en kameraadschap verder naast het forum, we zijn allemaal vrienden/maatjes/gabbers van elkaar volgens Wim...
Precies! We zijn een community!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Opa-Bullcat

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #56 Gepost op: 21 november 2014, 10:44:15 »
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #57 Gepost op: 21 november 2014, 16:19:59 »
Jammer hoor, dacht misschien kan je daar wat mee, mocht ik meer tegenkomen dan hoor je het wel.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #58 Gepost op: 21 november 2014, 16:59:28 »
Rob ik heb ook nog een wisselstraatje voor je op Marktplaats gezien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Rob Bosman

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #59 Gepost op: 21 november 2014, 17:49:59 »
Rob ik heb ook nog een wisselstraatje voor je op Marktplaats gezien.
Dat is heel mooi Pierre als ik die kan kopen voor weinig en dan die van Jerry dan heb ik er 2.

Zo even bezig om de boekenkasten te stellen en vast te zetten, daar mag straks geen mm beweging meer in zitten vooral in de hoek moet het reten strak zitten.

De boekenkast moet je gaan zien als ondergronds een tunnel, wil met een opengewerkte PVC buis de indruk gaan wekken dat je door een tunnelbuis rijdt in me kop klopt het al nu nog even op tekening zien te krijgen met de maten erbij.
Links van de kast loopt het gelijk ober in de klapbrug en rechts loopt de tunnel nog een cm of 20 door.

De klapbrug maak ik zelf.

2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #60 Gepost op: 21 november 2014, 19:30:42 »
Rob ik heb ook nog een wisselstraatje voor je op Marktplaats gezien.
Dankjewel Pierre  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #61 Gepost op: 21 november 2014, 19:35:37 »
Rob ik heb ook nog een wisselstraatje voor je op Marktplaats gezien.
Dankjewel Pierre  :D

Heb je ook interesse @Wim Corduwener want dan moet je het even zeggen anders gaan we voor niets de prijs opdrijven en dat is jammer.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #62 Gepost op: 21 november 2014, 20:24:30 »
Ik ben wel geïnteresseerd, maar ik ben er eigenlijk nog niet aan toe. Ik (IvH) heeft de prijs maar 50 cent opgedreven... en jij neemt gelijk sprongen van € 5,00.  ::)
Ik neem mijn verlies.  :'(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #63 Gepost op: 23 november 2014, 18:08:08 »
Ja  :D :D :D de eerste bocht ligt, de eerste doorgang is geboord  :D :D :D ik ben helemaal blij









De kast die hier tegen aan komt krijgt van zelfsprekend een luik waar ik met me handen door kan om eventuele uit de bocht gevlogen treinstellen te verwijderen



De ondergrond is PU.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob
The following users thanked this post: Opa-Bullcat

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #64 Gepost op: 23 november 2014, 18:29:59 »
Dat is een mooi begin Rob!
Je kunt eventueel in die boekenkast een mooi diorama maken.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #65 Gepost op: 23 november 2014, 19:10:19 »
Dat is een mooi begin Rob!
Je kunt eventueel in die boekenkast een mooi diorama maken.  :)
Die komt er ook @Wim Corduwener daar komt een open gewerkte tunnelbuis met vluchtbuis is de bedoeling

Het wordt klapbrug tunnel vaste brug 1e station 2e station en dan weer terug bij de klapbrug
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #66 Gepost op: 23 november 2014, 20:26:07 »
Nice Rob, en ik kan wel zien dat jij ook op meer forums meeleest, die of in ieder geval zo'n tunnel buis stond ooit ergens te koop .

Maar lijkt me inderdaad wel leuk om te maken, doe je het met doorzichtige tunnelbuis of met zon grijze buis, ik weet waar je die doorzichtige kunt kopen niet al te duur namelijk.

Maar vooral doorgaan met je hoek :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #67 Gepost op: 23 november 2014, 20:52:35 »
Hans lees wel veel maar was hem nog niet tegen gekomen ik kwam op het idee eigenlijk door de bruine klaar van de kast.

Wilde eigenlijk gewoon grijze buis pakken en die open zagen, zodat je er ook nog bij kan als het mis gaat.

De bocht zit ik al in de problemen. Binnen bocht is te krap de 2 wagons passeren elkaar wel maar je voelt dat de wagon in de binnenbocht wringt dus dat wordt met snelheid gegarandeerd ontsporen.
Buitenste bocht wordt binnenbocht. Het is wel leuk maar dit is de belangrijkste bocht als de kast er straks haaks tegen staat kom ik er nooit meer bij
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #68 Gepost op: 23 november 2014, 21:08:59 »
Wauw Rob ... eindelijk gaat het dan gebeuren. De eerste rails ligt. Leuk idee met de tunnelbuis.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #69 Gepost op: 23 november 2014, 21:11:34 »
Bochten met dubbelspoor kan je altijd het beste meten met je langste wagon.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #70 Gepost op: 23 november 2014, 21:15:14 »
Rob, welke straal is je buitenbocht nu ?

Te weet wat ik gehad heb hier he, van R3 = 34 geloof ik naar R6 en R5 als minimale bochten. Ik weet niet of jij wagons hebt met 2 x 3 assen eronder, dan zou ik die pakken om te testen met bochten.

En anders net wat Tom zegt je grootste 2 wagons nemen.

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #71 Gepost op: 23 november 2014, 21:22:39 »
Dat gat kun je toch groter zagen?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #72 Gepost op: 23 november 2014, 22:17:51 »
@Opa-Bullcat binnen bocht is de Fleishmann 6030 straal 415 mm 30 gr. Was eerst de buitenbocht buitenbocht pak ik daar wel even een flex voor zit niet zichtbaar dus hoeft niet perfect parallel te lopen.
@iTom ik gebruik daar de wagons van de ICE3 voor deze moet er straks ook over heen lopen en mekaar kennen passeren.

@Wim Corduwener dat wordt zo wie zo groter maar het ging erom dat de binnen bocht te krap was voor de wagon. de wagon ging klemmen in de bocht in de rail.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #73 Gepost op: 23 november 2014, 23:02:33 »
...dus eigenlijk is de buitenbocht die je er nu in hebt liggen, de maximale bocht en zou je die eigenlijk als binnenbocht moeten gebruiken?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #74 Gepost op: 23 november 2014, 23:07:51 »
Misschien een langere wagon zien te lenen of desnoods aanschaffen waarmee je de boel kan controleren.
Dan weet je zeker dat mocht er later nog eens een BLS trein of iets dergelijks bij komen dan weet je zeker dat het geen problemen zal opleveren.
Ik heb banen in aanleg genoeg gezien die later weer deels werden opgebroken omdat de rijtuigen elkaar raakten of dat ze tegen de zijkant van een tunnelportaal aan kwamen.
Ja een tunnel portaal breder maken is dan de oplossing maar of het er fraaier door wordt .................
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0