Auteur Topic: Lantaarnpalen (en andere verlichting) 1:48  (gelezen 16448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Lantaarnpalen (en andere verlichting) 1:48
« Gepost op: 10 november 2014, 14:18:56 »
Vanmorgen even naar Kruidvat geweest om een setje lantaarnpalen te scoren.


Ik was er toch dus heb ik er maar gelijk drie gehaald, want van 1:48 tot en met LGB zijn ze prima op maat... en natuurlijk oorspronkelijk bedoeld voor Kerstdorpen.
@GéJé je vroeg of ze ook voor H0 zijn te gebruiken? Ze zijn denk ik een tikkie te groot. Maar jij bouwt ook in grotere schalen en daar zijn ze prima te gebruiken.
Tussendoor even gezocht op LGB Strassenlaterne en qua prijs wordt dat toch een heel ander verhaal. En tegelijkertijd denk ik dan: waarom is die rommel zo verschrikkelijk duur als je drie van die lampen voor drie euro bij een drogist uit het schap trekt.  ::)


Maar gelijk even aan de slag gegaan. Die sokkel is leuk als dakje, maar veel te grof voor wat ik van een lantaarnpaal verwacht. Ook die paal is te dik.


Ter vergelijking: de witte lantaarnpaal is uit een pakketje van Tamiya en is aardig op schaal, maar niet echt handig om verlichting in aan te brengen. De derde lantaarnpaal komt uit de verhuisdoos van Pierre. Vroeger deden fabrikanten in modeltreinenland niet moeilijk over schaalverhoudingen. Maar ja, er waren toen nog geen ledjes.
Ik ga eerst maar eens beginnen met die paal wat slanker te maken.
Oh ja, bedankt @Pierre voor de tip!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2014, 16:14:28 »
Graag gedaan Wim. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2014, 22:32:23 »
Vanmiddag even gekeken of ik zo'n paaltje in de accuboormachine kon stoppen, om het met een schuurpapiertje een beetje bij te trimmen... mislukte.  :'(
Morgen plan B.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2014, 22:41:38 »
Vanmiddag even gekeken of ik zo'n paaltje in de accuboormachine kon stoppen, om het met een schuurpapiertje een beetje bij te trimmen... mislukte.  :'(
Morgen plan B.

Jammer Wim ... en wat is plan B?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2014, 22:51:40 »
en wat is plan B?
Naar het strand om een vliegertje te zoeken.   :D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2014, 23:06:17 »
en wat is plan B?
Naar het strand om een vliegertje te zoeken af te pakken.  :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2014, 23:22:40 »
Plan B staat al in de steigers. De paal die ik gebruik is natuurlijk wat dunner omdat mijn schaal ook wat kleiner is. Dat houdt in dat een van de draadjes vervangen moet worden voor een draad zonder isolatie, anders past het nooit door die pijp.
Het onderste deel, de sokkel, gebruik ik van de witte lantaarnpaal. Probleem is natuurlijk ook dat als ik één lantaarnpaal maak dan moeten de andere lantaarnpalen er precies zo uitzien.
Enfin, morgen gaan jullie het zien.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #7 Gepost op: 11 november 2014, 11:55:33 »
Plan B


Plan B ligt nu te drogen.
Ik heb een van de draadjes vervangen voor een ongeïsoleerd draadje, daarbij heb ik ook het ledje wat hoger in de lamp gezet. Het is een geel ledje en de lichtopbrengst is niet denderend.
Dat groene verloopstukje komt uit een Kibri hekkensetje en was noodzakelijk om een verloop te maken tussen de oranje paal en de lantaarn. Dat grijze opzetstukje komt van een Faller S-bahn-brug, die ik ooit uit elkaar heb gehaald.


