Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Auto's, wagons, rijtuigen en ander rollend materieel

ledverlichting inbouwen in auto

(1/5) > >>

GéJé:
Hallo allemaal,

In afwachting van de levering van mijn FCS bus heb ik maar een ander voertuig gepakt om wat aan te knutselen.
In de bus wil ik straks verlichting in gaan bouwen en omdat ik dat nog nooit gedaan heb, dacht ik dat het waarschijnlijk beter zou zijn om dit eerst maar eens te oefenen.

Dit is de auto waarmee ik ga experimenteren.


Het is de bedoeling dat de politieauto werkende koplampen, achterlichten en zwaailicht krijgt.

Ik begin met het demonteren van de auto en zoek 2 witte leds, 2 rode en een blauwe uit mijn chineesbakje verlichting.


De koplampen en achterlichten boor ik uit met een 1,8 mm boortje.


De ledjes worden geplaatst en vastgezet met een klein drupje secondelijm.


De polen van de achterlichten soldeer ik aan elkaar. Solderen is niet mijn sterkste punt zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen zien aan de nogal grove soldeerverbinding. Maar het zit vast dus ik ben gematigd tevreden. (tot hiertoe wel ja.)
Dan zijn de koplampen aan de beurt. En daar gaat het dus helemaal fout!   :(  Plotseling ruik ik de geur van smeltend plastic. Een druppel soldeertin is in de kap van de auto gevallen.  :'(  >:(
Ik probeer het nog snel weg te krabben met een mesje maar het leed is al geschied.


Een groot gat in de motorkap van de BMW! 

 Ik baal er nu behoorlijk van maar ik ga ondanks deze tegenslag dit projectje toch zeker afmaken. Voor vandaag vind ik het echter wel mooi geweest. Nu moet de BMW eerst naar de schadehersteller.

Groeten, Gert-Jan


   


 

Wim Corduwener:
Getverdemme! Dat is balen.
Met een beetje plamuur (zonder korrel) is dit wel te repareren. De motorkap moet wel opnieuw in de verf.  :(

GéJé:
Ja, en dat is het grootste probleem. Vind maar eens verf in precies de juiste kleur polizei grün. Ik ben bang dat ik de hele auto moet overschilderen en dan ben ik het opschrift kwijt.  :(

jerry:
Je kan om het opschrift heen schilderen
Dat is het idee van een opgeplakte sticker

Wim Corduwener:
Als je zelf de verf mengt (groen en zwart) en alleen de motorkap schildert, dan zie je alleen het verschil tussen mat en glans.Een vette vinger over de motorkap en het is weer een geheel!
Je kunt ook de auto met verdunde verf schilderen. De letters zullen dan niet dekken en die kun je dan met een wattenstaafje schoonvegen.
Gaat lukken!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie