Auteur Topic: Pierre's FCS knutsels  (gelezen 108997 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #50 Gepost op: 19 oktober 2014, 13:05:33 »
ik kan als mosterd na de maaltijd alles van mijn voorgangers wel gaan herhalen, maar het mag duidelijk zijn dat ook ik het weer geweldig vind
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #51 Gepost op: 19 oktober 2014, 20:23:16 »
Dank je wel allemaal. ;D




Update:

De bak is weer terug op de auto gelijmd en het motortje heb ik in het onderstel laten zakken. Ik heb er een laagje tape omheen gedaan zodat hij stroef in het bakje gaat. Daarna laten draaien en de speling afgesteld tot hij mooi soepel loopt. Met vier drupjes houtlijm heb ik het motortje gefixeerd.





Gisteravond zitten overdenken of ik nog wat met de reed-aansluiting kon doen die loos blijft en kreeg een leuk idee. Ik ga proberen of ik daar een stel remlichten mee kan bedienen. Zodra de Daf stopt op een stopmagneet gaan de remlichten branden.

En dan ook maar gelijk verlichting in de Daf maken. Als ik toch bezig ben. Maar wel even het schema aanpassen nou ik er verlichting op wil maken. 



Ik heb nog ledjes van 2mm en die passen precies in het gat van de koplamp. Met de hand heb ik de glaasjes uitgeboord tot 1,5 mm en met een kleine ruimer de gaatjes precies in het midden 2 mm gemaakt.





Er is zo weinig ruimte in de cabine voor verlichting dat ik verplicht ben daar lakdraad voor te gebruiken. De dikke draden van de ledjes kan ik daar nergens plooien. Uit de rommelbak vis ik een oud anker waar ik wat draad af kan halen. Wie wat bewaard …..  ::)



Ook onder de stoelen moeten wat draden getrokken worden.



Om nog wat meer ruimte krijgen en de koplampen mooi naar voren te laten komen maak ik de ledjes een beetje taps. Aan de binnenkant heb ik de gaatjes wat verzonken.



De dikke draden van de ledjes afgeknipt en zo kort mogelijk om gebogen en lakdraad er op gesoldeerd. De moeilijkste verlichting is in ieder geval geslaagd.



Even de brand er in om te kijken of alles werkt. Mooie warm witte  koplampen.




Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #52 Gepost op: 19 oktober 2014, 20:40:11 »
netjes hoor die komt wel door de APK  :)
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #53 Gepost op: 19 oktober 2014, 20:55:36 »
Achterin komen dus vier ledjes: twee remlichten en twee voor de gewone verlichting?
Het ziet eruit alsof het zo uit een setje komt.
Als deze DAF rijdt, dan zou je het filmpje even naar Artitec moeten sturen, dat gaan ze volgens mij erg mooi vinden... ik ook trouwens.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #54 Gepost op: 19 oktober 2014, 20:57:32 »
Deze gaat weer nog mooier worden als de vorige exemplaren.
Wacht nu al vol spanning op het filmpje
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #55 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:17:29 »
Helemaal goed Pierre. Als achterlichten kun je eventueel SMD leds monteren, ik heb dat bij mijn vrachtauto
gedaan, achterlichten, remlichten en knipperlichten. Tis wel een gepriegel maar de voldoening des te groter.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #56 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:23:35 »
Achterin komen dus vier ledjes: twee remlichten en twee voor de gewone verlichting?

Klopt Wim. Dat is precies mijn bedoeling. ;D

Als deze DAF rijdt, dan zou je het filmpje even naar Artitec moeten sturen, dat gaan ze volgens mij erg mooi vinden... ik ook trouwens.

Daar gaan we niet aan beginnen hoor Wim. Moeten ze hier maar op het forum kijken. :P


Deze gaat weer nog mooier worden als de vorige exemplaren.
Wacht nu al vol spanning op het filmpje

Ach ja Rick ... ik steek zelf ook weer van elk project wat op. Al doende ..... ;)

Nog even geduld voor een filmpje. Maar hij komt wel.

Helemaal goed Pierre. Als achterlichten kun je eventueel SMD leds monteren, ik heb dat bij mijn vrachtauto
gedaan, achterlichten, remlichten en knipperlichten. Tis wel een gepriegel maar de voldoening des te groter.

SMD ledjes dat ga ik niet reden met mijn (reuma)handen Jack. Dit is echt het kleinste wat ik kan. Eigenlijk gaat dit ook niet en moet ik steeds pauze nemen en wat anders gaan doen. 'Tis niet anders. :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #57 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:31:28 »
Gezien de ruimte voor je achterlichten heb je ruimte zat voor reguliere ledjes.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #58 Gepost op: 19 oktober 2014, 23:59:09 »
Gezien de ruimte voor je achterlichten heb je ruimte zat voor reguliere ledjes.

Klopt Wim. Ik heb ook met opzet de laadstekker aan de zijkant gemaakt en niet achter zoals bij de meeste auto's. Nu heb ik een zee van ruimte. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #59 Gepost op: 20 oktober 2014, 00:37:03 »
Als het goed is zaten er bij die rode Fallerbus, die je hebt omgebouwd tot viskraam nog een setje spiegels.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #60 Gepost op: 20 oktober 2014, 00:47:12 »
Als het goed is zaten er bij die rode Fallerbus, die je hebt omgebouwd tot viskraam nog een setje spiegels.

Nee Wim. De bus was een 2ehandsje en er zat helemaal niets bij aan spiegels. Ik heb wel een setje toegestuurd gekregen wat bij de Artitec Daf hoort te zitten. Compleet met kentekens. Mooier kan het dus niet. Maar dat is het allerlaatst wat er gaat gebeuren.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #61 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:28:18 »
Je was nog laat bezig vannacht, zie ik Pierre.
Wat betreft de DAF, ondanks je handicap met je handen ben je steengoed met dit gepriegel.
Want dat is het natuurlijk wel. Een verschil met de schaal van je diorama.
Maar je bent weer met een fantastisch projectje bezig.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #62 Gepost op: 20 oktober 2014, 17:11:20 »
Wat betreft de DAF, ondanks je handicap met je handen ben je steengoed met dit gepriegel.

Dat had je niet moeten zeggen Roel ;D Vandaag gaat het voor geen kanten meer met mijn lichaam. Even verplicht rust nemen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #63 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:40:04 »
Een voordeel Pierre het hoeft niet perse binnen korte tijd af, maar ik begrijp hoe het is.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #64 Gepost op: 20 oktober 2014, 19:23:47 »
Een voordeel Pierre het hoeft niet perse binnen korte tijd af, maar ik begrijp hoe het is.

Da's een groot voordeel Rob. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #65 Gepost op: 23 oktober 2014, 23:54:06 »

Een dipje en een update:

Vanmiddag was ik erg benieuwd hoe mijn Dafje liep dus heb ik er een batterij in gestopt en ben gaan testrijden ...



… tenminste …. dat was de bedoeling :o. Helaas is dat dus een grote sof geworden. Buiten dat er vrij veel herrie te horen was slipte het motortje door alleen maar omdat de weerstand van de magneet op het wegdek die de draad moest volgen te groot bleek te zijn. Dus ik in mijn simpelheid een beetje gewicht in het autootje er bij gedaan en dan blijkt dat het motortje het domweg laat afweten. Kortom zo’n setje van meneer Conrad is eigenlijk vrij waardeloos en zonde van je geld blijkt nu  :( >:(. Misschien dat het wel werkt met magneetband. Dan loopt de sleper vrij van het wegdek. Maar ja … om nou voor één auto mijn hele baan overhoop te halen vind ik ook weer wat.  De rest loopt perfect over deze draad. Ik ben dus maar op zoek gegaan naar een ander motortje en heb zowaar een vrij zwaar exemplaar gevonden bij mijn gesprokkelde onderdelen. Onder het motto … ‘tis rot maar het mot! ::) … de Daf maar weer uit elkaar gesloopt zodat ik het andere motortje kan inbouwen.





Het gat flink wat groter maken ten kosten van wat details … maar ja … het is niet anders.





En het motorhuisje vastlijmen. Dit moet goed drogen en ik ga maar verder met de achterlichten en remlichten. De (oranje?) glaasjes laten zich makkelijk verwijderen. Van de twee gaatjes maak ik een sleufje van 2 x 4 mm en vijl de ledjes net zo lang tot ze netjes en strak naast elkaar in dat sleufje passen. In de vloer boor ik 8 gaatje van 1 mm. De draadjes van de ledjes kunnen daardoor naar binnen zonder dat ze elkaar raken. Ik zie nu op de foto dat er nog wat braampjes weggehaald moeten worden. 8)









Dan kan de auto weer in elkaar gelijmd worden en alles lekker drogen.







Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #66 Gepost op: 24 oktober 2014, 00:10:13 »
Jammer maar een leer voor de volgende keer geen conrad, maar volgens mij gaan we binnen kort een filmpje zien van een rijdende daf
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #67 Gepost op: 24 oktober 2014, 00:22:28 »
Dit is inderdaad wel balen.
Ik wist dat er een kunststof asje in dat motortje zat, maar ik ben met mijn FCS- bus nog niet echt tot rijden gekomen.


Die kunststof as nijgt door te buigen als-ie tegen het tandwiel wordt gedrukt...


...terwijl de origine Faller-bus een metalen as heeft en een veel groter wormwiel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #68 Gepost op: 24 oktober 2014, 00:41:32 »
Het plastic asje is denk ik geen probleem Wim. Alleen een beetje lastig afstellen. Zeker met het kleine tandwiel. Dat wormwieltje draait er snel overheen.
Wel een probleem is de zwakheid van het motortje en de herrie dat dat dingetje maakt. Volgens mij is het gewoon een goedkoop dingetje. Ik had er eerst ook geen probleem in gezien anders was ik er niet eens aan begonnen. Als ik jou was zou ik in ieder geval maar met magneetband gaan proberen te werken. Dan is er een kans dat het nog gaat lukken met je bus.

Het motortje wat ik nu gebruik is volgens mij ook van Faller. Ik heb het ooit eens ergens op Eurospoor uit een bakje opgeduikeld (zo van ...altijd handig ;D) en nu komt het goed van pas. (Hoop ik)

Wat moet je trouwens met dit weer op Texel Wim? Het is zelfs geen weer om het gras te maaien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #69 Gepost op: 24 oktober 2014, 00:58:52 »
Dit gaat je wel lukken Pierre. Tegen de tijd dat ik verder ga met dit bus-project klop ik wel bij je aan voor advies.
Eind van het seizoen, sluiten we op Texel het water af en halen we het terras-meubilair naarbinnen. Ja, niet op het hele eiland natuurlijk, maar bij ons chaletje. Ook al waait en regent het hier, het is toch lekker om even een weekend weg te zijn. Als je thuis bent ga je toch weer allerlei huishoudelijke dingen doen en hier op dat eiland doen we gewoon lekker niks.
Als we een weekend op Texel doen, vertrekken we meestal op vrijdag. Dit keer deden we dat op donderdagavond en dan lijkt het of je weekend ineens een dag langer is.  :)
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #70 Gepost op: 24 oktober 2014, 11:25:14 »
Ai, das balen. Had de bestelling voor Conrad al bijna klaar. Es kijken of er morgen in Utrecht nog wat donor FCS'en te vinden zijn.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #71 Gepost op: 24 oktober 2014, 12:09:22 »
Tja ... ik denk dat je daar beter aan doet Jack. Ik ben niet zo te spreken over dat ombouwsetje. Op het motortje na is de rest van de set wel prima te gebruiken hoor. Maar ja dan is de prijs wel wat aan de hoge kant. Ook de wielen vind ik vrij groot en grof. Helaas is een donor soms moeilijk te vinden. Als ik iets zie liggen neem ik het ook mee en zo zijn er vast wel meer. ;D Succes!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #72 Gepost op: 24 oktober 2014, 12:15:39 »
Het motortje en de aandrijving zijn dus rommel én er zit geen reedcontact bij het setje bijgeleverd om je bouwsel te laten stoppen bij een spoorwegovergang, een bushalte of een verkeerslicht.
Het gros van de verkrijgbare reedcontacten zijn NO (normally open) maar voor FCS moet je een NC (normally closed) contact hebben en die zijn moeilijker verkrijgbaar. Pierre heeft dat mooi opgelost door een reedcontact te gebruiken met twee standen, waardoor je remlichten kunt aansluiten op de andere pool.
Waar ikzelf wel weer mee zit: wat voor soort motor moet ik in mijn bus-project inbouwen?  ::)
Volgende keer toch maar weer eens naar Houten om te zien wat ik kan vinden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #73 Gepost op: 24 oktober 2014, 12:34:28 »
Wim ... In Houten staat in de grote hal op de eerste rij helemaal links een man die ook heel leuke langzaam draaiende motortjes verkoopt. Compleet met tandwielen. Misschien is dat een optie? Nadeel is wel dat deze motortjes 6V zijn. Dat maakt het weer lastiger omdat je dan ook met 6V moet laden maar het is wel te doen. Deze motortjes lopen erg mooi en zijn klein. Ik heb er destijds een gebruikt voor Boris de baanwachter. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #74 Gepost op: 24 oktober 2014, 12:38:17 »
...want standaard zijn de FCS motortjes 3 volt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)