En de witte sokkel komt van een 1:48 lantaarnpaal.
Als de lijm is uitgehard komt er nog een verkeersbord op en dan kan-ie in de verf: grijs of pisbakgroen. Ik moet eens uitzoeken in welke kleur die Fransen hun lampadaires schilderen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2014, 12:53:20 »
Ja .. ja .. daar is plan B. Dat heb je weer keurig opgelost Wim. Het lantaarntje is een stuk slanker zo.  Heb je nog meer van die oranje pijpjes voor de rest? Ben benieuwd hoe hij er uitziet in de kleur.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2014, 13:22:46 »
Je zou ook lolliestokjes kunnen gebruiken, die zijn meestal hol van binnen en maar 3mm dik.
Gewoon de draadjes vervangen door lakdraad of decoderdraad.
Warme led er in, beetje tip-ex drop en je hebt een echte gaslantaarn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2014, 14:02:15 »
Dat heb je keurig gedaan, Wim. Weer een product van (veelal) oude materialen.  Goede reclame om niet al te veel weg te gooien bij het opruimen. 
Voor mijn gevoel is de verhouding tussen kop en lengte niet helemaal juist. Maar het kan ook gezichtsbedrog van mij zijn door de diverse kleuren. Ben benieuwd hoe die eruit ziet al de paal een egale kleur heeft gekregen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #11 Gepost op: 11 november 2014, 14:29:32 »
Heb je nog meer van die oranje pijpjes voor de rest? Ben benieuwd hoe hij er uitziet in de kleur.
Die oranje pijpjes kan ik zó weer bij de modelbouwwinkel halen en ik denk dat ik ook een aantal lampen met van die smeedijzeren beugels tegen de gevels aan zet.

Dat heb je keurig gedaan, Wim. Weer een product van (veelal) oude materialen.  Goede reclame om niet al te veel weg te gooien bij het opruimen.
En als er iemand is die aan het opruimen slaat, altijd zorgen dat je zo'n verhuisdoos met rommel te pakken krijgt.

Voor mijn gevoel is de verhouding tussen kop en lengte niet helemaal juist. Maar het kan ook gezichtsbedrog van mij zijn door de diverse kleuren. Ben benieuwd hoe die eruit ziet al de paal een egale kleur heeft gekregen.
De verdeling is misschien niet geheel volgens de gulden snede, maar dat komt natuurlijk omdat de lantaarn aan de forse kant is, waardoor-ie misschien wat topzwaar lijkt. Kan best zijn dat ik de sokkel nog wat verhoog. Met een verkeersbord hoop ik een beetje te maskeren dat er misschien ergens iets niet helemaal klopt... en een beetje verf doet wonderen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #12 Gepost op: 11 november 2014, 17:39:06 »
dat heb je mooi gedaan Wim, petje af hoor, ik sta toch elke keer weer versteld wat jullie allemaal maken van dit kleine spul
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #13 Gepost op: 11 november 2014, 17:43:16 »
Dankjewel Hans,
Het is niet zo waanzinnig klein hoor; mijn paal is... oeps! verkeerd begin... mijn lantaarnpaal is 1:48, dus vrij fors en die van Pierre is nog groter; 1:22,5.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #14 Gepost op: 11 november 2014, 19:02:21 »
Ahum, ik zal niets zeggen over jullie 'paal-lengte-vergelijk'  :P

Als je nu eens een muntje naast je paal legt als je een foto neemt dan is het voor ons wat makkelijker om een beeld te krijgen van de grootte.
Wel mooi gemaakt, dat dan weer wel  :D

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #15 Gepost op: 11 november 2014, 19:13:06 »
Ahum, ik zal niets zeggen over jullie 'paal-lengte-vergelijk'  :P
Tsja, Pierre en ik zijn met hetzelfde onderwerp bezig... dan wordt het toch een beetje wie het verst kan pissen!
Ik zal morgen even een set-up maken met een mannetje en het achtergelegen pand.
Zal ik je zeggen dat ik nooit contant geld op zak heb? Als ze aan de deur komen met zo'n collectebus dan heb ik nooit wat op zak. Zal ik anders mijn banlpasje erbij fotograferen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #16 Gepost op: 12 november 2014, 12:21:40 »
Kleine update:


Eén lantaarnplaatje zit in de verf.


De decal van het verkeersbord haal ik van onderstaand vel:


Die andere Duitse opschriften komen natuurlijk niet op mijn Franse diorama.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2014, 13:01:47 »
Hij is goedgekeurd Wim.  ;) Zo in de verf ziet het er ineens weer heel anders uit. Mooi man.

Wat ik me nou steeds afvraag ... wat heeft dat kereltje toch in zijn rechter hand?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #18 Gepost op: 12 november 2014, 13:33:47 »
Dankjewel Pierre.
Ik ga nog wel aan de slag met een lantaarnpaal 2.0 (plan C). En daarvoor ga ik van een lantaarnpaal de kap eraf halen. Ik wil proberen of ik de lantaarn nog ietsje slanker kan maken. Ik heb drie setjes gekocht, dus ik heb mogelijkheden zat.
Dat ventje heeft een stokje in zijn hand waar een gereedschapskist aan vastzit. Omdat Guillaume -zo heet-ie- wordt gebruikt als *maatzombie, heb ik in verband met de kwetsbaarheid de gereedschapskist er nog niet vastgelijmd.

*De term Maatzombie is een vondst van Pierre; een poppetje dat dient om de schaalverhouding te toetsen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #19 Gepost op: 12 november 2014, 14:30:53 »
Lantaarnpaal 2.0


Toch nog even bezig geweest. De eerste is de Kruidvat-versie en de tweede is de laatste versie. Maar, ik vond de lantaarn zelf nèt wat te groot. Bovendien moet zo'n lantaarnpaal reproduceerbaar zijn: dus moet ik genoeg onderdelen hebben om meerdere en precies dezelfde lantaarnpalen te kunnen maken. Ik heb de kap van de lantaarn gehaald en de randen van de kap bijgesneden. Het glazen geheel zat er los in. De sokkel komt van die gietijzeren brugdelen. Die heb ik in plakjes gesneden, zodat ik er met een boortje doorheen kon. Ik had ook nog van die goedkope (en foeilelijke) H0-lantaarnpalen, daar heb ik dat zwarte buisje dat onder uit de sokkel steekt voor gebruikt en daar past boven de sokkel het wattenstaaf-pijpje. In plaats van leds gebruik ik de kleine glaslampjes de in de H0-lantaarnpaal zaten; voordeel daarvan vind ik dat ik ze kan dimmen en geen gedoe met weerstanden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #20 Gepost op: 12 november 2014, 14:31:54 »
Hier sta je niet mee voor paal.
Mooi hoor, heb er hier ook nog een stuk of 6 liggen, kan ik ze opsturen en zijn ze dan voor kerst 2014 klaar.
Misschien zelf n poging wagen, geeft toch wel meer sfeer dan zo als ze uit het doosje komen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #21 Gepost op: 12 november 2014, 14:34:53 »
Voor een Kerstdiorama heb ik wel beroerdere lantaarnpalen gezien. Tenminste, ik ga er even vanuit dat je ze niet in Santa Barbara gaat gebruiken?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #22 Gepost op: 12 november 2014, 15:51:30 »
dat heb je weer eens mooi in elkaar gestoken en geverft Wim, petje af en een pluim extra erin :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #23 Gepost op: 12 november 2014, 16:01:45 »
...petje af en een pluim extra erin :)
Dank je wel Hans.
Qua pluim kun je tegenwoordig "Say Thanks!" zeggen he?
Na een jaar gaan we kijken wie de meeste pluimen heeft en die wordt uitgenodigd om bij @Semantha pannenkoeken te komen eten!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: Lantaarnpalen 1:48
« Reactie #24 Gepost op: 12 november 2014, 17:36:32 »
de middelste vind ik persoonlijk de meest geslaagde.Ik zou voor de mast een koperbuisje gebruikt hebben.Kon je daar een massa van maken en moest er maar 1 draadje door de mast gaan.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper