Auteur Topic: railcars  (gelezen 6424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
railcars
« Gepost op: 9 oktober 2014, 20:13:02 »
Ik kwam dit op het www tegen en vond het wel een leuk item. Het is weer eens wat anders en volgens mij best leuk om iets mee te doen.
Railcars
Nu alleen nog wachten op iemand die ook een manier vindt om zo'n railcar in H0 echt te laten rijden.

Groeten, Gert-Jan

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: railcars
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2014, 20:36:52 »
Wat voor Opa die zit toch met dat Amerikaanse spul
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: railcars
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2014, 20:55:29 »
Ik denk dat het wel een leuke uitdaging is zo'n railauto. En ik denk op smalspoor zelfs heel toepasbaar en dat werd heus niet alleen in Amerika gedaan. Erg veel knutselaars hebben een eigen smalspoorlocje gemaakt op basis van een auto. En ga maar na: je hoeft er alleen maar flenswielen onder te monteren en het stuur vast te zetten.

http://m.youtube.com/watch?v=mkpCzp0CmjY
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: railcars
« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2014, 22:05:00 »
Volgens mij moet het wel te doen zijn en ook wel leuk om te doen maar als je eenmaal zo'n dingetje dan hebt wat moet je er dan mee. Je kan hem moeilijk door een groot station laten denderen. Misschien op een lokaal spoortje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: railcars
« Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2014, 22:12:14 »
en wat voor motor erin die klein genoeg is ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: railcars
« Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2014, 22:19:00 »
en wat voor motor erin die klein genoeg is ?

Ik heb net een motortje in een Fiat 600 gefrot dus dat lijkt me geen probleem. Ik heb hier hele mooie andere kleine motortjes liggen Hans. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: railcars
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2014, 08:36:34 »
We hebben hier in Den Haag voor de tram nog steeds auto's die op de rails rijden. Maar niet om personen te vervoeren. Het is meer voor onderhoud zoals inspectie en railsslijpen en ze kunnen ook gewoon op de weg rijden. Moeten ze op de rails zijn dan kunnen de railswielen gewoon zakken. Kijk maar eens op DEZE link.

Ook zijn er VW railbussen zoals deze oude.



Maar er zijn ook handige knutselaars die nieuwere modellen van VW hebben gebruikt als railbus. Zoals hier in Roemenië :D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: railcars
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2014, 10:10:41 »
Als je zo'n ding maakt voor H0e (1:87 smalspoor) dan kun je met een onderstel van N-spoor best wel leuke dingen doen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: railcars
« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2014, 18:38:18 »
Mijn vader had in de beginjaren 60 een Landrover uit 1956 gekocht die hij ging gebruiken om een 2-paardentrailer mee te trekken zoals toentertijd in Engeland gebruikelijk was. Bij deze Landrover was ook een instructieboekje. Hierin stond dat de band van de velgen verwijderd kon worden en de velgen geschikt waren om op spoorrails te worden gebruikt te worden. 
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.