Auteur Topic: Vraagje over Raptor  (gelezen 5253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Vraagje over Raptor
« Gepost op: 20 september 2014, 10:24:52 »
Ik zit nog rond te kijken over het toe te passen digitaal systeem en heb het Raptor systeem ook eens bekeken.

Het grote voordeel zie ik in het feit dat je in principe geen PC nodig hebt om toch geautomatiseerd te kunnen rijden.
Mijn vraag; is het met de Raptor ook mogelijk om een car-systeem zoals Faller aan te sturen?

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2014, 10:57:23 »
JAck volgens mij kan je met elke centrale zonder PC werken, of ik moet het mis hebben.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2014, 11:18:31 »
Hans, handmatig wel, wil je geautomatiseerd rijden dan heb je altijd een pc + programma nodig zoals Koploper of Itrain of andere.

De Raptor is een apparaat waar je ook je sporenplan kunt inbrengen en zonder pc toch automatisch kunt rijden.
Voordeel: aanzetten => rijden. Je hoeft niet eerst een pc + programma op te starten.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2014, 14:35:53 »
Beste Jack,

Nee, met Raptor kun je niet met auto's rijden, ik heb het er met Raptor wel eens over gehad, technisch is het allemaal niet zo moeilijk, maar software matig is er wel wat nodig en daar hebben ze voorlopig geen zin in.

Beste Hans,

Je moet Raptor zien als een digitale multi/protocol centrale zonder ingebouwde booster en met ingebouwde software om het treinbedrijf automatisch te laten verlopen aan de hand van een in te voeren railplan en loks en S88 meldingen, echter standaard zonder een grafisch railplan op een beeldscherm.

Groet, Anne W

Het automatische bedrijf is net zo uitgebreid als bijvoorbeeld iTrain en Koploper, soms kan Raptor meer als de andere, soms wat minder.

Kijk maar eens naar de video´s op www.raptor/digital.eu

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2014, 15:14:33 »
Bedankt voor je respons Anne.

Dat is jammer, als ik wil rijden dan moet ik sowieso de pc voor het carsysteem opstarten en dan is het grootste voordeel van
de Raptor geen echt voordeel meer (buiten wat andere pluspuntjes).

De pc van het carsysteem kan dan gelijk de treinen aansturen en vise versa.

Maar we kijken gewoon nog even wat rond.



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2014, 17:28:43 »
Beste Jack,
Had Faller niet een eigen digitaal besturingssysteem voor Faller Carsystem?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2014, 18:42:07 »
Ha die Wim, natuurlijk heeft Faller zijn eigen systeem.

http://www.modelbouwkrikke.nl/faller/contents/nl/d741_Auto's_Digitaal.html

Dat is € 729 voor de startset  :o

Dan heb je nog voertuigen nodig van minimaal € 300 /stuk :o

Ga ik dat aanschaffen?  :P
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2014, 18:49:10 »
Ik vermoed dat jij dat niet aan gaat schaffen,  maar volgens mij zijn er nog wel goedkopere voertuigen toch??

Trouwens lekkere prijzen op die site zeg $%^&*(
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2014, 19:13:52 »
Veel goedkoper denk ik niet. Het digitaal systeem vereist ook speciale gps-ontvangers in de voertuigen.

Ik hou het wel bij de UCCI met antennedraden in het wegdek, dat kost een fractie van het Faller systeem en kun je lekker zelf mee knutselen.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2014, 20:13:19 »
Bij iTrain zit ook een Car systeem , maar dat zal je ondertussen ook wel gelezen hebben op die site.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over Raptor
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2014, 21:11:18 »
Nou, I-Train ondersteund het Dinamo systeem waarvan de UCCI deel uitmaakt (en die stuurt weer de decoders in de auto's via de antennes in het wegdek), Koploper idem dito.
In plaats van een sporenplan maak je dan een wegenplan. Voor de rest werkt het ongeveer hetzelfde als de treinbesturing.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands